Robin schreef: Kijk, stel nou dat er echt klitten in zaten (wat niet zo is, want ik verzorg mijn hond), dan nog, had ze me moeten bellen om dat te zeggen en mij voor te leggen wat de mogelijkheden zijn!
Ja, dat was wel zo netjes geweest.
En dat je dit te kort vindt kan ik ook snappen.
Maar ik vraag me wel iets af: als jij geen kortgeknipte/geschoren hond wilt, waarom heb je haar dan laten trimmen?
Was het niet verstandiger geweest eerst eens te vragen of een kam- en borstelles mogelijk was, en dan te bespreken welke lengte handig is?
Zo zou ik het in elk geval aanpakken bij het zoeken naar een andere trimmer.
Ik heb dat ook aan de telefoon gezegd, toen ik boos belde, dat ze dat had moeten doen. Eerst zei ze daarop; "Ja, dat had ik kunnen doen. Zo leer ik weer voor de volgende keer."
Tja, daar heeft ze wel een punt natuurlijk
En later zei ze: "Dit ís puppylook bij mij, je zei geen terrierkoppie te willen, dit is geen terrierkoppie." "Maar ook geen puppylook, waar ik wél om gevraagd had!

"
Maar weet je, het was dus blijkbaar niet duidelijk wat je wilde.
Want puppylook is voor mij (en ik denk voor jou ook) alles op dezelfde lengte, maar Robin heeft het op de oortjes en staart langer zo te zien. Dus je had het misschien duidelijker moeten uitleggen?
Iedereen heeft een eigen opvatting van dergelijke benamingen, lijden kappers daar ook niet aan?
Nog een vraag; is het gebruikelijk dat de snorharen ook gewoon worden afgeknipt? Ik weet dat bij katten en konijnen die haren heel belangrijk zijn, is dat voor een hond hetzelfde?
Dat is in elk geval niet ongebruikelijk. Alle rassen waarbij de snuit wordt geschoren (poedels en aanverwanten) hebben dat.
Geen idee of ze daar last van hebben eerlijk gezegd, maar ik vermoed van niet, in elk geval niet zoals katten.