Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid en broekjes
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Loopsheid en broekjes
Naar aanleiding van de loopse Sophietje vraag ik me eigenlijk af waarom mensen van die broekjes gebruiken als een teefje loops is. Ik gebruik ze nooit omdat ik het ondingen vind, is het omdat ze zich niet schoonhouden? Vloerbedekking? Meubels? Vertellllllll
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Re: Loopsheid en broekjes
Roos heeft het ook gehad. Ze komt op de bank en op tapijt en plaatsen waar het bloed dus moeilijk af te wassen is. Toen ze het broekje had bloedde ze ook heel erg. Er kwamen echt druppels van af. Maar nu houdt ze het zelf schoon en zijn er geen broekjes nodig.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daisy had ze aan omdat ze echt leeg liep, was zonder broekje geen houden aan geweest. Ze probeerde het wel schoon te houden, maar dat ging niet altijd.
Indy hoeft geen broekje aan in de kennel
Indy hoeft geen broekje aan in de kennel
- Kit
- Erelid
Aaaah oke, dus voornamelijk ter bescherming van meubels en vloeren, kan me inderdaad voorstellen dat je dat bloed er bijna niet uitkrijgt
Ik ben gelukkig gezegend met gladde vloeren en een leren bank
dus ze mogen lekken wat ze willen hahaahaha
Ik ben gelukkig gezegend met gladde vloeren en een leren bank
-
dogo4ever
- Zeer actief
Hier hebben de dames ook een broekje aan. Ze zijn allemaal op maat gemaakt met mooi breed elastiek en een kliksluiting plus nog een stukje waarmee het elastiek een stukje langer kan worden als ze wat dikker zijn en ze hebben er ieder 2 voor het geval er eentje vies is.
Ik heb een leren bankstel en plavuizen op de vloer maar ik vind het niet prettig om over bloed vlekken heen te lopen of in te zitten. Zelf kan ik er nog wel om heen maar we hebben ook 2 kinderen en die letten daar gewoon niet op. Is het mooi weer dan hebben ze alleen een broek aan als de tuin deur dicht gaat want ze liggen toch de hele dag in de tuin.
Ik heb een leren bankstel en plavuizen op de vloer maar ik vind het niet prettig om over bloed vlekken heen te lopen of in te zitten. Zelf kan ik er nog wel om heen maar we hebben ook 2 kinderen en die letten daar gewoon niet op. Is het mooi weer dan hebben ze alleen een broek aan als de tuin deur dicht gaat want ze liggen toch de hele dag in de tuin.
- Kit
- Erelid
Maar dan hou je er toch een doekje overheen? Hier staat bij loopse dames altijd een emmer met dweil en schoonmaak middel klaar, als ze de eerste dagen erg vloeien gaat de dweil erover, ook aparte ( roze
) vaatdoekjes voor over de bank 
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik kan niet van mijn kinderen verwachten dat ze kijken waar ze lopen en waar ze gaan zitten (zijn ze nog te jong voor).
De eerste dagen van de loopsheid hebben ze vaak geen broek aan omdat het dan inderdaad goed te doen is met een emmer dettol. En mijn stafford dame was de laatste keer niet zo heftig loops dus die heeft gewoon zonder broek gelopen (alleen 's nachts wel want ze ligt op bed).
De eerste dagen van de loopsheid hebben ze vaak geen broek aan omdat het dan inderdaad goed te doen is met een emmer dettol. En mijn stafford dame was de laatste keer niet zo heftig loops dus die heeft gewoon zonder broek gelopen (alleen 's nachts wel want ze ligt op bed).
- Kit
- Erelid
Ik zeg het niet om je aan te vallen hoor, ik vroeg het me gewoon af
Als de kinderen te jong zijn kan ik me voorstellen dat het inderdaad fijner is als de hond(en) broekjes aan hebben.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik voel me niet aangevallen hoor.
Sorry als mijn antwoord zo over kwam.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De eerste (enige en laatste) keer dat ik Sarah een broekje aan probeerde te doen heeft het mij bijna 10 minuten gekost om alles op zijn plaats te krijgen
en het kostte Sarah 20 seconden om het ding uit te krijgen.
en het kostte Sarah 20 seconden om het ding uit te krijgen.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier geen broekjes voor de dames. Frencey heeft ontdekt dat als ze maar lang genoeg onder de tafel door blijft schurken dat dan die rotbroek vanzelf een keer uitgaat. Dus ben dan de halve dag bezig om die broek weer aan te doen
Als ze loops zijn liggen ze hier veel in de gang of met mooi weer buiten en voor de rest loop ik veel met een doekje rond.
En tja, de kids lopen/kruipen dus per ongeluk wel eens door een bloedvlek, ach ja bouwen ze weerstand van op
Als ze loops zijn liggen ze hier veel in de gang of met mooi weer buiten en voor de rest loop ik veel met een doekje rond.
En tja, de kids lopen/kruipen dus per ongeluk wel eens door een bloedvlek, ach ja bouwen ze weerstand van op
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Tiny
- Zeer actief
Jeda heeft nooit een broekje aangehad, ze hield zichzelf schoon en anders liep Beau er wel de hele dag aan te likken. Op bed had ik handdoeken liggen die ik iedere dag verschoonde, zo kon ze toch gewoon op bed blijven slapen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Geen broekjes hier, maar een emmertje met sop en een spons aan een stok 
- *Esther
- Zeer actief
Luna heeft alleen een broekje aan omdat ze dan op bed kan slapen.
Als ze alleen moet zijn, doe ik het broekje zelf maar uit, anders doet zij het 2 minuten later zelluf en vreet ook nog dat maandverband eruit.
Delphi past niet op bed en hoeft dus geen broek
Verder die emmer met sop enz enz
Als ze alleen moet zijn, doe ik het broekje zelf maar uit, anders doet zij het 2 minuten later zelluf en vreet ook nog dat maandverband eruit.
Delphi past niet op bed en hoeft dus geen broek
Verder die emmer met sop enz enz
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik geloof dat Bente 1 keer een broekje aan heeft gehad en dat heeft misschien een minuut goed gezeten
Nu heb ik een kurkvloer in de huiskamer,mogen de honden niet op de stoelen en bank en liep Max er als lopende dweil achteraan maar ze heeft na die ene keer dus geen broekje meer aan gehad.
Wat een ondingen.
En als ik weg ging zette ik de kussens overeind op de bank omdat ze er natuurlijk wél op ging liggen als ik weg was.
Nu heb ik een kurkvloer in de huiskamer,mogen de honden niet op de stoelen en bank en liep Max er als lopende dweil achteraan maar ze heeft na die ene keer dus geen broekje meer aan gehad.
Wat een ondingen.
En als ik weg ging zette ik de kussens overeind op de bank omdat ze er natuurlijk wél op ging liggen als ik weg was.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Sophietje is net een stempeldoos
ik werd het zat om steeds de mop te pakken dus ik heb een paar oude slips van mij gepakt, gat voor de staart ingeknipt, maandverbandje erin en het geheel wordt bij elkaar gehouden met een ouderwetse veiligheidsspeld. Ze laat het keurig zitten, dat scheelt weer 

-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Hier ook geen broekjes. Als de dames loops zijn staat er een mopsemmer klaar en glorix doekjes dan kan ik de druppels/plekken opruimen als ze dat zelf al niet hebben gedaan.... 

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ita "stempelde" de eerste keer ook en de spetters zaten op de muren :N:alm@ schreef:Sophietje is net een stempeldoosik werd het zat om steeds de mop te pakken dus ik heb een paar oude slips van mij gepakt, gat voor de staart ingeknipt, maandverbandje erin en het geheel wordt bij elkaar gehouden met een ouderwetse veiligheidsspeld. Ze laat het keurig zitten, dat scheelt weer
De tweede keer heb ik amper iets gemerkt zo goed hield ze het schoon
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dat is hier ook zo iedere loopsheid. De radiator in de gang en tussendeuren moeten het ook altijd ontgeldenranetje schreef:Ita "stempelde" de eerste keer ook en de spetters zaten op de muren :N:alm@ schreef:Sophietje is net een stempeldoosik werd het zat om steeds de mop te pakken dus ik heb een paar oude slips van mij gepakt, gat voor de staart ingeknipt, maandverbandje erin en het geheel wordt bij elkaar gehouden met een ouderwetse veiligheidsspeld. Ze laat het keurig zitten, dat scheelt weer
![]()
Ik kan me er niet druk over maken. Ik haal er een doekje overheen en het is weer schoon.
Sandy heeft dus bij haar vorige eigenaresse wel vanaf de eerste loopsheid een broekje aangehad.
Gevolg is dat ze zich totaal niet schoon houdt, want de kans om dat te leren is haar ontnomen door die broek
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
blondie
- Zeer actief
Hier ook geen broekje, ze houd zichzelf goed schoon en Finn helpt ook mee om haar schoon te houden.. de paar druppels op de bank of op de vloer maak ik gewoon schoon met een doekje.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
De eerste dagen had ze ook geen broekje aan hoor totdat het druppelen wel heel erg werd. En dat broekje wordt alleen s'avonds en s'nachts gebruikt zodat ze zichzelf inderdaad leert schoon te houdenMoniqueDM schreef: Sandy heeft dus bij haar vorige eigenaresse wel vanaf de eerste loopsheid een broekje aangehad.
Gevolg is dat ze zich totaal niet schoon houdt, want de kans om dat te leren is haar ontnomen door die broek.

- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Tjika is net voor het eerst loops geweest, en heeft wel een broekje aan gehad.. Dacht eerst ook dat het niet nodig zou zijn, maar ze liep echt leeg.. Ze liggen hier ook allemaal op de bank, en ik heb er niet veel zin in om midden in allemaal bloeddruppels te gaan zitten.. 's avonds als je in de bench slaapt gaat het broekje gewoon uit, maar dan wil je niet zien hoe haar bench er 's ochtends uit ziet... :N:

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
hier idem dito,de eerste keer was erger dan de tweede keerranetje schreef:Ita "stempelde" de eerste keer ook en de spetters zaten op de muren :N:alm@ schreef:Sophietje is net een stempeldoosik werd het zat om steeds de mop te pakken dus ik heb een paar oude slips van mij gepakt, gat voor de staart ingeknipt, maandverbandje erin en het geheel wordt bij elkaar gehouden met een ouderwetse veiligheidsspeld. Ze laat het keurig zitten, dat scheelt weer
![]()
De tweede keer heb ik amper iets gemerkt zo goed hield ze het schoon

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
hier geen broekje gebruikt
Misschien sneu maar ze mocht even niet op de bank. Liep ook letterlijk leeg leek wel
Misschien sneu maar ze mocht even niet op de bank. Liep ook letterlijk leeg leek wel
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Ziv moet nog voor de 1ste keer loops worden
Ik heb wel z'n broekje gekocht,.. maar denk dat ik het niet ga gebruiken..
Ze houd zich nu al heel goed schoon vanaf pup al, dus ik hoop stiekem dat ze het dan ook gaat doen..
Ik heb wel z'n broekje gekocht,.. maar denk dat ik het niet ga gebruiken..
Ze houd zich nu al heel goed schoon vanaf pup al, dus ik hoop stiekem dat ze het dan ook gaat doen..
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Ik gebruikte zo'n broekje met maandverband erin omdat ze zich zelf niet schoon hield en er overal bloed lag.
Maar ook als voorbehoedsmiddel werkte het prima!
Maar ook als voorbehoedsmiddel werkte het prima!
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier heeft niña ook een broekje aan niet omdat ze zich niet schoonhoud maar omdat wij de mogelijkheid niet hebben om haar apart van haar broer te houden. de hoogtijdagen krijgt haar broer een rompertje aan en hebben we geen problemen met ongewenste zwangerschap
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Bij Myra gaan echt de sluizen open... en schoonhouden? wa's da?
Dus op haar hoogtij dagen gaat hier binnen een broekje aan.
Dus op haar hoogtij dagen gaat hier binnen een broekje aan.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Bij Jelka vonden we nooit iets maar die was ook niet hevig loops. Samica is wel erg loops maar ze krijgt ook geen broek aan. Ze kunnen hier heel de dag van binnen naar buiten en ze zou op zeker meerdere keren daags in haar broek pissen.
Ook hier staat een emmer met een mop klaar op de dagen dat ze heel erg vloeit. Ook muren moeten het dan ontgelden. Op de bank komt ze niet en er ligt een lege dekbedhoes extra op bed. Dat verschoont eventueel makkelijker dan het hele dekbed er weer in te moeten proppen.
Ook hier staat een emmer met een mop klaar op de dagen dat ze heel erg vloeit. Ook muren moeten het dan ontgelden. Op de bank komt ze niet en er ligt een lege dekbedhoes extra op bed. Dat verschoont eventueel makkelijker dan het hele dekbed er weer in te moeten proppen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014