Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke halsband heeft jullie herder?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Welke halsband heeft jullie herder?

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wil graag een nieuwe halsband voor Eva. Ik vind haar huidige te iel en te klein. Dus ik denk aan zo'n leren band die de meeste mechelaars om hebben. Welke band gebruiken jullie bij je herder en waarom? Heeft een bredere leren band ook een functie?

En graag foto's :pffff:

Wij hebben dus nu deze band en die vind ik dus te klein:
Afbeelding
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Welke halsband heeft jullie herder?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Voor Roan en Elena had ik dikke leren halsbanden van apport.
Zeer goede kwaliteit en niet erg duur.

Tegenwoordig lopen ze hier allemaal op een grove schakelketting die niet op strop staat.
Is wat makkelijker en sneller met aan doen en ik hoef niet bang te zijn dat ze t kapottrekken.

Daar ben ik bij Kenji en Ditch wel bang voor nl

Hier 2 fotootjes, hoop dat t een beetje duidelijk te zien is zo

Afbeelding

Afbeelding
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik had eerst ook zo'n brede leren, want ja dat hoort als je knpv traint :wink: , maar ach... ben een vrouw en vond deze toch iets mooier :mrgreen:
Wel lekker breed, en ik zelf vind het erg prettig als ik niet hoef te klooien met gespen enzo.

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Marja
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Je kunt het beste een grove slipketting nemen en dan vast klikken.
Dus idd niet op strop.

Roestvrij nemen en je kunt jaren vooruit. Het slijt niet en is het beste voor de vacht.
Je ziet vaker bij honden dat de haren in hun nek afgesleten zijn door de wrijving van de halsband.
Dat heb je met een ketting niet.

Groetjes!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Veroo schreef:Je kunt het beste een grove slipketting nemen en dan vast klikken.
Dus idd niet op strop.

Roestvrij nemen en je kunt jaren vooruit. Het slijt niet en is het beste voor de vacht.
Je ziet vaker bij honden dat de haren in hun nek afgesleten zijn door de wrijving van de halsband.
Dat heb je met een ketting niet.

Groetjes!
Uuhhmmmm nou dat hadden wij wel met een ketting. De duitse herder van mijn zus werd daar behoorlijk kaal van. Van een goede halsband overigens niet.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hebben herders tegenwoordig ook al een eigen halsbanden-lijn? Gelukkig dat ik goldens heb dan, want ik vind elke halsband per definitie al lelijk :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

grofschakelige (voor het mooi goudkleurige ;) ) slipkettingen die nooit op slip staan maar op stop.
Van leren banden breken hun haren af en dat gebeurt ook met fijnschakel slipkettingen.
In huis hebben ze nooit iets om.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

OK, dus een ketting. Dat is wel lekker goedkoop natuurlijk en ze gaan eeuwig mee. Ik wil inderdaad eigenlijk iets dat je snel aan en uit kan doen omdat ik nu te lui ben en Eva inderdaad (zie bv onderschrift) een kalige nek heeft soms.
En ik moet zeggen, een grove schakelketting in goudkleur vind ik ook wel mooi zelf. :ok:

Dan zet ik die met een ring vast dat hij niet echt kan stroppen maar wel goed strak zit als ze wil wegkomen stel dat dat gebeurd. Want haar kop is dunner dan haar nek en ze kan zo uit elke halsband glippen als ze echt wil :N: Dus ik kan een ketting natuurlijk net daar stoppen waar hij iets knelt en niet meer over de kop kan. Goed idee eigenlijk.

En wat is grove schakel? Nog steeds een slipketting of echt die dingen met die schakels van 5 cm?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoiets in goudkleur?
Afbeelding
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

MARC_S schreef:Zoiets in goudkleur?
Afbeelding
ja maar dan zonder die geribbelde schakels onderaan.
Ik heb ze nooit op slip, klik de musketon vast in het ringetje én in een van de schakels zodat het een gewone halsband wordt.
het voordeel daarvan, buiten dat de haren niet afbreken, is inderdaad dat je de halsband precies kunt aanpassen aan de dikte van de nek.

ik doe het al jaren zo en het bevalt me uitstekend.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

zo ziet ie eruit

Afbeelding

en zo doe ik de lijn er aan

Afbeelding

de natte vlek op de bank is van Jan zn neus; die kwam kijken wat ik met zn ketting deed en dacht dat ie mee mocht.
Zo maar even een extra rondje doen dus ;)
Afbeelding

Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Als je hond net kaal word van de ketting dan gebruik je em op slip.
Als de ketting van de strop staat heb je dat niet
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

