Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verzekeren jullie je hond ook?
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: verzekeren jullie je hond ook?
Hier ook een verzekering van Proteq.
Met onze vorige hond, hadden we de pech binnen vrij korte tijd ruim 3500 euro op te moeten hoesten.
Toen was ik heel erg blij met de verzekering.
Met onze vorige hond, hadden we de pech binnen vrij korte tijd ruim 3500 euro op te moeten hoesten.
Toen was ik heel erg blij met de verzekering.

- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Nope...Dan zouden we zo per maand zo rond de 60 euro kwijt zijn, dat maal 12..reken maar uit...Wij betalen gewoon de rekeningen die we krijgen en houden geld op een aparte rekening mocht er onverhoopt een hoge dierenartsrekening komen..(wij hebben ook nog 3 paardjes vandaar)
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn hond moest in 2 maanden tijd 2 knieoperaties a 1600 euro per stuk ondergaan. Ik had het wel, maar de spaarpot was wél leeg, dus gelukkig verzekerd 

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
-
Fin
- Zeer actief
Welke verzekering dekt knie-operaties?Myra schreef:Mijn hond moest in 2 maanden tijd 2 knieoperaties a 1600 euro per stuk ondergaan. Ik had het wel, maar de spaarpot was wél leeg, dus gelukkig verzekerd
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Ja dan moet je opeens weer opnieuw gaan sparen en hopen dat er niet iets tussendoor gebeurt..
Ik vind het lastig. Cody hebben we wel verzekerd 7 jaar geleden bij Proteq en hij is nog nooit ziek geweest. Nog nooit ergens last van gehad. We moeten van elk consult de eerste 45 euro zelf betalen. Dus we krijgen werkelijk waar amper wat terug.
We hebben dus besloten om de mopsjes niet te verzekeren.
En om voor de dieren geld apart te houden. Maar als een paard ziek is, ben je er ook gauw doorheen. We hebben toen gezegd, dat als er een dier ziek is/geopereerd moet worden, we dat van die ene rekening doen, mocht dat te weinig zijn (moet het wel heel gek lopen, maar je weet het niet) dan gewoon van de spaarrekening..
En toch...mijn collegaatje haar hond had een agressieve vorm van kanker in zijn poot. De poot is eraf gehaald, de ene ontsteking na de andere, mega rekening, zij kreeg alles terug..
Ik vind het lastig. Cody hebben we wel verzekerd 7 jaar geleden bij Proteq en hij is nog nooit ziek geweest. Nog nooit ergens last van gehad. We moeten van elk consult de eerste 45 euro zelf betalen. Dus we krijgen werkelijk waar amper wat terug.
En om voor de dieren geld apart te houden. Maar als een paard ziek is, ben je er ook gauw doorheen. We hebben toen gezegd, dat als er een dier ziek is/geopereerd moet worden, we dat van die ene rekening doen, mocht dat te weinig zijn (moet het wel heel gek lopen, maar je weet het niet) dan gewoon van de spaarrekening..
En toch...mijn collegaatje haar hond had een agressieve vorm van kanker in zijn poot. De poot is eraf gehaald, de ene ontsteking na de andere, mega rekening, zij kreeg alles terug..
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Alleen mijn Engelse Bulldog is niet meer verzekerd. Die hebben teveel uitsluitingen en daarnaast ook een hoge premie.
Voor de rest heb ik voor 2 honden bij Proteq en 7 katten bij Petplan een verzekering.
Ik heb teveel ellende gehad in het verleden. Drie weken heeft een van de katten een heup gebroken. Ik krijg nu de 950 euro terug min de 35 euro eigen risico die je bij Petplan hebt over alle rekeningen die je in een jaar indient.
Bij Petplan krijg je kortingen als je meerdere dieren verzekerd hebt. De 6de zelfs 50%.
Voor de rest heb ik voor 2 honden bij Proteq en 7 katten bij Petplan een verzekering.
Ik heb teveel ellende gehad in het verleden. Drie weken heeft een van de katten een heup gebroken. Ik krijg nu de 950 euro terug min de 35 euro eigen risico die je bij Petplan hebt over alle rekeningen die je in een jaar indient.
Bij Petplan krijg je kortingen als je meerdere dieren verzekerd hebt. De 6de zelfs 50%.
Groetjes van Charlotte

- DeniseCyril
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
jeetje wat heftig voor de dieren die wel iets ergs mee hebbe gemaakt en heb het zelf ook meegemaakt, kan natuurlijk ook de verzekering goedkoper maken door geen crematie verzekering te doen dat scheelt ook weer.
Bedankt allemaal voor de tips ik heb er wel over nagedacht maar ben er nog niet helemaal uit, ben er wel meer voor de verzekering als niet
Bedankt allemaal voor de tips ik heb er wel over nagedacht maar ben er nog niet helemaal uit, ben er wel meer voor de verzekering als niet
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Nee, ik betaal wel als er iets is.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Is dat toevallig de HEMA verzekering die je voor Cody hebt? Daarbij moet je ook de eerste 45 zelf betalen namelijk. Ik overweeg om die te nemen, moht ik er een nemen voor Django.Sprokkeltje schreef:Ja dan moet je opeens weer opnieuw gaan sparen en hopen dat er niet iets tussendoor gebeurt..
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- mamalou
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cairnterriër Yuna, geborenop 16-05-2010
Hoi Denise,DeniseCyril schreef:jeetje wat heftig voor de dieren die wel iets ergs mee hebbe gemaakt en heb het zelf ook meegemaakt, kan natuurlijk ook de verzekering goedkoper maken door geen crematie verzekering te doen dat scheelt ook weer.
Wij krijgen een hondje en ben me ook in de verzekeringen gaan verdiepen. Hier een goede site http://www.verzekerjehuisdier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier staan de 4 beste verzekeringen vergeleken.
Wij gaan voor de verzekering van Kruidvat, is hetzelfde als de Nationale Huisdierenverzekering. Bji aanvullende verzekering krijg je 1e jaar 100% en tweede jaar 80% vergoed. Tevens zit in de aanvullende tot 50e aan vaccinaties en eventuele tandproblemen hierin. Elk jaar moet je hond ingeent worden, dus heb je al terug. heb er verschillende naast elkaar gelegd, maar de sterilisatieverzekering is echt een giller. Je moet bij Petplan dacht ik 2,80 per maand betalen en krijg je 50% terug. Reken maar uit. Sterilsatie kost voor m ijn hondje 225e, dus is gewoon een uitgestelde betaling in principe.
Bij de NHV/Kruidvat zit dat in het bedrag dat je voor de aanvullende verzekering betaalt.
Aanvullend verzekeren is bij sommige verzekering best duur. Hema staat ook goed bekend, die vergoedt geen sterilisatie, maar als je uitrekent dat je in vergelijk met Proteq/Petplan 10e per maand minder betaalt, ook een afweging

Yuna Miley, 16-05-2010
-
Muk
Waarom zou je sterilisatie willen verzekeren? Als je een gezonde hond hebt, dan zou ik dat nooit laten doen.mamalou schreef:Hoi Denise,DeniseCyril schreef:jeetje wat heftig voor de dieren die wel iets ergs mee hebbe gemaakt en heb het zelf ook meegemaakt, kan natuurlijk ook de verzekering goedkoper maken door geen crematie verzekering te doen dat scheelt ook weer.
Wij krijgen een hondje en ben me ook in de verzekeringen gaan verdiepen. Hier een goede site http://www.verzekerjehuisdier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier staan de 4 beste verzekeringen vergeleken.
