Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opleiding Honden Trimmen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Opleiding Honden Trimmen

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik vroeg me af wie hier op het forum deze opleiding gedaan heeft en wat ze er van vonden.
Het lijkt mij een erg leuk vakgebied, maar lichamelijk gezien denk ik wel zwaar.

Waar hebben jullie de opleiding gedaan? En viel het mee of tegen? Zijn jullie na de opleiding ook echt aan de slag gegaan als trimmer/trimster?
En waar hebben jullie de opleiding gedaan?

Als ik de opleiding ga doen dan wil ik denk ik naar Bunnik, dat is redelijk te doen voor mij.
emmit
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kan niet kiezen

Re: Opleiding Honden Trimmen

Ongelezen bericht door emmit »

Hoi,

Ik heb de opleiding in Barneveld gedaan. Je gaat daar gedurende ongeveer een jaar om de twee á drie weken één dag naar school voor theorielessen en ondertussen loop je twee dagen stage bij een ABHB-erkend trimsalon. Ik vond de opleiding niet zwaar, maar het combineren met je werk kan lastig zijn. En goed stage adres is heel belangrijk.

De examens in Barneveld verschillen wel met die van Bunnik. In Bunnik hebben ze één onderdeel minder. En ook minder stagedagen geloof ik.

Wel vond ik de opleiding erg duur. Je moet naast je studiegeld nl ook een stagepakket aanschaffen, wat ook nog eens honderden euro's kost.

Het werk is heel leuk. Je hebt 100% contact met de hond. Is meestal reuze gezellig, kan soms ook heel frustrerend zijn ;).Het leukst vind ik bijvoorbeeld, als ik geconcentreerd bezig ben met een voetje, ik ineens een lebber in mijn gezicht krijg van een grote Bouvier. Dat zijn toch mooie dingen!!

Ik doe het niet fulltime daar heb ik zelf voor gekozen. En op deze manier hoop ik het nog lang te kunnen doen.

Veel succes met het zoeken! groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”