Ligt eraan, ik heb een aantal pups gehad en die waren zelfs sneller klaar, ligt er net aan wat ze thuis al gewend zijn. Laatst een hondje voor de eerste keer in trimsalon die was wel wat lastiger (10mnd en eerste trimbeurt, heel veel klitten) daar deed ik ongeveer 2 uurtjes over..Maeve schreef:Zo'n pup voor de eerste keer in 2 uur? Dat zou mij niet lukken, alleen al omdat hij trimmen nog niet gewend is.
Oh en een Bobtail ongeveer 4 a 5 uur, afhankelijk van hoe de eigenaren hem bijhouden :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'even' naar de trimmer + foto :-/
Moderator: moderatorteam
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Re: 'even' naar de trimmer + foto :-/

- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Nou, die is niet helemaal netjes nee.
Maar inderdaad, gelukkig groeit het weer aan, dat scheelt....
Overigens, toen ik Yoda voor het eerst naar de trimsalon bracht heb ik ook eerst een kennismakingsgesprek gedaan, ben er een aantal langs gegaan hier en gevraagd "wat zou je doen met zijn vacht".
Hij heeft namelijk een beetje een vreemd vachtstructuurtje, niet echt Teckel-ruwharig, maar ook niet heel zacht.
Er was maar 1 trimmer die mij fatsoenlijk te woord wilde staan, die daar een afspraak voor wilde maken. Dus daar zijn we langs geweest, Yoda mocht daar op de tafel staan, is even geknuffeld, zijn vacht is bekeken en er is een beslissing gemaakt over wat er gedaan zou worden met zijn vacht.
Ik heb toen tegen de trimmer gezegt toen ik hem daar achterliet "Ik wil hem graag bos-functioneel, ik wil wel graag zijn sik houden"
Dit was ongeveer een week voor de trimbeurt:

En dit de volgende dag:

En ik was er erg blij mee, hij was bosfunctioneel, mét sik
Overigens, toen ik Yoda voor het eerst naar de trimsalon bracht heb ik ook eerst een kennismakingsgesprek gedaan, ben er een aantal langs gegaan hier en gevraagd "wat zou je doen met zijn vacht".
Hij heeft namelijk een beetje een vreemd vachtstructuurtje, niet echt Teckel-ruwharig, maar ook niet heel zacht.
Er was maar 1 trimmer die mij fatsoenlijk te woord wilde staan, die daar een afspraak voor wilde maken. Dus daar zijn we langs geweest, Yoda mocht daar op de tafel staan, is even geknuffeld, zijn vacht is bekeken en er is een beslissing gemaakt over wat er gedaan zou worden met zijn vacht.
Ik heb toen tegen de trimmer gezegt toen ik hem daar achterliet "Ik wil hem graag bos-functioneel, ik wil wel graag zijn sik houden"

En dit de volgende dag:

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
- Aantal honden: 2
Ik wist van tevoren precies hoe Robin op zou drogen, ik heb beide ouders gezien, was weinig verrassing aan dus...blacky schreef:Ik wil toch even op een andere manier reageren. Ik zie hier iemand die een leuke boomer heeft gekocht maar niet weet hoe hij opdroogd. Het liefst moet hij blijven zoals hij als puppie was. En dat lukt niet. Ze is niet goed getrimd maar even met haar in de regen lopen en het ziet er al heel anders uit. Mijn hondje Laika scheer ik met kam 19mm. en die is ongeveer zo kort als die van jou.
Robin hoeft niet te blijven zoals ze als pup was, maar hier in de buurt woont een vrouw met zo'n zelfde hondje en die laat haar altijd 'puppy-knippen' en die ziet er uit als mijn avater. Dat hondje is 4 jaar.. moet dus kunnen! Ik vind dat leuk, Robin is schattig, dat mag zo blijven. Ik vind dat langere haar niet zo handig en het hele korte gewoon echt lelijk.
Daarnaast; als ik zeg; niet de kop knippen, dan moet ze niet de kop knippen. Het is MIJN hondje, dus ik bepaal hoe het moet.. En als ze zelf dit model erg leuk vindt, dan knipt ze d'r eigen honden maar zo. Ik vind dit model lelijk. Niet alleen bij Robin, maar bij alle shih tzu x maltezer boomers. Smaken verschillen. Is prima, maar verwijt mij niet dat ik als totale leek een 'boomer' uit de broodfok heb getrokken, want zo zit het dus niet.
@ Jacintha; ik vind zelf het langere haar bij je tekkel leuker, maar hij is wel heel netjes getrimd! En idd fijn dat de sik er nog gewoon aan zit, zoals je vroeg!
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Als jou hondje het hondje in je onderschrift is en hij in je avatar als pup staat zul je hem niet zo kunnen laten trimmen. Zijn hele kop heeft een andere vorm gekregen. En ik weet niet of de ouders van je pup precies het zelfde waren. (beide van het zelfde ras) maar als dat niet zo was is het echt nog maar afwachten hoe jou hondje opdroogd. Daarbij krijgen alle langharige honden na hun 9e maand een andere vacht. Ze wisselen van puppy vacht naar volwassen vacht. En daar kan best een groot verschil tussen zitten.
Gewoon de boel weer laten groeien en zelf een schaar en tondeuse halen.
Gewoon de boel weer laten groeien en zelf een schaar en tondeuse halen.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Wel netjes gedaan ja, maar ik vind hem voor het trimmen toch 10x leukerJacintha schreef:Nou, die is niet helemaal netjes nee.
En dit de volgende dag:

- Jacintha
- Zeer actief
Ja, ik ook, maar ja, 't mot 'r toch af en 't was erg netjes gedaan.
En precies zoals ik het gevraagd had, dus zo kan het ook.
Ik heb gewoon 2 keer per jaar een andere hond
En precies zoals ik het gevraagd had, dus zo kan het ook.
Ik heb gewoon 2 keer per jaar een andere hond

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Lijkt wel of je bij ons bent geweest in Zoetermeer, het zelfde verhaal als van mijn schoondochter met haar Boomer.
Op de kop is het rafelig, veel op de buik niet mooi gedaan en hij kwam er met een vlo vandaan
Maar ja een beetje haar eigen schuld ze had een goed adres van mij gekregen maar toch naar deze gegaan,nooit meer.
Het is niet echt goed te zien,
eerst zo

en toen zo

Op de kop is het rafelig, veel op de buik niet mooi gedaan en hij kwam er met een vlo vandaan
Maar ja een beetje haar eigen schuld ze had een goed adres van mij gekregen maar toch naar deze gegaan,nooit meer.
Het is niet echt goed te zien,
eerst zo

en toen zo

- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
- Aantal honden: 2
Ziet er ook plukkerig uit inderdaad.. Maar dat koppie is tenminste nog intact!
Hahaha.
Nou ja, gelukkig lijkt wel of het al een beetje begint te groeien bij Robin, elke dag wordt ze weer een stukje leuker
Hahaha.
Nou ja, gelukkig lijkt wel of het al een beetje begint te groeien bij Robin, elke dag wordt ze weer een stukje leuker
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Yoda voor de trimbeurt zou ik niet willen..Yoda na de trimbeurt mag hier wel komen wonen 

-
Allisia
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Wat zielig zeg, die foto ö
Ik weet niet veel van deze kruising af, maar ik weet wel dat dit gewoon niet goed is..
kon je beter helemaal kaalscheren..
Gelukkig is dit nog nooit gebeurt met mijn newfy. We gaan speciaal naar een Newfytrimster, waar mijn oom ook bij heeft gezetten met zijn newfy. Ze heeft zelf 6 newfy's dusja, dat is de beste trimster die er is ( vindik dan tenminste xd )
Ik weet niet veel van deze kruising af, maar ik weet wel dat dit gewoon niet goed is..
kon je beter helemaal kaalscheren..
Gelukkig is dit nog nooit gebeurt met mijn newfy. We gaan speciaal naar een Newfytrimster, waar mijn oom ook bij heeft gezetten met zijn newfy. Ze heeft zelf 6 newfy's dusja, dat is de beste trimster die er is ( vindik dan tenminste xd )
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik scheer en knip Lotje zelf, kom ik niet voor verrassingen te staan. Het ziet er niet zo profesioneel uit als bij de hondenkapster, maar ik laat zelf lang wat ik zelf wil.
Lotje kan trouwens niet naar de hondenkapster, ze heeft het niet zo op vreemden. Met Kai ben ik eens 2 keer naar de hondenkapster gegaan, maar was enkel voor zijn voetjes, ik mocht er gewoon bij blijven. Ik zou mijn honden ook nooit ergens afzetten en terug vertrekken, maar dat is meestal wel de gewoonte heb ik begrepen. Ik doe nu alles zelf bij de honden.
Ik vind Lotje trouwens vele malen mooier met lange vacht, maar het ging niet meer, ik heb lang getwijfeld en het was toch zo moeilijk om de schaar in deze vacht te zetten:

Maar geen spijt van gehad toen ik nadien zag hoe ze erop reageert, precies terug een pupje.
Momenteel ziet ze er zo uit:

Maar ik denk dat ik ze nog eenmaal kort ga zetten voor de winter, anders word het weer veel te lang voordat het terug zomer word, haar vacht groeit enorm snel en blijft groeien, bij Kai breekt het zelf af op een bepaalde lengte (hoort ook zo).
Ik zou dus gewoon eens kijken om het zelf te leren, in Nederland zijn er ook cursussen dacht ik om je eigen hond te leren trimmen.
Ik vind Lotje trouwens vele malen mooier met lange vacht, maar het ging niet meer, ik heb lang getwijfeld en het was toch zo moeilijk om de schaar in deze vacht te zetten:

Maar geen spijt van gehad toen ik nadien zag hoe ze erop reageert, precies terug een pupje.
Momenteel ziet ze er zo uit:

Maar ik denk dat ik ze nog eenmaal kort ga zetten voor de winter, anders word het weer veel te lang voordat het terug zomer word, haar vacht groeit enorm snel en blijft groeien, bij Kai breekt het zelf af op een bepaalde lengte (hoort ook zo).
Ik zou dus gewoon eens kijken om het zelf te leren, in Nederland zijn er ook cursussen dacht ik om je eigen hond te leren trimmen.
- Jacintha
- Zeer actief
Hij is nu weer redelijk langharig, dus ik hoef zijn koffertje nog niet te pakken_Inge_ schreef:Yoda voor de trimbeurt zou ik niet willen..Yoda na de trimbeurt mag hier wel komen wonen

- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ik vind de hond van TS wel echt lelijk getrimd... :N:
Ik knip mijn smoushondje zelf met een gewone keukenschaar en zij ziet er nog mooier uit.
Met mijn ruwhaar hollander is het wel makkelijk; haar kapster is een cursist van ons, en bij een hollander is plukken gewoon alles er af. Kan ook weinig mis gaan. Toch vind ik het juist belangrijk hoe gaat een trimster met de hond om. Als dat goed zit en de hond is schoon, vlovrij en rastypisch geplukt dan ben ik tevreden.
Pinkki mag voor het NK van 18-19 september nog even een extra kappersbezoekje. Zij vindt het leuk ook nog.
Ik knip mijn smoushondje zelf met een gewone keukenschaar en zij ziet er nog mooier uit.
Met mijn ruwhaar hollander is het wel makkelijk; haar kapster is een cursist van ons, en bij een hollander is plukken gewoon alles er af. Kan ook weinig mis gaan. Toch vind ik het juist belangrijk hoe gaat een trimster met de hond om. Als dat goed zit en de hond is schoon, vlovrij en rastypisch geplukt dan ben ik tevreden.
Pinkki mag voor het NK van 18-19 september nog even een extra kappersbezoekje. Zij vindt het leuk ook nog.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik ben ook niet helemaal tevreden met hoe Otto is getrimd. Het groeit wel weer aan, en ik ga proberen om het nu zelf wat meer bij te houden (strippen). Dan is het niet zo rigoureus.

Groetjes,
Sandra