Wij gaan voor de verzekering van Kruidvat, is hetzelfde als de Nationale Huisdierenverzekering. Bji aanvullende verzekering krijg je 1e jaar 100% en tweede jaar 80% vergoed. Tevens zit in de aanvullende tot 50e aan vaccinaties en eventuele tandproblemen hierin. Elk jaar moet je hond ingeent worden, dus heb je al terug. heb er verschillende naast elkaar gelegd, maar de sterilisatieverzekering is echt een giller. Je moet bij Petplan dacht ik 2,80 per maand betalen en krijg je 50% terug. Reken maar uit. Sterilsatie kost voor m ijn hondje 225e, dus is gewoon een uitgestelde betaling in principe.
Bij de NHV/Kruidvat zit dat in het bedrag dat je voor de aanvullende verzekering betaalt.
Aanvullend verzekeren is bij sommige verzekering best duur. Hema staat ook goed bekend, die vergoedt geen sterilisatie, maar als je uitrekent dat je in vergelijk met Proteq/Petplan 10e per maand minder betaalt, ook een afweging
Vaccinaties en castratie + gewrichtsproblemen zitten niet in het basispakket van de verzekeringen. Is op zich geen probleem, want een volwassen en gezonde hond hoef je niet te laten castreren of elk jaar te laten enten. De kosten van een enting vind ik overigens ook goed meevallen. Wij hebben bv hier in de omgeving een dierenarts die 1x per jaar bij een hondenvereniging honden voor 15 euro inent (Cocktail of net wat je wilt). Voor zo'n bedrag wil ik geen extra verzekeringskosten betalen.
Je kan er overigens ook voor kiezen om je hond later te laten verzekeren. De premie is dan wel wat hoger, maar over het algemeen komen de kwaaltjes meer voor op latere leeftijd.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Maar vergeet niet dat beginnende hondenbezitters (zoals ikMuk schreef: Je kan er overigens ook voor kiezen om je hond later te laten verzekeren. De premie is dan wel wat hoger, maar over het algemeen komen de kwaaltjes meer voor op latere leeftijd.
Bob mankeert niets maar ik ben toch al een aantal keren geweest.
Zelfs voor een teek verwijderen wat niet lukte omdat Bob in een terorhond veranderde. Klopte ook want het was geen teek maar een wrat
Volgens mij heb ik al een groot gedeelte van de premie eruit
En de groeten van de mannen 

- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Contacteer:
Dit was bij Proteqchristo schreef:Welke verzekering dekt knie-operaties?Myra schreef:Mijn hond moest in 2 maanden tijd 2 knieoperaties a 1600 euro per stuk ondergaan. Ik had het wel, maar de spaarpot was wél leeg, dus gelukkig verzekerd

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Kleine tip, als je een kruising hebt waarvan één of beide ouders HD/ED gevoelig zijn, of er in dat ras andere aandoeningen voorkomen die bij veel verzekeraars niet vergoed worden, zorg dan dat er gewoon 'bastaard' of 'onherleidbaar' o.i.d. op 't paspoort staat, en niet 'kruising labrador' o.i.d.. Anders loop je kans dat bijvoorbeeld foto's van ellebogen niet vergoed worden (zoals bij ons, toen Hades zich verstapt had). Of als je überhaupt de kruising niet zeker weet, gewoon bastaard. Wij hebben Hades dus wel verzekerd, vooral ook erg prettig omdat hij (en de kat trouwens) als hij al wat heeft dat altijd in het weekend is. Dat merk je nogal in de tarieven bij de DA
. Wij zijn er iig blij mee! We zijn voor kat en hond samen iets van 30 euro per maand kwijt, tot nu toe hebben we dat er wel uit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Bij PetPlan worden heup en elleboogproblemen van honden boven de 10KG niet vergoed. Ik kan dat wel begrijpen, dat komt door al die mensen die hun hond lekker laten traplopen als pup.

