Maar waarom moet deze hond geluk in zijn leven na een lijdensweg terwijl er zoveel honden die hele lijdensweg over kunnen slaan en meteen kerngezond en blij aan een nieuw leven kunnen beginnen? Wat is er beter aan deze hond dat die in leven gehouden wordt terwijl die anderen morgen een spuit krijgen?iones schreef:Nee, jij bent een lekkere dierenliefhebber om een hond de enige kans op geluk in zijn leven te ontnemen. Zo zie ik het.fes/lou schreef:Nee, maar je juicht wel toe dat een zwaar mishandelde hond ter meerdere eer en glorie van een "rescue"-organisatie een grote lijdensweg moet ondergaan.
Lekkere dierenliefhebber ben jij......................
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het verhaal van Faith **schokkende foto's**
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Het verhaal van Faith **schokkende foto's**
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
- Aantal honden: 1
Als Faith er doorheen komt en straks als vrolijk blij hondje door het bos springt, zal ik nog steeds zeggen dat het belachelijk is dit hele gedoe.
Ten eerste omdat ze nú heel veel pijn lijdt met een onzekere toekomst. Daarnaast wat ik ook al eerder zei, het geld voor dit alles had veel beter besteeds kunnen worden. Castraties bijvoorbeeld, zodat er over tien jaar net iets minder honden over de Griekse straten dolen en kapotgeschoten worden.
Dit topic en de foto's hebben me blijkbaar aangegrepen trouwens. Gisterochtend werd ik in mijn droom wakker en lag een van mijn katten er ongeveer net zo bij als Faith, het eerste wat door me heen ging was: hoe krijg ik hem zo snel mogelijk naar de DA om dit voor hem te eindigen.
Het was een droom, maar ik mag hopen dat ik dat in het echt ook zal denken en doen.
Ten eerste omdat ze nú heel veel pijn lijdt met een onzekere toekomst. Daarnaast wat ik ook al eerder zei, het geld voor dit alles had veel beter besteeds kunnen worden. Castraties bijvoorbeeld, zodat er over tien jaar net iets minder honden over de Griekse straten dolen en kapotgeschoten worden.
Dit topic en de foto's hebben me blijkbaar aangegrepen trouwens. Gisterochtend werd ik in mijn droom wakker en lag een van mijn katten er ongeveer net zo bij als Faith, het eerste wat door me heen ging was: hoe krijg ik hem zo snel mogelijk naar de DA om dit voor hem te eindigen.
- Natas&Dylan
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 kruizing noorse sledehond x sib.husky.
1 schotse collie - Locatie: Hoogkarspel
- Contacteer:
Misschien is het niet voor iedereen duidelijk?
Iedereen hier is een dierenvriend maaaaaaaaaar ieder heeft zijn eigen mening!
Mag dat soms nog?

Mag dat soms nog?
Wees goed voor je dieren/maatjes! Dan zijn zij dat ook voor jou! 
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Je hoeft mekaar niet aardig te vinden maar je kan wel normaal doen tegen mekaar en mekaar respecteren

Je hoeft mekaar niet aardig te vinden maar je kan wel normaal doen tegen mekaar en mekaar respecteren

