Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen omgeving Wageningen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Zwemmen omgeving Wageningen

Ongelezen bericht door Erwina »

Aangezien het nu toch voor Rex ook wel eens tijd wordt om af te koelen, wil ik vanavond graag ergens met hem naar toe waar hij kan zwemmen. We wonen hier nog geen jaar, dus ik heb eigenlijk nog geen idee waar ik hier in de buurt naar toe kan gaan, waar er ook echt gezwemmen mag worden.

Wie helpt? :D
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Zwemmen omgeving Wageningen

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ik zou een lekker rustig plekje langs de Rijn zoeken in de uiterwaarden. Gewoon eerst eens zonder hond gaan fietsen en kijken waar je erbij kunt. Wie weet kom je dan ook nog wel andere alternatieven/vijvers of beekjes (bij Renkum b.v.?) dichter in de buurt tegen.

Iets verder richting Doorwerth is ook een mooi bos met vijverpartijen en beekjes (ben de naam van het landgoed vergeten) of de andere kant op, de Gravenbol aan de dijk tussen Amerongen en Wijk bij Duurstede is een officieel hondenzwem strand. Aan ''onze'' Betuwse kant ook de Rijn naturlijk, Eiland van Maurik achteraan bij de sluis heb ik vanmiddag nog heerlijk met de hondjes gezwommen (is iets schoner en dieper water dan bij de Gravenbol) Bij Lienden is ook een hele mooie plas met wandelpad erlangs alleen moeten ze daar wel aangelijnd zijn en mag je er zelf niet zwemmen omdat het een natuurgebied is.
Laatst gewijzigd door spijkerhond op 29 jun 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Surfvijver in Veenendaal zou ook kunnen.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zie het nu pas, maar ik zou ook naar de Rijn gaan. Ben ik met Biry ook heen geweest en dat is goed te doen. Officieel mogen honden niet los in de uiterwaarden ivm de paarden en koeien, maar er wordt heel wat afgezwommen door mens en dier :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

pabstendam af rijden, van daar is het maar een klein eindje naar het strandje of de strandjes eigenlijk
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Er is een stukje in de uiterwaarden waar het nu niet propvol met mensen zit. Voordat je de Pabstendam afgaat al naar links de uiterwaarden in, en dan nog een stukje lopen. Ik ben daar bijna elke ochtend te vinden, heerlijk.

Je kan ook naar het fietspad van de veluweroute, een stukje achter de Ossekampen. Daar zijn ook een paar heerlijke stukken om te zwemmen, ik heb er alleen nog nooit mensen zien zwemmen :lol1:

@spijkerhond: dat zijn nog eens handige tips, ik ga eens een paar van die plekken opzoeken!
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

Bedankt allemaal, we zullen eens op pad gaan!
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”