om meteen maar te reageren: kat en hond kunnen (meestal) prima samen, helemaal als ze samen opgroeien...maarreh is het wel slim om een hond/kat te nemen als de ander er niet achter staat?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eventjes kort
Moderator: moderatorteam
- jacky1
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising stabij en een aussie
Re: Eventjes kort
welkom....
om meteen maar te reageren: kat en hond kunnen (meestal) prima samen, helemaal als ze samen opgroeien...maarreh is het wel slim om een hond/kat te nemen als de ander er niet achter staat?

er is geen betere psychiater dan een hond die je gezicht aflikt (agenda hondenleven)
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
- Aantal honden: 2
Ik denk niet dat je een hond moet nemen als je er zelf niet achterstaat.
Krijg je alleen maar problemen van.
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Welkom hier en veel lees en schrijfplezier 
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Welkom! Weten jullie al welke hond/kat rassen het gaan worden?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
denk alsjeblieft héé goed na of dat wel een goede reden is om een hond te nemen
Iedereen had het er wel altijd over dat een hond heel veel werk was, maar dan noemden ze alleen het uitlaten en de vakantie-oppas regelen.
nu kom ik er pas achter hoeveel werk het echt is:
zindelijk maken
de hond niet alleen kunnen laten (de eerste paar weken zelfs niet om boodschappen te doen)
de hond laten wennen aan alleen slapen
het opvoeden
etc. etc.
De eerste week had ik echt zoiets van "waar ben ik aan begonnen, kan hij niet terug???"
Nu begin ik aan hem te wennen, maar af en toe benauwd het me wel nog. Zoals vanavond is mijn man er niet en Spikey moet om 11 uur voor het laatst uitgelaten worden. Maar mijn wekker gaat morgen om 04.30 omdat ik moet werken en ik wil eigenlijk vroeg naar bed. Nu moet ik dus wachten tot Spikey zijn laatste plasje heeeft gedaan voordat ik naar bed kan. En we kunnen dus ook nooit meer lekker uitslapen, want Spikey moet om 7 uur uitgelaten worden...
Ik hoop dat je goed nadenkt voor jullie een hond in huis nemen..
ikzelf was degene die heel graag een hond wilde, en die er heel erg aan moet wennen nu.Madillon schreef:een hond in huis nemen zal mijn vriend heel blij maken, dus dan maakt dat mij ook blij![]()
Iedereen had het er wel altijd over dat een hond heel veel werk was, maar dan noemden ze alleen het uitlaten en de vakantie-oppas regelen.
zindelijk maken
de hond niet alleen kunnen laten (de eerste paar weken zelfs niet om boodschappen te doen)
het opvoeden
etc. etc.
De eerste week had ik echt zoiets van "waar ben ik aan begonnen, kan hij niet terug???"
Nu begin ik aan hem te wennen, maar af en toe benauwd het me wel nog. Zoals vanavond is mijn man er niet en Spikey moet om 11 uur voor het laatst uitgelaten worden. Maar mijn wekker gaat morgen om 04.30 omdat ik moet werken en ik wil eigenlijk vroeg naar bed. Nu moet ik dus wachten tot Spikey zijn laatste plasje heeeft gedaan voordat ik naar bed kan. En we kunnen dus ook nooit meer lekker uitslapen, want Spikey moet om 7 uur uitgelaten worden...

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Welkom.
Een hond is wennen maar dat is zo met alles.
Wie weet hoe geweldig je het zult vinden!
Als jouw man Spikey even uitlaat als ie thuiskomt kun jij toch naar bed?
En wij slapen gewoon uit, hoor.
Onze honden slapen gewoon óók uit.
Dat komt vanzelf.
Ehm...mariskazwart schreef: Zoals vanavond is mijn man er niet en Spikey moet om 11 uur voor het laatst uitgelaten worden. Maar mijn wekker gaat morgen om 04.30 omdat ik moet werken en ik wil eigenlijk vroeg naar bed. Nu moet ik dus wachten tot Spikey zijn laatste plasje heeeft gedaan voordat ik naar bed kan. En we kunnen dus ook nooit meer lekker uitslapen, want Spikey moet om 7 uur uitgelaten worden...
Dat komt vanzelf.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Klinkt alsof je er eigenlijk een beetje spijt van hebt? En de hond leert idd vanzelf wel uitslapen, en ik weet niet precies hoe oud je hondje is, maar je kunt t laatste rondje ook een stuk eerder doen als je hem dan door je gaat werken mss even laat lopen een stukje?mariskazwart schreef:denk alsjeblieft héé goed na of dat wel een goede reden is om een hond te nemenikzelf was degene die heel graag een hond wilde, en die er heel erg aan moet wennen nu.Madillon schreef:een hond in huis nemen zal mijn vriend heel blij maken, dus dan maakt dat mij ook blij![]()
zindelijk maken
het opvoeden
etc. etc.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Welkom hier 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
DAt dus!Yaikaa schreef:Ik denk niet dat je een hond moet nemen als je er zelf niet achterstaat.
Als niet alle gezinsleden 100% achter de komst van een huisdier staan; niet doen. Gewoon, echt niet doen!
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en anders doe je het toch om de beurt, de een staat zaterdags vroeg op voor hondief en de ander zondags, kunnen jullie allebei in elk geval één keer per week uitslapenMarjoleine schreef:Welkom.
Ehm...mariskazwart schreef: Zoals vanavond is mijn man er niet en Spikey moet om 11 uur voor het laatst uitgelaten worden. Maar mijn wekker gaat morgen om 04.30 omdat ik moet werken en ik wil eigenlijk vroeg naar bed. Nu moet ik dus wachten tot Spikey zijn laatste plasje heeeft gedaan voordat ik naar bed kan. En we kunnen dus ook nooit meer lekker uitslapen, want Spikey moet om 7 uur uitgelaten worden...![]()
Dat komt vanzelf.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat Suzanne zegt. Je moet samen heel erg die kat willen en er helemaal voor gaan, en samen helemaal smoorverliefd zijn op die hond en daar van gaan genieten. En anders niet doen. Marktplaats staat vol met dat soort vergissingen.Suzanne123 schreef:DAt dus!Yaikaa schreef:Ik denk niet dat je een hond moet nemen als je er zelf niet achterstaat.
Als niet alle gezinsleden 100% achter de komst van een huisdier staan; niet doen. Gewoon, echt niet doen!
Suzanne
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
alles is zoals gewoonlijk gewoon weer op z'n pootjes terechtgekomen.renee-uk schreef:en anders doe je het toch om de beurt, de een staat zaterdags vroeg op voor hondief en de ander zondags, kunnen jullie allebei in elk geval één keer per week uitslapenMarjoleine schreef:Welkom.
mariskazwart schreef: Zoals vanavond is mijn man er niet en Spikey moet om 11 uur voor het laatst uitgelaten worden. Maar mijn wekker gaat morgen om 04.30 omdat ik moet werken en ik wil eigenlijk vroeg naar bed. Nu moet ik dus wachten tot Spikey zijn laatste plasje heeeft gedaan voordat ik naar bed kan. En we kunnen dus ook nooit meer lekker uitslapen, want Spikey moet om 7 uur uitgelaten worden...
Ehm...![]()
Dat komt vanzelf.
Gisteravond voor ik naar bed ging heeft Spikey een plasje gedaan, en vannacht om half 2 nog een keer (manlief was nog niet thuis, dus moest ik ff in m'n pyjama naar buiten) Spikey was helaas wel een beetje in de war, want toen ik aan het douchen was werd hij wakker. Maar nu mocht mijn man dus zijn bed uit...
en dat om de buurt uitslapen deden we ook toen de kinderen klein waren, maar nu gaat mijn man heel vaak op zaterdag werken...
Maar dat lost zichzelf ook wel weer op, ga ik gewoon nog ff een uurtje op de bank als Spikey slaapt. Kan Manlief op zondag een uurtje langer blijven liggen...