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hiermee haal je gelijk je eigen stelling onderuit.Natas&Dylan schreef:Misschien is het niet voor iedereen duidelijk?
Mag dat soms nog?![]()
![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Ήυs
Ik vind dit altijd heel moeilijk, heb er echt gemengde gevoelens over. Denk meer om het feit dat wij niet met 100% kunnen weten wat een hond voelt, of wil... Daarom kun je het hier denk ik nooit unaniem over eens worden..
Ik ben echt enorm gevoelig op dit vlak.. Probeer ook altijd nog te redden wat er te redden valt, maar ben wel ook realistisch genoeg om dieren in te laten slapen als ik zie dat het echt echt niet meer kan.
Ik moet over best veel vogels beslissen op mijn werk.. en slaap er zelden in, maar laatst hadden we een valkparkiet met een onstoken poot die 2x zo dik was waar het pus uit liep en het ringetje in was gegroeid, zo'n beest heeft zoveel pijn en de kans dat dat over gaat, is dan erg klein, en de kans op bloedvergiftiging erg groot. Dan ben ik vrij direct en is het inslapen. Maar als ik denk nog iets te kunnen redden probeer ik het wel, en denk dan ook wel eens achteraf, shit.. die had ik beter eerder in kunnen laten slapen.
Met deze pup vind ik het ook heel lastig.. maar heb ook sterk het gevoel dat als hij opgeknapt is, en een normaal leven kan leiden het toch goed is geweest. Tja ik weet het niet. Dubbel gevoel.
Ik ben echt enorm gevoelig op dit vlak.. Probeer ook altijd nog te redden wat er te redden valt, maar ben wel ook realistisch genoeg om dieren in te laten slapen als ik zie dat het echt echt niet meer kan.
Ik moet over best veel vogels beslissen op mijn werk.. en slaap er zelden in, maar laatst hadden we een valkparkiet met een onstoken poot die 2x zo dik was waar het pus uit liep en het ringetje in was gegroeid, zo'n beest heeft zoveel pijn en de kans dat dat over gaat, is dan erg klein, en de kans op bloedvergiftiging erg groot. Dan ben ik vrij direct en is het inslapen. Maar als ik denk nog iets te kunnen redden probeer ik het wel, en denk dan ook wel eens achteraf, shit.. die had ik beter eerder in kunnen laten slapen.
Met deze pup vind ik het ook heel lastig.. maar heb ook sterk het gevoel dat als hij opgeknapt is, en een normaal leven kan leiden het toch goed is geweest. Tja ik weet het niet. Dubbel gevoel.
- Natas&Dylan
- Actief
- Contacteer:
tuurlijk jij weet en kan wel alles maar weet je? ik haal geen enkele stelling onderuitbouvierpoedel schreef:Hiermee haal je gelijk je eigen stelling onderuit.Natas&Dylan schreef:Misschien is het niet voor iedereen duidelijk?
Mag dat soms nog?![]()
![]()
maar misschien had ik dit maaaaaaaaaar naar dit moeten doen EN.
ofwel : maaaaaaaaaar = en

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Wat een stakker... wat heb je toch een eikels op de wereld, een beest zo iets aan te kunnen doen.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Natas&Dylan
- Actief
- Contacteer:
Tsja iedereen denkt anders en handeld dan ook anders neemt niet weg dat ik het nog steeds sneu vind voor Faith en of die behandeling nou gewerkt heeft weten we ook nog niet?
Waar blijven die updates?
Waar blijven die updates?

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik vraag mij af of dit hondje nog wel pijnloos door het leven kan gaan. Ook al is hij van de buiten kant weer helemaal genezen. Littekens kunnen ook pijn doen, ook als ze lang en breed genezen zijn.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat ik jammer vind is dat het geld dat nu gebruikt wordt om Faith - misschien - een hondwaardig bestaan te gunnen, dus niet gebruikt kan worden voor die dingen waar een stichting als Mirtos ooit voor stond: sterilisatieprojecten, voorlichting op scholen en hulp ter plaatse.
Zou het niet diervriendelijker zijn geweest om Faith op een humane manier te laten gaan en het geld dat binnenkomt te gebruiken om te voorkomen dat zulke dingen vaker gebeuren?
Zou het niet diervriendelijker zijn geweest om Faith op een humane manier te laten gaan en het geld dat binnenkomt te gebruiken om te voorkomen dat zulke dingen vaker gebeuren?
RIP Cena
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Maar dat is toekomstmuziek en onzeker.iones schreef:ALs het in die zin lonend is, dat hij hierna nog ettelijke mooie jaren heeft wel vind ik.
Wat nou als die hond na deze lijdensweg nog steeds lijdt, is het dan ook goed dat ze dit allemaal heeft moeten ondergaan om uiteindelijk toch te moeten inslapen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja, dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Maar als er een redelijke kans van slagen is moet je het altijd proberen, vind ik.renee-uk schreef:Maar dat is toekomstmuziek en onzeker.iones schreef:ALs het in die zin lonend is, dat hij hierna nog ettelijke mooie jaren heeft wel vind ik.
Wat nou als die hond na deze lijdensweg nog steeds lijdt, is het dan ook goed dat ze dit allemaal heeft moeten ondergaan om uiteindelijk toch te moeten inslapen?
Ik hou ook niet zo van het argument dat je met dat geld tien andere honden kan helpen. Wie zegt dat die andere honden nu niet geholpen worden. En dan moet deze maar dood omdat hij de pech heeft dat zijn behandeling iets duurder is.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja soms dan geef je er 1 op voor het algemeen belang.tekkel schreef:Ja, dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Maar als er een redelijke kans van slagen is moet je het altijd proberen, vind ik.renee-uk schreef:Maar dat is toekomstmuziek en onzeker.iones schreef:ALs het in die zin lonend is, dat hij hierna nog ettelijke mooie jaren heeft wel vind ik.
Ik hou ook niet zo van het argument dat je met dat geld tien andere honden kan helpen. Wie zegt dat die andere honden nu niet geholpen worden. En dan moet deze maar dood omdat hij de pech heeft dat zijn behandeling iets duurder is.

- renee-uk
- Zeer actief
dat laatste zou voor mij geen criterium zijn, het feit dat het helemaal niet zeker is of dat beest na al die toestanden ooit nog een hondwaardig leven kan leiden wel.tekkel schreef:Ja, dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Maar als er een redelijke kans van slagen is moet je het altijd proberen, vind ik.renee-uk schreef:Maar dat is toekomstmuziek en onzeker.iones schreef:ALs het in die zin lonend is, dat hij hierna nog ettelijke mooie jaren heeft wel vind ik.
En als daar ook maar wat twijfel bij komt kijken zou ik zo'n hond in laten slapen.
Die hond weet daar verder niks van, die gaat lekker slapen en wordt nooit meer wakker.
Het is uiteindelijk geen mens die hele voorstellingen maakt van wat hem hierna te wachten staat en die weet dat ie hierna misschien pijnvrij kan zijn.
Zo'n beest weet dat niet, die weet alleen maar dat ie op dat moment door een hel gaat en ik vind het dan een stuk humaner om die hel zo snel mogelijk afgelopen te laten zijn.
Maar ja, mijn mening natuurlijk.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Het staat je eigenlijk wel alleraardig charmant zonder mening.Inge O schreef:mag ik ze even lenenrenee-uk schreef: Maar ja, mijn mening natuurlijk.?

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mee eens.tekkel schreef:Ja, dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Maar als er een redelijke kans van slagen is moet je het altijd proberen, vind ik.renee-uk schreef:Maar dat is toekomstmuziek en onzeker.iones schreef:ALs het in die zin lonend is, dat hij hierna nog ettelijke mooie jaren heeft wel vind ik.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mi is het criterium niet het geld, maar de lijdensweg voor de hond en de onzekere uitkomst....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ben je gek .
Ik roep ook maar wat om interessant te zijn hoor.
En natuurlijk om heel veel vriendjes te maken.
Ik roep ook maar wat om interessant te zijn hoor.
En natuurlijk om heel veel vriendjes te maken.

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik vind het raar dat iedereen denkt te weten wat een hond denkt en voelt
Een paar jaar geleden waren veel mensen overtuigd dat honden geen (complexe) emoties kunnen hebben zoals jaloezie inmiddels weten velen beter.
Zonder een hond te "vermenselijke" denk ik dat honden net als mensen instinctief een grote overlevensdrang hebben.
Je weet dus niet wat een hond over heeft om beter te worden.
Deze hond word nu geholpen en behandeld, net als vele honden die ziek zijn en wél een baas hebben...wat is daar nu zo vreselijk erg aan
Als deze hond geneest dan leeft hij weer verder, prima toch
zoniet dan hebben ze het met liefde geprobeerd, dit is bij elke risicovolle operatie het geval.
Tja en de vergelijking dat ze voor dit geld iets anders nuttigs kunnen doen vind ik appels met peren vergelijken en waar trek je dan de grens "welke behandeling "mag" een zwerfhond dan wel ondergaan zonder dat mensen het zonde van het geld vinden?"
Ik hou zelf ook niet van onnodig lijden van een dier, maar waar deze grens ligt is voor iedereen verschillend.
Ik snap echt heel goed dat mensen die met dieren werken hun hart en gevoel laten spelen als ze voor deze beslissing komen te staan.
Mensen die dieren helpen/verzorgen of redden doen dit idd niet alleen uit dierenliefde maar ook omdat ze hier zelf een goed gevoel van krijgen, dat is altijd de belangrijkste reden voor hulpverleners, daar is in mijn ogen niks mis mee....soms verlang je na vele ellendige verhalen naar een happy end en dwing je dit dan af, koste nog moeite gespaard.
Faith is zo'n hondje, of dit goed of slecht is blijft het dilemma
Zonder een hond te "vermenselijke" denk ik dat honden net als mensen instinctief een grote overlevensdrang hebben.
Deze hond word nu geholpen en behandeld, net als vele honden die ziek zijn en wél een baas hebben...wat is daar nu zo vreselijk erg aan
Tja en de vergelijking dat ze voor dit geld iets anders nuttigs kunnen doen vind ik appels met peren vergelijken en waar trek je dan de grens "welke behandeling "mag" een zwerfhond dan wel ondergaan zonder dat mensen het zonde van het geld vinden?"
Ik hou zelf ook niet van onnodig lijden van een dier, maar waar deze grens ligt is voor iedereen verschillend.
Ik snap echt heel goed dat mensen die met dieren werken hun hart en gevoel laten spelen als ze voor deze beslissing komen te staan.
Mensen die dieren helpen/verzorgen of redden doen dit idd niet alleen uit dierenliefde maar ook omdat ze hier zelf een goed gevoel van krijgen, dat is altijd de belangrijkste reden voor hulpverleners, daar is in mijn ogen niks mis mee....soms verlang je na vele ellendige verhalen naar een happy end en dwing je dit dan af, koste nog moeite gespaard.

- renee-uk
- Zeer actief
dat vind ik allemaal heel leuk en aardig, maar als dat ten koste van een hond die pijn lijdt gaat geef ik nog geen dubbeltje voor dat goede gevoel van die 'dierenredders'; allemachtig zeg, laten ze geld op gaan halen of zo en ver weg blijven van alles dat leeft en kan lijdenmariaa schreef: Mensen die dieren helpen/verzorgen of redden doen dit idd niet alleen uit dierenliefde maar ook omdat ze hier zelf een goed gevoel van krijgen, dat is altijd de belangrijkste reden voor hulpverleners, daar is in mijn ogen niks mis mee....soms verlang je na vele ellendige verhalen naar een happy end en dwing je dit dan af, koste nog moeite gespaard.

- mariaa
- Zeer actief
renee-uk schreef:dat vind ik allemaal heel leuk en aardig, maar als dat ten koste van een hond die pijn lijdt gaat geef ik nog geen dubbeltje voor dat goede gevoel van die 'dierenredders'; allemachtig zeg, laten ze geld op gaan halen of zo en ver weg blijven van alles dat leeft en kan lijdenmariaa schreef: Mensen die dieren helpen/verzorgen of redden doen dit idd niet alleen uit dierenliefde maar ook omdat ze hier zelf een goed gevoel van krijgen, dat is altijd de belangrijkste reden voor hulpverleners, daar is in mijn ogen niks mis mee....soms verlang je na vele ellendige verhalen naar een happy end en dwing je dit dan af, koste nog moeite gespaard.
Het is toch aan deze "dierenredders" welke honden een behandeling "verdienen" net als jij mag beslissen welke behandeling jou honden mogen ondergaan.
En wie zegt dat Faith onnodig lijd? Deze conclusie trek je na zien van deze foto's en het lezen van dit verhaal, wij hebben geen contact gehad met de arts.
Honden en mensen mogen toch wel lijden als ze daarna weer beter worden
Laatst gewijzigd door mariaa op 24 nov 2010 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

- tekkel
- Erelid
Dan hoef je een hond met een makke nooit meer te behandelen als er enige kans op mislukking is: want dat doe je dan alleen voor jezelf want die hond weet er toch nix meer van. Ik vind het een gevaarlijk hellend vlakrenee-uk schreef:dat laatste zou voor mij geen criterium zijn, het feit dat het helemaal niet zeker is of dat beest na al die toestanden ooit nog een hondwaardig leven kan leiden wel.
En als daar ook maar wat twijfel bij komt kijken zou ik zo'n hond in laten slapen.Die hond weet daar verder niks van, die gaat lekker slapen en wordt nooit meer wakker.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- mariaa
- Zeer actief
natuurlijkInge O schreef:en daar gaat het dus om in dit topic dus iedereen is vrij om daarbij zijn eigen grens aan te geven toch?mariaa schreef: Ik hou zelf ook niet van onnodig lijden van een dier, maar waar deze grens ligt is voor iedereen verschillend.
maar het verbaast me een beetje dat er zo hard gesproken word over deze dierenorganisatie omdat ze deze beslissing hebben genomen.

