Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenmand mechelse herder (ik weer)
Moderator: moderatorteam
- DeniseCyril
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hondenmand mechelse herder (ik weer)
Hoi hoi
Weer een vraag stel hem maar apart, bij zooplus hebben ze deze mand http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... dden/52803" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen als je leest is de binnenmaat van de grootse mand: L 60 cm x B 45 cm x H 4cm
dan is hij dus te klein als de mechel groot is?
Ik dacht schaf vast een leuk kussen en stuite op deze vind hem echt te gek maar als ik de binnemaat zo zie zal dit hem nooit worden denk ik?
Iemand tips of moet ik nog wachten met een mand? ik heb wel al een klein kussen voor haar dus ze heeft niet nix
Groetjes Denise
Weer een vraag stel hem maar apart, bij zooplus hebben ze deze mand http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... dden/52803" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen als je leest is de binnenmaat van de grootse mand: L 60 cm x B 45 cm x H 4cm
dan is hij dus te klein als de mechel groot is?
Ik dacht schaf vast een leuk kussen en stuite op deze vind hem echt te gek maar als ik de binnemaat zo zie zal dit hem nooit worden denk ik?
Iemand tips of moet ik nog wachten met een mand? ik heb wel al een klein kussen voor haar dus ze heeft niet nix
Groetjes Denise
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Hondenmand mechelse herder (ik weer)
Dat hangt van je hond af. Max heeft een mand van 90 x 60 en is ongeveer net zo groot. Hij ligt vaak helemaal opgetold waardoor hij de helft gebruikt.
60 x 45 vindt ik niet bijzonder groot, maar als je hond genoeg andere plekken heeft om te liggen...
60 x 45 vindt ik niet bijzonder groot, maar als je hond genoeg andere plekken heeft om te liggen...

- DeniseCyril
- Actief
ja daarom de binnemmaat is het belangrijkste nu, en ze mag ook heetlijk op de bank liggen, heb een grindvloer dus wil graag wel iets voor haar zelf neerleggen en heb nu ook weer iets nieuw gezien http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... 39993#more" onclick="window.open(this.href);return false;
bij deze lijkt hij wel groot genoeg?
heb jij ook vanaf pup al een mandje gekocht?
bij deze lijkt hij wel groot genoeg?
heb jij ook vanaf pup al een mandje gekocht?
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Max was 10.5 maand toen hij kwam, Nolan heeft nog geen mand aangezien ze toch continue wisselen van plek
. Ze liggen ook vaak genoeg bij elkaar in de mand.
Zijn dat soort manden niet heel warm?
Zijn dat soort manden niet heel warm?

- DeniseCyril
- Actief
oke dus kan altijd nog eventjes wachten, ik weet niet of ze warm zijn? geloof deze rode niet toch? die blauwe die eerder stond heb je wel gelijk in die kan best heet zijn....
tja hoe kom je erachter je kunt helaas niet kijken bij zooplus...
tja hoe kom je erachter je kunt helaas niet kijken bij zooplus...
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
die twee van mij gaan niet eens in een mand.. ik heb wat dekentjes liggen
Had een mooie blauwe mand gekregen van de buren.. katten gingen erin liggen maar de honden niet
Zo'n sofa ligbankje had ik hier wel van riet. Daar ging Bluf nog wel eens inliggen.. mits de katten er niet in lagen.. Finn heeft hem uiteindelijk gesloopt..
Als je hond het prettig vind om in een mand te liggen zeker doen.. maar ik hoef hier geen manden neer te zetten.. ze gaan er toch niet in
Wilde eens een mooi kussen voor hem kopen.. en voor de zekerheid hem meegenomen om te kijken of hij het wat vond.. nou.. niet dus... lekker de centen in mijn zak gehouden... dan maar op een dekentje van de lidl
Had een mooie blauwe mand gekregen van de buren.. katten gingen erin liggen maar de honden niet
Zo'n sofa ligbankje had ik hier wel van riet. Daar ging Bluf nog wel eens inliggen.. mits de katten er niet in lagen.. Finn heeft hem uiteindelijk gesloopt..
Als je hond het prettig vind om in een mand te liggen zeker doen.. maar ik hoef hier geen manden neer te zetten.. ze gaan er toch niet in
Wilde eens een mooi kussen voor hem kopen.. en voor de zekerheid hem meegenomen om te kijken of hij het wat vond.. nou.. niet dus... lekker de centen in mijn zak gehouden... dan maar op een dekentje van de lidl
- DeniseCyril
- Actief
Ik heb de rode bestel het is de tweede link heb maar meteen 100 cm gedaan maar die breedte is ook wel groot zeg jeetje...nou mocht hij te groot zijn wissel ik hem gewoon om haha, ik had laats haar kussen ook ergens anders gelegt en toen ging ze er wel op liggen zal wel denken ga niet naast dat enge ding liggen(mijn airco blaast niet op haar zijkant staat naar haar toe)
Hopelijk gaat de mand passen heb er een beetje gek gevoel over
we zullen het zien hijs inelkgeval mooi!