MARC_S schreef:Zoiets in goudkleur?
Afbeelding
Neh..... :tongue:
ik zou dan toch voor de mooie brede leren band gaan, op shows vind je genoeg mooie exemplaren.
Luka (halve herder) had verschillende brede halsbanden, maar het meest liep ik met een jachtlijn (met stop zodat hij niet slipte), deze gaat makkelijk om en af en meestal liep ik toch in losloopgebieden en dan kon hij lekker "naakt" rondrennen!:wink:
Afbeelding
Bever
Actief
Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bever »

Er zijn echt zoveel mooie banden, mijn buren hebben gisteren een halsband binnengekregen voor hun herder, mooi en goed betaalbaar:

http://www.hondeneigenaar.nl/blogs/dier ... +leer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hondenhalsband Fantasia 60 cm lang, 30 mm breed

Het is wel van leer maar met een geinig extraatje door de steentjes in het binnenwerk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik ga daar ook maar eens naar kijken. Misschien ga ik nog om voor een leren maar dit is wel handig en ik hou er zelf ook niet van als de nek van mijn honden de deuk van de halsband heeft terwijl die af is. Dus als dit werkt ben ik wel benieuwd :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:Ik ga daar ook maar eens naar kijken. Misschien ga ik nog om voor een leren maar dit is wel handig en ik hou er zelf ook niet van als de nek van mijn honden de deuk van de halsband heeft terwijl die af is. Dus als dit werkt ben ik wel benieuwd :ok:
Ik heb geen herder :N: :mrgreen: Maar je kan misschien ook gewoon een jachtlijntje overwegen dan? Ik heb die al heel lang nu, voor beide dames, en vind dat erg makkelijk. Je hengelt het zo om, en je zit niet met een musketon waar bij mij altijd zand tussen kwam.
En je krijgt daar ook geen 'deuk' van in de nek. Ik heb ze wel met dubbele stop zodat ze niet kunnen slippen.
Enige nadeel vind ik dat ze los nu dus altijd zonder penning lopen, maar zo'n schakel ding om laten als Eva misschien ook door struikgewas raust enzo, is misschien ook niet handig?
Vera heeft nog weleens vreemde honden in d'r nek hangen (die willen dan per se dat ze speelt, en zij heeft geen zin en negeert ze dan. Vaak gaan jonge honden dan echt in haar nek happen) en vroeger is ze met halsband om zo weleens bijna gewurgd, schrok me rot :N:

Edit: je moet dan wel goede jachtlijntjes hebben vind ik, die van Hunter bijvoorbeeld. Veel wat je in de dierenwinkel kan kopen vind ik stug of te breed.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Veroo schreef:Als je hond net kaal word van de ketting dan gebruik je em op slip.
Als de ketting van de strop staat heb je dat niet
onzin, ik heb de banden nooit op slip gehad en van die fijnschakels brak het haar weldegelijk af.
Er zijn ook mensen die tegen het afbreken van het haar een veter door de schakels rijgen, dat was mij teveel moeite en daarom heb ik die grofschakels gekocht.
Afbeelding

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Afbeelding
Indy heeft deze. Gemaakt bij halsbanden.net :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind die grove schakel dingen wel lelijk hoor :roos: sorry ik wil niemand beledigen, maarre ik zou het niet doen
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zo'n grote leren, zwart of bruin.. :mann:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik vind een slip ook niet mooi, volgens mij met flinke trekkracht ook niet zo prettig voor de keel.
Ik heb met Escha gewoon een brede halsband zowel nylon als leer. Is misschien niet zo mooi om te zien bij een langharige belg maar ik vertik het gewoon om dunne halsbanden te kopen omdat het de druk toch verdeeld bij een ruk naar voren. Ben misschien een muts...
Hier heb ik zo'n jachtlijntje van fleece laten maken, makkelijk aan en af te krijgen en een halsband alá Rogz 4 dogz, met kliksluiting van Nylon. Geen kale vacht.
Voor de rest nog tuigen, wat ik zelfs nog praktischer vind, maar je vroeg om halsband
Hier 1 van haar halsbanden Afbeelding voor 3 euro gekocht
en haar leren halsband Afbeelding
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb van zulke:
Afbeelding
Makkelijk om en af doen. Breed genoeg en je kunt ze gewoon wassen.

