Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje doodgeschopt door marokkanen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

charl
nieuw lid
Mijn ras(sen): golden retriever

Re: Hondje doodgeschopt door marokkanen

Ongelezen bericht door charl »

oog om oog
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

charl schreef:oog om oog
Zo dan,

Jij bent ook al ergens in de vroege Middeleeuwen blijven steken, net als de gemiddelde moslim-fundamentalist.

Steniging, handen afhakken, geselen of ophangen vindt je ook wel oké?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Martijn schreef:
Lul niet.

Weet je hoeveel hollanders liever een kat doodrijden dan remmen? Het aantal Nederlandse meisjes dat gewoontegewijs klappen uitdeelt op de manege?
De manier waarop we aan ons goedkope vlees komen?

Laten we niet gaan doen alsof dierenmishandeling niet bij Nederlanders voorkomt.

Ik mag godzijdank concluderen dat dit soort gedrag helemaal niet 'hoort" bij welke bevolkingsgroep dan ook.
Natuurlijk is het erg voor die mevrouw maar dat was het voor de mevrouw die haar hondje tot saté verwerkt zag worden door de lokale Hollandse pummel met zijn rottweiler ook.

Niet gaan doen alsof het ineens veel erger is omdat het Marrokanen waren.
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

EstherK schreef:
Expecting schreef:Dit is vorig jaar gebeurd? Waarom is het dan nu pas 'nieuws'? Stemmingmakerij.
Mensen die dieren schoppen mogen wat mij betreft een enorme rotschop krijgen (en wel meer :engel: ) maar ik ben het wel met je eens dat dit bericht stemmingmakerij is. Daarbij, als een dier een half jaar na een schoppartij doodgaat kan je niet zomaar beweren dat ze doodgeschopt is. Hoe erg het ook is, het gaat wel om de feiten.
Er kan ook niet zomaar gezegd worden dat het hondje niet is overleden door die rotschop(pen) die hij eerder gekregen heeft.

Mensen worden ook wel eens verrot geschopt en overlijden later aan de gevolgen van. Dan is degene die hem/haar geschopt/geslagen heeft toch ook gewoon de "dader" :19:

En voor de rest. Ach wat zal ik zeggen. Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks. :hzz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Martijn schreef:Lul niet.

Weet je hoeveel hollanders liever een kat doodrijden dan remmen? Het aantal Nederlandse meisjes dat gewoontegewijs klappen uitdeelt op de manege?

Laten we niet gaan doen alsof dierenmishandeling niet bij Nederlanders voorkomt.

Ik mag godzijdank concluderen dat dit soort gedrag helemaal niet 'hoort" bij welke bevolkingsgroep dan ook.
Natuurlijk is het erg voor die mevrouw maar dat was het voor de mevrouw die haar hondje tot saté verwerkt zag worden door de lokale Hollandse pummel met zijn rottweiler ook.

Dit dus. Ik mis wederom de hail-smiley hier.

Toen ik opgroeide waren er nog niet veel Marokkanen (wel Turken, maar die werden nog niet als criminelen gezien :hmmm: ). Wel was er het Romagezin in de buurt. Of 'die zigeuners', zoals ze genoemd werden. Iedereen wist, daar moest je voor uitkijken. Stelen als de raven, en ze zouden je zo een mes tussen de ribben steken als je niet oppaste. En ondanks dat mijn ouders zeiden dat het onzin was, bleef er toch iets van hangen.
Tot de dag dat ons familiehondje, een poedel, dood werd gereden. Iedereen stond er bij en keek er naar. Behalve het Romameisje (ik gok dat ze toen 17 was of zo). Die ging naar de hond, onderzocht hem en zag dat hij dood was. Daarop pakte ze hem oneindig liefdevol op en droeg hem naar ons huis. Daar was ik buiten aan het spelen.
Ze zei tegen me "dat is toch jullie hondje", en toen ik hysterisch begon te huilen legde ze de hond voorzichtig neer en trooste mij.

Dat leerde me het één en ander over vooroordelen. En dat je mensen moet beoordelen op hun daden. Niet op afkomst. Alle 'nette' mensen deden namelijk helemaal niks. Die wetenschap komt me tegenwoordig goed uit, nu ik als jongerenwerker werk met zowel gekleurde als witte jongeren. Er zitten rotjongeren van allerlei kleur bij. En hele goeie jongeren van allerlei kleur.

Ik word zo, zó moe van al die 'stoere' Wilderstaal die tegenwoordig helemaal bon ton is :kotz:
Het lost ook niks op, verergert het probleem alleen maar. Radicalisatie ontstaat in een vacuum. Dat gecreeerd wordt door hele bevolkingsgroepen als besmet, die enge moslims, weg te zetten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het is niet de kleur die het karakter bepaald. Maar feit is wel dat veel Marokkaanse jongeren juist die kleur, of afkomst, hoe je het ook noemen wil, gebruiken om zich achter te verschuilen.
Marokkanen hebben helemaal geen hekel aan honden maar als je wil rellen met een hele groep kun je dat wel aanvoeren. Als ze homo's in elkaar meppen heeft dat ook niets met hun geloof te maken al verschuilen ze zich ook daar weer achter.Een flinke bevolkingsgroep is dus wel degelijk zelf de stemmingmaker.En dat moeten we ook niet vergeten.
Er lopen zoveel culturen in Nederland rond waar niemand een probleem mee heeft.Het kan heus wel.Maar dan moet iedereen meewerken, het kan niet van een kant komen.
bouvierpoedel
Zeer actief

De meeste van die kloot marokaantjes stabiliseren en worden gewoon leuke huisvadertjes.
Net als een gedeelte van de NL kloot jongeren.
Spelen natuurlijk ook een boel factoren mee om dit gedrag te gaan vertonen.
Thuis Marokaan moeten zijn en buitenshuis een Nederlander.
De strengheid thuis en van het geloof en de ongelooflijke vrijheid buitens huis van de nederlandse cultuur.
Dan nog het groepsgedrag wat een grote rol speelt bij jongeren.
Plus wat ze thuis horen van pa en ma over de ongelooflijke vrijheid/openheid in Nederland in kleedgedrag /praten en sex.
Staat ook wel heel ver af van hun eigen beleving en gedrag.
Plus het puber zijn is niet voor iedereen zo makkelijk.
En hoe meer mensen je een kut Marokaan vinden hoe meer je zo iets hebt van nou dan zal ik je laten zien wat een kut Marokaan is.
Heb tenslotte toch de naam al.!!
Je hoord natuurlijk ook alleen maar als ze wat uitgevreten hebben.
Maar wat is er aan vooraf gegaan van uit het slachtoffer.?
Als je maar genoeg scheldwoorden en vuilspuiten naar je hoofd krijgt dan ga je ook wel je gedrag daarop aan passen en misschien een klap uit delen.
En vooral als je dan ion een groep loopt dan is de toon ook snel gezet.

Hebben met de Molukkers ook redelijk veel problemen gehad.
Dat is ook allemaal goed gekomen.
smoekie
Zeer actief

Ze vooral in de rol van "slachtoffer" houden hoor. :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

BP, dat ben ik helemaal met je eens. Smoekie, dat heeft niets met slachtofferrol te maken maar met begrip. Je bent zelf toch ook jong geweest?
Maar begrip heeft niets te maken met al dan niet toestaan.Het probleem moet wel aangepakt worden juist om niet nog meer haat te kweken.
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:Ze vooral in de rol van "slachtoffer" houden hoor. :ok:
Ach ga toch fietsen.
Niets slachtoffer rol.
Of pubergedrag alleen voorbehouden is aan nederlandse/blanke kinderen.
Als je een probleem wilt oplossen dan moet je ook naar de verschillende oorzaken kijken .
Als NL blagen zulk gedrag vertonen dan word er iets toleranter over gedaan en niet gezegt van KUT nederlanders .
En dan word er ook gekeken naar de oorzaken en krijgen ze ook een hangplek of een plaatsje in het buurtcentrum.

