Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel vuil uit oogjes...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

renred
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): maltezer kruising (denk ik)

veel vuil uit oogjes...

Ongelezen bericht door renred »

ik heb ergens anders al vertelt dat we net voor het weekend een teefje hebben overgenomen van iemand. Nu zit de vacht vol met klitten en is het beestje echt een beetje onverzorgt. het is een maltezertje, ik heb niet zoveel verstand van honden met lang haar, wilde dat nooit. maar ja als je verliefd wordt wordt je verliefd. ikzelf durf niet zo goed met die vacht aan de slag, gelukkig heb ik een kennis die haar eigen honden trimt en wil vragen of ze lady ook wil doen en mij dan leren hoe het bij te houden. maar ze is nu met vakantie.

En ik maak me zorgen over haar oogjes, er zitten echt klontjes vluiligheid onder, elke dag een beetje meer, zit er echt niet en is gewoon vies, heb het voorzichtig proberen schoon te maken met een nat washandje, maar is echt wat vastgekoekt dus dat lukt niet. Wat kan ik nu doen. weg knippen durf ik niet, toch maar wacht topt kennis terug is? En hoe houd je dat een beetje schoon als het weer eh normaal is, hoe zorg je dat het niet steeds klonterd?

Groetjes Renske
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: veel vuil uit oogjes...

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik zou ze gewoon lekker naar de trimster brengen dat is wel zo fijn voor haar...
Die doen de oogjes meestal ook wel meteen.
Je kunt de oogjes eventueel ook af doen met afgekoeld gekookt water op een tissue
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Robin »

Oogjes is een kwestie van bijhouden. En toch de haartjes wegknippen, die zorgen vaak voor die viezigheid. Kan Maltees ook weer wat meer van de wereld zien :)
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
renred
geregistreerd lid

ja maar dat zelf knippen durf ik dus niet, nu dan wacht ik tot vriendin terug is, dan kan zij hem weer even goed trimmen en dan bij houden.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ga anders nu een keer naar een andere trimsalon en evt even naar de DA voor die oogjes; kan namelijk best iets medisch zijn lijkt me.

Suzanne
Sanne!!
Zeer actief

of vraag niet hier wat je het beste kunt doen want je denkt zelf wachten op je eigen trimster wij zeggen dat het wel fijn is als hij nu al word geholpen en toch wacht je op je eigen trimster...
Vraag dan niks
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

gewoon even wegpulken. Als je dat iedere dag doet dan is er niks aan de hand.
renred
geregistreerd lid

Sanne!! schreef:of vraag niet hier wat je het beste kunt doen want je denkt zelf wachten op je eigen trimster wij zeggen dat het wel fijn is als hij nu al word geholpen en toch wacht je op je eigen trimster...
Vraag dan niks
Nou zeg, denk even na waarom of hoe voordat. je wat zegt..
ik vroeg wat ik kon doen aan de vieze oogjes en niet hoe te knippen, nu is jullie antwoord knippen, dat durf ik dus niet, maar weet dat mijn vriendin het wel kan en over 2 dagen thuis is. Zij heeft meer verstand van dan ik dus leek me verstandig daar op te wachten, zou geen trimster bij mij in de buurt weten moet ik ook ook zoeken, wil ik ook best doen. maar dacht niet dat die 2 dagen uit zoude maken...
Da is goed idee, ga daar eens heen bellen...wil zo en zo even kijken of we een afspraak kunnen maken voor een algehele controlle.
iedereen bedankt voor de adviezen, waardeer het echt wel. Dit hondje is zeer plots gekomen via via, wil het met liefde opvangen, maar moet ook even uitzoeken hoe en hoe ik alles betalen moet. Heb er niet echt opgerekend.

En voor de schrijfster hier boven ga ergens anders hoog van de toren blazen. Er is niets makkelijkers dan iemand te veroordelen zonder echt te weten wat diegene denkt of waarom.
Sanne!!
Zeer actief

nou ik reageerde zelf ook normaal hoor..
Ik zei dat je het ook schoon kon maken met afgekoeld gekookt water maar boeiend...

Veel succes :ok:
renred
geregistreerd lid

nu vond je reactie hier boven geciteerd niet zo normaal, maar goed idd heb ik wel geprobeerd met gekookt water daar worden ze wel schoner van, maar nog steeds erg bruin de haren. het is niet zo dat ze er echt last van heeft, zolang zijn die haren niet, het is zo vies gezicht en bij andere honden zie ik dat niet dus vroeg me af hoe anderen dat deden.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Oh, aan die bruine haren mag je gewoon wennen. Dat gaat niet weg. Je ziet ze ook aan de zijkant van het bekje en onder de voetzooltjes.
Sanne!!
Zeer actief

die bruine haren blijven inderdaad wel...

Maar dat vuil zou ik gewoon weg halen
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”