Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tondeuse
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Tondeuse
Normaal gesproken brengen wij onze hond maandelijks naar de trimmer, maar onze trimmer is helaas de komende maanden niet in staat om onze hond te trimmen ivm haar zwangerschap.
Ontzettend jammer, zeker ook omdat ik die trimmer volledig vertrouw met Jaymz en zij haar werk heel goed doet. En er zijn ook niet veel trimmers die een Newfoundlander trimmen.
Nu zit ik erover te denken om Jaymz dan maar zelf te trimmen. Omdat Jaymz geschoren wordt in verband met zijn huidproblemen én nu ook zijn castratenvacht (gecastreerd vanwege zijn tumoren in dat gebied, niet omdat ik dat nu zo handig vind) zit ik eraan te denken om het zelf te gaan doen.
Mijn vraag is:
Wat is een goed merk tondeuse voor een Newfoundlandervacht? Ik wil wel kwaliteit, dus de prijs is geen bezwaar.
Ontzettend jammer, zeker ook omdat ik die trimmer volledig vertrouw met Jaymz en zij haar werk heel goed doet. En er zijn ook niet veel trimmers die een Newfoundlander trimmen.
Nu zit ik erover te denken om Jaymz dan maar zelf te trimmen. Omdat Jaymz geschoren wordt in verband met zijn huidproblemen én nu ook zijn castratenvacht (gecastreerd vanwege zijn tumoren in dat gebied, niet omdat ik dat nu zo handig vind) zit ik eraan te denken om het zelf te gaan doen.
Mijn vraag is:
Wat is een goed merk tondeuse voor een Newfoundlandervacht? Ik wil wel kwaliteit, dus de prijs is geen bezwaar.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Tondeuse
om daar op een nette manier een tondeuse doorheen te krijgen moet je toch wel eerst wassen en blazen........ Ik voorzie zelfs met een diepteinvestering in een aesculap problemen 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor een wat zwaardere vacht als die van een Newf zou ik ook een Aesculap gebruiken. Nadeel is wel dat die bij bepaalde scheerkoppen snel vastloopt 
-
Muk
Bedankt voor de tips.
Gelukkig is de vacht van Jaymz niet lang (is nu ongeveer 1,5 cm), dus hopelijk is het dan niet te erg met vastlopende scheerkoppen.
Wassen en droogblazen is geen probleem, dat gebeurt hier al.
Nu eerst een tondeuse bestellen.
Wassen en droogblazen is geen probleem, dat gebeurt hier al.
Nu eerst een tondeuse bestellen.
-
Muk
Vandaag heb ik Jaymz geschoren en wat een pokke klus is dat. Ik dacht dat ik dat wel even snel en goed kon als onze trimmer, maar dat viel vies tegen. Tenminste de snelheid dan. Het resultaat is zeker niet slecht. Maar ik ben toch blij als onze trimmer weer back in business is. Scheelt mij (en mijn man om te voorkomen dat Jaymz wegloopt) toch weer 3 uur werk.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Hihi, ja de eerste keren valt vak wel ff tegen.
Maar als je er wat handigheid in krijgt, en vooral de messen goed hebt staan, dan wordt je er vanzelf wel sneller en handiger in hoor.
Tenminste, ik deed er eerst ook veel langer over en kan het nu vrij snel.
Maar als je er wat handigheid in krijgt, en vooral de messen goed hebt staan, dan wordt je er vanzelf wel sneller en handiger in hoor.
Tenminste, ik deed er eerst ook veel langer over en kan het nu vrij snel.