Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koelband
Moderator: moderatorteam
- Dollie
- Actief
Re: Koelband
Hmm.. Wel koel, maar niet koud. Je moet ook wel echt even voelen, als je 'm zo aanraakt lijkt ie niet heel koel. Maar ik denk dat dat juist ideaal is, een ijskoude band om je nek is natuurlijk ook niks.
-
Baily&Luna
- Zeer actief
ja hier hetzelfde, wel koel, niet koud.Dollie schreef:Hmm.. Wel koel, maar niet koud. Je moet ook wel echt even voelen, als je 'm zo aanraakt lijkt ie niet heel koel. Maar ik denk dat dat juist ideaal is, een ijskoude band om je nek is natuurlijk ook niks.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ja oke want de aqua kool keeper hadden ze niet meer in Zazoe zijn maat dus nu heb ik de bodycooler dat is denk ik een B merk maar kostte wel hetzelfde en ik dacht dalijk heb ik weer troep gekocht maar bij jullie is het toch hetzelfde!
Ik kon hem nog niet testen want het was vandaag nog niet heet
Ik kon hem nog niet testen want het was vandaag nog niet heet
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Je laat die band toch ook niet urenlang om? Leg je 'm tussendoor even in de koelkast. Hier is de koelkast de vaste 'opbergplek' voor de koelband.Dollie schreef:Dat het niet minimaal drie dagen werkt was wel te verwachten, dat zijn wel hele mooie beloftes. Maar een paar uur? En met een paar uur bedoel ik ook letterlijk twee uur, nog niet eens. Daar overbrug je het heetst van de dag nog niet eens mee.

Iedere dag feest!
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Je kunt 'm ook zelf om doen om te controleren hoe het voeltDollie schreef:Hmm.. Wel koel, maar niet koud. Je moet ook wel echt even voelen, als je 'm zo aanraakt lijkt ie niet heel koel. Maar ik denk dat dat juist ideaal is, een ijskoude band om je nek is natuurlijk ook niks.

Iedere dag feest!
- Wendy1981
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-pei!
Ik heb ook een koelband voor Dex en ben er erg tevreden over.
Dex vindt het echt heerlijk.

Dex vindt het echt heerlijk.

Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

- Sanne!!
- Zeer actief
ja dat heb ik gedaan en dat voelt meteen idd kouder aanMagic schreef:Je kunt 'm ook zelf om doen om te controleren hoe het voeltDollie schreef:Hmm.. Wel koel, maar niet koud. Je moet ook wel echt even voelen, als je 'm zo aanraakt lijkt ie niet heel koel. Maar ik denk dat dat juist ideaal is, een ijskoude band om je nek is natuurlijk ook niks..
- Sanne!!
- Zeer actief
Nou ik zal de eerste gek wel zijn maar bij Zazoe werkt die band niet hoor....
Ik heb hem in koud water gelegd wat uit de koelkast kwam en daarna in de koelkast bewaard.
Gisteravond dus het was al iets of wat afgekoeld buiten gaan lopen en die band om gedaan maar hij hijgt net zo hard als normaal en toen ik aan die band voelde was hij niks koeler....
Gewoon even warm als zijn nek zeg maar.
Toen ik de band af deed werd hij wel koel maar aan gedaan en toen was hij zo weer warm....
Ik heb hem in koud water gelegd wat uit de koelkast kwam en daarna in de koelkast bewaard.
Gisteravond dus het was al iets of wat afgekoeld buiten gaan lopen en die band om gedaan maar hij hijgt net zo hard als normaal en toen ik aan die band voelde was hij niks koeler....
Gewoon even warm als zijn nek zeg maar.
Toen ik de band af deed werd hij wel koel maar aan gedaan en toen was hij zo weer warm....
- Dollie
- Actief
Ik doe de band (bij Barber) om als ik merk dat hij het warm krijgt. De laatste dagen is dit al rond een uur of tien en heeft ie 'm ook tot een uur of zes om. Het blíjft gewoon warm, ook als hij niks doet, ook als hij in de schaduw ligt. En nat maken heeft hij een hekel aan, zwemmen moet je helemaal niet over beginnen met hem. Dus ik zie niet in waarom ik die band níét uren om zou laten? Geloof er niet zo in dat ie dan minder werkt ofzo. Als ie niet om is, werkt ie helemaal niet.Magic schreef:Je laat die band toch ook niet urenlang om? Leg je 'm tussendoor even in de koelkast. Hier is de koelkast de vaste 'opbergplek' voor de koelband.Dollie schreef:Dat het niet minimaal drie dagen werkt was wel te verwachten, dat zijn wel hele mooie beloftes. Maar een paar uur? En met een paar uur bedoel ik ook letterlijk twee uur, nog niet eens. Daar overbrug je het heetst van de dag nog niet eens mee.
Sowieso snap ik je niet helemaal, als dat ding minimaal drie dagen koel zou moeten blijven maar dat na anderhalf uur al niet meer is, is het dan zóóó gek als ik niet helemaal tevreden ben?
En daarbij, zoals ik eerder ook al zei, ik heb de gebruiksaanwijzing maar gewoon genegeerd en 'm langer in het water en de vriezer laten liggen en nu is 't weer prima. Al blijft hij natuurlijk warm met dit bloedhete weer, dat gaat zo'n bandje helaas niet helemaal verhelpen natuurlijk.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik ben ook eens aan het knutselen geslagen met die gelkorrels van de action en een stuk oud laken. Ik ben helaas niet echt een naaitalent en we hebben een doodenge naaimachine die totaal niet werkt dus het is ouderwets handwerk. 't Ziet er totaal niet uit maar toen Hades 'm omkreeg stopte hij binnen een halve minuut met hijgen, dus ik denk dat het wel werkt. Hij probeert 'm ook niet af te schudden, volgens mij vindt hij het wel fijn. Ben er nu één aan het naaien voor de hond van vrienden, die wordt wat netter haha. Zal als hij af is wel even een foto maken van hoe ik 'm geprutst heb
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding