Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fay loops

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Fay loops

Ongelezen bericht door nathalie »

Wat een gesol met het hondje zeg.. Ze is er net, wordt loops en mag gelijk weer uit logeren. Ik zou fodor naar je moeder doen als dat een oplossing is. Ik vind dit wel sneu voor Fay!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Waarom gaat fodor niet uit logeren eigenlijk? Ik zou zelf nooit mijn loopse teef toevertrouwen aan iemand anders. Ik weet hier dat ik mijn moeder 100 procent kan vertrouwen met mijn hond, maar ik zou me er toch erg ongemakkelijk bij voelen als zij twee weken met mijn loopse teef over straat gaat lopen waar ik niet bij ben.
Afbeelding
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

ik heb ervaring met Tollerdames die zich pas ruim na de 20e dag( zelfs op dag 33) laten dekken en daaruit een prachtig nest kregen.

Overigens willen mijn teefjes wel een broekje aan, maar beslist geen maanverband of inlegkruisjes er in. Dat wordt per direct verwijderd en vakkundig verpulverd. Ik heb dus meerdere broekjes en de meiden krijgen gewoon geregeld een schoon broekje, als ze al een broekje aankrijgen.
Laatst gewijzigd door Telgter Toller op 24 nov 2010 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

nathalie schreef:Wat een gesol met het hondje zeg.. Ze is er net, wordt loops en mag gelijk weer uit logeren. Ik zou fodor naar je moeder doen als dat een oplossing is. Ik vind dit wel sneu voor Fay!
djow schreef: Je hoort vaak "Jaa ze is net loops geweest" dus misschien na 3 weken ook nog even vasthouden, niet omdat ze nog gedekt kan worden maar weet ik veel waarom. :P dacht vraag t ff. Ze gaat 2 weken naar de fokker.
:lees:

Btw, die broekjes zijn ideaal, kan een klein maandverbandje in :E:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Telgter Toller schreef:ik heb ervaring met Tollerdames die zich pas ruim na de 20e dag laten dekken en daaruit een prachtig nest krijgen.

Overigens willen mijn teefjes wel een broekje aan, maar beslist geen maanverband of inlegkruisjes er in. Dat wordt per direct verwijderd en vakkundig verpulverd. Ik heb dus meerdere broekjes en de meiden krijgen gewoon geregeld een schoon broekje.
Wat heb ik een lekker tam teefje dan zeg... , ze laat het keurig zitten :pffff:
Afbeelding

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ah mag jouw naaktloper niet eens naakt lopen :mrgreen:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

sTefaniA schreef:Waarom gaat fodor niet uit logeren eigenlijk? Ik zou zelf nooit mijn loopse teef toevertrouwen aan iemand anders. Ik weet hier dat ik mijn moeder 100 procent kan vertrouwen met mijn hond, maar ik zou me er toch erg ongemakkelijk bij voelen als zij twee weken met mijn loopse teef over straat gaat lopen waar ik niet bij ben.
Dat zou ik ook hebben ja.
Al zou ik dan ook weer moeite hebben mijn moeder met een uitvallende reus over straat te laten gaan.
Maar ik ben dan ook een tut wat dat betreft.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Kyra vloeide echt heel erg dus ik had voor haar zo'n broekje, zo een van het plaatje van Inge O.
De eerste paar uur vond ze het maar raar en probeerde ze het uit te doen, maar daarna keek ze er niet meer naar om. Daar een inlegkruisje in en nergens last van.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En fokker adviseerde zon luier???

Ben benieuwd krijgt ze daar dus wel een lekkere luier aan??
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Ah mag jouw naaktloper niet eens naakt lopen :mrgreen:
Ja zielig hè? Heb hier nog twee reuen die de rommel graag opruimen... maar daar raken ze dan weer erg opgewonden van :mrgreen:
Afbeelding

