Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum, heb een 4 jarige rottweiler Layka.
Layka is (morgen) 4 weken geleden geopereerd aan haar rechter kruisband, deze was stuk en is middels de oude methode (kunstkruisband) vernieuwd. Een stuk van de hechting, ongeveer 2 centimeter, is opengegaan en daar kwam eerst vrij helder wondvocht uit. Na een antibiotica van 6 dagen leek het de goede kant op te gaan, het vocht was bijna verdwenen en de wond leek schoon en droog. Na 3 dagen begon het wondvocht opnieuw en dit keer met snotgele slierten/propjes ertussen. Het stinkt helemaal niet, dus ontsteking ja of nee??
Weer opnieuw begonnen met antibiotica en het lijkt weer de goede kant op te gaan, het vocht met de snotgele propjes worden steeds minder. Ik vind echter dat ze niet goed loopt, ze mank nog heel veel (we zijn nu (bijna) 4 weken verder na de operatie)
Ik ben zoooooo bang dat ze nooit meer goed zal kunnen lopen, of dat het niet meer goed komt. Als ik een klein stukje met haar loop, loopt ze op 4 poten. Maar zodra ik thuis ben begint ze weer met haar poot in de lucht te huppen.
Ik weet dat het ¨pas¨ 4 weken geleden is. Wil ik gewoon te snel? Wie kan me wat geruststellen alsjeblieft. Krijg ik mij ¨oude¨ Layka ooit weer terug???
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
help!! Kruisband operatie rottweiler
Moderator: moderatorteam
-
lily1965
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: help!! Kruisband operatie rottweiler
Wat een ellende met het ontsteken van de wond
Mijn hond is nu ongeveer 11 weken geleden geopereerd aan een gescheurde kruisband. Week 4 en week 5 van de revalidatie waren voor mij eigenlijk het zwaarst. Ik zag niet meer zoveel verbetering en zag het allemaal heel zwart. In mijn gedachte kwam het ook nooit meer goed.
Heb je van de orthopeed geen document gekregen waarin staat wat je allemaal mag en kan verwachten tijddens het revalideren en hoe het verloop er ongeveer uit zal zien?
Wat jij nu schrijft is volgens het document wat ik heb gekregen namelijk helemaal niet gek
Mijn hond is nu ongeveer 11 weken geleden geopereerd aan een gescheurde kruisband. Week 4 en week 5 van de revalidatie waren voor mij eigenlijk het zwaarst. Ik zag niet meer zoveel verbetering en zag het allemaal heel zwart. In mijn gedachte kwam het ook nooit meer goed.
Heb je van de orthopeed geen document gekregen waarin staat wat je allemaal mag en kan verwachten tijddens het revalideren en hoe het verloop er ongeveer uit zal zien?
Wat jij nu schrijft is volgens het document wat ik heb gekregen namelijk helemaal niet gek
-
lily1965
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je reactie!!! Mijn eigen DA heeft de operatie uitgevoerd (hij schijnt ook van andere DA praktijken deze operaties over te nemen).
Gisteren op controle geweest, DA was er niet ontevreden over. Hij zij dat het herstel gewoon lang duurt en zeker als er een ontsteking bij is gekomen. Ik twijfel echter over een onsteking, want die zou moeten stinken, toch?
Ik zit gewoon in een verschrikkelijke dip
, heb ook al ontzettend veel gehuild erover.
Layka had/heeft een bernersennen vriendin waarmee ze altijd ontzetten stoer kon ravotten en spelen (hierdoor is het waarschijnlijk ook gekomen). Nu is alles afgelopen en mag ze haar niet meer zien! Van wandelingen van 2,5 uur per dag, naar 4 x vijf a tien minuten per dag. Ik wordt er zo triest van. Mankt jouw hond ook nog en weet jij wanneer ze weer normaal gaat lopen of hoe lang dit gaat duren volgens jouw DA?
Gisteren op controle geweest, DA was er niet ontevreden over. Hij zij dat het herstel gewoon lang duurt en zeker als er een ontsteking bij is gekomen. Ik twijfel echter over een onsteking, want die zou moeten stinken, toch?
Ik zit gewoon in een verschrikkelijke dip
Layka had/heeft een bernersennen vriendin waarmee ze altijd ontzetten stoer kon ravotten en spelen (hierdoor is het waarschijnlijk ook gekomen). Nu is alles afgelopen en mag ze haar niet meer zien! Van wandelingen van 2,5 uur per dag, naar 4 x vijf a tien minuten per dag. Ik wordt er zo triest van. Mankt jouw hond ook nog en weet jij wanneer ze weer normaal gaat lopen of hoe lang dit gaat duren volgens jouw DA?
-
lily1965
- Vaste gebruiker
Ik zit blijkbaar op het verkeerde profiel met mijn medische vraag.
Hoe kan ik een nieuw bericht plaatzen in de rubriek "medisch"???
Ik zie nergens staan: nieuw bericht
Wie kan mij helpen, ik ben nieuw hier op de site
Hoe kan ik een nieuw bericht plaatzen in de rubriek "medisch"???
Ik zie nergens staan: nieuw bericht
Wie kan mij helpen, ik ben nieuw hier op de site
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heel vervelend.
Heb zelf geen ervaring met deze operatie.
Weet wel dat manken soms wel lang kan duren, scheelt ook per hond. Als ik Indy zie die liep met een iniminiwondje al 4 dagen te manken.
Terwijl mijn vorige teef veel sneller doorpakte en goed liep na een operatie.
Als de da tevreden is zou ik nog even geduld proberen te hebben.
Enne... kan me het heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit hoor. Hier zij ook door de jaren heen al wat traantjes gelaten om manke poten etc.
Heb zelf geen ervaring met deze operatie.
Weet wel dat manken soms wel lang kan duren, scheelt ook per hond. Als ik Indy zie die liep met een iniminiwondje al 4 dagen te manken.
Als de da tevreden is zou ik nog even geduld proberen te hebben.
Enne... kan me het heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit hoor. Hier zij ook door de jaren heen al wat traantjes gelaten om manke poten etc.