Daar heb ik ook echt een allergie tegen...Inge O schreef:oh ja, daar kan ik ook echt niet tegenNanna schreef:In het geval van mensen kan ik het vaak als beledigend zien.
"Ja, Jan is genezen van die kanker omdat het zo'n knokker is"
Dus als jij dan dood ligt te gaan aan een tumor ben je maar een slappe hap?.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het verhaal van Faith **schokkende foto's**
Moderator: moderatorteam
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Re: Het verhaal van Faith **schokkende foto's**

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik ook.mariaa schreef:Daar heb ik ook echt een allergie tegen...Inge O schreef:oh ja, daar kan ik ook echt niet tegenNanna schreef:In het geval van mensen kan ik het vaak als beledigend zien.
Dus als jij dan dood ligt te gaan aan een tumor ben je maar een slappe hap?.
En wat als je domweg te ziek, echt te doodziek bent om nog te knokken, ben je dan ook minder dapper?
- iones
- Zeer actief
Nee, het is niet altijd zo dat ze in een situatie zitten waarin ze doodgaan.Inge O schreef:dat heeft niks met opgeven maar alles met (al of niet) zwaar ziek zijn te maken. als je dodelijk ziek bent en je ook zo voelt dan heb je natuurlijk geen eetlust meer, hoe kan je zoiets nu onder wel of niet opgeven scharen, da's gewoon doodgaan.iones schreef:Ze leggen zich er ook bij neer, ze stoppen met vechten, met eten, met drinken, met alles. Maar bij honden gaat dat ook zo. Alleen sommige honden geven gewoon nooit op. Die heb je ook.Inge O schreef: nou, sorry hoor, maar weet je waarom een konijn het opgeeft? omdat het nog een paar uur van de dood verwijderd is, zo snel gaat het nou eenmaal bij konijnen maar daar heeft dat dier 0,0 keuze in : het gaat gewoon dood, as simple as that.
Mensen hebben helaas geen recht op euthanasie en worden gewoon heel vaak tegen hun wil in leven gehouden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
In welk land leef jij? Dit soort dingen kan je gewoon regelen hoor.iones schreef:Mensen hebben helaas geen recht op euthanasie en worden gewoon heel vaak tegen hun wil in leven gehouden.
Dat is de oren-maffia (van 'tussen de oren')nanna schreef:In het geval van mensen kan ik het vaak als beledigend zien.
Dus als jij dan dood ligt te gaan aan een tumor ben je maar een slappe hap?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
dagmar88 schreef:Zo'n zelfde gevoel heb ik er altijd bij; bij kanker wordt overleven gekoppeld aan kracht, positiviteit en doorzettingsvermogen.Nanna schreef:In het geval van mensen kan ik het vaak als beledigend zien.
Dus als jij dan dood ligt te gaan aan een tumor ben je maar een slappe hap?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Hanneke2
- Zeer actief
Of 'stop nou alsjeblieft met mij pijn doen, ik doe jullie ook echt niks'.bouvierpoedel schreef:Opgeven gebeurt geheel instinctief van uit een oergevoel.
Niet omdat hij een keus maakt in niet meer willen.
En ja een mens kan daar een grote rol in spelen.
Als ik een stukje aan kan halen dat de hond niet opgaf en na de operatie opstond en als bevesting van doorgaan zijn staart liet kwispelen.
Nou schiet mij maar lek.
Want dat kwispelen kan ook onzekerheid zijn als van ,ik weet bij god niet wat jullie met mij uitvreten.
Ik vind dat idee van 'vechten versus opgeven' ook teveel neigen naar vermenselijken. Een dier waarbij vitale organen (nog) niet zijn uitgevallen, zal meestal proberen in leven te blijven. Dat is simpel overlevingsinstinct en daar zit geen greintje 'want ik heb zo'n fijn leven bij jullie' bij.
En nog helemaal afgezien van het geval van faith, moet je als mens daar dwars doorheen een knoop doorhakken. Ik heb honden gezien die in leven werden gehouden omdat ze 'niet dood wilden', en die bazen geloofden dat. Nou, sorry, ik vind dat je een beslissing tot euthanasie niet mag laten afhangen van of er nog gekwispeld wordt.