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

djow schreef: Je hoort vaak "Jaa ze is net loops geweest" dus misschien na 3 weken ook nog even vasthouden, niet omdat ze nog gedekt kan worden maar weet ik veel waarom. :P dacht vraag t ff. Ze gaat 2 weken naar de fokker.
Dat is omdat zo'n teef natuurlijk over het algemeen niet stipt na drie weken voor geen enkele reu meer aantrekkelijk is :wink: Er zijn reuen die vlak na de loopsheid ook nog wel errug geinteresseerd zijn, en als er dan een wat wanhopig baasje bij staat zeg ik ook altijd even dat ze pas loops is geweest.
Ik zou ook even goed in de gaten houden of haar vulva weer goed geslonken is, om zeker te weten dat het echt over is.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En als ik het zo lees vind ik dat je Fay ook wel een beetje voor trekt. Ik snap dat je ze nu het beste kunt scheiden maar neem Fodor dan met je mee en laat Fay beneden! Word het boven ook niet vies en hoeft je vriend niet te zeuren en Fodor is lekker bij jou.

Ik las in vorige topics ook al wat dingen dat ik dacht oh fijn Fay is er en die mag veel meer. Niet lullig bedoelt ofzo maar ik zou er wel op letten als ik jou was!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Enige wat ik moet doen is vaker haar dekbed verschonen die over haar kussen ligt, voor de rest niet eens extra dweilen. Als er al een druk ligt, wijs ik het aan en ze likt het keurig op :mann: Tijdens de loopsheid, hebben reuen weinig interesse in haar, maar daarna wel. Hou daar rekening mee
Wel zou ik ook kiezen om Fodor uit logeren te sturen. Ze moest weg omdat ze niet goed tegen de wisselingen kent en dan is ze nu bij jullie en moet bijna meteen weer terug naar de fokker
Perry en Noah

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Hier ook een broekje hoor. Ze vloeit veel en te houd zich niet schoon. Plus ze ligt altijd op de bank en op bed, en dat gaat niet zonder broekje. Dat heeft mijn oude bank moeten ervaren. :N:
Er is niks zieligs aan zo'n broekje. Hier vond ze het eerst ook even eng en zat ze me zielig aan te kijken, gewoon genegeerd en omdat we hem per dag minstens 4x aan en uitdoen met uitlaten en verschonen, wende ze er super snel aan. Ze stapte er zelf gewoon in. Ook heeft ze nooit geprobeerd hem uit te doen.
Ik doe gewoon inlegkruisjes in het broekje.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik snap best dat het je even overvalt hoor, zo is het toch goed opgelost. ik gebruikte bij mijn vorige hondje ook van die broekjes. nadeel was dat het een zwart hondje was en ik dus heel vaak vergat het broekje uit te doen. :ugh:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna kreeg gewoon een oud onderbroekje aan. Beetje kleiner gemaakt, maandverbandje er in en hoppa! Maar dit was meer omdat Luna vaak op de bank ligt en ik het een beetje sneu vind om haar dat te ontzeggen tijdens loopsheid. En mooie stempels op mijn bank vind ik nou ook niet zo'n succes :mrgreen:
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

nathalie schreef:Wat een gesol met het hondje zeg.. Ze is er net, wordt loops en mag gelijk weer uit logeren. Ik zou fodor naar je moeder doen als dat een oplossing is. Ik vind dit wel sneu voor Fay!
Gesol? Ken je Fodor? ;) Ik laat liever Fay logeren bij mensen en een plek waar ze gewend is, dan dat ik Fodor ergens anders plaats, die is er namelijk veeel gevoeliger voor. Fay is een heel stabiel en rustig hondje. De fokker zei dat ze rond januari loops zou worden, dat het zo snel al is, tja konden we niet weten. Ik denk dat ze er niks aan over houdt om twee weekjes uit te logeren.
Ήυs

sTefaniA schreef:Waarom gaat fodor niet uit logeren eigenlijk? Ik zou zelf nooit mijn loopse teef toevertrouwen aan iemand anders. Ik weet hier dat ik mijn moeder 100 procent kan vertrouwen met mijn hond, maar ik zou me er toch erg ongemakkelijk bij voelen als zij twee weken met mijn loopse teef over straat gaat lopen waar ik niet bij ben.
Ze gaat uit logeren bij de fokker, die vertrouw ik wel :denken: Ik zou mijn Kuvasz nooit uit laten logeren.
Ήυs

Telgter Toller schreef:ik heb ervaring met Tollerdames die zich pas ruim na de 20e dag( zelfs op dag 33) laten dekken en daaruit een prachtig nest kregen.

