Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke moet ik nou nemen?of past bij me
Moderator: moderatorteam
-
simonvr
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): maltezer
Welke moet ik nou nemen?of past bij me
Hallo iedereen,
Ik wou namelijk een goe waakhond dus dacht ik aan de mechelaar maar die is me iets te actief.(spijtig,mooi beeste)
Ik heb namelijk redelijk wat voorkeuren zoals:waaks,niet te wild(zoals de mechelse)volgend,en dat je er eens mee naar stad kan enz.,trouw,zelfzeker,snel lerend,en zeker verdedigend naar het baasje toe,ik dacht hier aan een bullmastif zou dit een keuze zijn? of kruising bulmastiff-boxer info over die 2? of nog andere keuzes? alvast bedankt groetjes.
Ik wou namelijk een goe waakhond dus dacht ik aan de mechelaar maar die is me iets te actief.(spijtig,mooi beeste)
Ik heb namelijk redelijk wat voorkeuren zoals:waaks,niet te wild(zoals de mechelse)volgend,en dat je er eens mee naar stad kan enz.,trouw,zelfzeker,snel lerend,en zeker verdedigend naar het baasje toe,ik dacht hier aan een bullmastif zou dit een keuze zijn? of kruising bulmastiff-boxer info over die 2? of nog andere keuzes? alvast bedankt groetjes.
-
simonvr
- nieuw lid
Re: Welke moet ik nou nemen?of past bij me
Sorry voor mis plaatsing
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet grinniken bij je wensenlijstje, en dan bij 'mijn ras' in je profiel Maltezer zie staan
Wat heb je de hond zelf te bieden? Wil je graag dat je hond goed overweg kan met andere honden of mensen? Zijn er kinderen waar rekening mee gehouden moet worden? Ben je van plan veel en vaak te wandelen? Moet het een pup zijn of mag het ook een volwassen herplaatser zijn? Heb je voorkeur voor vachtlengte en/of grootte? Even om het wat makkelijker te maken je te helpen bij je zoektocht
.
Wat heb je de hond zelf te bieden? Wil je graag dat je hond goed overweg kan met andere honden of mensen? Zijn er kinderen waar rekening mee gehouden moet worden? Ben je van plan veel en vaak te wandelen? Moet het een pup zijn of mag het ook een volwassen herplaatser zijn? Heb je voorkeur voor vachtlengte en/of grootte? Even om het wat makkelijker te maken je te helpen bij je zoektocht
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
een Boxer is ook hyper over het algemeen, is niet rustig in ieder geval...
Ik zou zeggen lees alle rassen eens goed door, doe misschien een testje op internet.. Wat is je woonsituatie en wat heb je je hond te bieden? Wat is je ervaring met honden? Wil je trainingen volgen?
waakzaam is ook een Duitse Herder, is over het algemeen in mijn ervaring toch net iets rustiger dan de Belgische herder (uitzondering daargelaten) maar een pinscher is ook waaks.
Waarom wil je verdedigend naar het baasje toe en in welke gradatie? Waar wil je de hond voor gebruiken?
Ik zou zeggen lees alle rassen eens goed door, doe misschien een testje op internet.. Wat is je woonsituatie en wat heb je je hond te bieden? Wat is je ervaring met honden? Wil je trainingen volgen?
waakzaam is ook een Duitse Herder, is over het algemeen in mijn ervaring toch net iets rustiger dan de Belgische herder (uitzondering daargelaten) maar een pinscher is ook waaks.
Waarom wil je verdedigend naar het baasje toe en in welke gradatie? Waar wil je de hond voor gebruiken?

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik heb destijds een hondenaanschafspreekuur gedaan. Dat was zeker zinvol.
Zo heb ik nu de voor mij helemaal ideale hond
Dat kostte niks en ging uit van stichting, de gedragstherapeute/hondenschoolhouder hier doet dat nog steeds gratis
Je kunt er bespreken:
Is een hond geschikt voor ons gezin?
Wat brengt het bezit van een hond mee?
Welk soort hond komt in aanmerking?
Pup of volwassen hond?
Waar haal je de hond van je keuze?
Beste leeftijd om een hond aan te schaffen?
Hoe leert een pup?
En nog meer zaken.
Overigens, je wil een zelfzekere hond die jou verdedigt, ik denk dan meteen, hoe zeker ben JIJ ook omdat je een waakhond wil.

Zo heb ik nu de voor mij helemaal ideale hond
Dat kostte niks en ging uit van stichting, de gedragstherapeute/hondenschoolhouder hier doet dat nog steeds gratis
Je kunt er bespreken:
Is een hond geschikt voor ons gezin?
