Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oorhaar plukken
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Oorhaar plukken
Kijk, dit zijn nog dreads ook maar het wordt gewoon langer en langer en langer als je niks doet. Dat is echt hartstikke zielig voor zo'n jonge hond. Dat doet pijn.

- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
- Aantal honden: 1
Oor plukken?? weer wat nieuws geleerd, bij die van mij hoef ik het niet te proberen
..
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
- Aantal honden: 2
Diesel lijkt er op een of andere manier van te genieten 
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
-
Neeltje
Dat kreeg ik van mijn DA ook te horen. Dus ik begin er bij Yentle niet aan.Pemba schreef:De meningen van da's zijn ook verdeeld over de oren leegplukken.
Ik doe het niet meer. Door de irritatie van het harenplukken kregen ze altijd last van hun oren. Nu hebben ze nergens last van.
-
chrico
- Zeer actief
Voor mij was het ook een nieuw gegeven en ik haal nu ook gewoon de ergste plukken weg al vind zij het niet altijd even leuk. Helemaal kaal hoeft niet maar de dikke dotten zeg maar, die haal ik weg.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Dank voor die links. Ik kan zelf wel aan zijn oren komen en ook wel aan het haar. Daarom wil ik het ook zelf gaan doen, bij een trimmer is zijn stress zoveel hoger. Dan is het een gilkuiken.YvetteJ schreef:http://www.trim.nl/verzorging/oren/oorp ... am-326100/
klem
http://www.trim.nl/verzorging/oren/arte ... cm-320250/
Ik zou je hond er eerst eens aan wennen dat je normaal aan zijn oren mag komen en erin kunt kijken, de binnenkant kunt aanraken enz enz. En uiteraard pas als zijn oorontsteking over is anders wordt het niet echt een leuke oefening voor hem.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ayurveda is tegen trimmen.MARC_S schreef:Kijk, dit zijn nog dreads ook maar het wordt gewoon langer en langer en langer als je niks doet. Dat is echt hartstikke zielig voor zo'n jonge hond. Dat doet pijn.
Al is mij niet duidelijk waarom.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Bij de trimmer was hij aardig over de rooie ja, maar ik was ook niet weg van haar bedsidemanners, zeg maar. En ik ben inderdaad bang dat ik te pieperig en aarzelend ben, dus als het weer zover is, ga ik wel kijken of ik alleen zijn oren bij een trimmer kan laten doen. Ik vond het niet zo'n leuke ervaring bij de trimmer, net als Japie.Nanna schreef:Weet je dat zeker? De meeste honden binden juist in bij een trimmer (en vreemde ogen dwingenDebbieZ schreef: bij een trimmer is zijn stress zoveel hoger. Dan is het een gilkuiken.). Dan moet natuurlijk niet die baas er zenuwend en handenwringend naast staan
![]()
Bovendien zijn trimmers wel wat gewend en die deinzen niet terug bij het eerste piepje. Iets dat bazen vaak wèl doen en dan hebben die honden hun baas precies waar ze hem gedacht hadden
Ik ben overigens helemaal niet zo gevoelig voor piepjes, zo klinkt het nu, maar Jaap is echt een enorme piepmeneer, die gilt als een speenvarken bij van alles en nogwat. Is gewoon niets gewend en nog een poedel ook...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tegen trimmen? Honden zijn hartstikke blij als ze wat korter gemaakt worden. Jeetje, wat vreemd met 3 honden met een doorgroeivacht. Dat worden dan toch enorme haarkleden?Marjoleine schreef:Ayurveda is tegen trimmen.MARC_S schreef:Kijk, dit zijn nog dreads ook maar het wordt gewoon langer en langer en langer als je niks doet. Dat is echt hartstikke zielig voor zo'n jonge hond. Dat doet pijn.
Al is mij niet duidelijk waarom.
Ik vind juist dat als je kiest voor een hond met een doorgroeivacht je je heel bewust moet zijn van de gevangenis waarin je hond geboren wordt. Ik zelf ben eigenlijk bijna tegen het fokken van vachten waaraan een hond dood gaat bij geen verzorging. Nu begrijp ik ook wel dat daar niet vanuit gegaan kan worden maar gezien het aantal honden dat rondloopt met klitten in de oksels of haren van 40 cm terwijl ze schoft 30 cm zijn blijft het voor mij een lastig onderwerp.
Een hond met extreem lang haar kan zomaar een wond hebben die niemand opmerkt of wat ik ooit meemaakte met een afghaan, een stukje prikkeldraad in de haren en in de huid voor god weet hoe lang. Doodzielig. Ineens kwam er vocht uit de oksel en ribbenkast en toen pas bleek dat die natte plek een smettend stuk prikkeldraad was helemaal in de vacht geklit zodat het onzichtbaar was.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik zou het super lelijk vinden als mijn honden ineens getrimd zouden worden
die kale dingen die ik wel eens zie lopen, bah
daar heb ik geen lang harige hond voor genomen.
daarbij groeit het haar helemaal niet door, ze zijn nog nooit getrimd, hebben geen klitten onder de oksels of waar dag ook, geen wondjes, prikkeldraad zelfs geen teek en het sleept niet over de grond.
Alleen de pony wordt wel eens geknipt omdat ze anders zo weinig zien en pulchra is een gevalletje appart, zijn haar klit niet maar vormd meteen viltjes, en je die knip ik er wel tussenuit, maar zo voorzichtig mogelijk dat hij toch nog lang harig is, dat is gewoon het leukste
als je je lang harige hond goed verzorgd is trimmen dus helemaal niet nodig!
daarbij groeit het haar helemaal niet door, ze zijn nog nooit getrimd, hebben geen klitten onder de oksels of waar dag ook, geen wondjes, prikkeldraad zelfs geen teek en het sleept niet over de grond.
Alleen de pony wordt wel eens geknipt omdat ze anders zo weinig zien en pulchra is een gevalletje appart, zijn haar klit niet maar vormd meteen viltjes, en je die knip ik er wel tussenuit, maar zo voorzichtig mogelijk dat hij toch nog lang harig is, dat is gewoon het leukste
als je je lang harige hond goed verzorgd is trimmen dus helemaal niet nodig!

- Yaika
- Zeer actief
Het haar van max en shadow is toch ook een doorgroeivacht?
Of zijn ze zo geboren?
Of zijn ze zo geboren?
-
Ayurveda
- Zeer actief
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Max en Shadow hebben misschien ongeveer zo'n vacht als Kai en Dino. Hun vacht breekt op een bepaalde lengte af (tenzij je je hond binnenshuis houd en er niets mee doet, wat absoluut de bedoeling niet is), bij de ene hond is dat al wat langer dan bij de andere. Lotje heeft zo'n vacht niet, haar vacht breekt niet af en blijft doorgroeien tot op de grond, toen ze nog een lange vacht had moest ik dat bijknippen zodat ze er geen last van kreeg.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Die vachten stoppen op een bepaalde lengte inderdaad met groeien.Yaikaa schreef:Het haar van max en shadow is toch ook een doorgroeivacht?
Of zijn ze zo geboren?
Of dat bij Pulchra het geval gaat zijn is maar de vraag, aangezien dat een poedelkruising is.
Ayurveda denkt blijkbaar dat trimmen hetzelfde is als kort knippen of scheren.
Jammer dat ze niet wijzer is en alleen maar denkt aan wat "leuker" is voor haar om naar te kijken.
Voor de goede orde: ik heb ook een langharige hond.
En het welzijn van de hond is voor mij belangrijker dan wat er "leuker" zou zijn om naar te kijken.
En nee, ik laat haar niet kort knippen.
Alleen is trimmen heel wat meer dan dat.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat denk jij dat viltjes zijn?Ayurveda schreef: Alleen de pony wordt wel eens geknipt omdat ze anders zo weinig zien en pulchra is een gevalletje appart, zijn haar klit niet maar vormd meteen viltjes, en je die knip ik er wel tussenuit, maar zo voorzichtig mogelijk dat hij toch nog lang harig is, dat is gewoon het leukste
Dat zijn gewoon geklitte haren, hoor.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Natuurlijk stopt het gewoon met groeien, net als ons eigen haar. Voor verwaarlozing heb je geen haar nodig, je kunt ook een extreem voorbeeld noemen als een halsband die bij een pitbull (ook altijd fijn om tegen tekeer te gaan) jong is om gedaan en nooit meer vervangen is. Die groeit vanzelf in de huid in. Tja, als je verwaarlozen wil...
Ik zie geen reden om honden te kortwieken die goed uitgeborsteld blijven. Wat je wel kunt bedenken is dat 'trimmen' echt niet alleen maar 3 mm kaalscheren betekent. Legio hondjes in mijn salon worden maandelijks getrimd en zijn net zo langharig als ze weggaan dan als ze binnenkwamen. Ik heb ze alleen wél uitgewold, hun voetjes rond en bijgewerkt, hun oren uitgeplukt, nagels geknipt, liezen hygiënisch bijgewerkt en last but not least, gewassen, gedroogd en uitgeborsteld.
Ik zie geen reden om honden te kortwieken die goed uitgeborsteld blijven. Wat je wel kunt bedenken is dat 'trimmen' echt niet alleen maar 3 mm kaalscheren betekent. Legio hondjes in mijn salon worden maandelijks getrimd en zijn net zo langharig als ze weggaan dan als ze binnenkwamen. Ik heb ze alleen wél uitgewold, hun voetjes rond en bijgewerkt, hun oren uitgeplukt, nagels geknipt, liezen hygiënisch bijgewerkt en last but not least, gewassen, gedroogd en uitgeborsteld.
- Yaika
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Die vachten stoppen op een bepaalde lengte inderdaad met groeien.Yaikaa schreef:Het haar van max en shadow is toch ook een doorgroeivacht?
Of zijn ze zo geboren?
Of dat bij Pulchra het geval gaat zijn is maar de vraag, aangezien dat een poedelkruising is.
Ayurveda denkt blijkbaar dat trimmen hetzelfde is als kort knippen of scheren.
Jammer dat ze niet wijzer is en alleen maar denkt aan wat "leuker" is voor haar om naar te kijken.
Voor de goede orde: ik heb ook een langharige hond.
En het welzijn van de hond is voor mij belangrijker dan wat er "leuker" zou zijn om naar te kijken.
En nee, ik laat haar niet kort knippen.
Alleen is trimmen heel wat meer dan dat.
Precies.. en daarbij hou je toch nog even veel van je hond of hij nou iets korter of helemaal kaal is?
Als je hond in een ongeluk terecht komt en een deel van zn vacht mist dan schrijf je hem toch ook niet af
-
Ayurveda
- Zeer actief
Kijk de rest van het onderhoud (nagels knippen e.d) doe ik gewoon zelf.
Maar ik vind dat mensen soms gewoon heel makkelijk hun hond naar een trimsalon sturen omdat dat lekker makkelijk is...
En als je je hond goed bijhoud, netjes kamt enzo is dit dus lang niet altijd nodig!
En met de viltjes van pulchra bedoel ik meer, je hebt klitjes die je er uit kan kammen (zonder dat jeje hond pijn hoeft te doen) en van die viltjes die je er echt niet zonder pijn en moeite uit krijgt, en aangezien ik het belangrijker vind dat mijn hondje geen pijn heeft dan dat ik toch maar een stukje moet knippen doe ik dat.
En natuurlijk als er iets met mn honden zou zijn kwa vacht dat er niks anders op zit dan dat ze bijvoorbeeld geschoren moeten worden dan zij het zo, maar anders... nee anders niet
Maar ik vind dat mensen soms gewoon heel makkelijk hun hond naar een trimsalon sturen omdat dat lekker makkelijk is...
En als je je hond goed bijhoud, netjes kamt enzo is dit dus lang niet altijd nodig!
En met de viltjes van pulchra bedoel ik meer, je hebt klitjes die je er uit kan kammen (zonder dat jeje hond pijn hoeft te doen) en van die viltjes die je er echt niet zonder pijn en moeite uit krijgt, en aangezien ik het belangrijker vind dat mijn hondje geen pijn heeft dan dat ik toch maar een stukje moet knippen doe ik dat.
En natuurlijk als er iets met mn honden zou zijn kwa vacht dat er niks anders op zit dan dat ze bijvoorbeeld geschoren moeten worden dan zij het zo, maar anders... nee anders niet

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Honden moeten vooral goed uitgekamd zijn vóór ze naar de trimsalon komen. We zijn géén martelkamer!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar er is ook niemand die zegt dat jou hond geschoren moet worden hoor
Maar zoals Rosita al zegt, gewoon netjes bijwerken, eventueel wat uitdunnen van de vacht. Dan heb jij je langharige hondje nog, en hebben de honden een dunnere, goed verzorgde vacht die veel prettiger is voor ze. Daarbij is scheren ook niet altijd model kaal zoals je veel zit bij Boomers en Maltezers he. Als jij een hond met bijvoorbeeld 16mm scheert, zullen de meeste mensen niet eens weten dat die hond geschoren is.
Tja en over "mensen gaan veel te snel naar de trimsalon." Als ze hun honden niet willen of kunnen borstelen is het voor die hond een stuk beter dan in een vervilte vacht blijven zitten. En kennelijk borstel jij wel, das hartstikke goed maar ik zou het toch eens overwegen. Het hoeft er helemaal niet geknipt uit te zien en zo'n trimmer kan de alghele controle ook doen (nagels, oren, eventueel anaalklieren).
Tja en over "mensen gaan veel te snel naar de trimsalon." Als ze hun honden niet willen of kunnen borstelen is het voor die hond een stuk beter dan in een vervilte vacht blijven zitten. En kennelijk borstel jij wel, das hartstikke goed maar ik zou het toch eens overwegen. Het hoeft er helemaal niet geknipt uit te zien en zo'n trimmer kan de alghele controle ook doen (nagels, oren, eventueel anaalklieren).
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ja maar kijk ik controleer de honden zelf, bij mij op school werdt ook trim les gegeven, heb wel wat theoretische lessen daarvan gevolgd maar ik vond de praktijk niet leuk.
Anaal klieren of wat dan ook worden ook altijd gecontroleerd en eigenlijk nooit wat aan gedaan omdat ze hier ook geen last van hebben, behalve max, eens in de zoveel tijd komt er wat troep uit zomaar en hier staat hij ook voor onder controle van de DA
iedereen moet het voor zich weten hoor, heus wel
maar ik vind het voor mijn honden niet nodig.
Anaal klieren of wat dan ook worden ook altijd gecontroleerd en eigenlijk nooit wat aan gedaan omdat ze hier ook geen last van hebben, behalve max, eens in de zoveel tijd komt er wat troep uit zomaar en hier staat hij ook voor onder controle van de DA
iedereen moet het voor zich weten hoor, heus wel
maar ik vind het voor mijn honden niet nodig.

-
hercujess
Zucht.Ayurveda schreef:Kijk de rest van het onderhoud (nagels knippen e.d) doe ik gewoon zelf.
Wat maakt het nu uit dat andere mensen hun hond naar een trimsalon sturen 'omdat dat lekker makkelijk is...'
Trimmen is een verzamelnaam voor de verschillende vachtverzorgingstechnieken. Scheren is er daar maar één van. Als jouw hondje in mijn trimsalon zou komen, dan zou hij alleen kort gaan als jij dat zelf zou willen óf als jouw hondje dusdanig verwaarloosd is, dat ik er geen chocola meer van kan maken en ontklitten dierenmishandeling zou zijn. Iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke punten en sommige mensen zijn nu eenmaal niet in de wieg gelegd om een langharige vacht lang te houden. Zo heb ik een klant met een Polski Owzcarek Nizinny die elke twee weken komt om hem uit te laten borstelen. Hij wil ook niet dat zijn hond kaal wordt geschoren, maar hij heeft wel erkend dat hij zelf niet in staat is om hem bij te houden. Wat is daar mis mee?
Vanuit het oogpunt van de hond is het toch veel hondvriendelijker als de hond wat vaker naar de trimsalon gaat, dan dat hij zwaar verklit moet rondlopen? Ooit een wollen trui aangehad die drie maten te klein is en dan op je blote huid? Ga daar maar eens mee door weer en wind lopen, zonder te krabben, huidaandoeningen, etc.
-
Ayurveda
- Zeer actief
maar mensen
ik heb het over MIJN honden
en MIJN honden hoeven niet naar een trimsalon
andere hondjes die slechter onderhouen worden of om welke andere reden dan ook een trim beurt nodig hebben moeten zeker gaan
maar die van mij niet...
en ja ik ken mensen zat die dr gewoon geen zin in hebben, en dan denk ik wel van jeetje... een beetje meer inzet in de hond mag best!
maar wat ik al zeg, het gaat hier om mijn honden
ik weet donders goed wat er allemaal bij een trimsalon komt kijken
maar die van mij gaan niet.
ik heb het over MIJN honden
en MIJN honden hoeven niet naar een trimsalon
andere hondjes die slechter onderhouen worden of om welke andere reden dan ook een trim beurt nodig hebben moeten zeker gaan
maar die van mij niet...
en ja ik ken mensen zat die dr gewoon geen zin in hebben, en dan denk ik wel van jeetje... een beetje meer inzet in de hond mag best!
maar wat ik al zeg, het gaat hier om mijn honden

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Blijkbaar weet je dat helemaal niet, want jij zegt voortdurend dat je het niet wilt omdat je ze niet geschoren wilt hebben.Ayurveda schreef: maar wat ik al zeg, het gaat hier om mijn honden
Heb je wel gelezen wat Rosita schreef? En wat hercujess schreef?
Volgens mij niet.
Je zegt dat je wel wat theorie hebt gehad van trimmen maar "de praktijk vond je niet leuk"
En jij onderhoudt wel zelf je honden?
Ik zou graag eens zien wat een goede trimmer van jouw manier van onderhouden zegt. Pas als die zegt dat het goed gaat zal ik het geloven, en niet eerder.
-
Ayurveda
- Zeer actief
wij hebben een trimsalon bij mijn ouders in de straat, wat zei zegt, altijd complimentjes over hoe netjes de vacht is onderhouden! en als ik wel vragen zou hebben kan ik altijd bij haar terecht, ook mijn tante heeft een eigen trimsalon en vind de vachtjes van die van ons altijd zo mooi!
en ja ik weet dat het heus niet alleen scheren is, maar ik kan ook zelf de nagels knippen, in bad doen, anaal klieren controleren, oortjes schoonhouden en dat soort dingen. en uitdunnen hoeft niet want zo dik is het nou ook weer niet. en knippen ook niet want het blijft zede lengte en dat vinden wij nou eenmaal zo leuk aan ze!
het gaat al 5 & 6 jaar hartstikke goed.
dus het is niet zo dat ik per se tegen trimmen ben, alleen dat het bij mijn honden niet nodig is.
