Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vlooien en wormen behandelen
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
vlooien en wormen behandelen
even een vraagje hierover.
onze hond heeft de laatste tijd erg veel jeuk,en ik vermoed vlooien (hoewel ik ze nog niet gezien heb)
hij heeft jeuk boven zijn staart en aan de buik.
ook zou hij weer eens ontwormd moeten worden,beide behandelingen zijn een maand of 4 terug.
welk middel kan ik het best gebruiken?het liefst een 2 in 1 middel,of anders allebei apart,als het maar effectief is.
gebruikte altijd frontline pipetten en milbemax tabletten.
ik twijfel enorm of het nodig is,aangezien ik geen vlo of worm gezien heb,heb de hond alleen maar veel zien bijten en krabben.
heb het vermoeden (omdat hij behoorlijk aan het verharen is) dat de jeuk ook van het verharen kan komen,was hem daarom nu 1x in de week (met speciale hondenshampoo) om de losse haren goed uit de vacht te krijgen,dit werkt enorm goed,maar hij blijft wel krabben en bijten.
zouden jullie voor de zekerheid behandelen?en zo ja,waarmee?
of behandelen jullie alleen als julie vlooien zien?
onze hond heeft de laatste tijd erg veel jeuk,en ik vermoed vlooien (hoewel ik ze nog niet gezien heb)
hij heeft jeuk boven zijn staart en aan de buik.
ook zou hij weer eens ontwormd moeten worden,beide behandelingen zijn een maand of 4 terug.
welk middel kan ik het best gebruiken?het liefst een 2 in 1 middel,of anders allebei apart,als het maar effectief is.
gebruikte altijd frontline pipetten en milbemax tabletten.
ik twijfel enorm of het nodig is,aangezien ik geen vlo of worm gezien heb,heb de hond alleen maar veel zien bijten en krabben.
heb het vermoeden (omdat hij behoorlijk aan het verharen is) dat de jeuk ook van het verharen kan komen,was hem daarom nu 1x in de week (met speciale hondenshampoo) om de losse haren goed uit de vacht te krijgen,dit werkt enorm goed,maar hij blijft wel krabben en bijten.
zouden jullie voor de zekerheid behandelen?en zo ja,waarmee?
of behandelen jullie alleen als julie vlooien zien?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: vlooien en wormen behandelen
Om wat voor hond gaat het?
Algemeen gesteld zou ik zeggen "NIET tegelijk 2 middelen toedienen".
Ontwormen heeft alleen maar zin als er wormen zijn. Als het een gezonde volwassen hond betreft zou ik zeggen "niet ontwormen". Er bestaat niet zoiets als preventief ontwormen.
Vermoed je idd dat er een keer wormen zijn, kun je een mest onderzoek laten uitvoeren om dat zeker te weten en DAN heeft onwormen zin.
Probeer eerst vast te stellen of er idd vlooien zijn. Dan moet je hond EN omgeving behandelen (vergeet de auto niet). Laat desnoods een trimmer of DA meekijken. Een DA kan ook kijken of er misschien sprake is van een allergie oid. Dat zou ik eerst uitzoeken.
Kom je er niet meteen uit of er allergie is of niet kun je ook nog aan de gang met iets als Puur Jeuk. Maar het is natuurlijk wel zaak te onderzoeken waarom er zo'n jeuk is. Misschien... IS het wel de shampoo!
Suzanne
Algemeen gesteld zou ik zeggen "NIET tegelijk 2 middelen toedienen".
Ontwormen heeft alleen maar zin als er wormen zijn. Als het een gezonde volwassen hond betreft zou ik zeggen "niet ontwormen". Er bestaat niet zoiets als preventief ontwormen.
Vermoed je idd dat er een keer wormen zijn, kun je een mest onderzoek laten uitvoeren om dat zeker te weten en DAN heeft onwormen zin.
Probeer eerst vast te stellen of er idd vlooien zijn. Dan moet je hond EN omgeving behandelen (vergeet de auto niet). Laat desnoods een trimmer of DA meekijken. Een DA kan ook kijken of er misschien sprake is van een allergie oid. Dat zou ik eerst uitzoeken.
Kom je er niet meteen uit of er allergie is of niet kun je ook nog aan de gang met iets als Puur Jeuk. Maar het is natuurlijk wel zaak te onderzoeken waarom er zo'n jeuk is. Misschien... IS het wel de shampoo!
Suzanne
-
chuckie
- Zeer actief
het is een jack russel.(kortharig)
van de shampoo heeft hij geen last,gebruik dit al langere tijd een hij heeft er nooit last van gehad.
had het al heel lang niet gebruikt,maar omdat hij nu zo'n jeuk had (dacht misschien van t verharen) heb ik m gister en vorige week vrijdag even gewassen.
er komen dan wel veel losse haren af,maar ik kan nou niet zeggen dat de jeuk minder is.
op zich heeft hij niet super veel last van jeuk,t is niet zo da hij de hele dag zit te krabben en bijten,maar wel een aantal keer per dag,onder de buik en boven de staart,terwijl hij dat voorheen nooit deed eigenlijk.
ontllastingonderzoek is ook een idee ja,doe ik voor mijn paard ook altijd,stom dat ik daar niet aan gedacht heb!
zal eens kijken of ik daar ook de ontlasting van mn hond kan laten onderzoeken.
van de shampoo heeft hij geen last,gebruik dit al langere tijd een hij heeft er nooit last van gehad.
had het al heel lang niet gebruikt,maar omdat hij nu zo'n jeuk had (dacht misschien van t verharen) heb ik m gister en vorige week vrijdag even gewassen.
er komen dan wel veel losse haren af,maar ik kan nou niet zeggen dat de jeuk minder is.
op zich heeft hij niet super veel last van jeuk,t is niet zo da hij de hele dag zit te krabben en bijten,maar wel een aantal keer per dag,onder de buik en boven de staart,terwijl hij dat voorheen nooit deed eigenlijk.
ontllastingonderzoek is ook een idee ja,doe ik voor mijn paard ook altijd,stom dat ik daar niet aan gedacht heb!
zal eens kijken of ik daar ook de ontlasting van mn hond kan laten onderzoeken.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
~Suzanne~
- Zeer actief
En ik zou de huid aan de DA laten zien.. zouden het de anaalklieren kunnen zijn?
Of even een trimmer laten kijken naar de vacht....?
Suzanne
Of even een trimmer laten kijken naar de vacht....?
Suzanne
-
chuckie
- Zeer actief
tsja anaalklieren zou ook nog kunnen natuurlijk!
dat kan in ieder geval de jeuk rond de staart verklaren.
zie m nooit sleetje rijden ofzo,en hij heeft er eigenlijk ook nog nooit last van gehad,maar t zou kunnen natuurlijk.
de huid ziet er verder mooi rustig uit,ook onder de buik.
dat kan in ieder geval de jeuk rond de staart verklaren.
zie m nooit sleetje rijden ofzo,en hij heeft er eigenlijk ook nog nooit last van gehad,maar t zou kunnen natuurlijk.
de huid ziet er verder mooi rustig uit,ook onder de buik.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
-
chuckie
- Zeer actief
heb geen vlooienkammetje meer liggen,zal er morgen even een halen.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart