Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
roy van dijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Suomen Lapinkoira ( Finse Lappenhond )
Contacteer:

even voorstellen

Ongelezen bericht door roy van dijk »

Hallo iedereen,

Sinds vandaag ben ik ook actief op dit hondenforum ik hoop hier een hoop andere honden bezitters te leren kennen en allemaal leuke dingen te lezen die zowel leuk als informatief zijn.

Mijn naam is Roy van Dijk en ben 32 jaar, ik woon samen met mijn vriendin Yvonne en mijn twee prachtige honden Kovu & Kenji ( twee Finse Lappenhonden ). Zelf zit ik in het bestuur van de Honden Sport Vereniging in Tiel en op diezelfde vereniging is mijn vriendin instructrice en geeft les aan diverse puppy groepen.

Naast de honden hebben zowel mijn vriendin als ik een tweede grote hobby namelijk de cavia's waarin wij de rassen US-Teddy,Coronet en kleinschalig Lunkarya's fokken. Kijk maar eens op onze website http://www.freewebs.com/furryzoo" onclick="window.open(this.href);return false; hier staan ook een paar mooie foto's op van onze lapjes. Ook heeft mijn vriendin een speciale Finse Lappenhyve opgezet waar veel over de finse lap te vinden is en we op die manier ook meerdere eigenaren van dit toch wellicht wat onbekende ras leren kennen.

tot horens op het forum.

gr,
roy van dijk
Afbeelding

Groetjes,

Roy van Dijk en een poot van Kovu & Kenji
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie
Aantal honden: 1

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

:D welkom op het forum :D
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Welkom op het forum!
Afbeelding
Iedere dag feest!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Leuk, Finse lappenhonden :cheer:
Welkom hier op het forum :ok:
Afbeelding
Pluuster Bear's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pluuster Bear's »

Welkom, gaaf Lunkarya's.
Die heb ik ook gefokt onder de naam Pluuster's Cavia's.
Ik deed toen veel samen met caviastal Ling Ling.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Van harte Welkom!
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Wat leuk, nog meer Finse Lapjes op het forum. :D
Ik heb IJslanders, vergelijkbaar dus. :wink:

Welkom!
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ineke schreef:Wat leuk, nog meer Finse Lapjes op het forum. :D

Welkom!
ja idd kun je ze vergelijken. altijd leuk om mensen te horen die het ras kennen :D wij hebben ook heel lang getwijfeld tussen een ijslander of de finse lap en uiteindelijk gekozen voor de lap. Vind het echt fantastische honden geniet weer iedere dag van ze al blijf ik ijslanders ook erg mooi vinden.
Afbeelding

Groetjes,

Carma
Zeer actief

roy van dijk schreef:
Ineke schreef:Wat leuk, nog meer Finse Lapjes op het forum. :D

Welkom!
ja idd kun je ze vergelijken. altijd leuk om mensen te horen die het ras kennen :D wij hebben ook heel lang getwijfeld tussen een ijslander of de finse lap en uiteindelijk gekozen voor de lap. Vind het echt fantastische honden geniet weer iedere dag van ze al blijf ik ijslanders ook erg mooi vinden.
Even uit nieuwschierigheid: waarom zijn jullie uiteindelijk voor de finse lap gegaan?
Afbeelding
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

Carma schreef:
roy van dijk schreef:
Ineke schreef:

Even uit nieuwschierigheid: waarom zijn jullie uiteindelijk voor de finse lap gegaan?

ja mag je vragen hoor geen probleem :D . we hebben van beide genoeg fokkers bezocht om te kijken en te vragen en voor de ijslanders zijn we bij verschillende adressen geweest maar van de fokker in gouda kregen we hele goede uitleg op onze vragen en ze zei eerlijk toen ze hoorde dat we in een flat woonde dat de ijslanders wel bekend stonden om het feit dat ze best veel kunnen blaffen datzelfde gold voor de fokker van onze eerste finse lap in bergschenhoek. qua karakter maakte het vrij weinig uit maar uiteindelijk heeft het blaffen de doorslag gegeven ( niet dat wij dit erg vinden ) maar omdat we in een flat woonde en de finse lap ( uit ervaring van vele eigenaren ) er qua geblaf minder om bekend stond hebben we toen voor de finse lap gekozen. We zijn op zoek naar een andere woning en willen zeker uitbreiding met de hondjes dus de ijslanders zijn wij absoluut niet vergeten!! blijven mooie honden er woont er ook eentje bij ons in de buurt en ook van hem hoorde we hetzelfde van de ijslander en hij zei ook dat dat voor een flat wellicht minder geschikt zou zijn geweest. Maar zoals ik al zei zouden we graag meer hondjes willen en natuurlijk staat de ijslander ook op ons lijstje want het blijft ook echt een fantastisch ras. maar eerst een nieuw huis.
Afbeelding

Groetjes,

Ineke

roy van dijk schreef: ja mag je vragen hoor geen probleem :D . we hebben van beide genoeg fokkers bezocht om te kijken en te vragen en voor de ijslanders zijn we bij verschillende adressen geweest maar van de fokker in gouda kregen we hele goede uitleg op onze vragen en ze zei eerlijk toen ze hoorde dat we in een flat woonde dat de ijslanders wel bekend stonden om het feit dat ze best veel kunnen blaffen datzelfde gold voor de fokker van onze eerste finse lap in bergschenhoek. qua karakter maakte het vrij weinig uit maar uiteindelijk heeft het blaffen de doorslag gegeven ( niet dat wij dit erg vinden ) maar omdat we in een flat woonde en de finse lap ( uit ervaring van vele eigenaren ) er qua geblaf minder om bekend stond hebben we toen voor de finse lap gekozen. We zijn op zoek naar een andere woning en willen zeker uitbreiding met de hondjes dus de ijslanders zijn wij absoluut niet vergeten!! blijven mooie honden er woont er ook eentje bij ons in de buurt en ook van hem hoorde we hetzelfde van de ijslander en hij zei ook dat dat voor een flat wellicht minder geschikt zou zijn geweest. Maar zoals ik al zei zouden we graag meer hondjes willen en natuurlijk staat de ijslander ook op ons lijstje want het blijft ook echt een fantastisch ras. maar eerst een nieuw huis.
Ah, Anita. :wink:
Ja, het blaffen...
Er is wel verschil hoor, de ene IJslander blaft veel meer dan de ander.
Maar icm met in een flat wonen...
Dan is de keuze snel gemaakt.
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ineke schreef: Ah, Anita. :wink:
Ja, het blaffen...

ja idd anita bekend persoon onder de ijslanders :wink:

maar toen hadden we de keus idd gemaakt voornamelijk om die reden en idd de ene ijslander is de andere niet dat klopt maar zijn echt druk op zoek naar een nieuwe woning de flat is nooit onze eerste keus geweest maar jah...het was in ieder geval iets en zijn daarna gelijk op zoek gegaan naar wat anders alszijnde doorstromers.

had je mijn topic over de honden wandel 3-daagse gelezen? die mijn vereniging dit jaar voor de 17e maal organiseert. wellicht is het leuk om een dagje ( of alle 3 :D ) mee te lopen. er komen ook als het goed is een paar finse lapjes maar vind het altijd leuk om ook weer eens andere ijslanders te zien :D
Afbeelding

Groetjes,

Ineke

roy van dijk schreef:
Ineke schreef: Ah, Anita. :wink:
Ja, het blaffen...

ja idd anita bekend persoon onder de ijslanders :wink:

maar toen hadden we de keus idd gemaakt voornamelijk om die reden en idd de ene ijslander is de andere niet dat klopt maar zijn echt druk op zoek naar een nieuwe woning de flat is nooit onze eerste keus geweest maar jah...het was in ieder geval iets en zijn daarna gelijk op zoek gegaan naar wat anders alszijnde doorstromers.

had je mijn topic over de honden wandel 3-daagse gelezen? die mijn vereniging dit jaar voor de 17e maal organiseert. wellicht is het leuk om een dagje ( of alle 3 :D ) mee te lopen. er komen ook als het goed is een paar finse lapjes maar vind het altijd leuk om ook weer eens andere ijslanders te zien :D
Oef, Tiel is wel erg ver weg vanaf Groningen. :wink:
Anders had ik het wel heel leuk gevonden.
Trouwens, ik plaats regelmatig foto's van de IJsco's, kun je genieten. :ok:
Ken je Anita's hond Skjalla?
Die heeft een dochter, Gríma.
En daar hebben wij nu weer een dochter van (zie onderschrift).
Ze is vandaag precies 9 weken.
Carma
Zeer actief

roy van dijk schreef:
Carma schreef: Even uit nieuwschierigheid: waarom zijn jullie uiteindelijk voor de finse lap gegaan?
ja mag je vragen hoor geen probleem :D . we hebben van beide genoeg fokkers bezocht om te kijken en te vragen en voor de ijslanders zijn we bij verschillende adressen geweest maar van de fokker in gouda kregen we hele goede uitleg op onze vragen en ze zei eerlijk toen ze hoorde dat we in een flat woonde dat de ijslanders wel bekend stonden om het feit dat ze best veel kunnen blaffen datzelfde gold voor de fokker van onze eerste finse lap in bergschenhoek. qua karakter maakte het vrij weinig uit maar uiteindelijk heeft het blaffen de doorslag gegeven ( niet dat wij dit erg vinden ) maar omdat we in een flat woonde en de finse lap ( uit ervaring van vele eigenaren ) er qua geblaf minder om bekend stond hebben we toen voor de finse lap gekozen. We zijn op zoek naar een andere woning en willen zeker uitbreiding met de hondjes dus de ijslanders zijn wij absoluut niet vergeten!! blijven mooie honden er woont er ook eentje bij ons in de buurt en ook van hem hoorde we hetzelfde van de ijslander en hij zei ook dat dat voor een flat wellicht minder geschikt zou zijn geweest. Maar zoals ik al zei zouden we graag meer hondjes willen en natuurlijk staat de ijslander ook op ons lijstje want het blijft ook echt een fantastisch ras. maar eerst een nieuw huis.
Ah ok, dus de ijslander is over het algemeen wat vocaler dan de Finse lap? Weer wat erbij geleerd! :ok:
Afbeelding
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ineke schreef:
roy van dijk schreef:
Ineke schreef:

Oef, Tiel is wel erg ver weg vanaf Groningen. :wink:
Anders had ik het wel heel leuk gevonden.
Trouwens, ik plaats regelmatig foto's van de IJsco's, kun je genieten. :ok:
Ken je Anita's hond Skjalla?
Die heeft een dochter, Gríma.
En daar hebben wij nu weer een dochter van (zie onderschrift).
Ze is vandaag precies 9 weken.
Ja dat is idd ver weg hihi zal zeker de foto's gaan kijken ben nu ook veel aan het rondneuzen en uitproberen omdat ik vandaag dus begonnen ben op dit forum :D we zijn zelf nu bezig om een website op te zetten oevr hondjes met van alles en nog wat en natuurlijk pics. als hij af is dan plaats ik wel even een link kun je ook meer van onze lapjes zien.

skjalla ken ik idd die hebben we toen ontmoet bij anita wat grappig zo zie je maar hoe klein de wereld kan zijn :D
Afbeelding

Groetjes,

Ineke

roy van dijk schreef: Ja dat is idd ver weg hihi zal zeker de foto's gaan kijken ben nu ook veel aan het rondneuzen en uitproberen omdat ik vandaag dus begonnen ben op dit forum :D we zijn zelf nu bezig om een website op te zetten oevr hondjes met van alles en nog wat en natuurlijk pics. als hij af is dan plaats ik wel even een link kun je ook meer van onze lapjes zien.

skjalla ken ik idd die hebben we toen ontmoet bij anita wat grappig zo zie je maar hoe klein de wereld kan zijn :D
De IJslandse hondenwereld in ieder geval wel. :wink:
Leuk, ik ben benieuwd!
Lapjes zijn leuk. :I:
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

Carma schreef:
roy van dijk schreef:
Carma schreef: Even uit nieuwschierigheid: waarom zijn jullie uiteindelijk voor de finse lap gegaan?

Ah ok, dus de ijslander is over het algemeen wat vocaler dan de Finse lap? Weer wat erbij geleerd! :ok:
ja idd dat had ik toen ook weer erbij geleerd :D zo steken we allemaal van elkaar weer wat op :wink:
Afbeelding

Groetjes,

Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Welkom op het forum
josefiep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!

Ongelezen bericht door josefiep »

Hee Roy!!

Wat leuk... jij ook hier! :ok:

Veel plezier hier!! :cheer:
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

hey liesbeth en kathie,

Ja ik ook hier. was van de week beetje aan het rond surfen over honden dingetjes voor hsv en kwam toen dit hondenforum tegen en ik dacht leuk doe ik naast het cavia foruk er ook bij. kan ik babbelen over mijn beide grote hobby's :D

leuk dat jullie hier ook zijn :ok:
Afbeelding

Groetjes,

Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

Haaaai,

Van harte welkom hier! Ik ben ook de trotse eigenaresse van een Lapje!!! Super leuk dat jullie erbij komen!
Afbeelding
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

hoihoi,

kijk nog een lapjes eigenaar :D dank je wel. zag bij je naam staan dat je uit mol belgie kwam en een van onze lapjes kenji ( de rechtse op de foto )komt ook uit belgie namelijk maldegem-kleit weet niet of je de fokster kent daar maar die heette van jacanashof.
Afbeelding

