Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hallo wie van jullie heeft er ervaring met de hondentrolly. Ben opzoek naar een goede rugzak waar tijdens wandelingen in de bergen de hond in kan.
Niet de hele weg natuurlijk maar als we naar Noorwegen gaan is hij nog maar 9 maand oud en nog te jong voor een hele dagtocht.
vind het erg moeilijk zoeken. Heb twee verschillende gevonden waarvan een ook gebruikt kan worden als fietstas. dit is de dogbag draagtas usb en heb ik zien staan bij zooplus.nl
Nu lijkt mij de trolly erg handig omdat we in de winter ook altijd met de trein met vakantie gaan en dit op het station ook wel makkelijk is.
Misschien hebben jullie ook andere tips dan hoor ik die graag.
O,ja onze hond (puppie van het ras coton de tulear) weegt nu 3 kg maar wordt ongeveer 6 kg.
Ik heb geen idee waar je zoiets vinden kan en heb er geen ervaring mee.
Marion heeft een babydraagtas gebruikt voor haar Goldens.
Jessica heeft hem nog geleend voor Olijfje en dat ging prima!
Het was niet zo'n stoffen geval, maar echt een stevige met metalen stangen waar de stevige stof aan opgehangen is zeg maar.
Met 3 kilo moet dat nog goed lukken om dat op je rug te dragen
kijk maar even naar het profiel van Jenny* die heeft een foto van Olijfje in de rugzak in haar onderschrift staan.
Ik vraag me af of zo'n trolly erg makkelijk is in de bergen. Volgens mij kan je dan beter een rugtas of schoudertas gebruiken.
Ik gebruikte steeds een rugtas, maar afgelopen vakantie in Oostenrijk heb ik een schoudertas gebruikt en dat beviel me eigenlijk ook net zo goed, omdat je ze daar net wat makkelijk in kan doen en uit kan halen.
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Als je hem veel moet dragen zou ik een gewone rugzak nemen met goede brede banden en het liefst nog een goede heupband. 6 kilo lijkt niet veel maar een half uurtje voel je dat echt wel (spreekt uit ervaring ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Een hondje van 6 kilo kan hier denk ik nog makkelijk in. Is heel makkelijk in gebruik en kun je evt. ook winkels e.d. in.
Aan de voorkant kunnen de twee kleppen nog omhoog. Je kunt die dan met een touwsluiting dicht maken.
Lysette schreef:Als je hem veel moet dragen zou ik een gewone rugzak nemen met goede brede banden en het liefst nog een goede heupband. 6 kilo lijkt niet veel maar een half uurtje voel je dat echt wel (spreekt uit ervaring ).
Sluit ik me bij aan. 6 kilo lijkt niks, maar is verdraaid zwaar in een rugtas die niet gemaakt is op lange afstand wandelen met aardig wat gewicht op je rug. Hier ook uit ervaring. Een hondje van 6 kilo in een hondenrugtas (dus niet een gewone rugtas met goede brede banden en heupband) is voor lange afstand lopen te zwaar.
Lysette schreef:Als je hem veel moet dragen zou ik een gewone rugzak nemen met goede brede banden en het liefst nog een goede heupband. 6 kilo lijkt niet veel maar een half uurtje voel je dat echt wel (spreekt uit ervaring ).
Sluit ik me bij aan. 6 kilo lijkt niks, maar is verdraaid zwaar in een rugtas die niet gemaakt is op lange afstand wandelen met aardig wat gewicht op je rug. Hier ook uit ervaring. Een hondje van 6 kilo in een hondenrugtas (dus niet een gewone rugtas met goede brede banden en heupband) is voor lange afstand lopen te zwaar.
Mwah, ligt ook wel een beetje aan jezelf hoor. Miep ging in elk geval wel zo mee op dagwandelingen, ook nog toen ze 15 kilo was. En ik vond het niet te zwaar
Mwah, ligt ook wel een beetje aan jezelf hoor. Miep ging in elk geval wel zo mee op dagwandelingen, ook nog toen ze 15 kilo was. En ik vond het niet te zwaar
Nee, maar jij had dan ook geen hondenrugzak met lullige smalle bandjes, eigenlijk geschikt voor honden tot max 4-5 kilo, maar waar ze voor de verkoop een etiketje tot 10 kilo opplakken
Zo'n baby/peuter rugzak als jij hebt zou ideaal zijn.
Moos schreef:Nee, maar jij had dan ook geen hondenrugzak met lullige smalle bandjes, eigenlijk geschikt voor honden tot max 4-5 kilo, maar waar ze voor de verkoop een etiketje tot 10 kilo opplakken
Zo'n baby/peuter rugzak als jij hebt zou ideaal zijn.
Ik denk dat dat wel scheelt ja. Leuk voordeeltje is ook dat je er voor 5 euro één op de kop kunt tikken op marktplaats
Ik raad de TS dan ook die zak aan, wat Hilje al zei: zoek eens op Jenny* en bekijk de foto in haar onderschrift
een hondentrlley kun je ook gebruiken als rugtas trouwens (dit weten veel mensen niet), er zitten gewoon schouderbanden aan.
Dit kun je gewoon vinden als je er naar googled. Ikzelf zit er ook aan te denken een honden trolly te nemen, dit puur omdat ik ze meestal allebei in een tas heb en dat wel erg zwaar (iets meer dan 7 kilo aan 1 schouder) en een trolly kan je gewoon rijden, maarja aan de ene kant denk ik dan: dan kan ik net zo goed een hondenbuggy nemen, maar daar heb ik dan weer een hekel aan... Dilemma, dilemma haha:P
Jisz schreef:een hondentrlley kun je ook gebruiken als rugtas trouwens (dit weten veel mensen niet), er zitten gewoon schouderbanden aan.
Dit kun je gewoon vinden als je er naar googled. Ikzelf zit er ook aan te denken een honden trolly te nemen, dit puur omdat ik ze meestal allebei in een tas heb en dat wel erg zwaar (iets meer dan 7 kilo aan 1 schouder) en een trolly kan je gewoon rijden, maarja aan de ene kant denk ik dan: dan kan ik net zo goed een hondenbuggy nemen, maar daar heb ik dan weer een hekel aan... Dilemma, dilemma haha:P
ik heb inmiddels deze trolly. gebruik hem zeeeeer weinig. Hij is alleen voor op vakantie als we in de bergen in gebieden lopen waar het voor onze honde te moeilijk is. Of als we op de boot zitten naar Noorwegen. Dan nemen we zo op die manier stikum mee. Ook zijn we op die manier veel musea in gekomen.
Jisz schreef:een hondentrlley kun je ook gebruiken als rugtas trouwens (dit weten veel mensen niet), er zitten gewoon schouderbanden aan.
ik heb inmiddels deze trolly. gebruik hem zeeeeer weinig. Hij is alleen voor op vakantie als we in de bergen in gebieden lopen waar het voor onze honde te moeilijk is. Of als we op de boot zitten naar Noorwegen. Dan nemen we zo op die manier stikum mee. Ook zijn we op die manier veel musea in gekomen.
Ja haha, das makkelijk hea, ik heb zelf gewoon een schoudertas, daar verstop ik mn doggies ook wel eens in als ze eigenlijk de winkel niet in mogen hahahah