Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervilting achter de oren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Vervilting achter de oren

Ongelezen bericht door Marion. »

Rosita Compagner schreef:Hoeveel honden ik niet in de salon heb gehad waarvan de baasjes zeiden dat ze na het borstelen meteen weer in de klit raakten... Allemaal heb ik ze aangeboden om hun geld terug te komen halen wanneer de hond na een behandeling bij mij (en nee, dan scheer ik ze niet 3 mm kort) de volgende dag weer klitten zou hebben. Ik heb ze nooit gezien.
Tss, dat bied je mij nou nooit aan :boos:

Maar goed, ik borstel amper. Alleen als ze in de rui zijn. En ze hebben wel eens een klitje in hun broek, vooral na hun loopsheid (vooral Miep, toch Rosita?)
En dat trek ik dan wel beetje voor beetje uit elkaar, of ik ga knippen. Als ik toestemming van de trimster heb. Maar die klitjes van mijn honden zien er héél anders uit dan de trekkende plakkaten op de buik van onze logeer-Golden. Die doen denk ik wel pijn. De klitjes in de broek van mijn dames doen ze echt geen pijn, want ze klitten vanaf de onderkant van de haren en niet tegen de huid aan.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Carma schreef:
Suzanne123 schreef: (Ter info: vrijwel alles had ik al toen we nog maar 1 hond hadden....)

Suzanne

:80: tsja,....ieder zijn hobby natuurlijk.....
Rosita: als jij mij gaat adviseren om voor elk plukje haar een andere borstel te kopen kan je me wat hoor! :pffff: :wink:
Ik denk dat je met de borstel die je nu hebt gekocht een heel eind komt bij jouw hond, hoor :wink: Maar er zijnnatuurlijk altijd betere borstels die makkelijker werken.
Het is een kwestie om achter de oren, de broek en de oksels regelmatig te controleren op klitten. Zo te zien heeft ze op de rest van haar lichaam wel een makkelijke vacht om bij te houden. Zodra je een klitje voelt kan je hem direct wegknippen of uitkammen. Ik vind de efileerschaar dan makkelijk omdat je dan niet van die happen uit de vacht krijgt als je een grotere klit wilt verwijderen.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Marion. schreef:
Rosita Compagner schreef:Hoeveel honden ik niet in de salon heb gehad waarvan de baasjes zeiden dat ze na het borstelen meteen weer in de klit raakten... Allemaal heb ik ze aangeboden om hun geld terug te komen halen wanneer de hond na een behandeling bij mij (en nee, dan scheer ik ze niet 3 mm kort) de volgende dag weer klitten zou hebben. Ik heb ze nooit gezien.
Tss, dat bied je mij nou nooit aan :boos:

Maar goed, ik borstel amper. Alleen als ze in de rui zijn. En ze hebben wel eens een klitje in hun broek, vooral na hun loopsheid (vooral Miep, toch Rosita?)
En dat trek ik dan wel beetje voor beetje uit elkaar, of ik ga knippen. Als ik toestemming van de trimster heb. Maar die klitjes van mijn honden zien er héél anders uit dan de trekkende plakkaten op de buik van onze logeer-Golden. Die doen denk ik wel pijn. De klitjes in de broek van mijn dames doen ze echt geen pijn, want ze klitten vanaf de onderkant van de haren en niet tegen de huid aan.
Ik zie bij mijn honden ook wel eens een klit(je) maar trekkende plakkaten zoals jij ze beschrijft, hebben idd. te maken met een (chronische) verwaarlozing van de vacht. Zo'n plakkaat ontstaat echt niet van een weekje niet kammen/borstelen. Dan hebben de stakkers al een half jaar of langer geen borstel gezien.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Suzanne123 schreef:
Carma schreef:
Suzanne123 schreef: (Ter info: vrijwel alles had ik al toen we nog maar 1 hond hadden....)

Suzanne

:80: tsja,....ieder zijn hobby natuurlijk.....
Rosita: als jij mij gaat adviseren om voor elk plukje haar een andere borstel te kopen kan je me wat hoor! :pffff: :wink:
Tsja, het is makkelijk dat ik het leuk vind om te doen, maar aan de andere kant; je moet geen hond nemen waar onderhoud aan zit als je niet bereid bent dat onderhoud te plegen.
Ik vind dat 100% vergelijkbaar met "je neemt geen hond die een aktief leven nodig heeft maar dat kun / wil je 'm niet geven".
In alle opzichten moet je in een hond kiezen die bij je past; levensstijl, te bieden activiteit/sport/spel/training, voedsel(hoeveelheid), maar dus ook vachtonderhoud.

Dus, als je een hond hebt die dagelijks vachtonderhoud "vereist" en je geeft dat niet, dan zit je er in mijn bescheiden mening toch naast, net zo goed als dat je een hond uit werklijnen tot bank-hanger wilt promoveren ;-((

Suzanne
Je heb wel een punt hoor. Ik vind ook dat je een hond wel de verzorging moet kunnen geven die hij/zij nodig heeft, alleen ik lig niet wakker van af en toe een klein, pijnloos klitje. Voor dagelijks borstelen ben ik niet in de wieg gelegd, maar daarom zou ik ook nooit aan een hond beginnen die een dagelijkse borstelbuurt nodig heeft. Ik denk dat ik qua vachtverzorging met Lynn best goed zit :wink:
freskin schreef:
Ik denk dat je met de borstel die je nu hebt gekocht een heel eind komt bij jouw hond, hoor :wink: Maar er zijnnatuurlijk altijd betere borstels die makkelijker werken.
Het is een kwestie om achter de oren, de broek en de oksels regelmatig te controleren op klitten. Zo te zien heeft ze op de rest van haar lichaam wel een makkelijke vacht om bij te houden. Zodra je een klitje voelt kan je hem direct wegknippen of uitkammen. Ik vind de efileerschaar dan makkelijk omdat je dan niet van die happen uit de vacht krijgt als je een grotere klit wilt verwijderen.
Ik hoop het, al is het maar tot volgende week zaterdag :wink:
Met name haar broek en achter de oren zijn inderdaad klitgevoelig. De rest van de vacht lijkt mij niet snel te klitten,...maar ja,....ik ben natuurlijk duidelijk geen expert :oeps:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Carma schreef: Rosita: als jij mij gaat adviseren om voor elk plukje haar een andere borstel te kopen kan je me wat hoor! :pffff: :wink:

ikke niet, ik ben meer van het praktische :mrgreen:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Rosita Compagner schreef:
Carma schreef: Rosita: als jij mij gaat adviseren om voor elk plukje haar een andere borstel te kopen kan je me wat hoor! :pffff: :wink:

ikke niet, ik ben meer van het praktische :mrgreen:
Kijk, wij kunnen praten :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”