Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe eet jouw hond de kong leeg?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe eet jouw hond de kong leeg?
Mijn monsters hebben vandaag weer een kong gekregen en het verbaasd me hoe verschillend ze hem leeg proberen te krijgen.
Shendor tilt hem steeds op en laat hem 10 cm boven de grond weer vallen in de hoop dat de vulling er uit valt. Het eerst kwartier lukt dat prima, daarna moet hij toch echt zijn tong gaan gebruiken. Daar heeft ie meestal minder zin in.
Zarah gaat netjes in haar mand of de bench liggen en legt haar poot erop. Vervolgens gaat ze net zo lang door met likken tot de kong leeg is. Zij krijgt een maatje kleiner dan Shen zodat ze iets meer moeite moet doen.
Zodra ze die van haar leeg heeft jat ze de kong van Shendor om die verder leeg te eten.
Hoe eten jullie honden de kong leeg?
Shendor tilt hem steeds op en laat hem 10 cm boven de grond weer vallen in de hoop dat de vulling er uit valt. Het eerst kwartier lukt dat prima, daarna moet hij toch echt zijn tong gaan gebruiken. Daar heeft ie meestal minder zin in.
Zarah gaat netjes in haar mand of de bench liggen en legt haar poot erop. Vervolgens gaat ze net zo lang door met likken tot de kong leeg is. Zij krijgt een maatje kleiner dan Shen zodat ze iets meer moeite moet doen.
Zodra ze die van haar leeg heeft jat ze de kong van Shendor om die verder leeg te eten.
Hoe eten jullie honden de kong leeg?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 1
Re: Hoe eet jouw hond de kong leeg?
Hij slurpt hem leeg met de meest gruwelijke smakgeluiden
En als er nog een stukje inzit laat hij hem vallen zodat het zakt
En als er nog een stukje inzit laat hij hem vallen zodat het zakt
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ze beginnen alle drie liggend aan de kong te likken. Jurek gaat naar verloop van tijd lopen stuiteren met het ding. Jelka komt hem bij mij brengen met het doel dat ik hem dan verder leeglepel voor haar. Samica heeft het meeste geduld en likt hem meestal ook helemaal schoon.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Barry likt eerst het voorste deel eruit daarna steekt hij zijn onderkaak erin en schraapt de rest er zo uit, barry maakt hem bijna altijd goed schoon.
Cy likt het voorste gedeelte eruit en heeft daarna geen zin meer en dan moet ik hem uitlepelen voor hem
Smitthy likt en schraapt en klemt hem helemaal met dr poten vast, als ze geen zin meer heeft moet ik hem ook uitlepelen voor haar, waarna ze de andere Kongs gaat opzoeken om te kijken of daar nog wat inzit voor dr.
de anderen vinden er weinig aan en maken alleen maar ruzie erom
Cy likt het voorste gedeelte eruit en heeft daarna geen zin meer en dan moet ik hem uitlepelen voor hem
Smitthy likt en schraapt en klemt hem helemaal met dr poten vast, als ze geen zin meer heeft moet ik hem ook uitlepelen voor haar, waarna ze de andere Kongs gaat opzoeken om te kijken of daar nog wat inzit voor dr.
de anderen vinden er weinig aan en maken alleen maar ruzie erom
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
S@ndr@
- Zeer actief
gewoon liggend en dat duurt ongeveer 5 minuten 
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Eerst stuiteren om te kijken wat er in zit en of het er zo uitkomt vallen, wil dat niet dan sluipt ze weg, gaat ze op een stil plekje liggen en lebbert hem leeg. Als ie leeg is wordt er nog even mee gestuiterd om te kijken of er echt niks meer inzit.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca doet vanalles 
Hij gooit ermee, likt hem uit, laat hem van een kleine hoogte stuiteren, blaft er tegen aan enz enz...
Hij gooit ermee, likt hem uit, laat hem van een kleine hoogte stuiteren, blaft er tegen aan enz enz...
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
Meneer stopt zijn tong erin en die komt er niet uit voordat hij echt leeg is!!

Groetjes van Baco en Diesel
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Niet
Laika moet er jammergenoeg niks van hebben! Duurt dr veel te lang... 
Groetjes Lianne
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Precies zo!moosje schreef:Zarah gaat netjes in haar mand of de bench liggen en legt haar poot erop. Vervolgens gaat ze net zo lang door met likken tot de kong leeg is.
Als de Kong op is gooit Boris hem, in de hoop dat er tóch nog wat in zit, een paar keer op de grond. Maar helaas.. er komt niks meer uit.

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Niet
Als het er niet vanzelf uitkomt dan gaat ze wat anders doen 

- flapke100
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): westie
- Contacteer:
Ze gaat ook ergens liggen met haar poot erop en probeert het er zo uit te krijgen
ze rolt er soms ook mee
maar dat komt denk ik doordat ze eerst een snoepjesbal heeft gehad
ze heeft het nog niet echt door
ze rolt er soms ook mee
maar dat komt denk ik doordat ze eerst een snoepjesbal heeft gehad
ze heeft het nog niet echt door
Grtz Celine

-
29996D
Beuk niet, Joey doet zijn poot erop en likt hem dan leeg. Vervolgens moet baasje kijken of het ding echt leeg is 
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Soppend ...
Ze gaat er goed voor liggen en dan is dat ding binnen 5 minuten leeg gesopt. Had er laatst kleine snoepjes ingedaan en dan ding op de grond gelegd, toen wist ze even niet wat ze ermee aanmoest :lol: Met likken kreeg ze die snoepjes er niet uit, dus ze begon er wat raar tegen aan te duwen en omheen te springen. Na een minuutje of wat pakte ze hem op en toen viel het eerste koekje eruit en daarna was ie ook binnen een seconde leeg. Heb haar toch wel een beetje uit gelachen hoor
Ze gaat er goed voor liggen en dan is dat ding binnen 5 minuten leeg gesopt. Had er laatst kleine snoepjes ingedaan en dan ding op de grond gelegd, toen wist ze even niet wat ze ermee aanmoest :lol: Met likken kreeg ze die snoepjes er niet uit, dus ze begon er wat raar tegen aan te duwen en omheen te springen. Na een minuutje of wat pakte ze hem op en toen viel het eerste koekje eruit en daarna was ie ook binnen een seconde leeg. Heb haar toch wel een beetje uit gelachen hoor
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Alles achter elkaar. Stuiteren, likken terwijl het tussen zijn poten ligt, bij mijn voeten leggen zodat ik hem ga helpen en erop bijten.

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Diesel houd hem vast met twee poten en zabbert er dan aan alsof het een lieve lust is
- Paddy
- Actief
- Mijn ras(sen): labrador/herder-mix
Puck tussen de voorpootjes en dan leeglikken (inmiddels heeft ze door dat het via het grote gat makkelijker gaat
)

Bons maakt het zichzelf gemakkelijk en eet hem, staand, ongeveer half leeg, daarna neemt Puck het over van hem

Bons maakt het zichzelf gemakkelijk en eet hem, staand, ongeveer half leeg, daarna neemt Puck het over van hem

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het ligt er maar net aan wat je erin stopt. Voor alles is een andere techniek
.
Zo worden broodkostjes, koekjes en brokjes erui gestuiterd en smeerkaas of pindakaas eruit gelikt. Natuurlijk wel netjes vast houden met je voetjes
.
Zo worden broodkostjes, koekjes en brokjes erui gestuiterd en smeerkaas of pindakaas eruit gelikt. Natuurlijk wel netjes vast houden met je voetjes
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"