Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sociale teefjes gezocht

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Michelle.
Vaste gebruiker

Sociale teefjes gezocht

Ongelezen bericht door Michelle. »

Graag zou ik af en toe willen wandelen met een baasje met één of meer sociale teefjes. Mijn hond (kooiker, 2 jaar, intacte reu) is namelijk behoorlijk onzeker. Teefjes vindt hij wel heel leuk en hij wil erg graag contact maken, maar vindt ze tegelijkertijd ook vaak eng. Reuen gaat vaak minder goed, die vindt hij een stuk minder leuk en dat samen met zijn angst, resulteert vaak in snauwen. Daarom ontloop ik nu vaak honden maar hij heeft zijn sociale hondcontacten juist ook zo hard nodig, vandaar dat ik leuke wandelmaatjes voor hem zoek :wink: .

Zelf woon ik in de buurt van Rotterdam en wil er rond een uur voor rijden. Ik kan dus ook gerust richting Arnhem, Brabant, enzovoorts. Ik studeer nog en kan dus overdag op doordeweekse dagen ook.

Ik hoop op reacties, hier of via PB!

Groetjes Michelle
Atraps
Actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Contacteer:

Re: Sociale teefjes gezocht

Ongelezen bericht door Atraps »

Helaas geen teefje hier, wel een heel sociale reu pup.... En ik woon in Rotterdam, tegen Capelle aan... We kunnen het altijd proberen natuurlijk.
Afbeelding

Wie anderen klein maakt is zelf niet groot.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Hoe is je hond over het algemeen naar andere kooikerhondjes? Mijn ervaring is namelijk dat deze onderling vrijwel altijd sociaal naar elkaar zijn.
Met het kooikerforum, http://www.kooikerforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; organiseren we regelmatig wandelingen door het hele land. Meestal komen er dan zo'n 8-15 hondjes. Misschien een idee om je aan te melden op het kooikerforum? Ik woon niet in de buurt, mocht je eens in het Noorden zijn dan heb ik een lief sociaal teefje.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat maakt dat je denkt dat je reu onzeker is? Als je reu niet goed gaat met andere reuen en wel met de meeste teefjes is het meestal geen angst of onzekerheid, maar haantjesgedrag ;-)
Ik woon een eind bij je uit de buurt, dus kan niet iets verder voor je betekenen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Michelle.
Vaste gebruiker

Eline* schreef:Wat maakt dat je denkt dat je reu onzeker is? Als je reu niet goed gaat met andere reuen en wel met de meeste teefjes is het meestal geen angst of onzekerheid, maar haantjesgedrag ;-)
Ik woon een eind bij je uit de buurt, dus kan niet iets verder voor je betekenen.
Haantjesgedrag is zeker ook een oorzaak bij zijn omgang met reutjes (dat schrijf ik ook ongeveer, daarom zoek ik ook teefjes), maar het is wel erg duidelijk te zien dat hij ook gewoon erg onzeker is hoor :wink: . Zelfs bij een klein lief Jack teefje hier in de buurt wil hij nog weleens met de staart heel laag, likkend en wegkijkend naar haar toe lopen, om vervolgens half op zijn rug te gaan. Als de andere hond een snauw geeft, is hij meestal ook aardig onder de indruk en gooit zich snel op zijn rug.
Het vervelende is dat hij het onzekere gedrag soms ook gaat maskeren door zich op te pompen (want dat heeft effect, heeft hij geleerd), dus ik hoop dat hij door meer sociale contacten weer wat beter de hondentaal gaat spreken.
Michelle.
Vaste gebruiker

Renske schreef:Hoe is je hond over het algemeen naar andere kooikerhondjes? Mijn ervaring is namelijk dat deze onderling vrijwel altijd sociaal naar elkaar zijn.
Met het kooikerforum, http://www.kooikerforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; organiseren we regelmatig wandelingen door het hele land. Meestal komen er dan zo'n 8-15 hondjes. Misschien een idee om je aan te melden op het kooikerforum? Ik woon niet in de buurt, mocht je eens in het Noorden zijn dan heb ik een lief sociaal teefje.
Ha Renske, daar zit ik allang hoor, je kent mij wel :F: .
Ik heb eigenlijk geen idee hoe hij het zou doen op zo'n wandeling. Dat doe ik de laatste tijd niet meer omdat ik geen zin heb in gesnauw naar andere reuen (hij heeft het altijd heel goed gedaan op die wandelingen, maarja, dat is een tijd geleden), misschien ben ik wel iets té voorzichtig geworden daarin.
Renske
Zeer actief

Michelle. schreef:
Ha Renske, daar zit ik allang hoor, je kent mij wel :F: .
:hamer: sorry :oeps: Ik mis de foto van Mika in je onderschrift :F:.

