Eline* schreef:laat haar voor de zekerheid even testen op leishmaniose en hartworm. Beide parasieten die zich in het hondenlijf nestelen en tegen de tijd dat jij er wat van merkt is de hond vaak al flink besmet. Testen is dus handig en slim.
En pik dan ook even ehrilichia mee

Tegen hartworm is ze behandeld. Wat betreft leishmaniose en ehrilichia (gelukkig hebben we Google) heb ik geen idee... Ik heb de dierenarts wel verteld waar Kira vandaan kwam, en ze heeft een antibiotica-kuur gehad. Moet ik terugrennen naar de dierenarts om die specifieke ziekten nog te laten testen, of zal het wel meevallen? Ik ben niet stinkend rijk, helaas.
MARC_S schreef:Ik had die hond ook gejat hoor. Kijk in de ogen van zo'n beest en je weet dat er niks anders op zit dan jatten. Daarom blijf ik in bepaalde landen ver van de honden weg. Voor ik het weet moet ik er een jatten
Ik zou dan ook niet op Kreta op vakantie kunnen. Ik zou er niets kunnen doen voor die honden, maar ook geen nacht fatsoenlijk kunnen slapen. Soms moet je de andere kant op kijken uit pure zelfbescherming...
En inderdaad: Het waren die ogen die 't hem deden...
Even wat andere puntjes rechtzetten:
- De politie was wel degelijk begaan met het verhaal. Ze hebben zelfs onmiddelijk een bak water voor Kira gehaald. Ze konden alleen niets voor me doen.
Tijdens mijn laatste week op Corsica werd ik zelfs op de weg gegroet door de politiepatrouilles. Wisten zij veel dat ik zowiezo 20 uur per dag in overtreding was voor wildkamperen en solo-kayaken op zee...
- Over besmettelijke ziektes heb ik nagedacht. Mijn gedachte was dat Corsica lid is van de EU en dat er dagelijks honderden huishonden meekomen met toeristen. Iets besmettelijks dat daar rondgaat zou net zo makkelijk via die honden naar Nederland kunnen komen.
Ik heb haar wel uit de buurt van andere honden gehouden tot ze bij de dierenarts was geweest (onmiddelijk na mijn terugkomst) en nog een week langer om haar schurft te laten genezen.