- DeniseCyril
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
ik ben geen hondenbeginner ik weet hoe ik teken eruit moet halen, ben wel een puppybeginner en ze is geen kruising en gelukkig heb ik geen trap heb alles gelijksvloers dus voor onze pup geen traplopen, en trouwens wel bedankt voor die tip wist niet dat dat slecht was voor een puppy
Ik denk dat ik toch nog een x alles ga bekijken want twijfel nog steeds haha maar kan net zo goed zelf elke maand wat opzij leggen en dan is het wel geld wat ik gespaard heb en niet kwijt raak
allemaal bedankt voor de tips
Ik denk dat ik toch nog een x alles ga bekijken want twijfel nog steeds haha maar kan net zo goed zelf elke maand wat opzij leggen en dan is het wel geld wat ik gespaard heb en niet kwijt raak
allemaal bedankt voor de tips
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
hier is de hond wel verzekerd, bij Dana waren we al te laat en laat dat nu net het hondje zijn wat ons JUIST veel gekost
Escha is geröntgend, is geen garantie dat alles 100% goed zit dus over die poliswaarde maken we ons niet zoveel zorgen. Wel jammer dat ik nu net die vergelijksite pas zie. We hadden haar beter bij Petplan kunnen verzekeren...
Escha is geröntgend, is geen garantie dat alles 100% goed zit dus over die poliswaarde maken we ons niet zoveel zorgen. Wel jammer dat ik nu net die vergelijksite pas zie. We hadden haar beter bij Petplan kunnen verzekeren...

-
Angelique.
Nee niet verzekerd, nooit gewild.
Ik hoor ook van meerdere kanten dat dat blijkbaar ook niet kan met mijn soort honden, zijn teveel risico
Ik hoor ook van meerdere kanten dat dat blijkbaar ook niet kan met mijn soort honden, zijn teveel risico
-
Muk
Reny schreef:Maar vergeet niet dat beginnende hondenbezitters (zoals ikMuk schreef: Je kan er overigens ook voor kiezen om je hond later te laten verzekeren. De premie is dan wel wat hoger, maar over het algemeen komen de kwaaltjes meer voor op latere leeftijd.) wel heel snel bij een DA zitten :N:
Bob mankeert niets maar ik ben toch al een aantal keren geweest.
Zelfs voor een teek verwijderen wat niet lukte omdat Bob in een terorhond veranderde. Klopte ook want het was geen teek maar een wrat![]()
Volgens mij heb ik al een groot gedeelte van de premie eruit
Kan ik begrijpen, wij zaten toen wij Jaymz net hadden ook vaker dan gemiddeld bij de da. Zekerheid gaat voor alles denk ik dan. Beter een keer teveel, dan te weinig.
Jaren terug hadden wij cavia's. En daar wist ik nog niet zoveel van. Op een dag voelde ik twee grote bobbels in de flank van een cavia. Ik schrikken, want een cavia met kanker wil je toch ook niet rond laten lopen. Dus hoppa naar de da toe. Bleken die bobbels gewoon de nieren van de cavia te zijn.
- #linda#
- Actief
Angel is verzekerd bij Petplan en dat blijkt een goede keuze te zijn geweest. Vorig jaar had ik rekeningen over een jaar van 700 euro. Werd snel en zonder zeuren uitgekeerd.
Ik heb nu de envelop klaar liggen met rekeningen van afgelopen jaar, totaal 1200 euri's. Geen erge dingen en ik ren zeker niet met alles naar de DA maar allemaal kleine kl*te pechdingetje zoals bijv. ooronsteking, veelvuldig kotsen, ontstoken kiezen, langdurig hoesten dus na 2 keer antibiotica een keelinspectie, röntgenfoto's longen en biopt opgezette klier en met als afsluiter vorige week zaterdagnacht een kruiper (grasaar) in haar oor. Enting en vlooienmiddel zitten er trouwens ook bij in. Bij Petplan betaal je een eigen bijdrage van 35 euro, bij proteq betaal je 10% wat in dit geval dan dus al 120 euro was geweest. Ook de eigen bijdrage is dus handig om te bekijken.