- renee-uk
- Zeer actief
Dat is natuurlijk onzin.tekkel schreef:Dan hoef je een hond met een makke nooit meer te behandelen als er enige kans op mislukking is: want dat doe je dan alleen voor jezelf want die hond weet er toch nix meer van. Ik vind het een gevaarlijk hellend vlakrenee-uk schreef:dat laatste zou voor mij geen criterium zijn, het feit dat het helemaal niet zeker is of dat beest na al die toestanden ooit nog een hondwaardig leven kan leiden wel.
En als daar ook maar wat twijfel bij komt kijken zou ik zo'n hond in laten slapen.Die hond weet daar verder niks van, die gaat lekker slapen en wordt nooit meer wakker.
Je moet of mijn hele quote aanhalen of helemaal niks, een regel uit zn verband trekken klopt natuurlijk niet.
Een hond met een makke kan heel best een hondwaardig leven hebben, maar ik ben inderdaad wel iemand die niet verder gaat dokteren als het een kwestie van in leven houden wordt.
Dat heb ik o.a ook gedaan met mijn Jouster, juist omdat ik zo ontzettend veel van hem hield.
Ik heb samen met de DA van te voren een grens bepaald en toen die bereikt was heb ik hem laten gaan, vóórdat dat hij ging lijden en vóórdat dat hij aftakelde tot een karikatuur van zichzelf.
En nee dat was echt niet makkelijk, dat was zelfs heel erg moeilijk maar ik ben na 10 jaar nog steeds blij dat ik dat voor hem heb kunnen doen.
Als Gina werkelijk last gaat krijgen van haar verrotte rug en haar HD, zodanig dat haar leven daar negatief door beinvloed wordt en ze ook met de previcox niet pijnvrij meer is, mag ze ook gaan.
Dat maakt mijn verdriet niet minder, maar zij heeft dan geen pijn meer en dat vind ik nog net even belangrijker!

- tekkel
- Erelid
Ik vind het natuurlijk geen onzinrenee-uk schreef:Dat is natuurlijk onzin.tekkel schreef:Dan hoef je een hond met een makke nooit meer te behandelen als er enige kans op mislukking is: want dat doe je dan alleen voor jezelf want die hond weet er toch nix meer van. Ik vind het een gevaarlijk hellend vlakrenee-uk schreef:dat laatste zou voor mij geen criterium zijn, het feit dat het helemaal niet zeker is of dat beest na al die toestanden ooit nog een hondwaardig leven kan leiden wel.
Je moet of mijn hele quote aanhalen of helemaal niks, een regel uit zn verband trekken klopt natuurlijk niet.
Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Dat zou ik met mijn honden precies hetzelfde doen, en heb ik met mijn vorige hond ook inderdaad precies zo gedaan.Een hond met een makke kan heel best een hondwaardig leven hebben, maar ik ben inderdaad wel iemand die niet verder gaat dokteren als het een kwestie van in leven houden wordt.
Dat heb ik o.a ook gedaan met mijn Jouster, juist omdat ik zo ontzettend veel van hem hield.
Ik heb samen met de DA van te voren een grens bepaald en toen die bereikt was heb ik hem laten gaan, vóórdat dat hij ging lijden en vóórdat dat hij aftakelde tot een karikatuur van zichzelf.
En nee dat was echt niet makkelijk, dat was zelfs heel erg moeilijk maar ik ben na 10 jaar nog steeds blij dat ik dat voor hem heb kunnen doen.
Als Gina werkelijk last gaat krijgen van haar verrotte rug en haar HD, zodanig dat haar leven daar negatief door beinvloed wordt en ze ook met de previcox niet pijnvrij meer is, mag ze ook gaan.
Dat maakt mijn verdriet niet minder, maar zij heeft dan geen pijn meer en dat vind ik nog net even belangrijker!
Maar hier gaat het om een jonge hond met een wond aan z'n gezicht, en waarbij artsen kennelijk wel vertrouwen hebben in een goede afloop. Of in elk geval het niet kansloos achten. Nou, dan geef ik die hond graag zo'n kans omdat hij misschien nog een lang en zorgeloos leven voor zich heeft.
- Natas&Dylan
- Actief
- Contacteer:
renee-uk schreef:Dat is natuurlijk onzin.tekkel schreef:Dan hoef je een hond met een makke nooit meer te behandelen als er enige kans op mislukking is: want dat doe je dan alleen voor jezelf want die hond weet er toch nix meer van. Ik vind het een gevaarlijk hellend vlakrenee-uk schreef:dat laatste zou voor mij geen criterium zijn, het feit dat het helemaal niet zeker is of dat beest na al die toestanden ooit nog een hondwaardig leven kan leiden wel.
Een hond met een makke kan heel best een hondwaardig leven hebben, maar ik ben inderdaad wel iemand die niet verder gaat dokteren als het een kwestie van in leven houden wordt.
Daar moet ik je gelijk in geven Renee dat is wel humaan van je