Heb het al vaker verteld, maar ik heb een van onze katten in laten slapen die echt op z'n eindje liep, nieren hadden het best redelijk lang gedaan op een dieet, maar uiteindelijk was het klaar. De DA bleef bijspuiten, en hij bleef blazen en kotsen en uithalen en het was een nachtmerrie tot hij eindelijk bewusteloos raakte. Hij wilde niet dood. Maar het moest.
Als een dier zover is dat hij 'opgeeft', ben je volgens mij te laat met je euthanasie. Het zijn geen mensen immers.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou inderdaad. Het is wel een hele procedure, maar al met al kan je in Nederland je arts langs laten komen voor je laatste spuitje. En dat is helemaal legaal.tekkel schreef:In welk land leef jij? Dit soort dingen kan je gewoon regelen hoor.iones schreef:Mensen hebben helaas geen recht op euthanasie en worden gewoon heel vaak tegen hun wil in leven gehouden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- iones
- Zeer actief
Ik hoop het heel erg! Want daar zal ik zeker iets mee gaan doen, mocht ik zelf ooit alzheimer krijgen. Dan heb ik ook liever dat ze mij euthanaseren.Hanneke2 schreef:
Nou inderdaad. Het is wel een hele procedure, maar al met al kan je in Nederland je arts langs laten komen voor je laatste spuitje. En dat is helemaal legaal.
Ik vind het woord "vermenselijken" erg snel gebruikt worden als het over dieren gaat. Te snel. Het is een beetje een dooddoener geworden om het gelijk te behalen. MAar het woord vermenselijken wordt niet alleen vaak ten onrechte gebruikt, maar ook verkeerd.
Het impliceert namelijk dat het om een eigenschap gaat die andere diersoorten niet zouden hebben, terwijl dat vaak wel het geval is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Nee, dat is jou invulling
Het verschil is dat als mensen vinden dat honden te veel menselijke kenmerken toegedicht krijgen jij denkt dat ze geen goede band hebben met hun huisdier.
Ik vind de betrokken hond een arm beestje. Hoe hard ook, ik had haar in laten slapen en het geld gebruikt om ervoor proberen te zorgen dat andere, minder getraumatiseerde hondjes, gered konden worden.
Ik geloof ook niet in het bewust doorknokken verhaal, even voor de duidelijkheid
Ik vind de betrokken hond een arm beestje. Hoe hard ook, ik had haar in laten slapen en het geld gebruikt om ervoor proberen te zorgen dat andere, minder getraumatiseerde hondjes, gered konden worden.
Ik geloof ook niet in het bewust doorknokken verhaal, even voor de duidelijkheid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Pittige commentaren waar ik me ook wel in kan vinden. Natuurlijk kost Faith een hele berg geld die ook ander en mogelijk zinvoller besteed kan worden omdat er meer honden baat bij hebben om struktureel iets te betekenen. En ja, mogelijk redt ze het niet en was er een hele hoop lijden voor niets.
Maar jemig..we zijn allemaal mensen en soms tussen de zakelijkheid door komen er soms honden voorbij waarbij een enorme gun-factor de doorslag geeft en men er toch voor kiest alles op alles te zetten om de hond te redden. Ze is pas 8 maanden..als ze hier doorheen komt heeft ze nog een heel leven voor zich.
Ik ben blij dat er soms dit soort beslissingen gemaakt worden. Het houdt ook vrijwilligers op de been die elke dag in de ellende zitten en soms ook gewoon dit soort dingen moeten doen om zich staande te houden in het in de regel vreselijk mismoedigende werk.
Verder denk ik dat het geld wat nu aan Faith besteed wordt anders mogelijk helemaal niet gedoneerd was, dus ach..
Ik kan alleen maar hopen dat dit hondenmeisje het redden gaat en dat ze inderdaad niet voor niets zo heeft moeten lijden.
Maar jemig..we zijn allemaal mensen en soms tussen de zakelijkheid door komen er soms honden voorbij waarbij een enorme gun-factor de doorslag geeft en men er toch voor kiest alles op alles te zetten om de hond te redden. Ze is pas 8 maanden..als ze hier doorheen komt heeft ze nog een heel leven voor zich.
Ik ben blij dat er soms dit soort beslissingen gemaakt worden. Het houdt ook vrijwilligers op de been die elke dag in de ellende zitten en soms ook gewoon dit soort dingen moeten doen om zich staande te houden in het in de regel vreselijk mismoedigende werk.
Verder denk ik dat het geld wat nu aan Faith besteed wordt anders mogelijk helemaal niet gedoneerd was, dus ach..
Ik kan alleen maar hopen dat dit hondenmeisje het redden gaat en dat ze inderdaad niet voor niets zo heeft moeten lijden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
flamme schreef:Nee, dat is jou invullingHet verschil is dat als mensen vinden dat honden te veel menselijke kenmerken toegedicht krijgen jij denkt dat ze geen goede band hebben met hun huisdier.
Ik denk zelf dat iones denkt dat wij haast niks om honden geven en ze daarom behandelen als honden. Nou, wordt wakker. Ik hou heel erg veel van honden -wellicht meer dan van mensen, maar niet doorvertellen hoor- maar ik zal ze altijd als honden behandelen. En dieren als dieren. Ik denk dat jij vermenselijkt omdat jij het zo graag wílt. Je wilt dat sommige honden opgeven en sommige doorzetten. Je wilt dat Faith een vechtertje is omdat het zo dramatisch en mooi klinkt, en natuurlijk de pijn van Faith verzacht. "Ja, ze lijdt nu wel heel erg, maar ze wilt zelf zo graag leven!"

- iones
- Zeer actief
Ik weet niet waar jij dat uithaalt, maar dat staat er nergens geschreven. Ik denk dat jij veel kenmerken te snel menselijk noemt. Dus je kunt het ook omdraaien.flamme schreef:Nee, dat is jou invullingHet verschil is dat als mensen vinden dat honden te veel menselijke kenmerken toegedicht krijgen jij denkt dat ze geen goede band hebben met hun huisdier.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb gewoon een andere mening dan jij.
Ik sluit niets uit en ik oordeel verder ook niet over het verhaal. Want ik ben er zelf niet bij, ik zie de hond slechts op foto's en niet met eigen ogen. Afgaande op de eerste foto's schrik ik heel erg en denk ik dat het nooit meer iets kan worden.flamme schreef: Ik vind de betrokken hond een arm beestje. Hoe hard ook, ik had haar in laten slapen en het geld gebruikt om ervoor proberen te zorgen dat andere, minder getraumatiseerde hondjes, gered konden worden.
Het resultaat zal uiteindelijk het antwoord geven.
- iones
- Zeer actief
Jouw reactie getuigt van weinig objectiviteit.Lellibel schreef:flamme schreef:Nee, dat is jou invullingHet verschil is dat als mensen vinden dat honden te veel menselijke kenmerken toegedicht krijgen jij denkt dat ze geen goede band hebben met hun huisdier.
![]()
Ik denk zelf dat iones denkt dat wij haast niks om honden geven en ze daarom behandelen als honden. Nou, wordt wakker. Ik hou heel erg veel van honden -wellicht meer dan van mensen, maar niet doorvertellen hoor- maar ik zal ze altijd als honden behandelen. En dieren als dieren. Ik denk dat jij vermenselijkt omdat jij het zo graag wílt. Je wilt dat sommige honden opgeven en sommige doorzetten. Je wilt dat Faith een vechtertje is omdat het zo dramatisch en mooi klinkt, en natuurlijk de pijn van Faith verzacht. "Ja, ze lijdt nu wel heel erg, maar ze wilt zelf zo graag leven!"
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
In dit topic heb je dat (nog) niet geschreven. In andere topics wel.iones schreef:Ik weet niet waar jij dat uithaalt, maar dat staat er nergens geschreven. Ik denk dat jij veel kenmerken te snel menselijk noemt. Dus je kunt het ook omdraaien.flamme schreef:Nee, dat is jou invullingHet verschil is dat als mensen vinden dat honden te veel menselijke kenmerken toegedicht krijgen jij denkt dat ze geen goede band hebben met hun huisdier.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb gewoon een andere mening dan jij.
We delen inderdaad niet dezelfde mening nee
Welke kenmerken noem ik te snel menselijk?
