vond jasjes eerst ook grote onzin, maar nu met kleine jando kijk ik er anders tegenaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
al die hondenjassen tegenwoordig..
Moderator: moderatorteam
- Deemo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BullMastiff en Jackrussell
Re: al die hondenjassen tegenwoordig..
Mijn Jackrussell jando, 3mnd oud, rilt als een gek met dit weer buiten, ben op zoek naar een jasje ik wil niet dat hij ziek word!
vond jasjes eerst ook grote onzin, maar nu met kleine jando kijk ik er anders tegenaan.

[[Tiger&Jando]] *..Loved by many..*
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook hier hebben ze alle 3 een jas en dat zullen er wel meer worden
aangezien ik ze voort zelf maak
aangezien ik ze voort zelf maak
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wauw dat is natuurlijk wel helemaal leuk om ze zelf te maken! Nou daar ga ik in de toekomst ook even over nadenken, wat in principe is het niet zo moeilijk natuurlijk......

-
chant
- Zeer actief
Ik wil voor Tommy (kortharige teckel) toch ook graag een jasje gaan kopen. Ik merk dat hij het nu toch echt wel koud heeft. Vooral als hij aan de riem moet lopen en dus niet als een idioot rond kan rennen. Gister liep hij rillend mee. Nou zit ik aan dit jasje: http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... en/244014/" onclick="window.open(this.href);return false;
of dit jasje http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... ck/244037/" onclick="window.open(this.href);return false; te denken, maar ik heb echt geen idee welke maat ik moet nemen.
Het Hunterjasje begint bij maat 45, maar tommy heeft een ruglengte van 40 cm. Als ik tenminste goed heb gemeten, meneer wou absoluut niet stil staan. Dat zou bij het geruitte jasje uitkomen op maat M met een ruglengte van 39cm en buikomvang 58-70 cm, terwijl tommy een buikomvang van 51 cm heeft (wederom als ik goed heb gemeten, haha).
Hier in de buurt zijn bijna geen winkels die hondenjasjes verkopen, of het zijn van die mini paardendekjes. Die vind ik zelf wat minder, aangezien dat nog steeds zijn borst niet beschermd.
Wat voor jasje in welke maat zouden jullie nemen?
of dit jasje http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... ck/244037/" onclick="window.open(this.href);return false; te denken, maar ik heb echt geen idee welke maat ik moet nemen.
Het Hunterjasje begint bij maat 45, maar tommy heeft een ruglengte van 40 cm. Als ik tenminste goed heb gemeten, meneer wou absoluut niet stil staan. Dat zou bij het geruitte jasje uitkomen op maat M met een ruglengte van 39cm en buikomvang 58-70 cm, terwijl tommy een buikomvang van 51 cm heeft (wederom als ik goed heb gemeten, haha).
Hier in de buurt zijn bijna geen winkels die hondenjasjes verkopen, of het zijn van die mini paardendekjes. Die vind ik zelf wat minder, aangezien dat nog steeds zijn borst niet beschermd.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik zou het hunter jasje nemen.
Je kunt dan kiezen tussen
Maat: Ruglengte: Hoogte jas: Rasgrootte:
45 cm tot 40 cm 23 cm Klein
50 cm tot 44 cm 26 cm Klein
Je kunt dan kiezen tussen
Maat: Ruglengte: Hoogte jas: Rasgrootte:
45 cm tot 40 cm 23 cm Klein
50 cm tot 44 cm 26 cm Klein

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb overigens nog nooit gezien dat een van mijn honden het koud had. Ze lopen met -10 net zo vrolijk mee als anders. Ik denk dat dit voor alle honden met een ondervacht geldt?

Linda, Izzie en Bram
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Mijn honden krijgen de jas alleen aan tegen het nat worden en niet tegen de kou. Hebben ze ook niet nodig, ze willen nu ook de hele dag de tuin in.

- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
In mijn geval ook voor honden zonder ondervacht, zolang ze maar los lopen.Zoek stok! schreef:Ik heb overigens nog nooit gezien dat een van mijn honden het koud had. Ze lopen met -10 net zo vrolijk mee als anders. Ik denk dat dit voor alle honden met een ondervacht geldt?
Hier geen jasjes bij de ochtend en middagwandeling. Ze lopen dan los en zijn heel actief en hebben het niet nodig.
's Avonds bij de laatste ronde loop ik in de wijk en gaan ze niet los. Dan lopen ze beide echt te rillen met de staart tussen de benen en daarvoor heb ik nu dus twee fleece dekjes (van die paardenmodellen).
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik ga deze kopen voor Izzie voor na het sporten:

Linda, Izzie en Bram
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik heb overigens deze, van Equitheme (in bruin):

- Maartje
- Zeer actief
Die is fijn. Tess heeft een oudere versie daarvan en heeft deze op dit moment dagelijks aan. Het jasje zit goed en is warm, maar niet te warm.Zoek stok! schreef:Ik ga deze kopen voor Izzie voor na het sporten:
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Jules vertikt het om mee te lopen.. en dr vacht is wel dik en wat langer, want is al paar maanden geleden dat ze geplukt is. Maar nee hoor.. ze gaat gewoon liggen en wil niet verder. Zij krijgt binnenkort ook een jasje.Zoek stok! schreef:Ik heb overigens nog nooit gezien dat een van mijn honden het koud had. Ze lopen met -10 net zo vrolijk mee als anders. Ik denk dat dit voor alle honden met een ondervacht geldt?
James heeft ook een jas. Nacho en Jazz hebben nergens last van.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Hier ook. Sterker nog: Billy vind niets zo lekker om door de sneeuw en over het ijs te rollen.Zoek stok! schreef:Ik heb overigens nog nooit gezien dat een van mijn honden het koud had. Ze lopen met -10 net zo vrolijk mee als anders. Ik denk dat dit voor alle honden met een ondervacht geldt?
Silka ligt gewoon zowat te slapen in de sneeuw. (Let op het klontje sneeuw op haar neus!

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Caja lag van de week wel te rillen in de auto 's morgens toen ik stond te krabben.Zoek stok! schreef:Ik heb overigens nog nooit gezien dat een van mijn honden het koud had. Ze lopen met -10 net zo vrolijk mee als anders. Ik denk dat dit voor alle honden met een ondervacht geldt?
Met wandelen merk ik niet dat ze het koud heeft, alleen dat ze weer erg last van haar voeten krijgt

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Amy en Izzy hebben het echt koud ze rillen echt heel erg. Izzy wil niet naar buiten en als ze haar trui aan heeft wil ze wel mee en vindt ze de sneeuw leuk 
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
dubbel
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
_Jules_
- Zeer actief
James heeft het nu in ieder geval lekker warm

Moet ook nog een jasje bestellen die tegen de regen kan... maar hij zal vooral deze aanhebben.

Moet ook nog een jasje bestellen die tegen de regen kan... maar hij zal vooral deze aanhebben.

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoi Linda,
Is dat jasje niet te kort bij de achterpoten? Bij behendigheid is dat nou juist het deel dat warm word. Ik zoek dus altijd naar een jas die goed over de billen komt. Vandaar dat bij mij de hunter ook af viel. Die lijkt op het plaatje ook weinig over de kont te vallen.
Overigens, er zijn ook weer "nieuwe" jassen. Back on track. Schijnt iets in te zitten wat de warmte van de spieren reflecteert. Ik ben daar altijd nogal sceptisch over. "jaja". En hoe lang blijft dat dan goed? 2 maanden, een jaar??? Maar de jas past wel erg mooi zag ik. Dus wie nog zoekt, misschien een ideetje.
En mijn dekentje borduren? Ik dacht het niet zeg !!! Hihihi, heb ik zo'n mooi kleedje en dan wil ik in dezelfde stijl hoor. Dus reflecterend stiksel? hihihi
Is dat jasje niet te kort bij de achterpoten? Bij behendigheid is dat nou juist het deel dat warm word. Ik zoek dus altijd naar een jas die goed over de billen komt. Vandaar dat bij mij de hunter ook af viel. Die lijkt op het plaatje ook weinig over de kont te vallen.
Overigens, er zijn ook weer "nieuwe" jassen. Back on track. Schijnt iets in te zitten wat de warmte van de spieren reflecteert. Ik ben daar altijd nogal sceptisch over. "jaja". En hoe lang blijft dat dan goed? 2 maanden, een jaar??? Maar de jas past wel erg mooi zag ik. Dus wie nog zoekt, misschien een ideetje.
En mijn dekentje borduren? Ik dacht het niet zeg !!! Hihihi, heb ik zo'n mooi kleedje en dan wil ik in dezelfde stijl hoor. Dus reflecterend stiksel? hihihi
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik heb er gister een besteld voor Zara (RR). Zij heeft totaal geen ondervacht, gister met die vreselijk koude wind was ze al aan het rillen in de kelder (om de fiets te pakken) we waren nog niet eens buiten. Ook snachts met slapen heeft ze het vaak koud en wil ze alleen op bed liggen, dr mand met deken is nog te koud. Opzich als ze flink rent dan heeft ze het vast wel warm. Maar inderdaad voor de aanlijnstukken e.d. En hij is ook waterdicht, want regen vind ze helemaal vreselijk. En ik heb er lekker een uitgezocht die ik zelf kick vond
Met een capuchon met een bontrand.
Past bij mijn eigen jas. 

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja het enige wat ik merk aan Kay met dit koude weer is dat hij echt zo gek als wat is. Dus tja wie zegt dat dat niks te maken heeft met het koud hebben? Maar daarvoor hoeft hij voor mij inderdaad ook geen jas. Ik vind het wel leuk zo'n gekke border collie hoor.

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Zoek stok! schreef:Ik heb overigens nog nooit gezien dat een van mijn honden het koud had. Ze lopen met -10 net zo vrolijk mee als anders. Ik denk dat dit voor alle honden met een ondervacht geldt?
Miura heeft geen ondervacht en heeft het idd erg koud, dus ze heeft al een tijdje standaard haar jas aan.
Fenja heeft een dubbele vacht en heb nooit gemerkt dat ze het koud heeft. Nu ga ik altijd op woensdag voordat ik naar mijn werk ga met haar fietsen, ze gaat daarna meteen de koude auto in naar mijn werk. Wat zouden jullie doen toch een jas (heb nog een regenjasje liggen van Hurtta) of kan ze gewoon in de auto zonder jas?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
suzan25 schreef:Zoek stok! schreef:Ik heb overigens nog nooit gezien dat een van mijn honden het koud had. Ze lopen met -10 net zo vrolijk mee als anders. Ik denk dat dit voor alle honden met een ondervacht geldt?
Miura heeft geen ondervacht en heeft het idd erg koud, dus ze heeft al een tijdje standaard haar jas aan.
Fenja heeft een dubbele vacht en heb nooit gemerkt dat ze het koud heeft. Nu ga ik altijd op woensdag voordat ik naar mijn werk ga met haar fietsen, ze gaat daarna meteen de koude auto in naar mijn werk. Wat zouden jullie doen toch een jas (heb nog een regenjasje liggen van Hurtta) of kan ze gewoon in de auto zonder jas?
Fenja is de sheltie, hè? Nou voor collies en shelties met een warme ondervacht zou ik niet gauw een jasje doen voor de kou, tenzij je natuurlijk net intensief met haar hebt getraind. Voor de regen vind ik het wat anders. Vooral met hele natte periodes merk ik bij Lyndie dat ze gewoon niet meer droog wordt. Tegen de tijd dat ze redelijk droog is, is het al weer tijd voor de volgende wandeling en zij bijt zichzelf helemaal kapot van de vachtbroei.
Ik zit te denken aan ook een regenjas voor de andere twee aan te schaffen omdat ik het eigenlijk voor mezelf ook wel fijn vind om gewoon met droge honden binnen te komen i.p.v. die kletsnatte dweilen waarvan in de winter de ramen binnen zelfs gaan beslaan
Zelf schijnen ze er geen last van te hebben maar 't zou mij ook een hoop troep in huis schelen. (Nou nog even sparen want die jas van Lyndie was al een dikke 30 euro

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Contacteer:
Kai en Dino hebben ook geen ondervacht (en een kaler achterwerk, al scheer ik ze nu niet meer), maar hebben het niet koud. Soms bibberen ze wel wat als ze wat langer stilstaan bijvoorbeeld bij het wachten met de gehoorzaamheid nu, maar tussen bibberen en bibberen is ook een verschil. Ik wandel nog gewoon met ze en train met ze, ook in de sneeuw nu, zonder jas. Dino stond woensdag bij -10 in de sneeuw op training, geen probleem.
Is ook gewoon heel hondafhankelijk en leeftijdsafhankelijk.
Ik heb voor Dino wel schoentjes besteld, daar heeft hij wel wat last van, van zijn poten, hij heeft roze voetzooltjes en die zijn wat gevoeliger. Laatst mankte hij wat in de sneeuw, ondanks dat er geen sneeuw tussen kleefde.
Is ook gewoon heel hondafhankelijk en leeftijdsafhankelijk.
Ik heb voor Dino wel schoentjes besteld, daar heeft hij wel wat last van, van zijn poten, hij heeft roze voetzooltjes en die zijn wat gevoeliger. Laatst mankte hij wat in de sneeuw, ondanks dat er geen sneeuw tussen kleefde.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik heb mijn hond nog niet een keer zien bibberen, en veel ondervacht heeft die ook niet.
zolang hij in beweging blijft heeft ie het niet koud.
ik moet alleen af en toe zijn pootje ontdooien dan zitten er klontjes tussen
zolang hij in beweging blijft heeft ie het niet koud.
ik moet alleen af en toe zijn pootje ontdooien dan zitten er klontjes tussen
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 dec 2010 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
En is het bij een hond ook niet belangrijk dat vooral bij de buik en de liezen word bedekt?
En @JJranch laten we ze bij jou borduren zijn ze allemaal weer lek
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik vind de buik en romp het belangrijkste;als Max' jas ook zijn liezen zou bedekken zou hij volgens mij het idee hebben dat hij niet kan plassen.Sanne!! schreef:En is het bij een hond ook niet belangrijk dat vooral bij de buik en de liezen word bedekt?
Laatst gewijzigd door marian* op 04 dec 2010 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Zo heb Toya's jas binnen en ze vind hem dood eng.
Met zo'n ding aan mag je niet adem halen laat staan bewegen.
Wordt nog effe oefenen met mijn watje maar had eigenlijk ook niet anders verwacht.
Vind de Hurtta jas wel heel erg mooi passen
Met zo'n ding aan mag je niet adem halen laat staan bewegen.
Wordt nog effe oefenen met mijn watje maar had eigenlijk ook niet anders verwacht.
Vind de Hurtta jas wel heel erg mooi passen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Marion.
Herkenbaar. Miep rolt ook altijd in de sneeuw. En Saar wil het liefst de hele dag buiten liggen. Dat vind ik alleen minder leuk, want dan moet ik binnen een jasje aanRami schreef:Hier ook. Sterker nog: Billy vind niets zo lekker om door de sneeuw en over het ijs te rollen.
![]()
![]()
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou voor de Hurtta maat 42 gaan. Die is namelijk speciaal voor langwerpige honden (om het maar even zo te zeggenchant schreef:Ik wil voor Tommy (kortharige teckel) toch ook graag een jasje gaan kopen. Ik merk dat hij het nu toch echt wel koud heeft. Vooral als hij aan de riem moet lopen en dus niet als een idioot rond kan rennen. Gister liep hij rillend mee. Nou zit ik aan dit jasje: http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... en/244014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Die zijn inderdaad erg mooi en vallen ver over de billen. Maar of ze goed blijven, dat weet ik niet. Bij ons op de training hebben een paar hem, zal het eens in de gaten houden.poembaa schreef:Overigens, er zijn ook weer "nieuwe" jassen. Back on track. Schijnt iets in te zitten wat de warmte van de spieren reflecteert. Ik ben daar altijd nogal sceptisch over. "jaja". En hoe lang blijft dat dan goed? 2 maanden, een jaar??? Maar de jas past wel erg mooi zag ik. Dus wie nog zoekt, misschien een ideetje.
Ziva krijgt een fleeceoverall voor als het echt koud is. Ze moet na de training nog een uur in de auto of in de bench in de hal wachten. Mooie vind ik dat die de billen en pootjes goed meeneemt
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto