Ik heet lennard, ben 15 jaar en woon in Vlaardingen, Zuid-Holland.
Binnenkort nemen we een hond uit het asiel en ik heb 2 dagen lang het forum doorgelezen en nu leek het me wel eens tijd om me te registreren
Wil je nog meer weten?, just ask :smile1:
Moderator: moderatorteam

Ik vind ze heel erg mooi en ik heb gelezen dat ze zich heel erg aan de baas en het gezin hechten, dus eigenlijk allebei.sjaak-k schreef:Kijk je dan naar uiterlijk of karakter? En waarom perse die?
Oh en twee...? Denk je niet dat eerst 1 wel voldoende werk met zich meebrengt?
Ikzelf niet, maar mijn vader had vroeger een rottweiler.Welkom op het forum.
Heb je al eens een hond gehad?

Ook als gezinshond is hij heel geschikt. Tegenover kinderen is hij doorgaans geduldig en goedmoedig, een echte mensenvriend, maar daardoor niet erg waaks. Golden retrievers zijn over het algemeen sterk maar zijn wat zachter van aard dan de labradors.
Hier een zeer waakse en beschermende Golden retriever.Core schreef:Asielhonden was nog niet helemaal zeker, maar nu heeft mijn vader besloten om toch naar een fokker te gaan, omdat hij denkt dat er in het asiel alleen maar broodfok zit... En tsja, mijn vader heeft het laatste woord.
En mijn moeder vond haar en mijn keuze toch niet geschikt, omdat zij denkt dat een DH of Rottweiler op een gegeven moment doordraait. (we hebben hier een tweeling van 5 jaar die best druk is). En een Border collie vond ze meer op een boerderij passen.
Dus toen zijn we verder gaan kijken en de golden retriever vonden wij het best bij ons passen. Omdat het een gezinshond is en goed met kinderen overweg schijnt te kunnen.
Ook als gezinshond is hij heel geschikt. Tegenover kinderen is hij doorgaans geduldig en goedmoedig, een echte mensenvriend, maar daardoor niet erg waaks. Golden retrievers zijn over het algemeen sterk maar zijn wat zachter van aard dan de labradors.