En ja ik vond al dat gescheer en geknip niet leuk (moesten soms hele figuurtjes gemaakt worden) geef mij maar liever een goede kam!
en ja ik weet dat het heus niet alleen scheren is, maar ik kan ook zelf de nagels knippen, in bad doen, anaal klieren controleren, oortjes schoonhouden en dat soort dingen. en uitdunnen hoeft niet want zo dik is het nou ook weer niet. en knippen ook niet want het blijft zede lengte en dat vinden wij nou eenmaal zo leuk aan ze!
het gaat al 5 & 6 jaar hartstikke goed.
dus het is niet zo dat ik per se tegen trimmen ben, alleen dat het bij mijn honden niet nodig is.
En ja ik vond al dat gescheer en geknip niet leuk (moesten soms hele figuurtjes gemaakt worden) geef mij maar liever een goede kam!

- Yaika
- Zeer actief
mensen zijn dus lui als ze de hond naar een trimsalon brengen?
Ik breng diesel naar een trimsalon omdat ik hem volgens de rasstandaard geplukt wil laten worden..
Maakt dat me lui?
Boy gaat overigens niet naar een trimsalon omdat ik het knippen van de haren bij zijn voetjes zelf doe en hij geen knip scheer, doorgroei of plukvacht heeft..
dat kan ik dus zelf..
Ik breng diesel naar een trimsalon omdat ik hem volgens de rasstandaard geplukt wil laten worden..
Maakt dat me lui?
Boy gaat overigens niet naar een trimsalon omdat ik het knippen van de haren bij zijn voetjes zelf doe en hij geen knip scheer, doorgroei of plukvacht heeft..
dat kan ik dus zelf..
-
Ayurveda
- Zeer actief
wanneer heb ik nou weer gezegd dat je meteen lui bent als je naar een trimsalon gaat?
ik heb het over honden in mijn omgeving, shih tzu's die gekocht worden omdat ze zulke mooie lange haren hebben en vervolgens pff ik heb geen zin hoor, scheer maar af...
ik heb het niet over de honden waarbij het noodzakelijk is...
maar goed jullie schijnen nu allemaal te denken dat ik tegen trimmen ben
nee ik wil MIJN honden niet getrimd hebben voor de zoveelste keer
wat iemand anders met zijn hond doet moet die lekker zelf weten, maar ikhoef het daar niet altijd mee eens te zijn, toch!
ik heb het over honden in mijn omgeving, shih tzu's die gekocht worden omdat ze zulke mooie lange haren hebben en vervolgens pff ik heb geen zin hoor, scheer maar af...
wat iemand anders met zijn hond doet moet die lekker zelf weten, maar ikhoef het daar niet altijd mee eens te zijn, toch!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ayurveda schreef:wanneer heb ik nou weer gezegd dat je meteen lui bent als je naar een trimsalon gaat?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En waarom zouden we dan denken, wat denk je zelf?Ayurveda schreef:maar goed jullie schijnen nu allemaal te denken dat ik tegen trimmen ben
Jij zegt:
Waarna Rosita uitgebreid uitlegt dat trimmen niet altijd knippen en scheren is.Ayurveda schreef:Ik zou het super lelijk vinden als mijn honden ineens getrimd zouden worden
En jij léést dat niet eens blijkbaar.
Want je blijft maar roepen dat je het lelijk vindt. Ook al zegt niemand dat trimmen kortknippen is, alleen jij.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ja even als voorbeeld
omdat zo de meeste (let op meeste, niet allemaal) lang harige hondjes terug komen (die ik ken dan he)
daarbij zal alles wat ze bij een trimsalon doen overbodig zijn omdat het niet nodig is.
maar goed, ik neem aan dat het nu ondertussen wel een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
omdat zo de meeste (let op meeste, niet allemaal) lang harige hondjes terug komen (die ik ken dan he)
daarbij zal alles wat ze bij een trimsalon doen overbodig zijn omdat het niet nodig is.
maar goed, ik neem aan dat het nu ondertussen wel een beetje duidelijk is wat ik bedoel.