Frederiek schreef: Al voor ik naar je woonplaats keek wist ik dat je uit het Noorden kwam.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
past een boerboel bij ons?
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: past een boerboel bij ons?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik ken ook wel zo èèn, maar ik ken er meer die niet zo zijn, ik zou de keuze van een ras niet baseren op de uitzondering die de regel bevestigd.Hanneke2 schreef:Nou, ik ken bijvoorbeeld 1 reu echt heel goed, en die is juist verre van lomp, zelfs als pup/puber niet. Beste vriendje was een JR-pupje, en daar speelde hij supervoorzichtig en lief mee. En niks trekken aan de riem, echt een poepie van een hond. Als alle BM's zo waren haalde ik er gister eentje in huis, maar daarom zei ik dus ook dat er een wereld van verschil kan zitten tussen de ene en de andere BM. Hetzelfde met boxers trouwens. De ene helft stuitert en dramt en is nauwelijks te houden, de andere helft is superlief en braaf en echt een vriendje voor kleine kinderbaasjes.Budkes schreef:Die zou ik nu nooit aanraden. Ook die lieve goedmoedige zijn lompe en onbenullige kalven, die er geen enkele moeite mee hebben om je ondersteboven te lopen of te trekken als ze vinden dat ze nú iets belangrijks spotten waar ze nú naar toe moeten.Hanneke2 schreef:Als je persé een korthaar wil is een BM misschien een idee? En dan wel eentje waarvan je het karakter door de lijnen en intensief contact met de fokker heel goed kan voorspellen. Ik ken een paar BM's, en daar zitten superlieve goedmoedige honden tussen. Er zitten ook hondagressieve etters tussen.Maar als je zo'n 'gentle giant' kan krijgen denk ik dat je er ook een heerlijke gezinshond aan hebt.
En idd. bij de teven zijn er behoorlijk wat pittige tantes onder de Bullmastiff.
Neemt niet weg dat ik het heerlijke honden vind.
Ik vind alle boxers kindervrienden bij uitstek, maar vind ze ook nagenoeg allemaal zwaar onbenullig. Ik heb als kind wat blauwe plekken opgelopen van die 2 van ons.
Maar ook dat zijn heerlijke honden. Heb nog jaren de GG-examens bij de Boxerclub afgenomen, was altijd volop genieten, maar het gros van de kandidaten bestond niet uit timide boxertjes. :N:
Gr. Aniek

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Heel veel Bullen passen wel maar ja het lompe vooral..
Misschien kan je een herplaatser overwegen, of daar wat bij zit?
Kunnen best wat minder lompe en al rustige honden bij zitten toch..
Misschien kan je een herplaatser overwegen, of daar wat bij zit?
Kunnen best wat minder lompe en al rustige honden bij zitten toch..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
we zijn inmiddels via de Sharpei bij de Entlebucher Sennerhond 
het is wat lastig maar er lopen nu drie topics over welke hond het zou moeten gaan worden, volgens mij is die over de Entlebucher Sennerhond de laatste, maar ik kan me vergissen hoor
het is wat lastig maar er lopen nu drie topics over welke hond het zou moeten gaan worden, volgens mij is die over de Entlebucher Sennerhond de laatste, maar ik kan me vergissen hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Oh oeps.renee-uk schreef:we zijn inmiddels via de Sharpei bij de Entlebucher Sennerhond
Dan nog kan een herplaatser wel goed lijkt me.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
:N: Een entlebucher sennenhond, ook zo'n typische beginnershond........
Gr. Aniek

- renee-uk
- Zeer actief
ach daar gaat het toch helemaal niet om, het moet per sé een exclusieve hond zijn soort van Hummer maar dan in het honds.Budkes schreef::N: Een entlebucher sennenhond, ook zo'n typische beginnershond........
ik kan geen enkele overeenkomst ontdekken in de karakters van de honden die genoemd zijn, ook niet in het uiterlijk trouwens.
Misschien is een doodle wat, dan weet iedereen dat je er een hoop voor betaald hebt en als je een teef neemt heb je in elk geval geen last van de loopsheden, ze worden immers gecastreerd en al afgeleverd uit het nest!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
AmvS&J
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
- Aantal honden: 2
zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
Sorry hoor, als niet iedereen zo'n expert is als jullie denken te zijn.
Ik snap niet waarom jullie je geroepen voelen om te reageren
- Marina
- Zeer actief
AmvS&J schreef:zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
Probeer je er niet druk om te maken. Gewoon naast je neerleggen.
Er zijn gewoon altijd mensen die nare opmerkingen denken te moeten maken.
Probeer selectief te zijn in het lezen van berichten dan kom je er wel en word het ook leuk

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- renee-uk
- Zeer actief
Ik reageer omdat ik denk dat jullie bij het zoeken naar een zo exclusief mogelijke hond uit het oog verliezen dat een hond in eerste instantie een hond is daarna pas een ras, al dan niet veel voorkomend.AmvS&J schreef:zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
Geen enkele hond is hetzelfde, zelfs niet als ze van hetzelfde ras zijn: het zijn namelijk ook nog individuen.
Als je dat vergeet omdat je alleen op een bepaald uiterlijk afgaat of op een rasbeschrijving die slechts algemeen kan zijn is de kans heel erg groot dat je in de praktijk van een koude kermis thuiskomt.
En wie is dan de dupe?
De hond uiteraard en omdat ik van honden hou gaat me dat aan het hart.

-
Muk
Heb je al een lijstje gemaakt met welke eisen je aan een hond stelt én wat je een hond kunt bieden? Pas als je dit hebt opgesteld kun je er een passend ras bijzoeken.AmvS&J schreef:zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
AmvS&J schreef:het aanmelden heb ik gedaan zoals het beschreven staat, maar toch lukt het me niet.
Dan nog een vraag: waar kan ik fokkers van bierboelen vinden in zuid-holland?

-
chrico
- Zeer actief
Eigenlijk begin ik een beetje het gevoel te nemen dat je ons in de maling neemt. Er word serieus op gereageerd door mensen om te voorkomen dat je over een maand of 3 zwaar in de problemen komt en niet alleen de hond de dupe word maar jullie ook. Er word gereageerd juist om te voorkomen dat een hond aangeschaft word als een stuk speelgoed wat straks in de vuilbak beland en dan noem jij het niet serieus. Tuurlijk is het niet leuk wat je te horen krijgt, je had liever gehoord, top meid, gewoon doen kan jou die eigenschappen van een hond bommen. Dan zit je helaas op het verkeerde forum en moet je hier zijn http://www.libelleforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;AmvS&J schreef:zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik begin nou toch ook wel een beetje te twijfelen of het wel zo'n goed idee is als jullie een hond nemen. Je stelt huizenhoge eisen aan die toekomstige hond qua gedrag en uiterlijk, maar andersom heb ik niet het gevoel dat je je realiseert dat andersom ook moet. Een hond is geen ding, en bij voorbaat al praten over een buitenhok terwijl je nog geen notie hebt van wat voor ras je in huis gaat halen vind ik ook heel vreemd. Ik gok ook zomaar dat er maar weinig fokkers zijn die een buitenhok een goed idee vinden voor hun pups, lang niet elk ras is daar immers geschikt voor, de meeste honden willen gewoon het liefst met hun modderpoten en stinkscheten en gekwijl en extreem haarverlies op jouw bank liggen. En erin graven om een lekker plekje te maken. Ik bedoel maar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Budkes
- Zeer actief
? Volgens mij loopt het gros hier zich het vuur uit de vingers te typen om serieus antwoord te geven op je vragen ?AmvS&J schreef:zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
Gr. Aniek

-
yvonne dl
- Zeer actief
Zou het niet makkelijker zijn om alls in 1 topic te zetten?
Dit is nu zo onoverzichtelijk
Dit is nu zo onoverzichtelijk
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Inderdaad, waaronder ik, ik heb een halve bladzijde getypt met serieuze vragen en antwoorden en je geeft niet eens een reactieBudkes schreef:? Volgens mij loopt het gros hier zich het vuur uit de vingers te typen om serieus antwoord te geven op je vragen ?AmvS&J schreef:zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
- kiki2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Het valt me wel op dat je alleen maar sterke en grote honden wil maar dat lijkt me niet verstandig, omdat je ten eerste nog nooit een hond hebt gehad, je man heeft rugklachten en je hebt 2 kleine kinderen. Kiki is trouwens ook mijn eerste hond en ik ben blij dat ze een jack russel is en geen boerboel want als beginner doe je wel eens dingen verkeerd en kan je hond problemen ontwikkelen zoals uitvallen naar andere honden en ik kan me dan niet voorstellen hoe je een agressieve boerboel moet handelen als je man rugklachten heeft. Naar mijn mening is het beter als je nog nooit een hond heb gehad om te gaan voor minder sterke rassen en dan te leren hoe je een hond op de juiste manier moet opvoeden. Als je genoeg ervaring heb kan je alsnog een boerboel in huis nemen en ook wanneer je kinderen wat groter zijn. Ook cesar milan zegt dat je geen sterke rassen moet nemen als je een beginner bent want dat kan leiden tot grote problemen. 