Jij reageert ook zo omdat je in een niet zo leuke buurt woond ,dus externe oorzaken zijn ook heel erg bepalend voor jouw gedrag.
Maar ik betitel jou niet als slachtoffer alhoewel jij dat wel doet en voelt omdat jij tussen die marokanen moet wonen.
Daarom stem je ook op Wilders vanuit een slachtofferrol en denkt dat je iets afgenomen word en meer hebt verdiendt.
Je had ook kunnen zeggen dat je beter verdiend hebt in jouw belevings wereld en in een andere buurt gaan wonen.
Dan had je nu anders gestemt en geen slachtoffer geweest.

Kom zeg ook al heb je begrip hoef je ze niet gelijk in de slachtoffer hoek te zetten.
Als ze wat uitvreten moeten ze gestraft worden en dan kijkt de rechter ook naar oorzaak/gevolg en past de straf daarop af net als hij dat zou doen bij jouw kinderen die de fout in kunnen gaan.
Klaar punt.

.
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Het kan me niet eens schelen of het marokkanen waren of niet, zoiets doe je gewoon niet! Zolang nog iedere zaterdagavond de spiegels van de auto getrapt worden in dat keurige dorp van mijn ouders door pubers die Jan, Kees en Loes heten zal je mij niet naar 'medelanders' zien wijzen. Je hebt gewoon met je tengels van andersmans spullen af te blijven, of je nou rood, paars, groen, blauw of geel bent! En als ze zich dan zonodig willen verschuilen achter cultuurverschillen, ongelukkige jeugd, gescheiden ouders of gewoon te veel gezopen, als je jezelf op zo'n manier niet in de hand hebt, of het nou zo verschrikkelijk stoer vindt, dan moet je jezelf toch eens na laten kijken!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Martijn schreef:
Lul niet.

Natuurlijk is het zo dat dierenmishandeling overal voor komt. Maar ik heb in de loop der tijd dingen gezien die ik niet snel zal vergeten; waarbij het geloof misbruikt wordt.
Mijn Turkse buurmeisjes bijvoorbeeld; die wanneer ze bij ons hadden gespeeld door hun vader aan hun handen moesten laten ruiken. Roken die volgens hem naar hond dan kregen ze een knal voor hun harses en geen eten 's avonds... Want honden zijn onreine dieren.
Die meiden werden al helemaal zenuwachtig voordat het tijd was om naar huis te gaan.
Dit vond ik wel een goed stukje van een Islamitische dierenarts:
http://www.islamicconcern.com/dogs.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

No animal has been cursed in any way. Animals are referred to in many instances in the Qu’ran. In Surah Kahf, mention is made of the companions of the Cave and their dog. (S18: 18-22)

We would love for Allah to bestow His mercy upon us, so let’s show mercy and compassion to all His creation. This will also give non-Muslims a true reflection of Islam, aiding da’wah.

There are many Muslims who care well for their animals, and this article is aimed at those who are misinformed.

The appeal goes out to those Muslims: Please do not abuse or neglect any animal. This gives a distorted picture to others who are not Muslim.

Over 'kutmarokkanen'; gek he, dat die jongens tot 's avonds laat op straat hangen... Het gros heeft gewoon een diploma op zak; stuurt hun CV naar verschillende bedrijven en zodra die Mohammed Sarouk lezen is de vacature al opgevuld :wink:
Lijkt me behoorlijk kut als je daar je best voor hebt gedaan.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

iones schreef:Maar de politie is ook laf want die doet er niets aan. En als ze mij dat zouden flikken, en de politie deed dan ook niets, dan zou ik het recht in eigen handen nemen omdat dat de enige mogelijkheid is om recht te halen.
En zo zou het niet moeten zijn, want dit land heet een rechtstaat te zijn. Maar ze maken het niet waar.

En voor die jongens heb ik maar een term: k.tmarokkanen.

dat heeft iemand die ik ken ook gedaan. Zit nu al meer dan 4 maanden in voorarrest en de daders lachen zich de pleuris.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ik begin best wel fan te worden van Martijn :lol1:
And few will ever climb
bouvierpoedel
Zeer actief

irwi schreef:
iones schreef:Maar de politie is ook laf want die doet er niets aan. En als ze mij dat zouden flikken, en de politie deed dan ook niets, dan zou ik het recht in eigen handen nemen omdat dat de enige mogelijkheid is om recht te halen.
En zo zou het niet moeten zijn, want dit land heet een rechtstaat te zijn. Maar ze maken het niet waar.

En voor die jongens heb ik maar een term: k.tmarokkanen.

dat heeft iemand die ik ken ook gedaan. Zit nu al meer dan 4 maanden in voorarrest en de daders lachen zich de pleuris.
Dat is je recht niet halen .
Dat heet je frustratie/woede/verdriet/onvermogen op iemand botvieren.
Dat is wraaknemen.
Rechten en plichten leg je jezelf op uit moreel standpunt en dwing je niet af door geweld.
Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

S@ndr@ schreef:tja is ook niet zo moeilijk om die mensen die dat gedaan hebben dan te gaan haten , kan me er alles bij voorstellen, hopelijk worden ze gepakt, en flink aangepakt :S:
Nu ik dit weer lees is het echt hoog tijd voor Animal-Police, en natuurlijk een wetswijziging, doe zoiets lafs in de States, ga je gewoon voor een jaar de bak in en kan je een boete krijgen die kan oplopen tot 10,000 $ wedden dat dat helpt.

Wie zoiets doet maakt voor mij geen verschil, red,yellow,green,black,etc,etc. Was het mijn Oma dan was vluchten nog de enige optie die ze hadden gehad.
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Miranda schreef:Ik begin best wel fan te worden van Martijn :lol1:
Ik ook! :lol1:

Tegenover een kutverhaal moet altijd iets positiefs, he?

Ik werk op een school met voornamelijk Marokanen en Turken. Ik heb Robin ooit eens meegenomen naar school en sindsdien heb ik een fanclub. De kinderen op school zijn gek op haar, knuffelen haar, vragen regelmatig om haar en moeders hebben al tegen me gezegd dat hun kinderen tegenwoordig zo vaak 'zeuren' om óók zo'n hondje.. Het is dat ik geen foto's van schoolkinderen op internet mag zetten, anders had ik mijn verhaal geillustreerd met een foto van 12 marokkaanse kindertjes die een op de rug liggende, genietende Robin aan het knuffelen zijn..

Natuurlijk zijn er rare mensen die dieren mishandelen. Maar dat heeft niks met ras te maken. Doet me meteen denken aan die vrouw op die roze fiets met oranje fietsmand met bloemen die zo op dat hondje van een forumgenootje inreed... Was geen Marokaan dacht ik..

Ik ben heel blij met het berichtje van Martijn:
Martijn schreef:Nou, in alle eerlijkheid, ik was ook de grootste kaffer geworden als ik als Marokkaan in Nederland opgegroeid was.
Het geeft je natuurlijk geen enkel recht of excuus maar een voorspoedig begin is anders.
Met een beetje pech heb je er niet eens het pittige faraokopje maar zo'n dommige centenbak en heet je ook nog eens Hussain.

Ik geef het je te doen. Ik zie daar eigenlijk best wel wat slachtofferigs in. Je krijgt in ieder geval een hoop ongevraagd gezeik mee.

Al het het mediagekrijs en politiek gedoe ten spijt, ook een kutmarokkaan is een gewoon individueel mens met zijn eigen zorgen en ambities.
Dat is geen excuus voor wangedrag maar zolang je iemand als probleem en niet als mens ziet zul je hem nooit leren begrijpen en blijven de problemen die op onbegrip gebaseerd zijn dus in stand. En dat is dan dus niet alleen maar de schuld van de Marokkaan. Nederlanders zijn momenteel ook vreselijk fout bezig.

Ik vind het grenzen aan schending van mensenrechten om een hele generatie aan jongens totaal buiten de maatschappij te houden.

Als iedereen uiteindelijk alles gezegd heeft wat ze te zeggen hebben blijven deze jongens net als iedereen het product van hun opvoeding en die opvoeding is een Nederlandse opvoeding. Ze zijn hier geboren. Ze zijn hier naar school gegaan. En ze zijn hier boos geworden.
Als ik met mijn klas ergens naar toe ga, word ik altijd erg nagekeken op straat. Zo'n blonde meid, in haar eentje :80: met zo'n groep kutmarokaantjes... Sommige mensen zeggen er ook wat van. "Zo... nou ik doe het je niet na, hoor..." Of: "Luisteren ze wel naar jou dan, je bent toch een vrouw?" Er zijn ook mensen die hun neus dichtknijpen als we langslopen, en dan woon ik in een stad, he, niet eens in een dorp waar men het nog niet zo gewend is. Of deze: "Waar laat jij je tas op school, er zal wel veel gejat worden!" Nou maakt het voor het verhaal niet uit, maar er is ooit iets uit mijn jaszak gestolen op school ja. Door een hollands jongetje...

Op het moment dat er een autochtoon een hondje doodtrapt, roept iedereen dat we de desbetreffende autochtoon moeten doodtrappen. Doet een Marokkaan het, moeten we opeens het hele ras doodtrappen..
:piew:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Grappig dat de mensen die werken met allochtonen (Robin als juf, ik als jongerenwerker) het niet over kut-Marokkanen hebben, maar dat die juist de nuance zien. En de onzinnigheid van die term.
Dat ook Marokkanen net echte mensen zijn :roll:

Zou mensen toch aan het denken moeten zetten :denken:

Ook vraag ik me af of mensen beseffen dat nieuwsberichten waar géén vermelding bij staat over de afkomst van de dader, dat die gaan over autochtone Nederlanders. En da's toch de bulk van de berichten hoor....
And few will ever climb
Robin
Zeer actief

Miranda schreef:Grappig dat de mensen die werken met allochtonen (Robin als juf, ik als jongerenwerker) het niet over kut-Marokkanen hebben, maar dat die juist de nuance zien. En de onzinnigheid van die term.
Dat ook Marokkanen net echte mensen zijn :roll:
Kennen is begrijpen, denk ik, he?

Wat zou Martijn met allochtonen doen? :tongue:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap* schreef:Hier wonen 900 mensen. En de eerste dorpsgenoot die ik tegenkwam was een vet-fries sprekende neger.
Ik was me meteen weer bewust van het feit dat we allemáál discrimineren, want het verbaasde me dat hij fries sprak :smile:

hahaha dat hebbe wij hier ook! een geadopteerde jongen (is al ver in de veertig nu). echt een van de donkerste negers die ik ooit gezien heb. hij ging een speech houden op een verenigingsfeest.. spreekt hij plat groesbeeks :eek: ik kende hem niet dus mijn ogen vielen uit hun kassen!

verder hier 1 iraakse familie en wat molukse mensen, verder alleen groesbekers en een enkele forens
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
Martijn schreef: Met een beetje pech heb je er niet eens het pittige faraokopje maar zo'n dommige centenbak
:smile: :smile:

thank god ben ik niet de enige die daarom moet lachen :smile:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Robin schreef:

dat wil jij helemaal niet weten! :engel: :smile:

even over die nuancering... dat klopt.

ik ken wat mensen die enorm vallen onder onbekend maakt onbemind... buitenlanders zijn eng dus gevaarlijk dus klootvolk.

maarrrrr die ene die ze wel kennen is wel een geschikte kerel :U: :engel:
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ma-Rianne schreef:trouwens, om nog wat vooroordelen te ontzenuwen: Mijn marokaanse collega, 1-e generatie, heeft een hond, in huis, niet buiten.
Mijn Iraanse collega kreeg voor zijn verjaardag tot zijn grote vreugde een Dalmatier-pup( stamboom en al). Moest hij nog wel zelf bij de fokker uitzoeken....
Hij gaat binnenkort met zijn pup puppy-cursus volgen...
om ook maar even mee te doen.... eergister in het hondenbos kwam er toch wel een wonderbaarlijke verschijning naar voren.

Typisch Marokkaans gezin, moeder met rok, lange jas & hoofddoek, vader met een grijzige baard, typisch uiterlijke verschijning van dat je denkt, dat zijn
toch wel gelovige mensen. Daarbij hun 2 kinderen, en naast hun liep een doldrieste zwarte labrador, heerlijk te rennen, te vliegen en te spelen.
Vader liep met een zak hondenkoekjes, en riep de hond zo nu en dan terug, en beloonde deze als die dan ook kwam met een hand vol koekjes, en een hoop kroelen.

In de eerste instantie keek ik erg verbaasd, om vervolgens te denken 'zie, niet alles hoeft over 1 kam geschoren te worden'.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Robin
Zeer actief

massam schreef:
Robin schreef:

dat wil jij helemaal niet weten! :engel: :smile:
:smile:
massam schreef:maarrrrr die ene die ze wel kennen is wel een geschikte kerel :U: :engel:
Ja, maar die is dan ook echt anders hoor... Daaraan merk je eigenlijk niet eens dat het een Marokkaan is! :pffff:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

P!nki schreef:
Ma-Rianne schreef:trouwens, om nog wat vooroordelen te ontzenuwen: Mijn marokaanse collega, 1-e generatie, heeft een hond, in huis, niet buiten.
Mijn Iraanse collega kreeg voor zijn verjaardag tot zijn grote vreugde een Dalmatier-pup( stamboom en al). Moest hij nog wel zelf bij de fokker uitzoeken....
om ook maar even mee te doen.... eergister in het hondenbos kwam er toch wel een wonderbaarlijke verschijning naar voren.

Typisch Marokkaans gezin, moeder met rok, lange jas & hoofddoek, vader met een grijzige baard, typisch uiterlijke verschijning van dat je denkt, dat zijn
toch wel gelovige mensen. Daarbij hun 2 kinderen, en naast hun liep een doldrieste zwarte labrador, heerlijk te rennen, te vliegen en te spelen.
Vader liep met een zak hondenkoekjes, en riep de hond zo nu en dan terug, en beloonde deze als die dan ook kwam met een hand vol koekjes, en een hoop kroelen.

In de eerste instantie keek ik erg verbaasd, om vervolgens te denken 'zie, niet alles hoeft over 1 kam geschoren te worden'.
Labradors horen ook niet geschoren te worden. :ok: :engel:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

bouvierpoedel schreef:
P!nki schreef:

Labradors horen ook niet geschoren te worden. :ok: :engel:
:lekkerpuh: :F:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Lang leve de nuance :E:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:Ze vooral in de rol van "slachtoffer" houden hoor. :ok:
Ach ga toch fietsen.
Niets slachtoffer rol.
Of pubergedrag alleen voorbehouden is aan nederlandse/blanke kinderen.
Als je een probleem wilt oplossen dan moet je ook naar de verschillende oorzaken kijken .
Als NL blagen zulk gedrag vertonen dan word er iets toleranter over gedaan en niet gezegt van KUT nederlanders .
En dan word er ook gekeken naar de oorzaken en krijgen ze ook een hangplek of een plaatsje in het buurtcentrum.

Jij reageert ook zo omdat je in een niet zo leuke buurt woond ,dus externe oorzaken zijn ook heel erg bepalend voor jouw gedrag.
Maar ik betitel jou niet als slachtoffer alhoewel jij dat wel doet en voelt omdat jij tussen die marokanen moet wonen.
Daarom stem je ook op Wilders vanuit een slachtofferrol en denkt dat je iets afgenomen word en meer hebt verdiendt.
Je had ook kunnen zeggen dat je beter verdiend hebt in jouw belevings wereld en in een andere buurt gaan wonen.Dan had je nu anders gestemt en geen slachtoffer geweest.

Kom zeg ook al heb je begrip hoef je ze niet gelijk in de slachtoffer hoek te zetten.
Als ze wat uitvreten moeten ze gestraft worden en dan kijkt de rechter ook naar oorzaak/gevolg en past de straf daarop af net als hij dat zou doen bij jouw kinderen die de fout in kunnen gaan.
Klaar punt.

.

Vetgedrukte is dus de wereld op zijn kop. Dus omdat zij de boel overal op stelten zetten, zich dagelijks in de rol van het "slachtoffer" plaatsen omdat dat tegenwoordig wel zo lekker bekt en het goed doet. Iedereen moet immers maar de mond houden en vooral geen kritiek geven, want kritiek staat gelijk aan racisme moet ik gaan verhuizen? Ben me de besodemieterd zeg.

Ik (en met mij vele anderen) zijn gewoon het "slachtoffer" van de "slachtoffers" :pffff:

En ja, ik ben he tzeker met je eens dat als ze wat uitgevreten hebben ze straf moeten krijgen, maar daar waar mijn kinderen dat wel zouden krijgen omdat ze "blank" zijn, wordt er "daar" gepraat over waar dergelijk "gedrag" vandaan komt en worden ze door vele dus (en zo ook hier vandaar mijn reactie) als "slachtoffer" betiteld.

Kom zeg. Als ze zich eens gewoon zouden gedragen zou er helemaal niets aan de hand zijn. Zij plaatsen zichzelf keer op keer op keer negatief in het nieuws. En dat alles vaak onder het mom van dat ze overal worden gediscrimineerd en dat dat zorgt voor het gedrag van ze :piew:

Ja zo lust ik ze ook wel hoor. Heb er hier meerdere op zien groeien van kleins af aan en t wordt ze met de paplepel ingegoten hoor. Niks niet beschadigd door de maatschappij nog. :hmmm:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

smoekie schreef: Vetgedrukte is dus de wereld op zijn kop. Dus omdat zij de boel overal op stelten zetten, zich dagelijks in de rol van het "slachtoffer" plaatsen omdat dat tegenwoordig wel zo lekker bekt en het goed doet. Iedereen moet immers maar de mond houden en vooral geen kritiek geven, want kritiek staat gelijk aan racisme moet ik gaan verhuizen? Ben me de besodemieterd zeg.

Ik (en met mij vele anderen) zijn gewoon het "slachtoffer" van de "slachtoffers" :pffff: :

Wie is volgens jou dan 'zij' en waar is overal? Ik zit in een echte multiculti straat met vanalles door elkaar; achter mij is een turken/marokkanen/white trash buurt...
Wat wordt er op stelten gezet dan? De moslima's lopen met hun kinderen in de wagen over straat, hun mannen werken en zie je nooit; de oudere kinderen staan 's avonds in groepjes op straat ja.
Doen niets heel vreemd behalve roken en praten; deed ik ook toen ik 16 was.
smoekie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
smoekie schreef: Vetgedrukte is dus de wereld op zijn kop. Dus omdat zij de boel overal op stelten zetten, zich dagelijks in de rol van het "slachtoffer" plaatsen omdat dat tegenwoordig wel zo lekker bekt en het goed doet. Iedereen moet immers maar de mond houden en vooral geen kritiek geven, want kritiek staat gelijk aan racisme moet ik gaan verhuizen? Ben me de besodemieterd zeg.