- renee-uk
- Zeer actief
dat laatste zou voor mij geen criterium zijn, het feit dat het helemaal niet zeker is of dat beest na al die toestanden ooit nog een hondwaardig leven kan leiden wel.
dat is wel onzin 'als daar twijfel bij komt kijken' was een vervolg op de eerste zin waarin ik refereer aan een hondwaardig leven.tekkel schreef:Ik vind het natuurlijk geen onzinrenee-uk schreef:Dat is natuurlijk onzin.tekkel schreef:Dan hoef je een hond met een makke nooit meer te behandelen als er enige kans op mislukking is: want dat doe je dan alleen voor jezelf want die hond weet er toch nix meer van. Ik vind het een gevaarlijk hellend vlak
Je moet of mijn hele quote aanhalen of helemaal niks, een regel uit zn verband trekken klopt natuurlijk niet.De rest van je stukje was uitleg van het bovenstaande, en ik hou van korte quotes.
Dat is de kern waar het om draait dat hondwaardige leven, niet of een hond een makke heeft.
Er zijn legio makkes te noemen waarbij een hond nog een prima leven heeft, er zijn er ook genoeg waarbij dat niet het geval is.
Toch een behoorlijk verschil hoor.

- iones
- Zeer actief
Amen! Als de hond nu zou opgeven, zouden de dierenartsen en de mensen die hem verzorgen dat zeker merken! Ik heb eens een kat in de narigheid gezien. De sterilisatiewond was open gegaan, de buik lag een beetje open, het leek op een enorme brandwond en het dier moest zo'n pijn lijden! Ze kwam in behandeling bij mijn dierenarts en die hield haar op de praktijk en elke dag verschoonde ze de wond voorzichtig, behandelde ze de wond met antibiotica, zalf en de kat kreeg antibiotica ingespoten. En ze werd goed gesedeerd.mariaa schreef:Ik vind het raar dat iedereen denkt te weten wat een hond denkt en voeltEen paar jaar geleden waren veel mensen overtuigd dat honden geen (complexe) emoties kunnen hebben zoals jaloezie inmiddels weten velen beter.
Deze hond word nu geholpen en behandeld, net als vele honden die ziek zijn en wél een baas hebben...wat is daar nu zo vreselijk erg aanAls deze hond geneest dan leeft hij weer verder, prima toch
zoniet dan hebben ze het met liefde geprobeerd, dit is bij elke risicovolle operatie het geval.
Ik zag met eigen ogen hoe de kat de behandeling onderging: rustig, geen stress, tevreden spinnend. Terwijl het mij toch akelig voorkwam. Maar de kat was tevreden en at goed. ZE is trouwens wel helemaal beter geworden ook, terwijl de eigenaar zwaar heeft getwijfeld of het niet humaner was om het dier in te laten slapen...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
och hemel wat ziet dat er vreselijk uit, en pijnlijk zeg bah!
Hoop dan maar dat het beestje er goed uit komt!
Hoop dan maar dat het beestje er goed uit komt!