-
AmvS&J
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
Ik heb zoveel reacties gehad, dat het onmogelijk is om op iedere reactie persoonlijk te antwoorden.sTefaniA schreef:Inderdaad, waaronder ik, ik heb een halve bladzijde getypt met serieuze vragen en antwoorden en je geeft niet eens een reactieBudkes schreef:? Volgens mij loopt het gros hier zich het vuur uit de vingers te typen om serieus antwoord te geven op je vragen ?AmvS&J schreef:zielige reacties, heb er geen andere woorden voor!!
Daarom heb ik af en toe algemeen geantwoord en daarin zoveel mogelijk vragen beantwoord.
Maar ik ga stoppen met dit topic, weet voldoende en nu wordt er voornamelijk nog gereageerd door mensen die zich geroepen voelen om even gal te spuien. (Afgezien van de paar mensen die nog serieus reageren, jullie HARTELIJK bedankt!!)
Groeten!
- daan!
- Zeer actief
Helemaal mee eens.ik denk dat jullie bij het zoeken naar een zo exclusief mogelijke hond uit het oog verliezen dat een hond in eerste instantie een hond is daarna pas een ras, al dan niet veel voorkomend.
Geen enkele hond is hetzelfde, zelfs niet als ze van hetzelfde ras zijn: het zijn namelijk ook nog individuen.
Daar is mijn roedel een goed voorbeeld van.
Boerboel is ook mijn favoriet.
Nu nog even niet
- dagmar88
- Zeer actief
http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -den-bosch" onclick="window.open(this.href);return false;
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Persoonlijk zeg ik google wat in de rondte. Kijk welke hond jullie het meeste trekt, en kijk dan of de hond qua raseigenschappen in jullie gezin zou passen.
Moet eerlijk zeggen dat ik groot ben geworden met zowel grote (herders-bouviers-pits-staffs etc) als kleine honden (yorks, westie etc) en mijn hart verkocht heb aan de pits/staffs. Maar ondanks dat ik graag een pit of staff zelf zou willen hebben ben ik ook blij dat we (voornamelijk door mijn man) zelf "begonnen" zijn met een JR.
Heb in de opvoeding toch wat steekjes laten vallen en met dergelijke honden die wij vroeger thuis hebben gehad als de honden die jij op je lijstje hebt staan "mag" je als je ook nog eens kleine kinderen hebt (heb er zelf 3 van 12-9-2) eigenlijk geen steken laten vallen.
Eigenlijk heb ik inmiddels wel het idee dat als je (uiteindelijk) een JR aan kunt een hond als die van jou lijstje een "peuleschil" is
Maar ff alle gekheid op een stokje. Als jij van jezelf en je man weet dat jullie heel consequent een hond van je lijstje op kunt voeden, liefst ook nog naar cursus gaat etc etc zie ik geen reden om niet zo'n "grote" hond aan te schaffen hoor en laat je daarom ook niet "gek" maken door reacties waar je niets mee kunt.
Hoeveel mensen er hier wel niet (soms meerdere) van dat soort rassen hebben die zelf qua gezondheid niet eens een teacup sji aan zouden kunnen maar toch voor een "groot" ras gekozen hebben zijn al niet meer te tellen. Zat mensen hier die een dergelijk ras hebben waarbij het "fout" gegaan is. Dat weet je gewoon nooit van te voren. Heel heel veel van hoe de hond uiteindelijk wordt zit in de opvoeding, maar soms kun je nog zo je best doen en gaat het gewoon fout. En als je je dat beseft ach, wie is wie dan om voor jou te bepalen welke hond goed voor jullie is. Dat zijn jullie alleen zelf.