Michelle. schreef:Ik heb eigenlijk geen idee hoe hij het zou doen op zo'n wandeling. Dat doe ik de laatste tijd niet meer omdat ik geen zin heb in gesnauw naar andere reuen (hij heeft het altijd heel goed gedaan op die wandelingen, maarja, dat is een tijd geleden), misschien ben ik wel iets té voorzichtig geworden daarin.
Volgens mij kun je het prima nog een keer proberen. Met de mensen waarmee je dan gaat wandelen, zou ik het van te voren dan wel even aangeven, dan kunnen ze ervoor zorgen dat ze hun reu niet te dicht bij die van jou in de buurt laten komen.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Hier een lief meisje dat zich aanbiedt :mann: :engel: (Senna, dan he)

Wij wonen in Breda (station Breda - Prinsenbeek).
Vanuit Rotterdam denk ik redelijk goed te doen. Mijn vriend werkt in rotterdam, dus rijdt de afstand iedere dag. :ok:

Als je het leuk vindt en zin hebt, dan hoor ik het wel!
Michelle.
Vaste gebruiker

PattyB schreef:Hier een lief meisje dat zich aanbiedt :mann: :engel: (Senna, dan he)

Vanuit Rotterdam denk ik redelijk goed te doen. Mijn vriend werkt in rotterdam, dus rijdt de afstand iedere dag. :ok:

Jaa, leuk! Daar hebben we zeker zin in.
De afstand is prima te doen voor mij.
Ik PB je er binnenkort over, goed?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb 3 heel sociale teefjes (2 collies en 1 sheltie) en 1 asocial reu (maar die gaat dan niet mee :mrgreen: ).
Ik woon in Arnhem, maar we kunnen gerust afspreken bijv. bij Ede op de hei.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik heb ook wel een sociaal teefje in de aanbieding, maar zij kan absoluut niet los, tenzij jij er niets mee inzit om haar te gaan halen :engel: als de bananen komen??
Afbeelding
Michelle.
Vaste gebruiker

We krijgen het nog druk, leuk al die reacties! :cheer:

Lieke: Leuk! Ik las hier af en toe al mee en was stiekem uit de verhalen al een beetje verliefd geworden op je meiden... :F: .

Vania: Dat geeft niet hoor, een aanlijnwandeling vind ik ook prima. Ik ben bang dat ik niet hard genoeg kan rennen als de bananen komen namelijk :mrgreen: .

Ik PB jullie allebei nog over de datum!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Hier een pretletter teefje van iets meer dan 6 maanden in de aanbieding. Woon in Vianen, vlakbij Utrecht. Gebied maakt me weinig uit en ook hier student dus kan doordeweeks.
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Michelle. schreef:
PattyB schreef:Hier een lief meisje dat zich aanbiedt :mann: :engel: (Senna, dan he)

Jaa, leuk! Daar hebben we zeker zin in.
De afstand is prima te doen voor mij.
Ik PB je er binnenkort over, goed?
Is goed! :ok:
Ik ben ook student :engel: Dus heb redelijk veel mogelijkheden door de weeks qua dagen. :F:
Laat maar weten wanneer je zin en tijd hebt!
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik kan ook wel een keertje meewandelen, woon in Rotterdam.
Mijn tamaskan teefje van net 1 jaar is heel sociaal en maakt graag nieuwe vriendjes :D
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Renske schreef:Hoe is je hond over het algemeen naar andere kooikerhondjes? Mijn ervaring is namelijk dat deze onderling vrijwel altijd sociaal naar elkaar zijn.
:eek: :eek:

Nou weet ik weer waarom ik geen Kooikerwandelingen doe. Je gaat een reu die zo duidelijk niet met andere reuen kan toch niet met een groepswandeling meesturen? Ik heb flinke vechtpartijen gezien en Bram is ook flink gegrepen tijdens een Kooikerwandeling. Margo's reu is ook toegetakeld als ik het me goed herinner. Ik snap echt niet waarom je dit zegt? Als er alleen teven en castraten meegaan, okay. Maar vaak zit er ook wel intact spul tussen.

Ik hoop dat je leuke wandelmaatjes vindt, topicstarter. Ik ga liever met mijn beide honden lopen en met Bram zal het niet goed gaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:

Nou weet ik weer waarom ik geen Kooikerwandelingen doe. Je gaat een reu die zo duidelijk niet met andere reuen kan toch niet met een groepswandeling meesturen? Ik heb flinke vechtpartijen gezien en Bram is ook flink gegrepen tijdens een Kooikerwandeling. Margo's reu is ook toegetakeld als ik het me goed herinner. Ik snap echt niet waarom je dit zegt? Als er alleen teven en castraten meegaan, okay. Maar vaak zit er ook wel intact spul tussen.

Ik hoop dat je leuke wandelmaatjes vindt, topicstarter. Ik ga liever met mijn beide honden lopen en met Bram zal het niet goed gaan.
Saar wil ook niet meer mee met Kooikerwandelingen :wink: Maar goed, zij is zelf natuurlijk weer geen Kooiker :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Renske
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Volgens mij heb jij het over wandelingen van de kooikervereniging met zo'n 80 hondjes? Ik over forumwandelingen met zo'n 10-15 hondjes :wink:. Dat is nogal een verschil, ook hoe honden naar elkaar zijn. Met kooikerverenigingwandeling is inderdaad wel regelmatig knokkerij, met kooikerforumwandelingen heb ik dit nog nooit meegemaakt. Of de hondjes met de forumwandelingen die ik heb gelopen zijn niet representatief :F:.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Zoek stok! schreef:

Heb je wel gelijk in, maar waarom zou het met Bram niet goed gaan.?Ik dacht en vond Bram altijd wel "aardig" :D
Er wordt natuurlijk ook wel gevraagd om een teefje voor de wandeling en ja dat is Bram niet :mrgreen:
Afbeelding
Michelle.
Vaste gebruiker

Ik ga jullie allemaal binnenkort PB'en .

