Natasja&Mila schreef:-Gaby- schreef:Natasja&Mila schreef:Ik ben benieuwd of je uiteindelijk een goede maat krijgt, die goed past.
Zo ben ik zelf ook al een tijd op zoek naar een passende muilkorf voor mijn staffordshire bull terrier reu. Had goede dingen gehoord over de K9 shop, dus heb ze gemaild met vermelding van Bobo's neusomtrek en andere relevante afmetingen. En gevraagd of ze mij konden adviseren welke muilkorf ik dan het beste kon nemen en welke maat. Na een week zonder reactie nog maar een keertje gemaild. Het antwoord was:
Als de muilkorf niet in het lijstje voorkomt kunnen wij je niet helpen.
Tja...jammer.
Vandaag kwam een muilkorf van een andere winkel binnen, maar die past niet goed...zucht.
Echt lastig, een goede muilkorf vinden.
Ik hoop dat jij straks meer succes hebt!
P.S. Mijn reu kwam tijdens de hondencursus een keertje op jouw hond afgestormd toen hij een losse oefening moest doen. Excuses nog daarvoor

Haha, wat grappig, dat weet ik nog wel! Zo kom je elkaar nog eens tegen.

Jouw reu kon goed met andere reuen op dat moment toch? De mijne toen niet namelijk... :N: Ik vind het wel een prachtige stafford trouwens! Ik had hem nog niet herkend, maar nu je het zegt zie ik het.

Ben je nog doorgegaan met de cursus, ik zie jullie niet meer, maar misschien lessen jullie op een ander tijdstip.
Ja, lastig hoor, een muilkorf vinden. Het lijkt er op dat wij hem misschien niet meer nodig hebben, maar wil hem misschien toch hebben voor achter de hand. Zooplus heeft ook nog die metalen korven. Ik ga zo even een mailtje sturen, ik wil toch graag mijn geld terug.
Ja, het gaf wel even wat spanning toen he, maar het is gelukkig goed gegaan... Die van mij begon toen net te ontdekken dat hij wel heel erg stoer was

Niet veel later heeft hij een ander (klein) hondje gegrepen op de cursus (geen schade gelukkig)
Vanaf die tijd kan hij niet meer met andere reuen...na enkele incidenten met loslopende honden die op hem af kwamen (en na het doodbijten van een egel

), toch het besluit genomen voortaan met muilkorf om aan de wandel te gaan...Eerst zo'n stoffen snuitje gekocht maar die krijgt hij inmiddels gemakkelijk af. Hoop snel een goede te vinden, want op deze manier durf ik niet eens meer met hem de straat op
Na twee cursussen ben ik ermee gestopt, vond het geen doen meer met zo veel loslopende honden op dat plein...helaas. Hoe is je reu nu dan naar andere reuen?
Balen joh! Dat lijkt me heel vervelend om mee te maken. Ik snap dat je het moeilijk vindt om nu met hem te gaan wandelen.

Hoe los je dat nu op, met het snuitje? Veel succes in elk geval.
Met andere reuen gaat mijn hond redelijk. Hij valt normaalgesproken niet uit en als hij los loopt dan kan ik langs alle andere reuen lopen zonder dat hij vecht, hij komt met me mee als ik hem roep. Ik moet niet tijden gaan staan kletsen met een reueneigenaar die een machoreu heeft, dan wordt het wel vechten. Maar dat weet ik, dus het gaat al een hele tijd goed. Gelukkig grijpt hij andere honden ook niet echt, het is meer grauwen en snauwen, hij heeft nog nooit een hond verwondt.
De muilkorf is bedoeld voor mensen. Rhodin heeft een hekel aan sommige vreemden en ik neem hem wel vaak mee naar plaatsen waar veel mensen zijn. Mensen gaan hem soms zo maar aaien, ook als ik zeg dat ik het niet wil hebben. Het valt mij echt tegen hoe brutaal mensen soms kunnen zijn. Hij heeft nog niets gedaan, maar bij een bedreigend iemand valt hij soms uit, sinds een voorval met een vervelende vent die nogal bedreigend was. Ik dacht, als ik hem die korf om doe, dan laten mensen hem hopelijk helemaal met rust. Dat is prettiger voor hem. Het is dus een voorzorgsmaatregel om hem er zo uit te laten zien dat mensen hem niet meer aan willen raken en vragen voor ze het doen. Als ze het eerst vragen gaat het in de regel prima namelijk. We hebben het ook geprobeerd met een stoer uitziende band, maar dan komen juist stoer uitziende types op ons af, ook niet de bedoeling. Dan maar een korf. En echt voor hele drukke plekken en m.n. 's avonds laat als er wat alcohol in de mensen zit.