Wat brengt het bezit van een hond mee?
Welk soort hond komt in aanmerking?
Pup of volwassen hond?
Waar haal je de hond van je keuze?
Beste leeftijd om een hond aan te schaffen?
Hoe leert een pup?
En nog meer zaken.
Overigens, je wil een zelfzekere hond die jou verdedigt, ik denk dan meteen, hoe zeker ben JIJ ook omdat je een waakhond wil.
-
simonvr
- nieuw lid
het is nu niet dat het waaks er in gebakken moet zitten he dat nu ook weer niet ik bedoel het wat oppervlakkig natuurlijk is hij wat meer dat en wat minder dat maar bedoel algemeen.
Dacht aan de bullmastif fzo omda je die in ruim appartementje kan nemen? of klein huisje? omdat ie rustig is en ook wat speels enz? en daar las ik dan natuurlijk ook dat waakse...maar je vind er ook niet alle info he daarmee zijn er miss mensen met ervaring of tips,aanraders,, groetjes
Dacht aan de bullmastif fzo omda je die in ruim appartementje kan nemen? of klein huisje? omdat ie rustig is en ook wat speels enz? en daar las ik dan natuurlijk ook dat waakse...maar je vind er ook niet alle info he daarmee zijn er miss mensen met ervaring of tips,aanraders,, groetjes
-
simonvr
- nieuw lid
iedereen moet eens overstappen van grootte he jij waarschijnlijk ook ooit geddan heFrederiek schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet grinniken bij je wensenlijstje, en dan bij 'mijn ras' in je profiel Maltezer zie staan![]()
Wat heb je de hond zelf te bieden? Wil je graag dat je hond goed overweg kan met andere honden of mensen? Zijn er kinderen waar rekening mee gehouden moet worden? Ben je van plan veel en vaak te wandelen? Moet het een pup zijn of mag het ook een volwassen herplaatser zijn? Heb je voorkeur voor vachtlengte en/of grootte? Even om het wat makkelijker te maken je te helpen bij je zoektocht.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik bedoelde het helemaal niet rot hoor, het verschil tussen een bullmastiff en een maltezer is gewoon nogal grootsimonvr schreef:iedereen moet eens overstappen van grootte he jij waarschijnlijk ook ooit geddan heFrederiek schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet grinniken bij je wensenlijstje, en dan bij 'mijn ras' in je profiel Maltezer zie staan![]()
Wat heb je de hond zelf te bieden? Wil je graag dat je hond goed overweg kan met andere honden of mensen? Zijn er kinderen waar rekening mee gehouden moet worden? Ben je van plan veel en vaak te wandelen? Moet het een pup zijn of mag het ook een volwassen herplaatser zijn? Heb je voorkeur voor vachtlengte en/of grootte? Even om het wat makkelijker te maken je te helpen bij je zoektocht.
en wat bijtengaan betreft ja toch zo een uurtje een half per dag onfeveer en vacht maakt niks uit als er maar een goede vriend aan uit komt hé
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
doggielover
Een bullmastiff bij een maltezer
Welkom trouwens.
-
hercujess
Ja, en?doggielover schreef:Een bullmastiff bij een maltezerWelkom trouwens.
-
S@ndr@
- Zeer actief
waarom moet je daar om huilen , kan dat niet of zodoggielover schreef:Een bullmastiff bij een maltezerWelkom trouwens.
ik had ook regelmatig een teckel te logeren bij mijn bullen
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ja die combi zou ik ook niet kiezen...
Ga je nu een uur of een half uur per dag wandelen? Dat kon ik niet goed uit je mail opmaken.
Veel potentiele problemen ontstaan omdat mensen de hond te weinig prikkels geven...
Als je veel met de hond bezig bent, is een klein huis niet zo'n punt.Als je niks met hem doet kan een villa met grote tuin zelf problematisch worden.
Ik ken van beide voorbeelden.
Overigens ben ik zelf overgestapt van een neurotische Duitse Dog naar een stabiele Shih Tzu mix..... dus dat kan allemaal
Ga je nu een uur of een half uur per dag wandelen? Dat kon ik niet goed uit je mail opmaken.
Veel potentiele problemen ontstaan omdat mensen de hond te weinig prikkels geven...
Als je veel met de hond bezig bent, is een klein huis niet zo'n punt.Als je niks met hem doet kan een villa met grote tuin zelf problematisch worden.
Ik ken van beide voorbeelden.
Overigens ben ik zelf overgestapt van een neurotische Duitse Dog naar een stabiele Shih Tzu mix..... dus dat kan allemaal