Ik (en met mij vele anderen) zijn gewoon het "slachtoffer" van de "slachtoffers" :pffff: :

Wie is volgens jou dan 'zij' en waar is overal? Ik zit in een echte multiculti straat met vanalles door elkaar; achter mij is een turken/marokkanen/white trash buurt...
Wat wordt er op stelten gezet dan? De moslima's lopen met hun kinderen in de wagen over straat, hun mannen werken en zie je nooit; de oudere kinderen staan 's avonds in groepjes op straat ja.
Doen niets heel vreemd behalve roken en praten; deed ik ook toen ik 16 was.
Ehm ff de ellende van hier buiten beschouwing gelaten lees jij geen kranten, kijk jij geen nieuws? Elke dag staat er wel weer iets in de krant of haalt iets op een andere manier het nieuws waardoor je nu niet bepaald snel geneigd zult zijn je negatieve mening bij te stellen welke op basis van persoonlijke ervaring is ontstaan :roll:

Oh en ter verduidelijking omdat je daar zo specifiek om vraagt. “Zij” zijn voornamelijk van Marokkaanse afkomst. Overal is overal door het hele land heen. En ja, ook ik woon in een multiculti buurt. Er wonen hier mensen van iraakse-egyptische-somalische-Turkse en Marokkaanse afkomst. Maar feit is wel dat voornamelijk laatstgenoemde hier de boel telkens weer dusdanig op zijn kop weet te zetten dat ingrijpen van de gemeente,welzijnsmedewerkers, straatcoaching-ingehuurde bewaking nodig is. :piew: Met de rest is nagenoeg geen ellende. Ja zij met de mensen van marokkaanse afkomst. Want ondanks dat het gros ook moslim is botsen ook "zij" (die andere moslims) met hen.

Ik vind het simpelweg de wereld op zijn kop dat mensen soms bijna verplicht zijn of worden te verhuizen omdat hen het leven welke ze hadden onmogelijk wordt gemaakt.

En dan heb ik het niet over moslima’s die met hun kinderen in de wagen over straat lopen hoor. En ook niet over hun oudere kinderen die zoals vele van hun leeftijdgenoten (zo ook ik vroeger) zich in groepjes ophouden.

Dan heb ik het gewoon over dat Marokkaanse tuig waar je dag in dag uit over ziet/hoort/leest.

Woest kan ik worden als ik weer een zie hoe “weer” een homostel “verplicht” geholpen wordt door de gemeente om te verhuizen omdat ze niet meer vrij rond kunnen lopen in de buurt waar ze al tijden woonden omdat hun hele leven vergald wordt door een stel van dat tuig en ze “hen” niet het huis uit kunnen zetten.

Woest kan ik er om worden als je keer op keer leest dat er weer een grote groep Marokkaanse jongeren een buurt terroriseren en waar niets tot weinig aan gedaan wordt (kan worden). Ja er wordt zoals altijd geld ingepompt om bepaalde dingen te realiseren (voetbalkooien e.d.) ze worden beloond voor hun slechte gedrag (zie ellende vorig jaar vlak voor kerst-oud en nieuw bijv).

of zoals nu hier het geval is dat ze tot 2x toe een hondje schoppen wat totaal geen nut heeft. En of het hondje hier nu wel of niet aan overleden is zal me aan mijn reet roesten. Oprotten met je debiele gedoe. Pak zulke gasten op en pleurt ze voor een half jaar in een internaat en zet ze aan het werk. Laat ze de stront van een dierenasiel maar opruimen, zet ze maar met plastic zakjes aan het werk op hondenuitlaatstroken :ok:

Hier in de buurt is die ellende nu gelukkig dusdanig veranderd dat elke keer dat ze weer over de scheef gaan ze opgepakt worden. Helaas heeft dat nog niet tot resultaat gehad dat ze ook niet meer over de scheef gaan, want de schrik zit er maar “beperkt” in.

En die werkende vaders.? Gros van de Marokkaanse mannen “werkt” in tegenstelling tot de turkse mannen niet. Die houden zich hele dagen thuis op en in theehuizen en moskeeën.

Dus ja, hartstikke fijn voor jou dat jij blijkbaar geen dusdanige negatieve ervaringen hebt meegemaakt met een bepaalde bevolkingsgroep waardoor jouw kijk op diezelfde bevolkingsgroep dusdanig vertroebeld is dat je het “goede” (wat er ongetwijfeld ook is) niet zo goed meer ziet en of kunt onderscheiden. Zou wat dat betreft graag met je willen ruilen hoor :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”