Ik denk dat mensen menselijke kenmerken hebben en honden hondse kenmerken
- iones
- Zeer actief
Vergeet niet dat veel eigenschappen basic zijn bedoeld om te overleven. En ieder levend wezen is geprogrammeerd om te overleven. Vandaar dat veel eigenschappen gedeeld worden door verschillende diersoorten. Maar omdat mensen niet in staat zijn bepaalde eigenschappen te herkennen in andere dieren, sluitgen ze ook maar meteen uit dat dieren ze hebben. Hoe kortzichtig. Kennelijk hoor jij bij die mensen.flamme schreef:
Tip: lees maar eens wat boeken van Frans de Waal. Je zult er veel van opsteken.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Kun je nou niet gewoon reageren zonder er meteen een belediging tegenaan te gooien? maar goed. ik ga 'm naast me neerleggeniones schreef:Vergeet niet dat veel eigenschappen basic zijn bedoeld om te overleven. En ieder levend wezen is geprogrammeerd om te overleven. Vandaar dat veel eigenschappen gedeeld worden door verschillende diersoorten. Maar omdat mensen niet in staat zijn bepaalde eigenschappen te herkennen in andere dieren, sluitgen ze ook maar meteen uit dat dieren ze hebben. Hoe kortzichtig. Kennelijk hoor jij bij die mensen.flamme schreef:
Tip: lees maar eens wat boeken van Frans de Waal. Je zult er veel van opsteken.
Uiteraard is het zo dat veel eigenschappen bedoeld zijn om te overleven (of om voort te planten om de populatie op peil te houden).
Dat staat echter los van het feit dat dieren bepaalde emoties niet bewust kunnen beredeneren naar mijn mening, maar dat men denkt dat ze dat wel kunnen, of hopen dat ze die wel kunnen.
Helaas bestaat de hondenwereld niet uit Lassie's en Benji's.
- iones
- Zeer actief
Wat maakt het uit of je een emotie kunt beredeneren of niet? Vaak kunnen mensen dat toch ook niet bij zichzelf. Maar daarom zijn het nog niet minder emoties.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ah kom op zeg, je kunt niet eens je standpunt normaal verdedigen, nee hoor zeg gewoon wat over mijn reactie.iones schreef:Jouw reactie getuigt van weinig objectiviteit.Lellibel schreef:flamme schreef:Nee, dat is jou invullingHet verschil is dat als mensen vinden dat honden te veel menselijke kenmerken toegedicht krijgen jij denkt dat ze geen goede band hebben met hun huisdier.
![]()

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Omdat dat het verschil is tussen mensen en diereniones schreef:Wat maakt het uit of je een emotie kunt beredeneren of niet? Vaak kunnen mensen dat toch ook niet bij zichzelf. Maar daarom zijn het nog niet minder emoties.
Bijna ieder mens kan aangeven waarom hij verdrietig is of boos of jaloers. Ik denk niet dat een hond kan beredeneren dat hij verdrietig is omdat hij zich verraden voelt door zijn baas omdat hij WEL die eend heeft gevangen maar NIET dat dikke hondenkussen krijgt. daar zit voor mij heb verschil in.
Die invulling (dus van die eend en het kussen en dat is uiteraard maar een voorbeeld) geven wij eraan.
Overigens vind ik het wel frappant dat je aangeeft dat je iemand als lelllibel niet objectief is terwijl je zelf, zo gauw iemand het met je oneens is persoonlijk wordt. Misschien iets waar je een beetje op zou kunnen letten want het discussieerd minder prettig.
- tekkel
- Erelid
Eline* schreef:Pittige commentaren waar ik me ook wel in kan vinden. Natuurlijk kost Faith een hele berg geld die ook ander en mogelijk zinvoller besteed kan worden omdat er meer honden baat bij hebben om struktureel iets te betekenen. En ja, mogelijk redt ze het niet en was er een hele hoop lijden voor niets.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- iones
- Zeer actief
En dat is dus niet waar, wat jij daar zegt. ALS mensen al kunnen beredeneren wat de reden achter hun emoties zijn, ALS ze daar al bij stil bij staan, hebben ze vaak nog niet eens besef van hun beweegredenen achter de emoties.flamme schreef:
Omdat dat het verschil is tussen mensen en dierenEn dus het verschil tussen het vermenselijken van dieren en dat niet doen.