Even over de 'discussie': voorlopig ben ik liever té voorzichtig met andere reuen dan dat ik het erop gok en het mis gaat, daar leert hij alleen maar verkeerde dingen van. Het is niet dat hij met geen enkele andere reu kan, hij heeft best een paar intacte vriendjes en ging bijv. ook prima met de reu van Margo, maar onverwachte ontmoetingen zijn vaak minder gezellig.
Maar door het ontlopen van onbekende honden en dus weinig contacten lijkt zijn vertrouwen in andere honden nu even helemaal weg, ik hoop dat het door dit soort contacten weer wat beter gaat.

Overigens heb ik nog nooit echt iets vervelends gezien op de kooikerwandelingen, maar ik weet niet of dat beeld representatief is :F: .
Zoek stok!
Zeer actief

Renske schreef: Volgens mij heb jij het over wandelingen van de kooikervereniging met zo'n 80 hondjes? Ik over forumwandelingen met zo'n 10-15 hondjes :wink:. Dat is nogal een verschil, ook hoe honden naar elkaar zijn. Met kooikerverenigingwandeling is inderdaad wel regelmatig knokkerij, met kooikerforumwandelingen heb ik dit nog nooit meegemaakt. Of de hondjes met de forumwandelingen die ik heb gelopen zijn niet representatief :F:.
Nou ja, jij schrijft dat Kooikerhondjes vrijwel altijd sociaal naar elkaar zijn. Dan maakt 15 of 80 toch niet uit :wink: Op die forumwandelingen gebeurde in mijn tijd toch ook wel het een en ander, maar dat is nu wellicht anders. Ik ben er geen voorstander van om reuen waarvan je weet dat ze niet de makkelijkste zijn los te gooien met andere reuen. Waarom zou je het er op wagen met wellicht als gevolg knokkerij? Je hond leert er alleen maar van dat dit blijkbaar mag. Ik zoek het veel meer in gehoorzaamheid. Leer je hond te luisteren als je andere reuen tegen komt en zoek voor de hondcontacten teven waar het mee klikt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Dondersteen schreef:Heb je wel gelijk in, maar waarom zou het met Bram niet goed gaan.?Ik dacht en vond Bram altijd wel "aardig" :D
Er wordt natuurlijk ook wel gevraagd om een teefje voor de wandeling en ja dat is Bram niet :mrgreen:
Een intacte reu die ruzie zoekt, daar loopt Bram niet (meer) constant voor weg. Bram is geen engeltje :wink: Zou ik de hond in kwestie tegen komen tijdens een wandeling, dan zou het denk ik prima gaan. Bram negeert veel en moet ook doorlopen, ik accepteer geen gezeik. Maar er samen mee op lopen, vind ik dan weer een ander verhaal. Dan blijf ik bezig met waarschuwen :wink: Izzie zou het leuk vinden, Kooikers en Tollers zijn altijd leuk volgens haar. Maar ik heb al zo weinig tijd samen met de honden, dat ik ze liever altijd alletwee meeneem tijdens een wandeling.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Michelle. schreef: Even over de 'discussie': voorlopig ben ik liever té voorzichtig met andere reuen dan dat ik het erop gok en het mis gaat, daar leert hij alleen maar verkeerde dingen van.
Helemaal eens met jou dus :wink: Luistert hij goed? Leer hem 'doorlopen' of vraag z'n aandacht tijdens ontmoetingen. Ik vind het eerste handiger, maar dat komt ook omdat Bram bij mij in de buurt meer praatjes krijgt. Ik blijf dus liever wat op afstand en zeg 'doorlopen'.

En inderdaad een paar leuke wandelmaatjes waar hij het goed mee kan vinden. Helemaal goed toch :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dorusje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro

Ongelezen bericht door Dorusje »

Hoi,

Wij hebben een bijna 11 maanden oude Fila teef die andere honden eruggg leuk vind.
Wel kan ze wat lomp zijn maar er zit echt geen kwaad in, we wonen niet al te ver van Rotterdam (Delft) helaas hebben wij op dit moment geen auto om jouw kant op te komen maar wie weet binnenkort wel een keertje.
Lijkt het je leuk dan hoor ik graag van je.
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Hoi Michelle,

Ik lees dit nu pas :roll: , maar mijn meiden stellen zich ook beschikbaar. Zeeland is toch ook leuk? :smile1:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik woon in Tilburg en mijn Cena is een heel sociale teef! Dus mocht je een keer zin hebben om te wandelen, dan hoor ik he twel!!!
RIP Cena :roos:
    Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”