Eind vorig jaar is ons hondje overleden.
Hij is 15,5 geworden en was vanaf de leeftijd van 10 maanden bij ons. Hij kwam uit een asiel.
Verteld dat hij een Malteser was, maar hij is later vaak voor poedel aangezien, omdat hij mooie krullen had en wat hoger op de poten stond dan de meeste Maltezersen die vaak ook wat kleiner zijn.
Aan het eind van zijn leven was Robin behoorlijk doof en kippig (staar). Volgens ons zelfs was hij zelfs wat aan het dementeren. Zijn neusje echter bleef het prima doen en hij kon lekker eten.
Ik denk dat hij een goed leven gehad: Veel wandelen in de bossen, mee als wij gingen kamperen en zo.
Nu ben ik dus een beetje aan het denken over een volgende hond.
Ik zou een hond willen die iets groter is dan we eerst hadden. Een middenmaatje dus.
Liefst een met een zachte vacht en eigenlijk vond ik het trimmen van al het haar van Robin zo'n klus, dat ik nu liever een hond zou hebben die wel geborsteld en bijgeknipt moet worden, maar niet meer helemaal van top tot teen, zoals mij Maltees of Poedel. En niet met een korte snuit, zoals een mopshondje.
Misschien kijk ik teveel naar het uiterlijk, maar ik zit hier dus "hardop te denken".
Wat wil ik met hem of haar gaan doen? (ja de keuze tussen teefje of reu moet ook nog komen!)
In elk geval veel wandelen, want dat deed ik met Robin ook en ik wandel veel, met en zonder Nordic stokken. Minimaal een uur per dag.
Spelletjes zoals apport en zo heb ik met Robin weinig gedaan. Dat was niet zo'n "apport" hond.
Ik zou het wel leuk vinden wanner de hond te doen plezier had met balletjes gooien en hem/haar natuurlijk de nodige basis gehoorzaamheids commando's willen leren.
Zwemmen met de hond zou kunnen, hoewel hier in de buurt weinig water is. Dan moeten we wat verder weg 10 min. met de auto.
Ja, de vijver in de tuin van 2 bij 3 meter zou misschien dan ook niet meer veilig zijn.
Ik heb geen haast en zit niet te springen om volgende week al ergens een hond op te gaan halen.
Rassen die tot nu toe mij aanspreken zijn bv. de Stabij, Markiesje, Drentse Patrijs of misschien toch een gezelschapshondje zoals een spaniel.
Wie wil er met me meedenken?

Fido 22-9-2010