Bijna ieder mens kan aangeven waarom hij verdrietig is of boos of jaloers. Ik denk niet dat een hond kan beredeneren dat hij verdrietig is omdat hij zich verraden voelt door zijn baas omdat hij WEL die eend heeft gevangen maar NIET dat dikke hondenkussen krijgt. daar zit voor mij heb verschil in.
Die invulling (dus van die eend en het kussen en dat is uiteraard maar een voorbeeld) geven wij eraan.
Overigens vind ik het wel frappant dat je aangeeft dat je iemand als lelllibel niet objectief is terwijl je zelf, zo gauw iemand het met je oneens is persoonlijk wordt. Misschien iets waar je een beetje op zou kunnen letten want het discussieerd minder prettig.
Sommige mensen moeten er voor naar de shrink zelfs. Om inzicht in zichzelf te krijgen.
Ik let hier op het hondenforum eigenlijk nergens meer op. Ik zie zoveel mensen persoonlijk worden in hun reacties, daar ben ik heilig bij vergeleken. Ik denk dat jouw uitspraak eigenlijk voor die mensen bewaard zou moeten worden, maar niet voor mij.
Ik ga verder niet meer in op Lellibel, want dan ga ik in de herhaling vallen en ik krijg niet de indruk dat ze echt mijn argumenten leest omdat ik haar er niet op in zie gaan. Verder, omdat zij hetzelfde redeneert als jij, gelden de argumenten die ik in de discussie bij jou gebruik, dus ook voor haar.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Oh da's lekker makkelijk discussie voeren. We gooien alle reacties op 1 hoop zodat we maar 1 x hoeven reageren. Top argument hoor.
Maar goed, weet je, ik ben wel weer klaar met je. Want als je mensen kortzichtig noemt en je noemt dat niet persoonlijk, en dan heb ik het alleen maar over je reactie naar mij toe in dit topic, dan kan ik daar niet tegenin redeneren.
Je zult dus vast wel weer gelijk hebben
Maar goed, weet je, ik ben wel weer klaar met je. Want als je mensen kortzichtig noemt en je noemt dat niet persoonlijk, en dan heb ik het alleen maar over je reactie naar mij toe in dit topic, dan kan ik daar niet tegenin redeneren.
Je zult dus vast wel weer gelijk hebben
- Thea Heiman
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Wij hebben 3 Griekse straathonden, eentje van 8 jaar en eentje van 5 jaar en eentje van 2 jaar. Het zijn prachtige mengelmoesjes met een flinke vleug jachthond.
- Aantal honden: 3
Op de Mirtoswebsite:
http://www.mirtos.nu/nieuws/het+verhaal+van+faith" onclick="window.open(this.href);return false;
Update 11 december 2010
van haar opvangbaasjes:
Faith mag dit weekend weer bij ons zijn, maar ze gaat maandag weer terug naar de kliniek, want de wond is nog niet helemaal dicht. Niettemin is de wond op dit moment al weer een stuk kleiner. De DA verwacht dat de natuur uiteindelijk zijn werk doet en de wond uit zichzelf geneest, dus zonder huidtransplantatie.Verwachting is dat ze voor de Kerst genezen naar huis kan.
Op dit moment krijgt ze nog steeds veel antibiotica en een pijnstiller, hoewel wij niet de indruk hebben
dat Faith pijn lijdt. Het is een bijzondere, heel erg op mensen gerichte hond; dat is toch apart gezien hetgeen ze allemaal heeft meegemaakt; wél is ze nog heel erg nerveus en druk; tot onze verbazing is ze ook goed zindelijk.
Ze bivakkeert bij ons in de keuken en niet bij de andere honden om alle risico’s te vermijden.
Wel is ze inmiddels al redelijk verwend; haar lievelingskostje is ham, waardoor ook haar medicijnen makkelijk zijn toe te dienen. Een gegrild stukje rundvlees gaat er ook uitstekend in; in de brokken van de kliniek heeft ze niet veel interesse.
