Dus even een paar vragen: is dat 'plukken' sowieso verstandig? En is er een simpele 'methode' ofzo waarmee je het meest resultaat hebt? (Jack is kortharig overigens, maar heeft wel een forse (castraten?)kraag tot halverwege z'n rug en ook bij zijn kont en dijen heeft hij flink wat langere haren.)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plukken?
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Plukken?
Het stel is vreselijk aan het verharen, ik stofzuig me gek. Bij Lilo is inmiddels het ergste wel achter de rug geloof ik, maar bij Jack kan ik er echt nog hele plukken uittrekken. Dat doe ik dus ook af en toe, effe in de tuin en dan maar gewoon een beetje klooien, want ik heb nul verstand van trimmen. En ik kan plukken wat ik wil, maar daarna verhaart hij nog net zo erg.
Dus even een paar vragen: is dat 'plukken' sowieso verstandig? En is er een simpele 'methode' ofzo waarmee je het meest resultaat hebt? (Jack is kortharig overigens, maar heeft wel een forse (castraten?)kraag tot halverwege z'n rug en ook bij zijn kont en dijen heeft hij flink wat langere haren.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Job
- Zeer actief
Re: Plukken?
ik heb geen verstand van honden die verharen,
maar mijn hulp zet gewoon de stofzuiger op sommige katten van mij als het verharingstijd is en die gekke beesten vinden het nog lekker ook.
Scheelt volgens haar heel veel haar in huis.
maar mijn hulp zet gewoon de stofzuiger op sommige katten van mij als het verharingstijd is en die gekke beesten vinden het nog lekker ook.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat heb ik dus al geprobeerd. Maar Jack (die helemaal niet bang is voor de stofzuiger) wil toch absoluut niet gestofzuigd worden, ook niet met frolicjes.Job schreef:ik heb geen verstand van honden die verharen,
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
de hond van mijn ouders heeft dat ook.. wij doen die gewoon met een kammetje voor mensen kammen... je weet wel zon zwart langwerpig kammetje...
wel ff iedere dag doen.. het helpt..
storm doe ik gewoon met zon honden borstel dat helpt af doende.
en roxy word sowiezo elke 3 a 4 mnd geplukt (hoe dat moet geen idee)
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Trimmers doen iets van in bad en zo, dát helpt.
Ik kan dat niet, dus ik laat het doen
Is echt het geld dubbel en dwars waard.
Ontwollen is de term hiervoor.
Ik kan dat niet, dus ik laat het doen
Is echt het geld dubbel en dwars waard.
- Hanneke2
- Zeer actief
Borstelen haalt niks uit, Jack vindt het wel lekker, maar ik haal er nauwelijks haren af. Kammen lijkt me ook niet veel effect hebben, behalve dat zijn haar dan netjes zit.StormenRoxy schreef:de hond van mijn ouders heeft dat ook.. wij doen die gewoon met een kammetje voor mensen kammen... je weet wel zon zwart langwerpig kammetje...
- Hanneke2
- Zeer actief
Bad, okee.Marjoleine schreef:Trimmers doen iets van in bad en zo, dát helpt.
Ik kan dat niet, dus ik laat het doen![]()
Nee, dat doe ik hem maar niet aan. Jack is panisch voor water. Die gaat bij de eerste regendrup al meteen op zoek naar mensen met een paraplu.
Nee, volgens mij niet, dat heeft toch te maken met een ondervacht? En die heeft Jack niet.Is echt het geld dubbel en dwars waard.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hij heeft een castratenvacht.Hanneke2 schreef:Nee, volgens mij niet, dat heeft toch te maken met een ondervacht? En die heeft Jack niet.
Dan heeft ie dat dus.
Waar komt anders dat haar vandaan?
Ga eens met hem naar een trimmer anders. Ze gooien hem echt niet meteen in bad, hoor
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou ja, ik noem het castratenvacht, omdat andere podenco's niet zo'n zich uitbreidende kraag hebben, maar hij had ook in zijn jeugd al wel een kraag(je). En het misstaat niet hoor, het staat hartstikke stoer als hij ergens van schrikt of boos over wordt, dan gaat het rechtop en worden het van die leeuwenmanen.Marjoleine schreef:Hij heeft een castratenvacht.Hanneke2 schreef:Nee, volgens mij niet, dat heeft toch te maken met een ondervacht? En die heeft Jack niet.
Dan heeft ie dat dus.
Waar komt anders dat haar vandaan?
Nee, dat wordt hem niet. Bij de DA zijn we inmiddels zover dat hij zich zonder piepen laat bekijken en bevoelen, maar er zit nog steeds een klein restje gierende angst voor gedoe aan zijn lijf. In het dagelijks leven is daar niks van te merken, hij is voor niks en niemand bang en ik kan zelf gewoon alles met hem doen, maar een vreemde moet niet aan bijvoorbeeld zijn oren of rotte poot gaan frunniken, dan schiet hij nog steeds de paniek in.Ga eens met hem naar een trimmer anders. Ze gooien hem echt niet meteen in bad, hoor