Veel succes bij het uitzoeken en vinden van jullie "ideale" gezinshond
Moet eerlijk zeggen dat ik groot ben geworden met zowel grote (herders-bouviers-pits-staffs etc) als kleine honden (yorks, westie etc) en mijn hart verkocht heb aan de pits/staffs. Maar ondanks dat ik graag een pit of staff zelf zou willen hebben ben ik ook blij dat we (voornamelijk door mijn man) zelf "begonnen" zijn met een JR.
Heb in de opvoeding toch wat steekjes laten vallen en met dergelijke honden die wij vroeger thuis hebben gehad als de honden die jij op je lijstje hebt staan "mag" je als je ook nog eens kleine kinderen hebt (heb er zelf 3 van 12-9-2) eigenlijk geen steken laten vallen.
Eigenlijk heb ik inmiddels wel het idee dat als je (uiteindelijk) een JR aan kunt een hond als die van jou lijstje een "peuleschil" is
Maar ff alle gekheid op een stokje. Als jij van jezelf en je man weet dat jullie heel consequent een hond van je lijstje op kunt voeden, liefst ook nog naar cursus gaat etc etc zie ik geen reden om niet zo'n "grote" hond aan te schaffen hoor en laat je daarom ook niet "gek" maken door reacties waar je niets mee kunt.
Hoeveel mensen er hier wel niet (soms meerdere) van dat soort rassen hebben die zelf qua gezondheid niet eens een teacup sji aan zouden kunnen maar toch voor een "groot" ras gekozen hebben zijn al niet meer te tellen. Zat mensen hier die een dergelijk ras hebben waarbij het "fout" gegaan is. Dat weet je gewoon nooit van te voren. Heel heel veel van hoe de hond uiteindelijk wordt zit in de opvoeding, maar soms kun je nog zo je best doen en gaat het gewoon fout. En als je je dat beseft ach, wie is wie dan om voor jou te bepalen welke hond goed voor jullie is. Dat zijn jullie alleen zelf.
Veel succes bij het uitzoeken en vinden van jullie "ideale" gezinshond
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Ik sluit mij aan bij bovenstaande berichten, NEEM GEEN BOERBOEL als je eerste hond. Dat is een veel te moeilijk ras voor jullie, en met zo´n kleine erbij, een veel te groot risico.
Dit soort honden, net als Rottweilers, Dogo Argentino, Cane Corso´s etc zijn echt honden voor ervaren honden eigenaren. Ik merk wel dat jullie een ietwat `stoere` & sportieve hond zoeken? Veel zullen namelijk geneigt zijn om te adviseren, neem een Golden retriever of zo, maar dat lijkt mij jullie ras niet.
Ik zou in jullie geval eerder voor een Duitse Herder of een Schotse Collie gaan.
Deze zijn in ieder geval leergierig, en baasgericht genoeg, maar dan nog, ga MINIMAAL naar een GOEDE hondenschool samen met de hond. Dit is namelijk ook erg leerzaam voor de toekomstig hondeneigenaar, niet alleen voor de hond. In jullie geval zowat een MUST!! Ik zeg, DOEN
Dit soort honden, net als Rottweilers, Dogo Argentino, Cane Corso´s etc zijn echt honden voor ervaren honden eigenaren. Ik merk wel dat jullie een ietwat `stoere` & sportieve hond zoeken? Veel zullen namelijk geneigt zijn om te adviseren, neem een Golden retriever of zo, maar dat lijkt mij jullie ras niet.
Ik zou in jullie geval eerder voor een Duitse Herder of een Schotse Collie gaan.
Deze zijn in ieder geval leergierig, en baasgericht genoeg, maar dan nog, ga MINIMAAL naar een GOEDE hondenschool samen met de hond. Dit is namelijk ook erg leerzaam voor de toekomstig hondeneigenaar, niet alleen voor de hond. In jullie geval zowat een MUST!! Ik zeg, DOEN
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
Supernova
- Zeer actief
Er komt bij ts over 3 weken een labrador pupArCee schreef:Ik sluit mij aan bij bovenstaande berichten, NEEM GEEN BOERBOEL als je eerste hond. Dat is een veel te moeilijk ras voor jullie, en met zo´n kleine erbij, een veel te groot risico.