Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'even' naar de trimmer + foto :-/

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: 'even' naar de trimmer + foto :-/

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Lysette schreef:Zie dat deze trimsalon wel bij ABHB aangesloten is, als ik zie hoe het getrimd is vind ik dat niet ABHB waardig (om het zo maar te zeggen :mrgreen: ). Het kan niet je smaak zijn maar dan kan het nog wel goed getrimd zijn. Ik vind dit echt heel slordig.

En verder zou ik me er niet te druk om maken, het is ook maar haar. Voor je het weet zit het er weer aan :wink: .

Volgende keer naar een andere trimsalon en een foto mee, kan er ook geen onduidelijkheid ontstaan.
Nu voel ik me 'verplicht' he ;-) Over het model ga ik niks zeggen, wil die hond op vier poten zien voor een oordeel daarover. Een jonge hond superstrak trimmen is vrijwel onmogelijk. Door de vacht en door het nog jonge gedrag. Kort zoals in 7 mm is ze zeker niet. Je bent al ABHB-waardig als je gediplomeerd bent. Het vakdiploma is al jaren niet langer verplicht om het vak uit te oefenen. Dit is het enige meetbare verschil wat je kunt maken als vakvereniging. Dat de een meer talent heeft dan de ander, dat blijft. We hebben allemaal ons rijbewijs en toch zijn er maar enkele van ons coureur.

Maar net zoals je rondvraagt naar een 'goede kapper' zoek je ook naar een bij jou passende trimmer. Deze mevrouw heeft namelijk ook klanten die wel tevreden zijn, alleen die verwachten wat anders als dat ts in dit geval deed.

Aan de ontvangst kan ik geen positieve draai of nuancering geven, dat vind ik niet dat je dat zo doet bij een nieuwe klant.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Rosita Compagner schreef:
Lysette schreef:Zie dat deze trimsalon wel bij ABHB aangesloten is, als ik zie hoe het getrimd is vind ik dat niet ABHB waardig (om het zo maar te zeggen :mrgreen: ). Het kan niet je smaak zijn maar dan kan het nog wel goed getrimd zijn. Ik vind dit echt heel slordig.

En verder zou ik me er niet te druk om maken, het is ook maar haar. Voor je het weet zit het er weer aan :wink: .

Volgende keer naar een andere trimsalon en een foto mee, kan er ook geen onduidelijkheid ontstaan.
Nu voel ik me 'verplicht' he ;-) Over het model ga ik niks zeggen, wil die hond op vier poten zien voor een oordeel daarover. Een jonge hond superstrak trimmen is vrijwel onmogelijk. Door de vacht en door het nog jonge gedrag. Kort zoals in 7 mm is ze zeker niet. Je bent al ABHB-waardig als je gediplomeerd bent. Het vakdiploma is al jaren niet langer verplicht om het vak uit te oefenen. Dit is het enige meetbare verschil wat je kunt maken als vakvereniging. Dat de een meer talent heeft dan de ander, dat blijft. We hebben allemaal ons rijbewijs en toch zijn er maar enkele van ons coureur.

Maar net zoals je rondvraagt naar een 'goede kapper' zoek je ook naar een bij jou passende trimmer. Deze mevrouw heeft namelijk ook klanten die wel tevreden zijn, alleen die verwachten wat anders als dat ts in dit geval deed.

Aan de ontvangst kan ik geen positieve draai of nuancering geven, dat vind ik niet dat je dat zo doet bij een nieuwe klant.
Als je gediplomeerd bent verwacht ik meer dan dit. Het hoeft niet super strak ofzo, maar ik vind dit echt slordig. Maar schijnbaar heb ik dus geluk gehad met de trimmers waar ik ze ooit naar toe heb gebracht :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Nog een reden om Nier naar een trimmer te gaan voor mij!!!!!!

Ik hoop dat het snel weer aan groeit :roos:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ayurveda schreef:Nog een reden om Nier naar een trimmer te gaan voor mij!!!!!!

Nu zijn niet meteen alle trimmers slecht :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

:smile: :smile: :smile: arme hond :mann:

Ik ga mooi zelf leren plukken :F: De trimster had het mooi gedaan hoor, de vorige keer..maar 2 keer per jaar zon kale teckel vind ik echt zo lelijk. Ik heb een hekel aan die hele nette hondjes. Hou het dan liever zelf af en toe bij. Jules hoort niet netjes te zijn :tong: :pffff:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

schnauzer schreef:Ik wil hier niet mee zeggen dat het bij jouw hondje ook zo was, maar ik ben dus ook trimster ( al 10 jaar)
En hoevaak er wel niet hondjes komen met het verzoek van de eigenaar, niet te kort.
En dat de mensen wel zeggen dat ze niet in de klit zitten, terwijl je het vilt en de klitten toch al van verre ziet zitten.
Dan is het soms echt moeilijk om er nog wat moois van te maken.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind dit kapsel ook niet mooi.
Maar, het kan korter hoor.
En idd het groeit altijd weer aan.
Mijn gedachte precies. Ik heb de hond niet voor de behandeling gezien/gevoeld, maar ook ik kom in mijn trimsalon te vaak mensen tegen waarvan de hond niet tot onvoldoende is onderhouden om er nog wat moois van te maken. Zo heb ik een klant die braaf elk kwartaal komt (dat heb ik er gelukkig wel ingekregen), maar elke keer zegt:"Niet te kort, hoor!" Dan pak ik demonstratief mijn grove kam weer en kan de hond bijna aan de klitten cq. vilt optillen. Maar ze kant het wel, want de eerste keer kwam het hondje pas na 8 maanden en zat er geen klit in! :19: Maar ergens tussen het eerste en vierde kind is er iets mis gegaan :F:

Overigens is dit absoluut geen puppylook. En inderdaad een beetje jammer dat ze de hond aanpakte en jij niet eens de kans kreeg om de deur uitgewerkt te worden. Als ze je binnen had gelaten, kennis had gemaakt en jou had kunnen laten zien dat er toch wat meer dan 'een paar klitjes' in zaten, dan had je er waarschijnlijk al heel anders op gereageerd. Als dat het geval was geweest tenminste. Misschien wil ze graag een tweede kans en kan je een keer langs gaan om je wensen beter te beschrijven. Of kan zij beter uitleggen waarom ze het korten dan verwacht heeft gedaan. Misschien wil ze het goedmaken met een gratis of trimbeurt tegen gereudeerd tarief?
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Robin »

_Inge_ schreef:Jules hoort niet netjes te zijn :tong: :pffff:
Robin ook niet :pffff:

Kijk, stel nou dat er echt klitten in zaten (wat niet zo is, want ik verzorg mijn hond), dan nog, had ze me moeten bellen om dat te zeggen en mij voor te leggen wat de mogelijkheden zijn!
Ik heb dat ook aan de telefoon gezegd, toen ik boos belde, dat ze dat had moeten doen. Eerst zei ze daarop; "Ja, dat had ik kunnen doen. Zo leer ik weer voor de volgende keer." En later zei ze: "Dit ís puppylook bij mij, je zei geen terrierkoppie te willen, dit is geen terrierkoppie." "Maar ook geen puppylook, waar ik wél om gevraagd had! :neenee: "

Ach weetje, Rob wordt er niet minder lief door, echt niet. Ik mis alleen zo dat schattige snuitje met die leuke baard... :jank:

Nog een vraag; is het gebruikelijk dat de snorharen ook gewoon worden afgeknipt? Ik weet dat bij katten en konijnen die haren heel belangrijk zijn, is dat voor een hond hetzelfde?

Nog even ter illustratie; dit had ik besteld:
Afbeelding
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

hercujess schreef:Misschien wil ze graag een tweede kans en kan je een keer langs gaan om je wensen beter te beschrijven. Of kan zij beter uitleggen waarom ze het korten dan verwacht heeft gedaan. Misschien wil ze het goedmaken met een gratis of trimbeurt tegen gereudeerd tarief?
Ik geef HAAR geen 2e kans... Pieker er niet over, geen seconde! Ik zal iedereen afraden hun hond bij haar af te leveren... :pffff:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ben ik blij dat ik geen trimrassen heb :roos: sorry hoor moest wel even gniffelen toen ik de foto van Robin zag... arm ding.
Gelukkig groeit het weer aan
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Robin schreef: Kijk, stel nou dat er echt klitten in zaten (wat niet zo is, want ik verzorg mijn hond), dan nog, had ze me moeten bellen om dat te zeggen en mij voor te leggen wat de mogelijkheden zijn!
Ja, dat was wel zo netjes geweest.
En dat je dit te kort vindt kan ik ook snappen.
Maar ik vraag me wel iets af: als jij geen kortgeknipte/geschoren hond wilt, waarom heb je haar dan laten trimmen?
Was het niet verstandiger geweest eerst eens te vragen of een kam- en borstelles mogelijk was, en dan te bespreken welke lengte handig is?
Zo zou ik het in elk geval aanpakken bij het zoeken naar een andere trimmer.
Ik heb dat ook aan de telefoon gezegd, toen ik boos belde, dat ze dat had moeten doen. Eerst zei ze daarop; "Ja, dat had ik kunnen doen. Zo leer ik weer voor de volgende keer."
Tja, daar heeft ze wel een punt natuurlijk ;)
En later zei ze: "Dit ís puppylook bij mij, je zei geen terrierkoppie te willen, dit is geen terrierkoppie." "Maar ook geen puppylook, waar ik wél om gevraagd had! :neenee: "
Maar weet je, het was dus blijkbaar niet duidelijk wat je wilde.
Want puppylook is voor mij (en ik denk voor jou ook) alles op dezelfde lengte, maar Robin heeft het op de oortjes en staart langer zo te zien. Dus je had het misschien duidelijker moeten uitleggen?
Iedereen heeft een eigen opvatting van dergelijke benamingen, lijden kappers daar ook niet aan? ;)
Nog een vraag; is het gebruikelijk dat de snorharen ook gewoon worden afgeknipt? Ik weet dat bij katten en konijnen die haren heel belangrijk zijn, is dat voor een hond hetzelfde?
Dat is in elk geval niet ongebruikelijk. Alle rassen waarbij de snuit wordt geschoren (poedels en aanverwanten) hebben dat.
Geen idee of ze daar last van hebben eerlijk gezegd, maar ik vermoed van niet, in elk geval niet zoals katten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik heb mijn swiffer het liefst zo kort mogelijk, ik vind Robin's nieuwe kapsel cool :pffff:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kitty2 schreef:Ik heb mijn swiffer het liefst zo kort mogelijk, ik vind Robin's nieuwe kapsel cool :pffff:
Jij houdt gewoon van kort haar.
Dat is valsspelen. :tong:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Nou heel eerlijk gezegd ik zou ook giga balen als ik mijn hondje zo terug kreeg. En niet alle trimsalons vinden het "goed" dat je er een keer bij blijft om het e.e.a. te leren mbt vachtverzorging. En sommige trimsters zijn i.d. wel heeeeel snel met de tondeuze omdat het z.g. niet meer goed te krijgen was. Maar ........ als ik mijn hond naar de trimsalon breng en er zitten een paar klitten in dan mag de trimster er die voor mij uithalen ..... daar breng ik haar - naast de wasbeurt - tenslotte ook voor.
Ik heb één maal meegemaakt met Ljennah dat er aan geknipt was en ik moet zeggen ik was er flink pissig over. Maar in goed overleg met de trimster staat nu aangetekend dat er NIET geknipt mag worden aan haar en dat is ook niet meer gebeurd. Zo kan het gelukkig ook.
En ja, die haren groeien wel weer aan ..... schrale troost vind ik dat.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh die is inderdaad niet zo netjes. Ook al is het niet het model wat jij wou, dan nog vind ik het sowieso niet netjes gedaan.

Maar ik denk dat jou wensen ook niet echt reëel zijn. Als een hond word getrimd, word hij gewassen en gefohnd. Daardoor krijg je sowieso een pluizig vachtje, dat ziet er nooit zo leuk en slordig uit als jij het wil. Als je een hond niet wast en föhnt is het ontzettend moeilijk om het juiste model er in te krijgen, dan heb je veel kans dat het er later niet goed uit ziet.

Ook ik ken mensen die denken goed te borstelen terwijl ze alleen de bovenvacht onderhouden. En dan is de ondervacht bijna vervilt en kan je er niets mee :( Maar dan nog, als het dan korter moet dan de klant wil, bellen we daar van te voren over. Wel zo netjes.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Marjoleine schreef:
kitty2 schreef:Ik heb mijn swiffer het liefst zo kort mogelijk, ik vind Robin's nieuwe kapsel cool :pffff:
Jij houdt gewoon van kort haar.
Dat is valsspelen. :tong:

Nou waarom nou weer valsspelen, mijn swiffer ligt altijd in de blubber, dan rammel ik dr een door elkaar en ligt al het zand op de grond, weet je wel hoelang het duurt voor dat je dat uit lang haar hebt zeg :jank:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Robin schreef: en zei dat ze rustig de tijd nam omdat het haar eerste keer was
Robin schreef: Eerst zei ze daarop; "Ja, dat had ik kunnen doen. Zo leer ik weer voor de volgende keer."
het lijkt mij dat de trimster niet veel ervaring had ook gezien de ontvangst enz

aan de andere kant vind ik het vreemd dat je dit hebt laten gebeuren
ik ben toen met amos eerst op een gesprek geweest wat ze zou gaan doen met hem en daarna pas een afspraak gemaakt
dat had jij ook kunnen doen je eerst goed informeren en voelen hoe de sfeer is :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Robin schreef:
_Inge_ schreef:Jules hoort niet netjes te zijn :tong: :pffff:
Robin ook niet :pffff:

Kijk, stel nou dat er echt klitten in zaten (wat niet zo is, want ik verzorg mijn hond), dan nog, had ze me moeten bellen om dat te zeggen en mij voor te leggen wat de mogelijkheden zijn!
Ik heb dat ook aan de telefoon gezegd, toen ik boos belde, dat ze dat had moeten doen. Eerst zei ze daarop; "Ja, dat had ik kunnen doen. Zo leer ik weer voor de volgende keer." En later zei ze: "Dit ís puppylook bij mij, je zei geen terrierkoppie te willen, dit is geen terrierkoppie." "Maar ook geen puppylook, waar ik wél om gevraagd had! :neenee: "

Ach weetje, Rob wordt er niet minder lief door, echt niet. Ik mis alleen zo dat schattige snuitje met die leuke baard... :jank:

Nog even ter illustratie; dit had ik besteld:
Afbeelding
Dat is ook veel schattiger
Jules was na het plukken zo :smile: Veels te kaal :jank:
Afbeelding
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Maar is toch wel duidelijk dat trimster hier naar de tondeuse heeft gegrepen ? anti kllit modelletje met de 6 of 9 mm
Netjes inkorten op de kam is ook niet zo simpel

Wat mij nog erg goed bij staat is dat mensen zeggen niet te kort en je daar dan rekenschap mee houd en ze hondje komen halen en zeggen het had wel korter gemogen ( en op de 1 of andere manier moet het altijd korter dan de vorige keer :denken: ).
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Even offtopic, maar soms is het ook wel makkelijk om de trimmer de schuld te geven of lekker te klagen. Klinkt overigens hartstikke bekend in de oren Jeanet ;-)

Ik heb een Boomer die de eerste keer op 3 cm op de kam geknipt werd. Ze wilden absoluut geen kaalgeschoren hond en vonden deze lengte prachtig. De keer er op mocht het dan ook op dezelfde lengte, maar kort daarna maakte ze een nieuwe afspraak. Ze wilde het toch liever een stuk korter, maar niet kaal. De rug heb ik toen op 16 mm geschoren en de pootjes op de kam met de effileerschaar geknipt. Wederom waren ze dolblij en er werd direct een nieuwe afspraak gemaakt. Die keer zaten er beduidend meer klitten in en heb ik met veel moeite de rug met 13 mm kunnen scheren. De volgende dag stond ze in de trimsalon met de klacht dat hij deze keer toch wel erg lang was gebleven. Gelukkig had ik haar klantenkaart voor handen als bewijs dat het deze keer juist 3 mm korter was gegaan dan normaal. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw. Het regende die dagen verschrikkelijk en alle rommel bleef er in hangen. Ze had er veel werk aan en haar man had er de balen van dat er zo vaak geld aan de hond gespendeerd werd.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Niet gehinderd door enige kennis van trimmers of looks moet me wel even van het hart dat we misschien wel allemaal dat schattige pupje willen behouden, maar dat gaat niet, ze worden gewoon groot :D .

(maar dat je niet blij bent met deze look kan ik me voorstellen)
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

:lol1: :lol1:

Las hier boven ook al "vind het zo lelijk als ik mijn hond 2 x in het jaar laat plukken en ik krijg hem zo kaal terug"
Dan breng je hem toch vaker laat je hem in een stripvacht zetten. Heb je ook geen blote billen meer.

Ben blij dat ik geen trimsalon heb.

Ken trouwens ook trimsters die klanten een klittencontract laten tekenen waarbij de eigenaar de trimster van te voren toestemming moet geven om een ander (korter) model te gebruiken als er door de klitten geen door komen meer aan is.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

jeanet01 schreef::lol1: :lol1:

Las hier boven ook al "vind het zo lelijk als ik mijn hond 2 x in het jaar laat plukken en ik krijg hem zo kaal terug"
Dan breng je hem toch vaker laat je hem in een stripvacht zetten. Heb je ook geen blote billen meer.

Ben blij dat ik geen trimsalon heb.

Ken trouwens ook trimsters die klanten een klittencontract laten tekenen waarbij de eigenaar de trimster van te voren toestemming moet geven om een ander (korter) model te gebruiken als er door de klitten geen door komen meer aan is.
Lekker duur :mrgreen: Nee ik ga over een poosje leren plukken door Hercujess..kan k het mooi zelf doen zoals ik wil.
Ze is trouwens pas 1 keer geplukt hoor toen ze 7 maanden was.. heb nog nooit een teckel gehad of een andere hond die naar de trimsalon moest.
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Eerlijk gezegd zou ik daar ook niet blij van worden, erg jammer dat je deze ervaring hebt.

En Inge, dat is leuk dat je naar Jessica gaat om Jules te leren plukken. Jessica haar teckels zien eruit zoals een ruwhaar teckel eruit hoort te zien :ok: Ik hou zelf veel meer van het verzorgde bij teckels, ik plukte Sam ook zelf en die zag er zo uit als het haar weer een beetje was aangegroeid:

Afbeelding

Langer/ruiger liet ik het niet worden en ik plukte hem zo'n 3 keer per jaar wanneer ik het nodig vond.

Van zulk soort 'ruwhaar' teckels gaat mijn haar recht overeind :N:

Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Mijn trimster heeft foto's hangen van de door haar getrimde honden. Nu heb ik ze het liefst lekker kaal en dat weet ze ondertussen, kom er al acht jaar, maar ik zou ook niet blij zijn met dit model, of lang of alles eraf. Je kunt trouwens ook vragen of je eens in de maand/ anderhalve maand je hondje mag brengen voor een borstelbeurt en wat wegknippen, zo hou je altijd het model wat je hebben wilt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
_Jules_
Zeer actief

@ Charlotte..ik vind Jules zo het mooiste..alleen die haren rond haar bekkie gaan altijd alle kanten opzitten..soms staat het recht overeind :smile:
Afbeelding
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Ik herken dit verhaal helaas :ugh:
Bella heb ik met die warmte 2 maanden geleden ook laten knippen bij de trimmer. Ook er bij gezegd: niet tekort, ik vind haar warrige haar erg leuk, en vooral niets van de oren en de staart af!

Haalde ik ik haar weer op (wel na gewoon een uurtje) Was ze helemaal kort geschoren, en de oortjes en staart waren 'mooi' rond geknipt! WAAaah! :O: het was ineens een keurig dameshondje ipv een warrige pup. Ik schaamde me dood met uitlaten, en riep dan tegen iedereen: sorry hoor, ze is net geknipt ivm de warmte...

Bella vond de korte vacht overigens wel heel prettig met die warmte en ja, daar was het me toch om begonnen.

Warrige pup vóór:
Afbeelding

Dameshondje erná:
Afbeelding
Ik heb maar 1 foto van vlak erna, het heeft weken geduurd voor ik haar weer op de foto durfde zetten....
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Lysette schreef:
Ayurveda schreef:Nog een reden om Nier naar een trimmer te gaan voor mij!!!!!!

Nu zijn niet meteen alle trimmers slecht :wink:
O nee zo bedoel ik het ook echt niet hoor!
Maar ik vind die korte model geknipte honden niks, je hebt een ras met lang haar uitgekozen toch! had je maar een kort harige hond moeten nemen denk ik dan. (tenzij het voor de gezondheid is!)

Maar dat is ieders mening natuurlijk! ;)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En toch snap ik het niet helemaal. Je brengt je hond toch niet naar een trimmer om hetzelfde hondje terug te krijgen? Ivm de prijs willen jullie niet te vaak. Dus als ze er een paar mm afknippen, is het ook weer niet goed volgens mij. Ik zou 'niet te kort' ook wat meer toelichten, wat de een kort vindt, vindt de ander lang. Jullie verwachten met twee zinnen dat de trimmer precies begrijpt wat je bedoelt :wink:

Ik vind dat laatste hondje op de foto trouwens prachtig getrimd.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
_Jules_
Zeer actief

Zoek stok! schreef:En toch snap ik het niet helemaal. Je brengt je hond toch niet naar een trimmer om hetzelfde hondje terug te krijgen? Ivm de prijs willen jullie niet te vaak. Dus als ze er een paar mm afknippen, is het ook weer niet goed volgens mij. Ik zou 'niet te kort' ook wat meer toelichten, wat de een kort vindt, vindt de ander lang. Jullie verwachten met twee zinnen dat de trimmer precies begrijpt wat je bedoelt :wink:

Ik vind dat laatste hondje op de foto trouwens prachtig getrimd.
Haha ja dat is ook zo.
Ik had nog nooit een teckel gehad dus weet ik veel hoe ze eruit zou zien erna.. niet mijn ding dus.. Dat doe ik dus niet meer;)
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Inge, ja zo vind ik Jules ook leuk, niet te kort en niet te lang :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”