Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trimsalon...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

trimsalon...

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb een vraag: bracht mijn hond naar de trimsalon. Dacht heerlijk, cadeautje voor mezelf, ik laat het eens doen ipv zelf te doen. Ook weinig tijd, dus.
Toen ik gebeld werd na 40 minuten, vertelde ze mij dat ie onder de vlooien zat.
Ik was helemaal verbaasd want ben dagelijks met hem in de weer en heb hem zondag nog van kop tot teen geborsteld en gekamd.
Dus in rep en roer, spray gehaald etc. Druk druk. Ik zag overigens helemaal niets in de auto springen, maar dat zie je misschien ook niet dacht ik want ik ging al helemaal aan mezelf twijfelen...
Toen ik hem ophaalde bleek dat het om welgeteld 3 vlooien ging en dat van de 4 honden die die dag daar waren er 3 honden waren die vlooien hadden. Dat kwam bij haar zelden voor en nu op 1 dag 3, zei ze. Het zal wel een explosie zijn dan want ik ken dit ook niet, is me nog nooit gebeurd!
Al met al viel het mij dus enorm mee. Na haar eerste belletje, dacht ik van 'ik snap volkomen een extra toeslag van 7,50 euro voor desinfectie etc, ze mag van mij ook wel een tientje extra hebben!'
Maar toen ik er kwam en hoorde van 3 honden die het hadden én 3 vlooien ging ik het heel anders zien. Al mijn ophef was onterecht, voor drie vlooien ga ik me niet in het gif steken.
Wel een kleedje hier en daar ingesprayd, (had ook al Programma gehaald want dit wil ik ook niet) heb het spul nu toch al gehaald.
Nu vraagt ze dus aan drie hondeneigenaren 7,50 extra, kan ook, staat er ook : bij vlooien 7,50 extra.
Ondertussen zag ik haar stagiaire uitgebreid sprayen met Exil Free (wat 6-8 weken werkt) terwijl zij daar werken, ik daar een uur stond en 3 honden er waren. Ik ga er maar vanuit dat dit kan met Exil, op de Beaphar tapijtspray staat niet doen, ventileren en laten drogen en niet inademen....

B
AnneMarie
Zeer actief

Re: trimsalon...

Nu vraag ik me af, of 3 vlooien echt een plaag is, of die er al langer moeten zitten of er opgesprongen kunnen zijn en of die exil spray voor henzelf niet link is.
Ik vond het leuk om te kijken hoe ze hem knipte maar was niet gecharmeerd van die spray die ik steeds rook en steeds opnieuw gespoten werd.
Ik heb nu extra betaald, en spray gehaald en programm en vraag me af of de ophef niet veel en veel te groot is.
Ik snap wel dat zij moeten desinfecteren, je kunt natuurlijk niet hebben dat andere honden vlooien oplopen in jouw salon!
Al met al een hectische ochtend ipv dat ik noodzakelijke andere dingen kon doen :U:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Kunnen die vlooien er niet opgekomen zijn, terwijl jouw hond daar in de salon was? Vooral omdat jij zelf zoveel bezig bent met je hond. Dan had je zelf toch wel vlooien ontdekt?
Heb je ook eitjes gevonden?
Wel makkelijk om voor elke hond die er binnenkomt € 7,50 extra te vragen.

Ben je verder wel tevreden over de knipbeurt?
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
AnneMarie
Zeer actief

Ik ga hem de volgende keer weer zelf doen... Tijdwinst is er niet..
Verder ziet ie er wel grappig uit, al zie ik snel oneffenheden maar dat is altijd zo denk ik of je moet hem daar de hele dag stallen dat ze bezig kan blijven :roll:

Ik heb nu alles gesprayd en dat hangt overdekt buiten, vloer is gedweild dus ik neem aan dat die enkele vlo wel weg is.
Zo'n bus spray is trouwens wel erg snel leeg :jank:

Ga hem een ontworm en ontvlooingspil geven, donderdag en vrijdag, vandaag in de vlo shampoo dus even rustig aan want dat werkt ook door.
Wat is het beste eerst eigenlijk? Of maakt in dit geval niet veel uit misschien, toch ontvlooit, dan ontwormd dan vlo anti conceptie
Pfffffffffffffffffffffffffff ook nog bijna een botsing, een kapot lampje achter het dashboard wat 100 euro kost aan arbeidsloon (laat ik dus maar lekker donker, is alleen van 0-60 km) en draai net mijn schouder uit en weer in de kom.

Tijd om bij mijn ventje te gaan zitten en een knuf te doen :cheer:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Odi schreef:Kunnen die vlooien er niet opgekomen zijn, terwijl jouw hond daar in de salon was? Vooral omdat jij zelf zoveel bezig bent met je hond. Dan had je zelf toch wel vlooien ontdekt?
Heb je ook eitjes gevonden?
Wel makkelijk om voor elke hond die er binnenkomt € 7,50 extra te vragen.

Ben je verder wel tevreden over de knipbeurt?
Dat was ik ook al aan het denken :Q:

Ik zou eerlijk gezegd gewoon niet behandelen. Klinkt heel verdacht vind ik als jij je hond goed uitgekamd hebt en niets bent tegen gekomen.
Zo kan ze wel voor elke hond die dag 7,50 extra vragen als die vlooien telkens overspringen, 1 hond met vlooien, volgende hond vlooien, hond daarachter vlooien,....

Zie je nu zelf vlooien kruipen? Zoniet dan niet behandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”