smoekie schreef:Ehm ff de ellende van hier buiten beschouwing gelaten lees jij geen kranten, kijk jij geen nieuws? Elke dag staat er wel weer iets in de krant of haalt iets op een andere manier het nieuws waardoor je nu niet bepaald snel geneigd zult zijn je negatieve mening bij te stellen welke op basis van persoonlijke ervaring is ontstaandagmar88 schreef:smoekie schreef: Vetgedrukte is dus de wereld op zijn kop. Dus omdat zij de boel overal op stelten zetten, zich dagelijks in de rol van het "slachtoffer" plaatsen omdat dat tegenwoordig wel zo lekker bekt en het goed doet. Iedereen moet immers maar de mond houden en vooral geen kritiek geven, want kritiek staat gelijk aan racisme moet ik gaan verhuizen? Ben me de besodemieterd zeg.
Ik (en met mij vele anderen) zijn gewoon het "slachtoffer" van de "slachtoffers":
Wie is volgens jou dan 'zij' en waar is overal? Ik zit in een echte multiculti straat met vanalles door elkaar; achter mij is een turken/marokkanen/white trash buurt...
Wat wordt er op stelten gezet dan? De moslima's lopen met hun kinderen in de wagen over straat, hun mannen werken en zie je nooit; de oudere kinderen staan 's avonds in groepjes op straat ja.
Doen niets heel vreemd behalve roken en praten; deed ik ook toen ik 16 was.
Oh en ter verduidelijking omdat je daar zo specifiek om vraagt. “Zij” zijn voornamelijk van Marokkaanse afkomst. Overal is overal door het hele land heen. En ja, ook ik woon in een multiculti buurt. Er wonen hier mensen van iraakse-egyptische-somalische-Turkse en Marokkaanse afkomst. Maar feit is wel dat voornamelijk laatstgenoemde hier de boel telkens weer dusdanig op zijn kop weet te zetten dat ingrijpen van de gemeente,welzijnsmedewerkers, straatcoaching-ingehuurde bewaking nodig is.Met de rest is nagenoeg geen ellende. Ja zij met de mensen van marokkaanse afkomst. Want ondanks dat het gros ook moslim is botsen ook "zij" (die andere moslims) met hen.
Ik vind het simpelweg de wereld op zijn kop dat mensen soms bijna verplicht zijn of worden te verhuizen omdat hen het leven welke ze hadden onmogelijk wordt gemaakt.
En dan heb ik het niet over moslima’s die met hun kinderen in de wagen over straat lopen hoor. En ook niet over hun oudere kinderen die zoals vele van hun leeftijdgenoten (zo ook ik vroeger) zich in groepjes ophouden.
Dan heb ik het gewoon over dat Marokkaanse tuig waar je dag in dag uit over ziet/hoort/leest.
Woest kan ik worden als ik weer een zie hoe “weer” een homostel “verplicht” geholpen wordt door de gemeente om te verhuizen omdat ze niet meer vrij rond kunnen lopen in de buurt waar ze al tijden woonden omdat hun hele leven vergald wordt door een stel van dat tuig en ze “hen” niet het huis uit kunnen zetten.
Woest kan ik er om worden als je keer op keer leest dat er weer een grote groep Marokkaanse jongeren een buurt terroriseren en waar niets tot weinig aan gedaan wordt (kan worden). Ja er wordt zoals altijd geld ingepompt om bepaalde dingen te realiseren (voetbalkooien e.d.) ze worden beloond voor hun slechte gedrag (zie ellende vorig jaar vlak voor kerst-oud en nieuw bijv).
of zoals nu hier het geval is dat ze tot 2x toe een hondje schoppen wat totaal geen nut heeft. En of het hondje hier nu wel of niet aan overleden is zal me aan mijn reet roesten. Oprotten met je debiele gedoe. Pak zulke gasten op en pleurt ze voor een half jaar in een internaat en zet ze aan het werk. Laat ze de stront van een dierenasiel maar opruimen, zet ze maar met plastic zakjes aan het werk op hondenuitlaatstroken![]()
Hier in de buurt is die ellende nu gelukkig dusdanig veranderd dat elke keer dat ze weer over de scheef gaan ze opgepakt worden. Helaas heeft dat nog niet tot resultaat gehad dat ze ook niet meer over de scheef gaan, want de schrik zit er maar “beperkt” in.
En die werkende vaders.? Gros van de Marokkaanse mannen “werkt” in tegenstelling tot de turkse mannen niet. Die houden zich hele dagen thuis op en in theehuizen en moskeeën.
Dus ja, hartstikke fijn voor jou dat jij blijkbaar geen dusdanige negatieve ervaringen hebt meegemaakt met een bepaalde bevolkingsgroep waardoor jouw kijk op diezelfde bevolkingsgroep dusdanig vertroebeld is dat je het “goede” (wat er ongetwijfeld ook is) niet zo goed meer ziet en of kunt onderscheiden. Zou wat dat betreft graag met je willen ruilen hoor
Er is er hier één die constant homo en flikker naar z'n buurjongetje van een jaar of 6 roept...
Moet zeggen dat ik niet veel nieuws kijk, heb een aantal maanden geen televisie gehad tijdens m'n verhuizing. Eerlijk gezegd doet het me ook weinig; vind het 'nieuws' meestal meer gericht op sensatie dan onpartijdige berichtgeving.