Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met auto zonder airco naar Frankrijk ?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dieseltje
Actief
Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)
Aantal honden: 1

Met auto zonder airco naar Frankrijk ?

Ongelezen bericht door Dieseltje »

We gaan half augustus naar midden Frankrijk (iets onder het midden; puy de dome) en onze auto heeft geen airco.
Hoe belastend is het voor de hond als je met ramen open moet rijden ? Ze heeft zo'n koel-halsband en ik kan een koelmat aanschaffen.

Aan de ene kant denk ik zelf 'ah gos dat is heet voor het beessie'
Aan de andere kant; vroeger had niemand airco en gingen er ook vast wel honden mee op vakantie....

Wie gaat ook zonder airco of is dat echt 'not done' ?
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Met auto zonder airco naar Frankrijk ?

Ongelezen bericht door anne_lies »

Dieseltje schreef:We gaan half augustus naar midden Frankrijk (iets onder het midden; puy de dome) en onze auto heeft geen airco.
Hoe belastend is het voor de hond als je met ramen open moet rijden ? Ze heeft zo'n koel-halsband en ik kan een koelmat aanschaffen.

Aan de ene kant denk ik zelf 'ah gos dat is heet voor het beessie'
Aan de andere kant; vroeger had niemand airco en gingen er ook vast wel honden mee op vakantie....

Wie gaat ook zonder airco of is dat echt 'not done' ?
Is s nachts rijden geen optie? vorig jaar zonder airco maar ook zonder hond naar frankrijk gereden viel reuze mee met de warmte in de auto had wel een hond bij in gekund. Maar als je in de file komt te staan in de hitte dan weet ik het niet.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zou niet weten wat het probleem is.Als het koeler is heb je sowieso geen airco nodig en als het warmer is zet je de ramen open :19:
Als je de boel goed in de gaten houdt,voldoende water én bijvoorbeeld 2 koelhalsbanden meeneemt is er volgens mij niet zo veel aan de hand.
Vroeger had niemand airco,gingen er minder honden mee op vakantie maar bleven degene die wel mee gingen over het algemeen in leven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Weliswaar niet naar Frankrijk maar in onze camper (met ARKO zonder airco) hebben we de ramen niet ver open (wel in de file hoor) en hebben een theedoek die we lekker nat maken en over Bob heen leggen.

Aangezien je al een koelband en bed hebt zou ik zeggen hou ook wat pakken water bij de hand :wink:
Verder regelmatig stoppen en even "uitwaaien"
En de groeten van de mannen :zwaai
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Zolang je rijdt zijn er geen problemen. In de file zou je wat vaker kunnen stoppen (bij een pomp dan ;)).
Afbeelding
Dieseltje
Actief

inderdaad wat ik ook al dacht 'vroeger had er niemand airco' :D

ik heb net bij dursy dog de swamp cooler EN een coolbandana besteld.

Vraagje nog; in hoeverre denken jullie dat honden last hebben van de druk op de oren als de ramen openstaan (net als dat voor mensen ook niet echt lekker is soms...) ?
Afbeelding
Dieseltje
Actief

marian* schreef:maar bleven degene die wel mee gingen over het algemeen in leven.
dat geeft de burger moed :smile:
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Over het algemeen geen punt en je kunt ook eventueel koelelementen meenemen in een koelbox en die in geval van overmatige hitte in de bench leggen dat hebben vrienden die ons hebben bezocht (in de Puy-de-Dôme) ook gedaan vorige week toen ze huiswaarts keerden.
Het beste is ook om files te vermijden maar rond Parijs is dat in deze vakantietijd bijna een onmogelijke opgaaf tenzij je `s nachts rijdt of probeert rond 13.00 langs Parijs te gaan, want dan eet een fransoos, maar dat is zeker geen garantie !
Hou ook rekening met tanken dat het tussen 12.00 en 14.00 overal gruwelijk druk is en probeer de hond nèt voor Parijs te laten plassen zodat je niet in de file belandt met een hond met hoge nood ;-)
Toen wij nog in NL woonden deden we elke 6 weken een ritje Puy-de-Dôme maar hebben nooit ontdekt wat de beste tijd was behalve `s nachts te rijden............