Overigens willen mijn teefjes wel een broekje aan, maar beslist geen maanverband of inlegkruisjes er in. Dat wordt per direct verwijderd en vakkundig verpulverd. Ik heb dus meerdere broekjes en de meiden krijgen gewoon geregeld een schoon broekje, als ze al een broekje aankrijgen.
Bij de fokker zal ze misschien ook wel een broekje aan moeten, en aan gehad hebben. Maar voor mij hoeft het hier niet.
Ήυs

Moos schreef:
Dat is omdat zo'n teef natuurlijk over het algemeen niet stipt na drie weken voor geen enkele reu meer aantrekkelijk is :wink: Er zijn reuen die vlak na de loopsheid ook nog wel errug geinteresseerd zijn, en als er dan een wat wanhopig baasje bij staat zeg ik ook altijd even dat ze pas loops is geweest.
Ik zou ook even goed in de gaten houden of haar vulva weer goed geslonken is, om zeker te weten dat het echt over is.

Ah oke :ok:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Dan gaat een volgende keer je vriend toch gewoon met Fodor op vakantie? :mrgreen:
Ήυs

Sanne!! schreef:En als ik het zo lees vind ik dat je Fay ook wel een beetje voor trekt. Ik snap dat je ze nu het beste kunt scheiden maar neem Fodor dan met je mee en laat Fay beneden! Word het boven ook niet vies en hoeft je vriend niet te zeuren en Fodor is lekker bij jou.

Ik las in vorige topics ook al wat dingen dat ik dacht oh fijn Fay is er en die mag veel meer. Niet lullig bedoelt ofzo maar ik zou er wel op letten als ik jou was!
Ah als jij even terug haalt waaruit blijkt dat fay voorgetrokken wordt uit de andere topics kan ik het toelichten. Ben erg benieuwd waar jij dat uit haalt.

Fodor ligt liever samen met de poes op zijn kussen lekker te slapen, dan boven in de gang, Fay der mand blijft op de gang staan, niet in de slaapkamer. Maar misschien ken jij mijn honden beter :ok:
Ήυs

bennie schreef:Dan gaat een volgende keer je vriend toch gewoon met Fodor op vakantie? :mrgreen:
Die moet weer gaan varen ;)
Ήυs

Fay kan prima uit logeren voor twee weken, tja het kan gewoon niet anders.

Fodor kan niet zo lang bij een ander, mijn ouders hebben een reu, gaat niet samen, mijn oma is 1.52 (zie je het voor je) Mijn vriendin met labrador hebben al een keer een poging op oppassen gedaan toen wij naar skivakantie gingen, dat liep helemaal mis en hij moest een pension in. Mijn andere 3 vriendinnen hebben totaal geen ervaring met honden, om daar een kuvasz te stoppen lijkt me niet verstandig, en mijn schoonmoeder houdt hem niet.

Als jullie nog een andere oplossing weten, hoor ik die graag :)
Valerie
Zeer actief

djow schreef:
Sanne!! schreef:En als ik het zo lees vind ik dat je Fay ook wel een beetje voor trekt. Ik snap dat je ze nu het beste kunt scheiden maar neem Fodor dan met je mee en laat Fay beneden! Word het boven ook niet vies en hoeft je vriend niet te zeuren en Fodor is lekker bij jou.

Ah als jij even terug haalt waaruit blijkt dat fay voorgetrokken wordt uit de andere topics kan ik het toelichten. Ben erg benieuwd waar jij dat uit haalt.

Fodor ligt liever samen met de poes op zijn kussen lekker te slapen, dan boven in de gang, Fay der mand blijft op de gang staan, niet in de slaapkamer. Maar misschien ken jij mijn honden beter :ok:
Mijn oudste teef mag ook veel meer dan mijn jongste teef. Ze krijgt veel meer voor elkaar en eigenlijk nooit op haar kop, doet ze iets stouts dan ga ik meestal gewoon lachen :19: Terwijl ik voor de jongste wel een heel stuk strenger ben ondanks dat zij stiekem mijn favorietje is. Een makkelijkere hond kun je veel meer zijn/haar gang laten gaan dan een hond die meer sturing nodig heeft. Is niets om je voor te schamen hoor.
Daarnaast heeft ze volgens mij haar hele leven bij haar fokker gewoond. Ik vind het een prima oplossing :ok:
Ήυs

Valerie schreef:
djow schreef:

Mijn oudste teef mag ook veel meer dan mijn jongste teef. Ze krijgt veel meer voor elkaar en eigenlijk nooit op haar kop, doet ze iets stouts dan ga ik meestal gewoon lachen :19: Terwijl ik voor de jongste wel een heel stuk strenger ben ondanks dat zij stiekem mijn favorietje is. Een makkelijkere hond kun je veel meer zijn/haar gang laten gaan dan een hond die meer sturing nodig heeft. Is niets om je voor te schamen hoor.
Daarnaast heeft ze volgens mij haar hele leven bij haar fokker gewoond. Ik vind het een prima oplossing :ok:

Idd! :ok: we zijn wel strenger tegen fodor, heeft hij ook nodig :U: Maar heeft niks met voortrekken te maken ;) Ze mogen allebei niet op de bank, gaan allebei mee uit lopen, gaan allebei mee op lange wandeling, krijgen allebei een botje :) Ja, vandaag is fay meegeweest naar de intratuin en Fodor niet, waarom? Omdat ze ook even rust nodig heeft van een reu die haar nu heul leuk vindt, en fodor ook rust nodig heeft omdat hij heel erg verliefd is. Daarnaast is het voor fodor echt niet leuk om mee te gaan naar een overvolle intratuin waar hij constant geaaid wordt, die hoogte heeft hij nou eenmaal, en hij moet constant zijn roedel beschermen. Oh en ja laatst ging ik met fay naar het park en mijn vriend ging met fodor fietsen zodat ze ook eens alleen zijn. Tja het zijn twee verschillende rassen waarvan 1 nog niet volwassen en stabiel, een zelfde aanpak zou niet logisch zijn ;)

edit: er wordt ook even veel met ze geknuffeld ;) als houdt fodor daar veel meer van! Das een kroelbeer.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

djow schreef: Gesol? Ken je Fodor? ;) Ik laat liever Fay logeren bij mensen en een plek waar ze gewend is, dan dat ik Fodor ergens anders plaats, die is er namelijk veeel gevoeliger voor. Fay is een heel stabiel en rustig hondje. De fokker zei dat ze rond januari loops zou worden, dat het zo snel al is, tja konden we niet weten. Ik denk dat ze er niks aan over houdt om twee weekjes uit te logeren.
djow schreef:Ze willen graag met Fay fokken, maar ze heeft heel veel moeite met de wisseling van haar roedel, en daar wordt ze heel onrustig en onzeker van.
Fay is er net, herplaatst door haar fokker omdat ze de wisseling van roedel niet leuk vind en nu je stuur je haar na twee weken bij jou terug naar haar fokker voor twee weken. En ze is loops, dus daar wordt ze vast niet vrolijker van... Je spreekt jezelf wel tegen in je posts dus ik kan gewoon even niet volgen omdat jij allemaal verschillende dingen zegt.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

welja joh, loopse teven gewoon 3 weken in een gangkast douwen.. wat denken al die mensen wel, met een loopse teef de intratuin in :hmmm:

laat jij je pisreu toch lekker thuis :ok:
Valerie
Zeer actief

Jip schreef::oohja: leuk die mensen die met een loopse teef naar Intratuin gaan.........en als ik dan met mijn reu kom en hij pist tegen een boompje aan omdat hij een loopse teef ruikt dan heb ik een pisreu..... :tong:
Je hebt je reu kort aangelijnd, hoe krijg je het voor elkaar dat hij dan alsnog ergens tegenaan kan plassen :denken:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Jip schreef::oohja: leuk die mensen die met een loopse teef naar Intratuin gaan.........en als ik dan met mijn reu kom en hij pist tegen een boompje aan omdat hij een loopse teef ruikt dan heb ik een pisreu..... :tong:
Mee eens, loopse teven 4 weken opsluiten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”