Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraaje over verlop van mastceltumoren???

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
baloe
nieuw lid
Mijn ras(sen): labrador choco

vraaje over verlop van mastceltumoren???

Ongelezen bericht door baloe »

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje en dat is , is er iemand bekend naar het verloop van mastcel tumoren??
Mijn hond(Baloe) heeft dit, en als ik geen medicijnen toedien dan is het volgens de oncoloog binnen 6 weken bekeken met mijn trouwe viervoeter. :cry: , terwijl ik met medicijnen maar een uitstel krijg van 3 maanden tot een half jaar , als de medicijnen teminste aanslaan.
Baloe is 3 weken terug geopereerd , en er is een tomor van wel 15 cm weg gehaald. Dit is binnen een maand zo groot geworden. Na onderzoek bij een oncoloog in Wageningen zagen we op een echo dat er ook weer een nieuwe zit , dit is 4,5 bij 2,5 cm groot al, conclusie was dat ze een vorm heeft van zeer snel groeiende mastceltumoren.
Wij leven nu in een rouwfase terwijl onze trouwe Baloe nog tierig genoeg is.
Dit alles met onze eigen dierenarts besproken en die staat achter ons kwa beslissing dat we geen medicijnen toedienen om maar 6 weken ekstra erbij te krijgen. Zij stelde ons wel voor om Baloe op de top (zolang ze zo goed is) te laten inslapen en niet af te wachten totdat het mis gaat bij de eerste tekenen.
Wie kan mij van een beetje helpen om de juiste beslissing te nemen (gelijk laten inslapen of afwachten??) ?.
Wie heeft hier meer ervaringen met dit soort tumoren en wat heeft die gedaan?? Ik hoor het graag, of dit nou goed of slechte ervaring is, ik wil alleen maar het beste voor Baloe zonder echoïstich te zijn.
Een verdrietig baasje.
Laatst gewijzigd door baloe op 20 aug 2010 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: vraaje over verlop van mastceltumoren???

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat rot :(
Ik heb geen advies voor je, maar ik wens je sterkte en wijsheid :roos:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sterkte met alles wat komen gaat :roos:
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

baloe schreef:
Wie kan mij van een beetje helpen om de juiste beslissing te nemen (gelijk laten inslapen of afwachten??) ?.
Wie heeft hier meer ervaringen met dit soort tumoren en wat heeft die gedaan?? Ik hoor het graag, of dit nou goed of slechte ervaring is, ik wil alleen maar het beste voor Baloe zonder echoïstich te zijn.
Een verdrietig baasje.
Ik heb geen ervaring met tumoren, kan je daar niet mee helpen.
Maar wat betreft de eerste vraag kan ik me heel god voorstellen dat je moeite hebt met het laten inslapen van je hond terwijl het nog heel goed met hem gaat. Het advies van je dierenarts moet je niet al te letterlijk nemen denk ik. ik denk dat ze er meer mee bedoelde dat je je hond niet het verloop van de ziekte moet door laten maken en deze ziekte verloopt snel dus als je hond eenmaal ziek gaat tonen gaat hij ook heel snel achteruit. Waarschijnlijk heb jij dan maar amper de tijd om de beslissing te kunnen maken. Als je nu al gaat nadenken en dat hele proces doormaakt kun je het misschien wel bij de eerste tekenen dat hij achteruit gaat, en kun je je hond op tijd helpen. Misschien wil de dierenarts je voorbereiden op een heel snel ziekteverloop en de noodzaak dan ook snel in te grijpen.
Dat je het beste voor Baloe wil is wel heel duidelijk, niet te streng zijn voor jezelf. Kijk naar je hond en je weet vast waneer dat moment eraankomt. Daar kan niemand je mee helpen helaas.

Heel veel sterkte.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Wij ontdekten in februari een mastceltumor op onze Jazz haar poot. Deze was niet verwijderbaar. Bij ons was er geen diagnose in tijd. Wij zijn gestart met Masivet. In mei is ze overleden, omdat ze er hartfalen bij kreeg.. :jank:

Op masivet.com staat een filmpje over honden met mastceltumor, misschien heb je daar iets aan.

Wij hebben geprobeerd haar een nog zo lang mogelijke hondwaardige tijd te geven en zijn gestopt toen ze de 1e tekenen van achteruitgang kreeg.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”