Waar gaan jullie heen ???
Sandra
Afbeelding
Dieseltje
Actief

ow ja, files..........tja.......
nou komt vast allemaal goed.

bedankt voor de "voor parijs plassen" tip !

empyree; we gaan naar: Egliseneuve d'Entraigues http://www.maisonvanstijn.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik zou toch echt niet graag op dit moment in Frankrijk in de file staan met een hond in de auto. Niks riskeren en overdag niet over de snelweg.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Dieseltje schreef:ow ja, files..........tja.......
nou komt vast allemaal goed.

bedankt voor de "voor parijs plassen" tip !

empyree; we gaan naar: Egliseneuve d'Entraigues http://www.maisonvanstijn.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh naar Ellen en Gerti, die 'ken' ik van diverse fora. Dan zeker Besse et Chandesse gaan bezoeken en Lac de Pavin en ook La Bourboule en Le Mont Dore zijn prachtig. Jammer genoeg kun je nu de Puy-de-Dôme niet op als ik het goed heb omdat ze een treinrails aan het aanleggen zijn. Wat je zeker niet mag missen is het plaatsje Salers in de Cantal.........zeer schilderachtig...

Houden jullie van lekker uit eten gaan laat maar weten dan heb ik nog wel wat adresjes in die contreien. Neem echter nooit Tripoux of Andouillete als je geen pens wilt eten ;-) Honden zijn in praktisch elk restaurant welkom dus dat is geen probleem.
Sandra
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Wij zijn een paar keer met vakantie naar Frankrijk geweest zonder airco, met 2 honden achterin.
Was nooit een probleem, wel hadden we de ramen met van dat donkere plakplastic afgeplakt (achterin), dat scheelt wel natuurlijk.
En zoals eerder gezegd, genoeg pauzes inlassen.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Wij zijn ook vaak zat zonder airco naar het buitenland geweest, maar moet wel zeggen, dat we altijd de mazzel hebben gehad om nooit met echt heel heet weer te rijden.
Wij stoppen wel altijd om de 2 uur.
Daarbij komt, een airco is ook niet alles, daar heb ik ook al eens twee zieke hondjes aan overgehouden..
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

twee jaar terug met de auto zonder airco naar frankrijk gereden met 3 honden.
veel gestopt en Pardoes had ondekt dat de koelbox aan de buitenkant ook koel was en heeft daar de gehele weg tegen aan gelegen.
Zelf hadden we er ook voor gekozen om niet midden op de dag te rijden. Mede omdat mijn 2 honden erg weinig ruimte hadden en pal onder het dak van de auto lagen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Zou smorgens vroeg op tijd vertrekken (uur of 4) dan ben je al een heel end op weg voordat het echt warm wordt. Heb je zelf lekker nog een paar uurtjes geslapen, ben je fit voor de reis.

Verder zou ik het raam idd afdekken met van die kinderzonneschermpjes. En op een kiertje zetten voor luchtcirculatie.

Koelmat in de bench en klaariskees..

Ik heb airco maar merk dat de honden hun warmte niet via mijn bank kwijt kunnen (die is natuurlijk ook warm en koelt niet echt af door airco). Maar in de bench is de ondergrond koel en dat vinden ze al een stuk aangenamer.

Ik laat ook altijd een bak water in de bench staan. En om de 2 uur pauze houden en lekker even uitwaaien, koel water..

Moet gewoon goed gaan komen hoor...
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Dieseltje schreef:inderdaad wat ik ook al dacht 'vroeger had er niemand airco' :D

ik heb net bij dursy dog de swamp cooler EN een coolbandana besteld.

Vraagje nog; in hoeverre denken jullie dat honden last hebben van de druk op de oren als de ramen openstaan (net als dat voor mensen ook niet echt lekker is soms...) ?
Denk dat je gewoon lekker na je eigen hond moet kijken; cato kan er helemaal van genieten als het raam openstaat en draait zijn blije kop dan in de juiste positie lijkt het wel. Dus ik zou zeggen geen last, maar ja mischien is het met honden net als met mensen die 1 heeft er geen last van en de ander wel.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Dieseltje
Actief

Empyree, bedankt voor de tips voor de te bezoeken plaatsjes ! We gaan ons vast helemaal vermaken vermoed ik !

Iedereen bedankt voor de super tips, gaan we zeker gebruiken !!
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Wij gaan met 3 honden naar Frankrijk en rijden 's nachts, heerlijk. Vorig jaar voor het eerst gedaan en dat is zo goed bevallen, dat we dat dit jaar dus gewoon weer doen. Kinderen slapen het grootste deel, honden liggen ook veel rustiger in de achterbak en wij blijven goed alert doordat het lekker fris is in de auto. (kinderen liggen onder een dekentje, vinden ze helemaal geweldig).
Nog een groot voordeel van 's nachts rijden is dat het lekker rustig is op de wegen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”