Ik zou komende jaren graag willen klagen dat de verzekeringsmaatschappij alleen maar aan mij verdient.
Ik heb nu de envelop klaar liggen met rekeningen van afgelopen jaar, totaal 1200 euri's. Geen erge dingen en ik ren zeker niet met alles naar de DA maar allemaal kleine kl*te pechdingetje zoals bijv. ooronsteking, veelvuldig kotsen, ontstoken kiezen, langdurig hoesten dus na 2 keer antibiotica een keelinspectie, röntgenfoto's longen en biopt opgezette klier en met als afsluiter vorige week zaterdagnacht een kruiper (grasaar) in haar oor. Enting en vlooienmiddel zitten er trouwens ook bij in. Bij Petplan betaal je een eigen bijdrage van 35 euro, bij proteq betaal je 10% wat in dit geval dan dus al 120 euro was geweest. Ook de eigen bijdrage is dus handig om te bekijken.
Ik zou komende jaren graag willen klagen dat de verzekeringsmaatschappij alleen maar aan mij verdient.
- Dollie
- Actief
In principe zeg ik, nee, leg dat geld liever opzij en gebruik het als er echt wat is.. Ook omdat wij nu vijf dieren hebben (ook twee katten en twee konijnen) en ja, dan wordt verzekeren wel een duur grapje. En "kiezen" ga ik ook niet doen, ik heb nu vijf gezonde dieren, jong of "middelbaar" en volgens mij is er niet één die meer risico loopt. Hooguit zou ik de konijnen niet verzekeren omdat de kosten daarvan toch wat lager zijn gemiddeld, als het niet te ingewikkeld wordt. Met ons probleemkonijntje waren we in een jaartje tijd zo'n €500,- kwijt, wat natuurlijk al een hoop geld is, maar als je een probleemhond hebt zul je waarschijnlijk nog veel en veel meer kwijt zijn. (Al zijn mensen vaak verbaasd dat wij zo veel geld aan "dat konijn" hebben uitgegeven, terwijl een paar duizend euro voor een geliefde hond helemaal niet raar is.) Maar ja, hij is door botte pech onverwachts overleden, de schat heeft alle "dodelijke" problemen stuk voor stuk overwonnen en zat uiteindelijk "alleen nog maar" met een blaas vol calcium, is toen plots aan een blokkade in de darmen overleden. Als hij nog geleefd had, was hij elke maand gecontroleerd door de dierenarts om voor of achteruitgang goed in de gaten te houden, een operatie was zeer riskant en we hebben besloten die uit te stellen tot het niet meer ging, hij was toen nog zo levendig en vrolijk. Maar goed, daar had dus ook zeker een prijskaartje aan gehangen, onze DA is zeer geschikt maar doet het ook niet voor nop. En dan uiteindelijk een operatie.
Wat ik hiermee wil zeggen, ben dus geen stap verder. Konijnen wel verzekeren, konijnen niet verzekeren? Katten wel verzekeren? Alleen de oudste kat verzekeren? Alleen de hond? Ja, en dan betaal ik dus zoveel euro in de maand voor de hond, ben ik duizend euro kwijt aan een operatie voor de kat? Of ik betaal voor ze allemaal premie, maar ze worden toch nooit allemaal ziek, die kans is zo klein, met het geld wat ik bespaar door niet te verzekeren kan ik de kosten voor één dier echt wel betalen. OF ik verzeker niemand en ze worden wél allemaal ziek...... Erg lastig hoor!
