Ik ben een 48 jarige vrouw uit Harderwijk. Twee maanden geleden is onze ruwharige dwergteckel Tommie overleden en we zijn sinds vorig weekend eigenaren van een 8 weken jonge pup van hetzelfde ras. Voor Tommie had ik een duitse staande teef korthaar. Zij was nederlands jeugdkampioen en met haar heb ik veel gehoorzaamheidstrainingen, jachttrainingen en natuurlijk eerst een pupycursus gedaan. Zij luisterde zo geweldig dat ik haar meenam wanneer ik met mijn paard de bossen in ging en ze volgde altijd perfect.
Met Tommie ook een pupycursus geprobeerd, dat was geen succes. Wel heb ik hem toen verder zelf gehoorzaamheid getraind en ik moet zeggen dat hij voor een teckel toch wel redelijk goed luisterde. Nu hebben we dus weer een nieuwe uitdaging. Ik ben de eerstkomende maanden (half jaar) toch nog wel thuis omdat ik midden in de chemokuren zit. Het gaat gelukkig heel erg goed en ik ben er niet ziek van, alleen moe. Maar de pup geeft me wel een heerlijke afleiding denk ik. Wij verheugen ons er heel erg op. Op zaterdag de 30ste halen we hem (Basje) op en ik heb nu alles al klaar staan.
Ik woon samen met de liefste man van de wereld die twee volwassen zoons heeft die het huis al uit zijn. Zelf heb ik twee dochters van 21 en 17 jaar.
Nou, dit was mijn voorstelrondje. Hopelijk gauw tot forums en ik hoop dat ik met eventuele vragen enz. hier terecht kan.
Liefs,
Wilma