Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Donner

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Donner
nieuw lid
Mijn ras(sen): Duitse herdershond

Donner

Ongelezen bericht door Donner »

Ja waar zal ik beginnen oja bij het begin ik ben Hans en ik heb een Duitse herder reu van 7 maanden en een Oud Duitse herder teef van 13 maanden in huis (is loge van een collega beveiliger van mij die de hond nog niet thuis kan hebben omdat hij momenteel nog geen eigen huis heeft).
Dus dolle boel hier de een net een beetje door de pubertijd heen van de teef, zit de reu er middenin waarmee ik gelijk bij mijn vraag cq probleem kom.
De reu is nogal een macho en maakt er een strijd van met mij of wie dan ook, om de haldeur, als hij naar buiten mag voor zijn rondje.
Ik heb vanalles geprobeerd om hem dit gedrag af te leren snoepjes en al, zelfs vastbinden aan de voordeur en hem te laten zitten en het commando blijf te herhalen , maar zodra je 1 stap door de deur heen zet en in welke richting dan ook is het bal, hij loopt nog net het laminaat niet van de grond af.
Wie weet er een gedegen oplossing hiervoor alle hulp welkom, kleine hint ten opzichtte van zijn gedrag hij raakt overal opgewonden van en dat laat meneer ook duidelijk merken en ZIEN, zodra je meneer aandacht geeft dan heeft meneer last van zijn hormoonhuishouding. (dominant gedrag is hem niet vreemd).
Buiten is het een lieve leuke spontane hond (buiten het feit om dat je arm een meter langer wordt) naar iedereen en alles wat hem op zijn pad kruist.
En nee de teef is niet loops en ook niet aan het worden en het is 2 maanden geleden dat mevrouw loops is geweest.
Is dit een periode van zijn pubertijd of is dit blijvend?
We zijn zeer concequent met opvoeden nee is nee en blijft nee en hij heeft een eigen plaats (bench de 2e al, de eerste is door hem gesloopt), hij krijgt zeker geen overdreven veel aandacht niet meer als de andere hond.
Alvast bedankt
Hans :denken:
Leef je leven en geniet van elk leven wat je word gegeven.
En accepteer ook de daarbij behorende concequeties.
Donner
nieuw lid

Re: Donner

Nou ik weet nu in ieder geval dat het "normaal" gedrag is en ja hij krijgt de tijd om zijn energie te verspillen (kwijt te raken).
Zwemmen ja is leuk is het alleen jammer dat meneer water tot nu toe verafschuwt.
Ik ben 1 keer met hem naar de rivier geweest en ik heb hem er in moeten gooien hij ging echt niet uit zichzelf, hij was bang dus ik ben met hem de rivier ingelopen en heb hem er in laten vallen, toen moest meneer wel en ik heb de grootste moeite gehad om hem er uit te krijgen want meneer had dus besloten dat hij het WEL leuk vond.
En een cursus is hij voor ingeschreven maar kan pas in september terecht helaas.

Dat zal wel helpen hoop ik want de teef zit wel op cursus en die luistert beter dan de reu.

Hartelijk dank voor u snelle reactie.

Hans
Donner
nieuw lid

Dank u we zijn druk bezig om dit gedrag aan te passen naar onze wensen
:klaar:
Beauceman
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een BAIke een heerlijk vanalleswatje.
En Djara, de baby Beauceron.
En sinds 05-10-2010 is daar bij gekomen Darko du Bois d´Honnelles.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beauceman »

Welkom op het forum Donner.
Mooi Oud Duitse herders!!!
www.beauceroninnood.nl

Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Donner schreef:Nou ik weet nu in ieder geval dat het "normaal" gedrag is en ja hij krijgt de tijd om zijn energie te verspillen (kwijt te raken).
Zwemmen ja is leuk is het alleen jammer dat meneer water tot nu toe verafschuwt.
Ik ben 1 keer met hem naar de rivier geweest en ik heb hem er in moeten gooien
hij ging echt niet uit zichzelf, hij was bang dus ik ben met hem de rivier ingelopen en heb hem er in laten vallen, toen moest meneer wel en ik heb de grootste moeite gehad om hem er uit te krijgen want meneer had dus besloten dat hij het WEL leuk vond.
En een cursus is hij voor ingeschreven maar kan pas in september terecht helaas.

Dat zal wel helpen hoop ik want de teef zit wel op cursus en die luistert beter dan de reu.

Hans

Sorry hoor maar een hond die al bang is voor water, zo plomp in het water gooien vind ik niet kunnen, vind je het heel raar dat ie nu water verafschuwt.... :roll:
Groetjes Lianne
Donner
nieuw lid

lianne05 schreef:
Donner schreef:Nou ik weet nu in ieder geval dat het "normaal" gedrag is en ja hij krijgt de tijd om zijn energie te verspillen (kwijt te raken).
hij ging echt niet uit zichzelf, hij was bang dus ik ben met hem de rivier ingelopen en heb hem er in laten vallen, toen moest meneer wel en ik heb de grootste moeite gehad om hem er uit te krijgen want meneer had dus besloten dat hij het WEL leuk vond.

Hans

Sorry hoor maar een hond die al bang is voor water, zo plomp in het water gooien vind ik niet kunnen, vind je het heel raar dat ie nu water verafschuwt.... :roll:

Wat voor hond heb jij eigenlijk ( gewoon interesse tonend) :lol1:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Donner schreef:
lianne05 schreef:

Hans

Wat voor hond heb jij eigenlijk ( gewoon interesse tonend) :lol1:

Dat staat gewoon in mn onderschrift/avater...zw. witte herder dus...
Groetjes Lianne
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

De reu misschien wat vaker negeren en oefenen op "rustig" gedrag en dat belonen? Hij is nu volop aan het puberen dus ja, echt "luisteren" kun je denk ik ook niet echt verwachten :wink: Zal heus wel goedkomen als ik de verhalen hier van het forum van andere mede eigenaren mag geloven :ok:

Dat zwemgebeuren. Ja daar kun je nu niks aan veranderen, dat heb je naar mijn mening ff te snel, te onhandig aangepakt. Hij durfde/wilde niet en jij hebt hem zo het water ingepleurd :19: Niet vreemd dat hij angstig voor water is. Als je al ziet dat je hond daar bang voor is, probeer je de hond op een andere manier aan water te laten wennen.

Bijv. door er zelf een stukje in te gaan zodat hij misschien een stukje met je "mee" gaat en dan elke keer een stukje verder,of door beloningskoekjes waarvan je weet dat die daar gek op is (en blijven drijven) vooraan in het water te gooien. En dan steeds een stukje verder.

Maar zal allemaal wel loslopen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”