Haar linkeroogje heeft nog behandeling nodig; dit moet 4x per dag gezalfd worden, maar ze ondergaat deze behandeling zonder verzet. Ook mogen we nu met onze handen onder de kap komen.
Het is allemaal heel bijzonder hoe Faith in 3 weken tijd zoveel vooruit is gegaan. Het is spannend of ze straks met onze andere 8 honden kan omgaan; bij de dierenarts ging het evenwel goed en liep daar los met de 2 eigen honden van de DA’s als er geen patienten waren.

http://www.mirtos.nu/nieuws/het+verhaal+van+faith" onclick="window.open(this.href);return false;
Update 11 december 2010
van haar opvangbaasjes:
Faith mag dit weekend weer bij ons zijn, maar ze gaat maandag weer terug naar de kliniek, want de wond is nog niet helemaal dicht. Niettemin is de wond op dit moment al weer een stuk kleiner. De DA verwacht dat de natuur uiteindelijk zijn werk doet en de wond uit zichzelf geneest, dus zonder huidtransplantatie.Verwachting is dat ze voor de Kerst genezen naar huis kan.
Op dit moment krijgt ze nog steeds veel antibiotica en een pijnstiller, hoewel wij niet de indruk hebben
dat Faith pijn lijdt. Het is een bijzondere, heel erg op mensen gerichte hond; dat is toch apart gezien hetgeen ze allemaal heeft meegemaakt; wél is ze nog heel erg nerveus en druk; tot onze verbazing is ze ook goed zindelijk.
Ze bivakkeert bij ons in de keuken en niet bij de andere honden om alle risico’s te vermijden.
Wel is ze inmiddels al redelijk verwend; haar lievelingskostje is ham, waardoor ook haar medicijnen makkelijk zijn toe te dienen. Een gegrild stukje rundvlees gaat er ook uitstekend in; in de brokken van de kliniek heeft ze niet veel interesse.
Haar linkeroogje heeft nog behandeling nodig; dit moet 4x per dag gezalfd worden, maar ze ondergaat deze behandeling zonder verzet. Ook mogen we nu met onze handen onder de kap komen.
Het is allemaal heel bijzonder hoe Faith in 3 weken tijd zoveel vooruit is gegaan. Het is spannend of ze straks met onze andere 8 honden kan omgaan; bij de dierenarts ging het evenwel goed en liep daar los met de 2 eigen honden van de DA’s als er geen patienten waren.

Een hond heb je niet voor even maar voor het leven!
- tekkel
- Erelid
Dat klinkt goed, gelukkig 
-
Mariska-1
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Franse Bulldog
Mijn man is vandaag bij Faith geweest. De wond ziet er mooi uit en geneest goed. Faith is een enorm aanhankelijk en vooral heel lief hondje. De dierenarts verwacht dat hij geen huid hoeft te transplanteren en de wond dichtgroeit.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ziet er heel erg mooi uit, geweldig.
Ik ben benieuwd hoe ze uiteindelijk zal genezen, maar voorlopig gaat het de goeie kant op.
Ik ben benieuwd hoe ze uiteindelijk zal genezen, maar voorlopig gaat het de goeie kant op.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
- iones
- Zeer actief
Wauw! Dat is kunst!Thea Heiman schreef:Op de Mirtoswebsite:
Update 11 december 2010
van haar opvangbaasjes:
-
Mariska-1
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Franse Bulldog
Update Faith 23 december.
De wond is compleet gesloten (zonder operatie in Nederland) en ze heeft geen verdere behandeling nodig. Wel krijgt ze nog antibiotica om ontstekingen tegen te gaan en zit er nog een gaasje over de gesloten wond. Dit omdat het nog vrij kwetsbaar is. Faith heeft geen huidtransplantatie nodig.
De wond is compleet gesloten (zonder operatie in Nederland) en ze heeft geen verdere behandeling nodig. Wel krijgt ze nog antibiotica om ontstekingen tegen te gaan en zit er nog een gaasje over de gesloten wond. Dit omdat het nog vrij kwetsbaar is. Faith heeft geen huidtransplantatie nodig.
- tekkel
- Erelid
Geweldig
Hoop dat ze een lang en gelukkig leven tegemoet gaat
Hoop dat ze een lang en gelukkig leven tegemoet gaat