Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bescherming tegen zout?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Bescherming tegen zout?

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol haar zooltjes zijn een beetje stuk, ze heeft een soort eeltkloven zo lijkt het. Nu met de sneeuw buiten en het bijbehorende zout-strooiwerk spoel ik 's avonds Gollums pootjes af en smeer haar zooltjes in met berkenteer creme. Ik heb de tip gekregen om vóór het wandelen de zooltjes in te smeren met vaseline maar ik vraag me af in hoeverre dat helpt tegen het zout? Ik heb laminaat en ze glibbert nu alle kanten op voordat we de deur uitgaan :ugh:
En wat kun je nog meer doen ter bescherming van de pootjes?
Marina
Zeer actief

Re: Bescherming tegen zout?

Ongelezen bericht door Marina »

Van die hondenschoentjes???
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik weet niet hoe ik er een link neer moet zetten maar bij:
Algemeen het topic zere pootjes.

Dat zijn van een soort bescherm schoentjes
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Gollum
Zeer actief

Ja die had ik al gezien maar wil niet aan de schoentjes.. Ik zoek alternatieven ;)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb de tip pleisterspray gehad ergens..... gewoon even insprayen daarmee en lopen maar.
Ik blijf zelf zoveel mogelijk op niet gestrooide plekken en heb ene doekje in mijn jas dat ik direkt d epoten kan schoonmaken..
Bowie van mij heeft er ook erg last van en ik ga ws wel de schoentjes bestellen.. vind niet dat ik haar met zere kapotte poten kan laten lopen omdat ik zelf schoenen bij een hond belachelijk vind... maar kapotte poten onnodig vind ik nog erger.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik ga dit topic volgen want we hebben hetzelfde probleem met Jagger.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Vanmorgen dacht ik nog "schoentjes" :neenee: , de sneeuw ligt hier nou zo hoog dat ik een moord voor hondenlaarsjes zou doen.
Ijsballen elke keer, ik smeer wat vaseline en doop poten in lauw water.
En denk eraan om plastic zakjes om die harige benen te doen :U: :oeps:
Staff-Love
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Staff-Love »

Veel honden hebben last van de pekel die er gestrooid word tegen de sneeuw.
Ze gaan daardoor manken/trekken met hun pootjes.
Hier wat cremepjes wat je op de voetzooltjes kan smeren...:

Swiss voetzooltjeszalf

Afbeelding

Zalf voor een milde verzorging en voortdurende bescherming van de voetzooltjes van honden.

Te gebruiken voor honden met ruwe voetzooltjes of kloofjes, alsmede preventief voor lange wandelingen en in de winterperiode wanneer de dieren met strooizout in aanraking kunnen komen.

Swiss voetzooltjeszalf
- verzacht de huid
- beschermt de voetzooltjes tegen kloofje
- verhindert de vorming van sneeuwklompjes tussen de kussentjes
- trekt gemakkelijk in

De etherische oliën van de Manuka en Tea tree boom hebben natuurlijke desinfecterende en kiemremmende eigenschappen. In combinatie met huidverzorgende lipiden geeft dit uitstekende verzorgende en beschermende eigenschappen. 100% dierproefvrij.

shaws poten-was

Afbeelding

Shaws Poten-Was wordt gebruikt om de poten van de hond te beschermen tegen grint, asfalt, ijs, sneeuw of wegen die met zout behandeld worden. Ook ideaal voor honden die last hebben van gevoelige kussentjes. Zo helpt het perfect tegen brandnetel-irritatie.
Doordat de Was een anti-slip werking heeft wordt het ook gebruikt voor honden die na een operatie op gladde vloeren, zoals parket of zeil, lopen

Dierverzorgings Capha balsem

Afbeelding

Voor de verzorging van de slijmvliezen in de bek, het tandvlees, van de huid bij druk- en schuurplekken, na insectensteken, tekenbeten, krab- en bijtwonden, en voor verzorging van de poten.

Waarvoor is het bedoeld?
Capha® dierverzorgingsbalsem is speciaal voor de verzorging en reiniging van sterk belaste gedeelten van huid, slijmvlies en vacht bij kleine en grote dieren ontwikkeld. De olie is zuinig in het gebruik en kan dagelijks meerdere malen worden toegepast.

Wanneer gebruikt u het?
Capha® dierverzorgingsbalsem is geschikt voor de verzorging van druk- en schuurplekken. Het is eveneens bedoeld voor het verzorgen van de huid na insectensteken of tekenbeten en krab- en bijtwonden. De olie is ook geschikt voor het reinigen van oorschelpen en sterk belaste delen van poten alsmede voor het verzorgen van slijmvliezen van kleine dieren.
In de winter kan de olie gebruikt worden voor de verzorging van poten die last hebben van strooizout.

Hoe gebruikt u het?
Naar gelang van de grootte van het betreffende huidgedeelte enkele druppels Capha® dierverzorgingsbalsem op de huid aanbrengen en licht uitwrijven of inmasseren. Voor het reinigen van oorschelpen, slijmvliezen of neusgaten kan de olie ook op een zacht doekje of een watje gedruppeld worden. Voorzichtig en zacht van binnen naar buiten reinigen.

Capha® dierverzorgingsbalsem is in samenwerking met wetenschappers en dierenbezitters op de praktijk gericht ontwikkeld. Daardoor beantwoordt dit product aan de eisen van moderne dieren verzorging.

- Goed als therapeutisch middel bij dierenverzorging
- Heeft verzorgende uitwerking op beschadigde huidgedeelten
- Bevordert regeneratie van de huid
- Bevordert genezing
- Vermindert de irritatie
- Geeft goede wondgenezing
Afbeelding

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart

Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
Gollum
Zeer actief

Hé bedankt, dat ga ik eens proberen! :ok:
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Doe paw wax hierboven is meer tegen uitglijden en geeft niet echt verzorging of zo.
Wij gebruiken dat op shows, maar het is niet geweldig spul vind ik.

Wij gebruiken zelf voor onze honden Paw Balm. Dat geeft een soort laagje over het pootje en verzorgt meteen. Dazzle is net aan zijn been geopereerd en draagt wel schoenen (Ik moet zeggen dat dit toch wel het beste werkt).

Om de kloven te behandelen kan je er na het wandelen Helosan op smeren. Dit zorgt ervoor dat de voetjes sneller genezen.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Gollum
Zeer actief

Leonieke schreef:Doe paw wax hierboven is meer tegen uitglijden en geeft niet echt verzorging of zo.
Wij gebruiken dat op shows, maar het is niet geweldig spul vind ik.

Wij gebruiken zelf voor onze honden Paw Balm. Dat geeft een soort laagje over het pootje en verzorgt meteen. Dazzle is net aan zijn been geopereerd en draagt wel schoenen (Ik moet zeggen dat dit toch wel het beste werkt).

Om de kloven te behandelen kan je er na het wandelen Helosan op smeren. Dit zorgt ervoor dat de voetjes sneller genezen.
En waar kan ik die producten vinden?
@Martijn; dat doe ik idd iedere dag, alleen de kloofjes lijken niet minder te worden. Nu lijkt ze er nog geen last van te hebben maar dat wil ik ook voorkomen.

Hondenschoentjes vind ik echt het laatste redmiddel, voor als de rest niet goed werkt.
Ik heb daar toch een beetje een aversie tegen :oeps:
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Paw Balm - http://www.dursydog.nl/product/293/305/paw_balm/203205/" onclick="window.open(this.href);return false;

Helosan - http://www.dursydog.nl/product/293/305/helosan/101916/" onclick="window.open(this.href);return false;
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hier ook Paw Balm. Nadeel van vaseline, wat wel goed werkt, is dat het hele huis onder de pootjes zit.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Gollum schreef:Gol haar zooltjes zijn een beetje stuk, ze heeft een soort eeltkloven zo lijkt het. Nu met de sneeuw buiten en het bijbehorende zout-strooiwerk spoel ik 's avonds Gollums pootjes af en smeer haar zooltjes in met berkenteer creme. Ik heb de tip gekregen om vóór het wandelen de zooltjes in te smeren met vaseline maar ik vraag me af in hoeverre dat helpt tegen het zout? Ik heb laminaat en ze glibbert nu alle kanten op voordat we de deur uitgaan :ugh:
En wat kun je nog meer doen ter bescherming van de pootjes?
Voor de wandeling pootjes dik insmeren met vaseline, wandelen in het bos (ligt geen pekel) en bij thuiskomst pootjes met warm water afspoelen :E:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Gollum
Zeer actief

Geer schreef:Hier ook Paw Balm. Nadeel van vaseline, wat wel goed werkt, is dat het hele huis onder de pootjes zit.
Ja klopt, het is ook lastig weg te dweilen en Gol vind het niet leuk als ik aan haar pootjes zit. Het afspoelen doet ze dan wel weer erg goed, ik heb haar nu geleerd om pootjes te geven op de paarden manier, dus naar achteren. Heel handig :ok:
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder

Ongelezen bericht door DesireeK »

Ik heb de schoenen besteld...
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... hilit=zere" onclick="window.open(this.href);return false; pootjes

Ik ga geen risico meer lopen dat andere dingen niet helpen mijn Djuna weer pijn krijgt aan haar poten...
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”