Wat ik hiermee wil zeggen, ben dus geen stap verder. Konijnen wel verzekeren, konijnen niet verzekeren? Katten wel verzekeren? Alleen de oudste kat verzekeren? Alleen de hond? Ja, en dan betaal ik dus zoveel euro in de maand voor de hond, ben ik duizend euro kwijt aan een operatie voor de kat? Of ik betaal voor ze allemaal premie, maar ze worden toch nooit allemaal ziek, die kans is zo klein, met het geld wat ik bespaar door niet te verzekeren kan ik de kosten voor één dier echt wel betalen. OF ik verzeker niemand en ze worden wél allemaal ziek...... Erg lastig hoor!
- Dollie
- Actief
Ben toch eens gaan kijken, uit nieuwsgierigheid, wat ik voor mijn vijf kwijt zou zijn. Ben maar begonnen met konijn Fred (gec. rammetje, 6 jaar, 1500 gram) en heb een willekeurige verzekering (Petplan) gekozen. De prijzen van het Zorgpakket zijn op aanvraag, bij de aanvullende verzekeringen zijn de Castratie verzekering, de Chemo- en radiotherapie verzekering en de crematieverzekering niet van toepassing? Ik zal zo nog eens verder kijken bij andere verzekeringsmaatschappijen, maar hier gaan me de nekharen al van overeind staan. Blijkbaar vindt zelfs een verzekering dat mijn konijntje geen recht heeft op dergelijke dingen. Voor mijn hond en kat staat alles er wel bij!
Bij Proteq kan ik mijn konijnen al niet eens verzekeren. Kruidvat ook niet. Dan zou ik dus al voor Petplan moeten gaan. Ik zou dan denk ik voor het Plus pakket gaan voor de hond, €21,40 per maand. Voor de katten ook, Nora kost me dan €17,16 en Billy €16,29 en mijn jongere konijntje Feline zou me €10,95 per maand kosten, van Fred moet ik aanvragen dus. Dát is me een hoop geld elke maand!
Zijn er wel mensen die al hun dieren hebben verzekerd?
Bij Proteq kan ik mijn konijnen al niet eens verzekeren. Kruidvat ook niet. Dan zou ik dus al voor Petplan moeten gaan. Ik zou dan denk ik voor het Plus pakket gaan voor de hond, €21,40 per maand. Voor de katten ook, Nora kost me dan €17,16 en Billy €16,29 en mijn jongere konijntje Feline zou me €10,95 per maand kosten, van Fred moet ik aanvragen dus. Dát is me een hoop geld elke maand!
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik heb ervoor gekozen Django niet te verzekeren omdat hij gewoon best duur qua premie zou zijn (x engelse bull). Kwam bv bij Proteq uit op bijna 30 euro per maand. Dat bedrag leg ik nu gewoon maandelijks zelf opzij.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hahahaha, dat heb ik eens met een tepel gehadReny schreef:Zelfs voor een teek verwijderen wat niet lukte omdat Bob in een terorhond veranderde. Klopte ook want het was geen teek maar een wrat![]()
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hier geen verzekering, wel een potje waar elke maand geld opzij gelegd word mocht er iets gebeuren.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Fin
- Zeer actief
Nog niet. Of het nodig is om mijn katten te verzekeren, ik weet het niet, ik vind de verzekering voor katten daarvoor net even te duur. Ik heb twee katten van nu 13 jaar die nu bij mijn ouders wonen en die amper de dierenarts gezien hebben. Mijn Maine Coons zijn tot nu toe ook kerngezond. Als de premie nou 5 à 6 euro zou zijn per kat, dan zou ik het sneller overwegen. Konijnen begin ik niet aanDollie schreef:Ben toch eens gaan kijken, uit nieuwsgierigheid, wat ik voor mijn vijf kwijt zou zijn. Ben maar begonnen met konijn Fred (gec. rammetje, 6 jaar, 1500 gram) en heb een willekeurige verzekering (Petplan) gekozen. De prijzen van het Zorgpakket zijn op aanvraag, bij de aanvullende verzekeringen zijn de Castratie verzekering, de Chemo- en radiotherapie verzekering en de crematieverzekering niet van toepassing? Ik zal zo nog eens verder kijken bij andere verzekeringsmaatschappijen, maar hier gaan me de nekharen al van overeind staan. Blijkbaar vindt zelfs een verzekering dat mijn konijntje geen recht heeft op dergelijke dingen. Voor mijn hond en kat staat alles er wel bij!