Groetjes,

Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Hoi en welkom van een Niet-Lap-eigenaar. Het ras past niet bij mij, maar ik geniet wel van de foto's want ik vind ze PRACHTIG om te zien :ok:
Net als de Rhodesian Ridgeback trouwens :wink:
Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

roy van dijk schreef:hoihoi,

kijk nog een lapjes eigenaar :D dank je wel. zag bij je naam staan dat je uit mol belgie kwam en een van onze lapjes kenji ( de rechtse op de foto )komt ook uit belgie namelijk maldegem-kleit weet niet of je de fokster kent daar maar die heette van jacanashof.
Hoi hoi,

Ja hoor, ik ken Jacanashof. Zij fokt nog altijd trouwens :wink:
Vanwaar komt jullie andere Lapje?
Komen jullie naar de clubmatch in september?
Afbeelding
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

Gizmogirl schreef:
roy van dijk schreef:hoihoi,

Hoi hoi,

Ja hoor, ik ken Jacanashof. Zij fokt nog altijd trouwens :wink:
Vanwaar komt jullie andere Lapje?
Komen jullie naar de clubmatch in september?
hoihoi,

ja klopt we spreken brenda de fokster nog zo nu en dan, we vinden het altijd leuk om met de fokker in contact te blijven en hun op de hoogte te houden hoe de hond het doet :D

klein foutje van mezelf :oeps: de linker op het fototje ( de lichte ) is kenji de rechtse is kovu en is afkomstig van kennel kaveri kaukaa uit bergschenhoek nabij rotterdam. de kennel bestaat helaas niet meer maar hebben ook met hun nog altijd zeer goed contact. helaas zijn we verhinderd en kunnen we niet naar de clubmatch in september :(:
Afbeelding

Groetjes,

son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

Hé wat leuk, eindelijk eens wat lappeneigenaren op het hondenforum :E:
Welkom hier!
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

son-pei schreef:Hé wat leuk, eindelijk eens wat lappeneigenaren op het hondenforum :E:
Welkom hier!

dank je wel!!! :D je ziet dit ras idd niet veel voorbij komen en vind het dan ook altijd leuk om andere lapjes eigenaren te leren kennen. djuka komt mij bekend voor afkomstig van suolampi of niet?

onze kovu ( de rechtse op het fototje ) heet voluit kaveri kaukaa kovu kotoisin lansi en is gefokt door kennel kaveri kaukaa uit de combinatie sarky feni suvi elamys en fitholas majestic incili en onze kenji ( de linkse op het fotoje ) heet voluit fintan van jacanashof ( kenji is zijn roepnaam maar in belgie moest dit nest met een f beginnen vandaar de naam fintan ) gefokt door kennel van jacanashof uit de combinatie lapinlumon kielo en rapaavo des chevaloupsgreg.

mijn vriendin en ik zijn op dit moment een site voor onze hondjes aan het maken hij is nog in aanbouw maar je kunt altijd natuurlijk even spieken :D http://flappies.webklik.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Groetjes,

IvV
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): IJslandse herder

Ongelezen bericht door IvV »

Leuk Finse Lappenhond. Ik ben erg benieuwd naar dit ras ken ze niet in het echie.
Ik heb zelf een IJslandse hond, daar ken ik er genoeg van en ben ik erg fan van.
Groetjes Iris

Afbeelding
roy van dijk
Vaste gebruiker
Contacteer:

IvV schreef:Leuk Finse Lappenhond. Ik ben erg benieuwd naar dit ras ken ze niet in het echie.
Ik heb zelf een IJslandse hond, daar ken ik er genoeg van en ben ik erg fan van.
ja finse lapjes zijn erg leuk hihi ik ken zelf wel een aantal eigenaren van ijslanders ook prachtige honden!!

mocht je meer over de lapjes willen zien mijn vriendin en ik zijn een site aan het maken over onze hondjes hij is nog in aanbouw maar een eerste opzet is er al wel. natuurlijk mag je altijd een kijkje komen nemen :D
het adres is http://flappies.webklik.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. we deze site ook uitbreiden met meer info over het ras. ook heeft mijn vriendin een finse lappen hyves waar je natuurlijk ook altijd mag kijken.

en wellicht dat hier ook nog in de toekomst een ijslander komt :D
Afbeelding

Groetjes,

Beauceman
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een BAIke een heerlijk vanalleswatje.
En Djara, de baby Beauceron.
En sinds 05-10-2010 is daar bij gekomen Darko du Bois d´Honnelles.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beauceman »

Hee Rob met lappenhonden :mrgreen: , welkom op het forum.
www.beauceroninnood.nl

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”