Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb al flink gezocht online, maar nog niet kunnen vinden wat ik wil. Ik ben opzoek naar een halfcheck showkettinkje. Ik vind ze alleen met grote schakels, maar ik wil er eentje met fijne schakeltjes.
Zeg maar zoiets, maar dan een halfcheck. Die op de foto heb ik, maar die vind ik niet prettig. Wie o wie weet waar ik die kan krijgen?
misschien een tip om naar Rotterdam te gaan met de show? Daar verkopen ze altijd een grote variëteit aan showlijntjes en kettingkjes...
Zelf geef ik de voorkeur aan 'jachtlijn' modellen...
Volgens mij heb ik die halfchecks ook bij beestenspul zien hangen in rotterdam
Ik heb een leren showlijntje (rondgenaaid) gekocht met een halfcheck er aan vast, bij een standje op een show.
Die kunnen ze desgewenst in alle maten en diktes/kleuren voor je maken als je wil.
Dank jullie wel voor de antwoorden. Op de show heb ik ze gezocht, maar niet gevonden wat ik wil hebben. Alleen halfchecks met dikke schakels. Is die van jou wel met dunne schakels Suzanne?
Oke. Ik vind dat zo lelijk, van die grove schakels :N: Wil wel persé een kettinkje, want dat valt zo mooi weg in zijn vacht. Die ik nu heb, zit niet prettig en vind ik teveel aantrekken. Hmmm, toch nog maar eens beter zoeken op de show dan... Naar Rotterdam kan ik helaas niet, dan heb ik trainingsweekend obedience, dus dan maar in Luxemburg kijken.
Ik heb voor Dior een showkettinkje met hele fijne schakels gewoon gekocht op een show. Is wel een volledige slip, en die zie je toch regelmatig hangen, niet in overvloed die hele fijne maar ze zijn er wel. Of wil je perse een halfcheck?
Ik heb er volgens mij nog eentje liggen die ik toch niet gebruik, met een hele mooie fijne schakel.
Als ik m kan vinden en hij zou James passen, mag je die van mij wel overnemen??
Moet je maar even zeggen wat de nekomvang van James is, als je er interesse in hebt.
Missch heb ik er ook nog wel een mooi leren lijntje bij, weet dat alleen niet zeker.
ik vind een leren showlijntje toch iets prettigers
Als ik moet rommelen in de tas, moet je het maar ff zeggen.
ChantalBos schreef:Ik heb voor Dior een showkettinkje met hele fijne schakels gewoon gekocht op een show. Is wel een volledige slip, en die zie je toch regelmatig hangen, niet in overvloed die hele fijne maar ze zijn er wel. Of wil je perse een halfcheck?
Ja, die heb ik ook en vind ik niet zo prettig. Daarom op zoek naar een halfcheck
Josee schreef:Ik heb er volgens mij nog eentje liggen die ik toch niet gebruik, met een hele mooie fijne schakel.
Als ik m kan vinden en hij zou James passen, mag je die van mij wel overnemen??
Moet je maar even zeggen wat de nekomvang van James is, als je er interesse in hebt.
Missch heb ik er ook nog wel een mooi leren lijntje bij, weet dat alleen niet zeker.
ik vind een leren showlijntje toch iets prettigers
Als ik moet rommelen in de tas, moet je het maar ff zeggen.
Gr Josee
Nou, als hij niet te groot is, graag! James zijn nekomvang is 40/42 cm.
Ik heb de mijne gevonden op beestenspul. Daar kan je goed online bestellen.
Daar hebben ze zeker! Ook met dunne schakel, want voor zo'n corgi-nekje vind ik een groffe schakel ook niet mooi...
Lynn85 schreef:Ik heb de mijne gevonden op beestenspul. Daar kan je goed online bestellen.
Daar hebben ze zeker! Ook met dunne schakel, want voor zo'n corgi-nekje vind ik een groffe schakel ook niet mooi...
Heb even gekeken De bovenste halfslip vind ik heel grof lijken, de tweede vind ik wel mooi qua schakel, maar die is verguld en ik heb liever een zilveren Heb jij de zilveren (bovenste) en heeft die dan net zulke schakels als de tweede in de Corgi-maat?
Ik heb inderdaad de bovenste (zilverkleur). Het lijkt in de foto inderdaad breder als dat het echt is.
Ik wil straks wel eens een foto maken. Het is echt smal genoeg voor een corgi-nekje.
De zilveren en vergulde zijn dacht ik dezelfde qua schakelbreedte.
Oke, dank je wel! Was sowieso van plan om eens naar de winkel te gaan, dus ik denk dat ik van de week maar eens een bezoekje ga brengen in Rotterdam, dan kan ik ze in het echt even passen
hercujess schreef:
*Evie* schreef:Kijk even op http://www.kynospirit.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of neem anders contact met Gabrielle op
Ook mijn favoriete leverancier van showlijnen, zowel voor de teckels als mijn Bullenmeiden.
Die hebben inderdaad mooie lijnen, maar niet wat ik zoek nu
Lynn85 schreef:Doe ze zeker de groeten daar, van Hester en mij.
Zij hebben ook 2 cardigans.
Weet ik, zal ik doen
Inge O schreef:
*Charlotte schreef: Wil wel persé een kettinkje, want dat valt zo mooi weg in zijn vacht. Die ik nu heb, zit niet prettig en vind ik teveel aantrekken.
maar je hoeft hem toch niet als slip te gebruiken, dan valt dat 'teveel aantrekken' toch weg? mijn honden dragen allemaal zo'n kettinkje als halsband maar dan in de maat van hun nekomvang en daar hebben ze dus geen last van want dat werkt als een gewone halsband.
Mijn kettinkje werkt anders dan op het plaatje, de ene kant gaat door de andere kant en dan is het dus wel een slip. Als ik hem zo vast zou doen als de jouwe, dan werkt hij zijn kop eruit op de show vrees ik :N: Als ik met James show en hij loopt aan het einde van de lijn of een andere kant op, dan trekt het kettinkje aan en dat vind hij zeer onprettig. Met het halfcheckje kan dat dan niet zoveel aantrekken, dus die wil ik graag.
*Charlotte schreef:
Mijn kettinkje werkt anders dan op het plaatje, de ene kant gaat door de andere kant en dan is het dus wel een slip. Als ik hem zo vast zou doen als de jouwe, dan werkt hij zijn kop eruit op de show vrees ik
mijn kettinkjes zijn ook zo maar ja, kop eruit doen we hier niet aan .
Ik moet niet hebben dat hij ontsnapt op de show, ik zie hem al rennen door al die ringen tussen al die honden door :N: Dat risico neem ik maar niet!