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ben benieuwd wat je pup ervan vindt! Django hier heeft geen mand maar een lekker dik kussen van Wooff. Hij ligt er lekker op en hij is makkelijk schoon te maken.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- DeniseCyril
- Actief
ja ben zelf ook wel benieuwd volgens mij istie heel groot haha, denk dat yiska er meteen aan gaat vreten haha!
Ik dacht ook eerst aan een kussen maar vond dit zo leuk dacht die maar haha
hij kan nooit te groot zijn kan ze lekker languit als ze groot is
Meestal vinden honden de bank wel
Ik dacht ook eerst aan een kussen maar vond dit zo leuk dacht die maar haha
hij kan nooit te groot zijn kan ze lekker languit als ze groot is
Meestal vinden honden de bank wel
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zelf had ik op een gegeven moment zoiets van waarom een grote bak neerzetten als de honden er toch geen gebruik van makenDeniseCyril schreef:ja hoor nou als ze het dan toch fijn vinden dan idd maar geen mand
![]()
Ik heb de rode bestel het is de tweede link heb maar meteen 100 cm gedaan maar die breedte is ook wel groot zeg jeetje...nou mocht hij te groot zijn wissel ik hem gewoon om haha, ik had laats haar kussen ook ergens anders gelegt en toen ging ze er wel op liggen zal wel denken ga niet naast dat enge ding liggen(mijn airco blaast niet op haar zijkant staat naar haar toe)
Hopelijk gaat de mand passen heb er een beetje gek gevoel over
we zullen het zien hijs inelkgeval mooi!
Ik koop in ieder geval geen manden voor ze.. en de bench staat ingeklapt in de schuur..
Voor het gemak.. plaats.. als je commando plaats geeft.. dat is overigens wel op het kleedje
Het is dus wel belangrijk dat ze weten dat er een plek is om af te gaan en dat dat hun plek is.. de een heeft een mand, de ander een bench, weer een ander een kennel of dus hier een kleedje.. maar waar dat kleedje ligt is mij en hun een zorg.. maar plaats is plaats en vaak zoeken ze dus toch het kleedje op om bij af te gaan liggen indien gewenst.. deze kleedjes neem ik dus ook mee op vakantie..
Dit even terzijde van de mand en aanschaf.. maar gewoon om even te laten weten dat een bepaalde plek om naar toe te gaan voor de honden fijn is, maar ook voor de bazen die ze indien gewenst ze even op een bepaalde plek kan afleggen..
Jouw hond is nu nog jong, maar jong geleerd is oud gedaan... en of de plaats nu een mand is of wat anders.. ze leren het begrip plaats wel te begrijpen en dat is wel zo fijn
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Mandje? Wij hebben toch de bank?
Er staat nu nog een klein mandje voor Stamp, maar die gaat er niet in liggen.
Zij kruipt onder het aanrecht weg voor een tukkie..maar meestal op schoot of
ook op de bank...kan ze nog niet alleen
Het mandje gebruiken ze als opslag voor de botten, en om daar te kluiven..
IK heb wel 2 benches. Een kleinere boven naast bed voor Stamp haar zindelijkheidstraining, en beneden een grote waar ze alle drie in kunnen..
Mijn mopsjes eten snoertjes en kabels ..
Cody vind de prullebak onweerstaanbaar aantrekkelijk...Dus als we weg gaan, gaan ze lekker de bench in...Gaat perfect...Krullen heerlijk tegen elkaar aan, koppies op elkaar...Mijn scheetjes... 
Er staat nu nog een klein mandje voor Stamp, maar die gaat er niet in liggen.
Zij kruipt onder het aanrecht weg voor een tukkie..maar meestal op schoot of
ook op de bank...kan ze nog niet alleen
Het mandje gebruiken ze als opslag voor de botten, en om daar te kluiven..
IK heb wel 2 benches. Een kleinere boven naast bed voor Stamp haar zindelijkheidstraining, en beneden een grote waar ze alle drie in kunnen..
Mijn mopsjes eten snoertjes en kabels ..
- DeniseCyril
- Actief
ahhh schattig hoor dat ze zo bij elkaar gaan liggen, ik had die mand besteld maar dat is gewoon niet normaal zo groot alstie is dus die gaat weer terug beetje jammer dat jezelf de verzenfkosten moet betalen bij zooplus, voor de rest zijn ze goed en snel
en ze leren idd wel snel hun plekje ongeacht waar het is, wij hebben een grindvloer is dan een kleedje wel zacht genoeg? ze ligt nu meer op de grond omdat het zo warm is en onder de bank
dat past al bijna niet meer dus ze zal strax wel balen
Grappig he dat je een mand voor ze koopt weet ik niet hoe duur soms en ze willen er niet in haha echt een eigenwijs leuk karakter hebben sommige honden
en ze leren idd wel snel hun plekje ongeacht waar het is, wij hebben een grindvloer is dan een kleedje wel zacht genoeg? ze ligt nu meer op de grond omdat het zo warm is en onder de bank
Grappig he dat je een mand voor ze koopt weet ik niet hoe duur soms en ze willen er niet in haha echt een eigenwijs leuk karakter hebben sommige honden