-
29996D
Wij hebben wel vrij gezonde rassen, en dus geen verzekering.
Mocht het misgaan, kunnen wij ook dure operaties gewoon betalen.
Als je dat niet kunt, zou ik waarschijnlijk wel verzekeren.
Mocht het misgaan, kunnen wij ook dure operaties gewoon betalen.
Als je dat niet kunt, zou ik waarschijnlijk wel verzekeren.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier zijn ze niet verzekerd, ik betaal het wel zo. Potje onvoorzien is net zo goed voor de honden (eerder nog) dan voor ons.
Er is trouwens wel een verzekering waar je konijnen kan verzekeren, maar ik weet niet welke. Mijn konijn heeft me de laatste 1,5 zo'n 1200 euro gekost. En toen is ze uiteindelijk nog ingeslapen. Zoveel ben ik niet kwijt bij de da voor de honden (totdat er eens wat gebeurd natuurlijk)
Er is trouwens wel een verzekering waar je konijnen kan verzekeren, maar ik weet niet welke. Mijn konijn heeft me de laatste 1,5 zo'n 1200 euro gekost. En toen is ze uiteindelijk nog ingeslapen. Zoveel ben ik niet kwijt bij de da voor de honden (totdat er eens wat gebeurd natuurlijk)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Dollie
- Actief
Ja, je kunt je konijnen bij Petplan verzekeren, dat schreef ik eerder ook al.
Ik ben voor mijn hond ook nog "niks" kwijt geweest (entingen natuurlijk wel, maar that's it) en voor mijn konijnen al een heleboel (alles bij elkaar opgeteld van de vier die we de afgelopen jaren gehad hebben, loopt dat ook in de duizend), maar ik verwacht nu van mijn konijnen eigenlijk evenmin problemen als van mijn hond.. En als het met een hond goed mis is, is dat gewoon wel duurder dan bij een konijn. Als je het over een dure operatie hebt bij een konijn dan zal dat hooguit 500 euro zijn.. Bij een hond een paar duizend.. Dus ja..
Ik heb voor het eerst sinds lange tijd alleen maar gezonde dieren. Natuurlijk hoop ik dat dat zo blijft maar om daar nu van uit te gaan.. Al denk ik dat het uiteindelijk toch voordeliger is om gewoon geld op zij te zetten..
Ik ben voor mijn hond ook nog "niks" kwijt geweest (entingen natuurlijk wel, maar that's it) en voor mijn konijnen al een heleboel (alles bij elkaar opgeteld van de vier die we de afgelopen jaren gehad hebben, loopt dat ook in de duizend), maar ik verwacht nu van mijn konijnen eigenlijk evenmin problemen als van mijn hond.. En als het met een hond goed mis is, is dat gewoon wel duurder dan bij een konijn. Als je het over een dure operatie hebt bij een konijn dan zal dat hooguit 500 euro zijn.. Bij een hond een paar duizend.. Dus ja..
Ik heb voor het eerst sinds lange tijd alleen maar gezonde dieren. Natuurlijk hoop ik dat dat zo blijft maar om daar nu van uit te gaan.. Al denk ik dat het uiteindelijk toch voordeliger is om gewoon geld op zij te zetten..
-
Muk
Konijnen en knaagdieren verzeker ik per definitie niet, omdat de kosten bij ziekte enz een stuk lager zijn dan die van een hond. En ja, ik heb in de afgelopen heel veel zwak, ziek en misselijke konijnen en cavia's uit het asiel gehaald, dus over de hoogte van operatiekosten en medicatie bij konijnen en knagers kan ik prima meepraten.