Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flippie stelt zich voor

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Flippie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een echte Midas (labrador x border collie) & nu ook een heuse Noah (herder x stabij)

Flippie stelt zich voor

Ongelezen bericht door Flippie »

Hoi allemaal, mijn internetnaam is Flippie en ik ben de trotse bezitter van Midas, een zwarte kruising labrador x (vermoedelijk) border collie van 7 jaar oud.

Mijn nickname is afgeleid van de naam van mijn vorige hond: Flipper. Misschien kennen sommige forumleden mij en mijn roedel nog wel van het onvolprezen labradorforum of van het al net zo prima voernatuurlijk, waar ik ook lid van ben (geweest).

Ik schrijf me nu hier in, omdat ik naar alle waarschijnlijkheid vrijdag een asielhondje ga adopteren. Omdat ik geen problemen voorzie rond voeren (integendeel :mrgreen: ), en het geen labrador is (en ik bij het labradorforum bovendien altijd weer wordt uitgeschreven als te onregelmatige poster), lijkt een algemeen hondenforum als dit me wel een geschikte vraagbaak en uitlaatklep. :D
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Flippie stelt zich voor

Ongelezen bericht door freskin »

Welkom op het forum! :cheer:

Wat goed dat je een hond uit het asiel gaat adopteren! :ok: Alvast heel veel geluk en plezier met hem!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

:D welkom op het forum :D
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
bullebetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse buldog .
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bullebetje »

Goeden morgen welkom op dit gezellige forum .
Wat goed dat je er een asiel hondje bij neemt.
Weer een die een gouden mandje krijgt ,
veel geluk en plezier met je honden . :cheer: :cheer:

Groetjes Bettina . :lol1:
Groetjes Bettina .
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

WELKOM :D
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Welkom op het forum :cheer:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Welkom!
Enne, welk hondje heb je gezien? :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Flippie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een echte Midas (labrador x border collie) & nu ook een heuse Noah (herder x stabij)

Bedankt allemaal voor het warme welkom! Leuk is dat! :E:

Moosje, ken jij de hondjes in het asiel van Amersfoort?
Dat zou wel heel leuk en toevallig zijn!

We (= mijn vriend, mijn hond en ik) zijn al een paar keer op visite geweest bij Noah en vrijdag mogen we 'm meenemen. Tenzij we niet door de ballotage van het plaatsingsgesprek komen natuurlijk, maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. De klik met Noah is er helemaal, vind ik, en ik geloof dat de medewerkers van het asiel dat wel met me eens zijn. :D
Flippie
Vaste gebruiker

Dit is 'm! :I:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Noah is leuk!
Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan daar.

Heel veel plezier met hem, hij verdient het!
Afbeelding

Flippie
Vaste gebruiker

moosje schreef:Noah is leuk!
Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan daar.

Heel veel plezier met hem, hij verdient het!
Wat superleuk! Heb jij Noah ook in het echt gezien dan? Of is hij van na jouw tijd?

Het is echt een schatje. De eerste paar keer dat we kwamen leek hij mij en mijn vriend een beetje griezelig te vinden, maar het grote voordeel is dat hij onmiddellijk verliefd werd op Midas (onze hond). Die heeft hem echt door zijn eerste schrik heen geholpen volgens mij. Vandaag liep hij al redelijk ontspannen mee en trok zelfs al niet meer de héle weg als een achterlijke aan de riem. (Want het is wel een klein trekpaardje zeg, halleluja! :mrgreen: )

Ik heb goede hoop dat Midas hem na verloop van tijd ook wel beetje bij beetje over zijn verlatingsangst heen kan helpen, en sowieso het wennen aan een nieuw mandje makkelijker zal maken voor hem.

En verder zijn we gewoon straalverliefd geraakt op dit hondje, dus Noah is hier van harte welkom!

*En het liefst zou ik Danje en al die andere hondjes ook nog meenemen, maar dan zouden we helaas ernstig veel aandacht, tijd en ruimte tekort komen*
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Flippie schreef:Wat superleuk! Heb jij Noah ook in het echt gezien dan? Of is hij van na jouw tijd?

Het is echt een schatje. De eerste paar keer dat we kwamen leek hij mij en mijn vriend een beetje griezelig te vinden, maar het grote voordeel is dat hij onmiddellijk verliefd werd op Midas (onze hond). Die heeft hem echt door zijn eerste schrik heen geholpen volgens mij. Vandaag liep hij al redelijk ontspannen mee en trok zelfs al niet meer de héle weg als een achterlijke aan de riem. (Want het is wel een klein trekpaardje zeg, halleluja! :mrgreen: )

Ik heb goede hoop dat Midas hem na verloop van tijd ook wel beetje bij beetje over zijn verlatingsangst heen kan helpen, en sowieso het wennen aan een nieuw mandje makkelijker zal maken voor hem.

En verder zijn we gewoon straalverliefd geraakt op dit hondje, dus Noah is hier van harte welkom!

*En het liefst zou ik Danje en al die andere hondjes ook nog meenemen, maar dan zouden we helaas ernstig veel aandacht, tijd en ruimte tekort komen*
Noah zat er al even toen ik daar begon.
Het is een ontzettend vrolijke en lieve hond, en hij trekt inderdaad ontzettend aan de riem!
Mijn ervaring is wel dat ie andere honden vaak erg spannend vindt.
Ik vind zijn kleur ook heel erg leuk trouwens! :I:

Ik ben mijn hart een beetje verloren aan Omar. :D
Afbeelding

Flippie
Vaste gebruiker

Wat grappig, Omar was onze tweede keus!

De eerste keer dat ik het asiel belde, vertelde ik dat vooral Noah me heel erg leuk leek maar dat het natuurlijk moeilijk inschatten is via een website en dat Omar ons ook wel aansprak.

Obv wat ik een beetje vertelde over onze situatie, raadde de asielmedewerker al snel aan om eerst eens met Noah kennis te maken.

Ik weet niet zeker of we Omar (per toeval) ook gezien hebben. Ik denk het wel: heeft hij een witte bles op zijn borst (op de foto niet zichtbaar)?
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Flippie schreef:Ik weet niet zeker of we Omar (per toeval) ook gezien hebben. Ik denk het wel: heeft hij een witte bles op zijn borst (op de foto niet zichtbaar)?
Yep
Afbeelding

Flippie
Vaste gebruiker

Dan weet ik welke het is! :D

Omar lijkt qua uiterlijk erg op onze Midas. Maar dat is duidelijk geen garantie voor liefde op het eerste gezicht. :oeps: We kwamen Omar afgelopen zaterdag tegen in het bos, hij was aan de wandel met een vrijwilliger. Ik durf niet te zeggen wie er begonnen is, maar Omar en Midas hingen allebei grommend in de riem terwijl ze elkaar niet eens van heel dichtbij passeerden. :oeps:

Grappig genoeg heb ik bij Noah de indruk dat hij andere honden (en vreemde mensen) het liefst een beetje uit de weg gaat. Is dat wat jij ook bedoelt met spannend? Of gedraagt hij zich bij mensen van het asiel, zoals jij, toch weer heel anders dan bij die vreemde 'indringers' zoals wij?

En heeft Omar jouw hond al eens ontmoet?
(Sorry voor alle vragen; ik zit er nog zo vol van nu!)
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Flippie schreef:Dan weet ik welke het is! :D

Omar lijkt qua uiterlijk erg op onze Midas. Maar dat is duidelijk geen garantie voor liefde op het eerste gezicht. :oeps: We kwamen Omar afgelopen zaterdag tegen in het bos, hij was aan de wandel met een vrijwilliger. Ik durf niet te zeggen wie er begonnen is, maar Omar en Midas hingen allebei grommend in de riem terwijl ze elkaar niet eens van heel dichtbij passeerden. :oeps:

Grappig genoeg heb ik bij Noah de indruk dat hij andere honden (en vreemde mensen) het liefst een beetje uit de weg gaat. Is dat wat jij ook bedoelt met spannend? Of gedraagt hij zich bij mensen van het asiel, zoals jij, toch weer heel anders dan bij die vreemde 'indringers' zoals wij?

En heeft Omar jouw hond al eens ontmoet?
(Sorry voor alle vragen; ik zit er nog zo vol van nu!)
Ik stuur je even een pb!
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”