Heb ook het zelfde idee in nepleer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
renee-uk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik vind die grove schakel dingen wel lelijk hoor :roos: sorry ik wil niemand beledigen, maarre ik zou het niet doen
je beledigt me echt niet hoor ;) ten eerste valt over smaak niet te twisten en ten tweede heb ik ze niet voor het mooi.
Ik vind ze handig, praktisch en hun haar breekt er niet van en dat vind ik belangrijker dan dat ze met een dure leren band omlopen waarbij dat wel gebeurt.
Bovendien heb ik helemaal niks met dure mooie banden, vind de meeste oerlelijk en ze verminderen in mijn ogen heel vaak de uitstraling van een hond.
Zoals ik al zei: over smaak valt nou eenmaal niet te twisten ;)
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat je het haar in de nek van Eva wel kunt vergeten als je een ketting gaat gebruiken. Bij de Laekense die zo'n ding uberhaupt nog om hebben gaat het ruwe haar er in nagenoeg alle gevallen juist uit door het gebruik ervan.
Ik zou dus zelf nooit een ketting voor mijn honden gebruiken.
Een platte halsband is het handigst voor dit soort vachten, van leer of van nylon maakt niet zo veel uit.
Ik heb zelf nylon halsbanden van 2,5 cm breed in het zwart met een snelsluiting (van Hunter). Deze bevallen mij prima.
renee-uk
Zeer actief

LongFields schreef:Ik denk dat je het haar in de nek van Eva wel kunt vergeten als je een ketting gaat gebruiken. Bij de Laekense die zo'n ding uberhaupt nog om hebben gaat het ruwe haar er in nagenoeg alle gevallen juist uit door het gebruik ervan.
Ik zou dus zelf nooit een ketting voor mijn honden gebruiken.
Een platte halsband is het handigst voor dit soort vachten, van leer of van nylon maakt niet zo veel uit.
Ik heb zelf nylon halsbanden van 2,5 cm breed in het zwart met een snelsluiting (van Hunter). Deze bevallen mij prima.
ook bij zo'n grove schakel Suzanne?
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij mijn weten wel. Ik heb ze zelf nooit voor mijn honden gebruikt (vind ze zelf eerlijk gezegd erg lelijk, vooral omdat de schakels in verhouding tot de bouw van de hond nogal grof zijn) maar ken wel anderen die dit soort schakels hebben gebruikt en daar vanaf zijn gestapt.
Een stokhaarvacht of korthaarvacht is natuurlijk niet te vergelijken met een ruwhaarvacht. Zeker als het deel van de vacht op de hals redelijk plukrijp is, blijven er volgens mij heel snel plukken bovenvacht in de schakels hangen.
renee-uk
Zeer actief

LongFields schreef:Bij mijn weten wel. Ik heb ze zelf nooit voor mijn honden gebruikt (vind ze zelf eerlijk gezegd erg lelijk, vooral omdat de schakels in verhouding tot de bouw van de hond nogal grof zijn) maar ken wel anderen die dit soort schakels hebben gebruikt en daar vanaf zijn gestapt.
Een stokhaarvacht of korthaarvacht is natuurlijk niet te vergelijken met een ruwhaarvacht. Zeker als het deel van de vacht op de hals redelijk plukrijp is, blijven er volgens mij heel snel plukken bovenvacht in de schakels hangen.
Het zou best kunnen hoor, de vachten zijn natuurlijk erg verschillend, maar de schakels zijn wel zo groot dat er niet echt makkelijk haar inkomt dat er uitgetrokken kan worden en dat gebeurde me wel bij de kleinere schakels.
Dat je ze bij een Laekense niet mooi vindt staan kan ik me trouwens best voorstellen, bij mijn honden verdwijnen ze grotendeels in hun kraag en maar dat zal bij die van jou waarschijnlijk niet zo zijn.
Nou ja dan moet Marc nog maar even verder zoeken ;)
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik zweer al jaren bij deze banden
Afbeelding

http://www.hondensportartikelen.nl/halsbanden.html" onclick="window.open(this.href);return false; De bovenste dus
Volgens mij hebben de meiden er één van 4,5 cm breed maar ze hebben ook wat smallere (3 cm of 2,5 cm)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Afbeelding

Deze, fijne onverslijtbare halsbanden. (Let niet op het tuigje, was tijdens de Biathlon)
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

renee-uk schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind die grove schakel dingen wel lelijk hoor :roos: sorry ik wil niemand beledigen, maarre ik zou het niet doen
je beledigt me echt niet hoor ;) ten eerste valt over smaak niet te twisten en ten tweede heb ik ze niet voor het mooi.
Ik vind ze handig, praktisch en hun haar breekt er niet van en dat vind ik belangrijker dan dat ze met een dure leren band omlopen waarbij dat wel gebeurt.
Bovendien heb ik helemaal niks met dure mooie banden, vind de meeste oerlelijk en ze verminderen in mijn ogen heel vaak de uitstraling van een hond.
Zoals ik al zei: over smaak valt nou eenmaal niet te twisten ;)
Onze herders thuis hadden ze voorheen ook hoor, maar ik ben gewoon helemaal niet meer zo van het ijzerwerk.
ik zou tegenwoordig altijd gaan voor leer, maar dat is meer gevoelsmatig :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”