Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenpampers
Moderator: moderatorteam
- flapke100
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): westie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hondenpampers
Ik heb al eens gelezen over hondenpampers maar is het nu eigenlijk goed?
Omdat mijn hond al wat ouder begint te worden en 1 nier nog maar voor de helft werkt is het misschien tijd om eens te kijken of er iets aan te doen is als ze het straks niet meer kan ophouden.
We willen haar niet laten inslapen als ze geen pijn heeft.
Weet iemand ook hoeveel zo'n dingen kosten en als het te veel is of het ook gaat met kinderpampers?
We hebben het nog niet nodig maar het gaat waarschijnlijk toch komen.
Omdat mijn hond al wat ouder begint te worden en 1 nier nog maar voor de helft werkt is het misschien tijd om eens te kijken of er iets aan te doen is als ze het straks niet meer kan ophouden.
We willen haar niet laten inslapen als ze geen pijn heeft.
Weet iemand ook hoeveel zo'n dingen kosten en als het te veel is of het ook gaat met kinderpampers?
We hebben het nog niet nodig maar het gaat waarschijnlijk toch komen.
Grtz Celine

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hondenpampers
Hondenluiers kunnen gewoon nodig zijn. Niet elke incontinente hond is al op leeftijd. Er zijn honden die door een operatie (castratie teef) of om andere redenen.
Ik heb een collieteefje gehad die door mishandeling volledig onzindelijk was en zij is uiteindelijk op 6-jarige leeftijd overleden en heeft 2 jaar lang een stoffen hondenbroek met daarin een een gewone babyluier in tweeën geknipt of dubbelgevouwen.
Dit is een voorbeeld van een hondenbroekje:

Edit: even over de kosten: de hondenbroekjes zijn hier in Nederland lastig te krijgen. Ik heb uiteindelijk broekjes op maat laten maken bij een naaiatelier. Kosten: ca. 30 euro per broekje excl. materiaal. Het materiaal kocht ik op de markt en bestond uit soepele spijkerstof en werd gevoerd/afgebiesd met een versteviging in het 'kruis'. Ik had er een stuk of 4 van omdat ze, vooral de laatste maanden, vaak lekte en dus regelmatig moesten worden gewassen.
Ik was een groot pak luiers per week kwijt en nam dan het huismerk. Kosten ongeveer 12 à 15 euro per week. Maar goed, Gina had dan ook erg veel luiers nodig.
Ik heb een collieteefje gehad die door mishandeling volledig onzindelijk was en zij is uiteindelijk op 6-jarige leeftijd overleden en heeft 2 jaar lang een stoffen hondenbroek met daarin een een gewone babyluier in tweeën geknipt of dubbelgevouwen.
Dit is een voorbeeld van een hondenbroekje:

Edit: even over de kosten: de hondenbroekjes zijn hier in Nederland lastig te krijgen. Ik heb uiteindelijk broekjes op maat laten maken bij een naaiatelier. Kosten: ca. 30 euro per broekje excl. materiaal. Het materiaal kocht ik op de markt en bestond uit soepele spijkerstof en werd gevoerd/afgebiesd met een versteviging in het 'kruis'. Ik had er een stuk of 4 van omdat ze, vooral de laatste maanden, vaak lekte en dus regelmatig moesten worden gewassen.
Ik was een groot pak luiers per week kwijt en nam dan het huismerk. Kosten ongeveer 12 à 15 euro per week. Maar goed, Gina had dan ook erg veel luiers nodig.

- flapke100
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ja ik weet dat het eigenlijk niet echt iets met de leeftijd te maken heeft maar mijn oom en mijn nicht hun honden hebben ze laten inslapen omdat ze gewoon plaste waar ze stonden
En ik snap eigenlijk niet hoe dat broekje is
Zou het ook met een broekje kunnen voor loopse teven of is er iets speciaal aan?
En ik snap eigenlijk niet hoe dat broekje is
Zou het ook met een broekje kunnen voor loopse teven of is er iets speciaal aan?
Grtz Celine

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
er zijn wel hondenluiers weet ik. Iets met Snugee's ofzo heten ze? Lastig aan te komen inderdaad, meen ik...
RIP Cena
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
O, even gegoogled:
http://www.snuggease.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.groomers.nl/54/shop/producte ... d=469&sgr=" onclick="window.open(this.href);return false;
Of kijk hier eens: http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Honden,Hondenluier" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snuggease.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.groomers.nl/54/shop/producte ... d=469&sgr=" onclick="window.open(this.href);return false;
Of kijk hier eens: http://www.twenga.nl/dir-Dieren,Honden,Hondenluier" onclick="window.open(this.href);return false;
RIP Cena
- flapke100
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
die zien er erg goed en mooi en stevig uitSannePP schreef:er zijn wel hondenluiers weet ik. Iets met Snugee's ofzo heten ze? Lastig aan te komen inderdaad, meen ik...
ik zal ze onthouden
Grtz Celine

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja, de een kan er wel mee omgaan, de ander nietflapke100 schreef:ja ik weet dat het eigenlijk niet echt iets met de leeftijd te maken heeft maar mijn oom en mijn nicht hun honden hebben ze laten inslapen omdat ze gewoon plaste waar ze stonden
En ik snap eigenlijk niet hoe dat broekje is![]()
Wat betreft de broekjes: het is een echt, stoffen broekje met klittenband om het middel te bevestigen en een gat voor de staart. Voor een (volledig) incontinente hond is een loopsheidbroekje echt niet voldoende.

- flapke100
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ben vandaag in wijnegem gaan winkelen en daar is een dierenwinkel de ark en daar hadden ze zo'n pampers voor €20
ik heb niet gekeken of het van die snuggee's waren
ze zagen er wel degelijk en stevig uit
ik heb niet gekeken of het van die snuggee's waren
ze zagen er wel degelijk en stevig uit
Grtz Celine