Tirsa, mijn Franse bulldog, heeft het ook nog nooit koud gehad. En die had ook niet veel vacht. Gewoon lekker naar buiten en wandelen. Ik vraag me dan altijd af of al die honden al die jaren toen er nog niet zo'n gekte was met hondenjassen altijd kou hebben geleden??S@ndr@ schreef:ik heb mijn hond nog niet een keer zien bibberen, en veel ondervacht heeft die ook niet.
zolang hij in beweging blijft heeft ie het niet koud.
ik moet alleen af en toe zijn pootje ontdooien dan zitten er klontjes tussen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
al die hondenjassen tegenwoordig..
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: al die hondenjassen tegenwoordig..
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Toevallig zag ik vanmorgen een stukje in koffie tijd (jaja, zeg maar niets
)
Daar was een (ik dacht DA, maar in ieder geval een "expert") en die was echt de jassen aan het promoten. Omdat de honden niet meer aan kou gewend zijn, de mens heeft van de wolf een hond gemaakt die in huis leeft en zich daar ook op aangepast heeft. Volgens hem kon alleen een hond die een dikke vast had zoals bijvoorbeeld een husky zonder jas naar buiten, maar alle andere honden konden beter een jas krijgen. Zeker die honden die niet actief waren buiten.
Bij actieve honden zouden de spieren de warmte afgeven.
Heb het niet helemaal gevolgd, tv stond op de achtergrond aan, maar hij was echt de jassen aan het promoten. Al jaren zijn honden huisdieren en toen gingen ze toch ook gewoon naar buiten?
Volgens mij word je inderdaad over een paar jaar heel raar aangekeken als je geen jas voor je hond hebt.
Als ik kijk naar Kyra met haar dunne vacht en kale buik, denk niet dat ik haar een plezier doe met een jas. Ze is buiten zo actief, heb haar echt nog nooit zien bibberen of dat ze niet mee wil naar buiten.
Voor zieke of oude honden vind ik het goed dat er jassen bestaan, maar ik heb een beetje het gevoel of het aan het doorslaan is.
Daar was een (ik dacht DA, maar in ieder geval een "expert") en die was echt de jassen aan het promoten. Omdat de honden niet meer aan kou gewend zijn, de mens heeft van de wolf een hond gemaakt die in huis leeft en zich daar ook op aangepast heeft. Volgens hem kon alleen een hond die een dikke vast had zoals bijvoorbeeld een husky zonder jas naar buiten, maar alle andere honden konden beter een jas krijgen. Zeker die honden die niet actief waren buiten.
Bij actieve honden zouden de spieren de warmte afgeven.
Heb het niet helemaal gevolgd, tv stond op de achtergrond aan, maar hij was echt de jassen aan het promoten. Al jaren zijn honden huisdieren en toen gingen ze toch ook gewoon naar buiten?
Volgens mij word je inderdaad over een paar jaar heel raar aangekeken als je geen jas voor je hond hebt.
Als ik kijk naar Kyra met haar dunne vacht en kale buik, denk niet dat ik haar een plezier doe met een jas. Ze is buiten zo actief, heb haar echt nog nooit zien bibberen of dat ze niet mee wil naar buiten.
Voor zieke of oude honden vind ik het goed dat er jassen bestaan, maar ik heb een beetje het gevoel of het aan het doorslaan is.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik begrijp wat jullie zeggen, zeker voor jonge gezonde honden. Maar sommige honden hebben het toch wel nodigNeeltje schreef:Tirsa, mijn Franse bulldog, heeft het ook nog nooit koud gehad. En die had ook niet veel vacht. Gewoon lekker naar buiten en wandelen. Ik vraag me dan altijd af of al die honden al die jaren toen er nog niet zo'n gekte was met hondenjassen altijd kou hebben geleden??S@ndr@ schreef:ik heb mijn hond nog niet een keer zien bibberen, en veel ondervacht heeft die ook niet.
zolang hij in beweging blijft heeft ie het niet koud.
ik moet alleen af en toe zijn pootje ontdooien dan zitten er klontjes tussen
Taiga heeft nooit een jas aangehad. Maar het afgelopen half jaar is ze een aantal kilo kwijt geraakt en elke maand lijkt ze ouder te worden. Ze is 2 weken geleden 12 jaar geworden. Ze heeft het snel koud en met een jas aan heeft zij het minder snel koud. Zelfs met de sneeuw kreeg ze haar gekke 5 minuten
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb dat ook al een keer elders geschreven en ook Dust hoeft geen jasje aan bij de lange losloopwandeling maar toch dat " vroeger'.....dat vind ik toch anders liggen.
Wij hadden vroeger toen ik klein was de honden in de kennel. Ja duh, die had wel een vacht ja.
Nu denk ik ook weleens van : gut..ze liggen de hele dag in 20 graden hier binnen. Die vacht is niet meer zoals onze vroegere honden die hadden. Zouden zij het niet koud hebben ?
Zolang zij niet aangeven dat ze het koud hebben hoeft die jas niet...geven ze het wel aan...mooi dat die jas dan komt.
Nogmaals , Maxi,Gijsje en Dust(tijdens losloopwandelingen) hebben geen jasje aan en Dust mot geen regenjas anders had ie die ook aangehad als het regent want meneer zet geen stap dan en heeft er een bloedhekel aan en een jas beschermt zijn koppie en pootjes nog niet dus wordt ie in zijn ogen alsnog zeiknat en blijft dus maar gewoon thuis
maar ga ik het kleine rondje 's avonds laat en staat er een gure wind en is het koud met die vrieskou krijgt Dust zijn fleecejasje aan. Dat arme ding bibbert van de stoep af en het fleecejasje vindt ie wel okay . Het is tenslotte droog en meneer wordt niet nat. Ook een garnaal heeft een kop.
Maar dan ga ik niet zeggen: zoek het maar uit want vroeger....
Nee, dan krijgt ie fijn een jassie an.
Gijs krijgt zijn jasje aan na de training buiten totdat de auto warm is ...nodig of niet, kwaad kan het niet.
Wij hadden vroeger toen ik klein was de honden in de kennel. Ja duh, die had wel een vacht ja.
Nu denk ik ook weleens van : gut..ze liggen de hele dag in 20 graden hier binnen. Die vacht is niet meer zoals onze vroegere honden die hadden. Zouden zij het niet koud hebben ?
Zolang zij niet aangeven dat ze het koud hebben hoeft die jas niet...geven ze het wel aan...mooi dat die jas dan komt.
Nogmaals , Maxi,Gijsje en Dust(tijdens losloopwandelingen) hebben geen jasje aan en Dust mot geen regenjas anders had ie die ook aangehad als het regent want meneer zet geen stap dan en heeft er een bloedhekel aan en een jas beschermt zijn koppie en pootjes nog niet dus wordt ie in zijn ogen alsnog zeiknat en blijft dus maar gewoon thuis
Maar dan ga ik niet zeggen: zoek het maar uit want vroeger....
Nee, dan krijgt ie fijn een jassie an.
Gijs krijgt zijn jasje aan na de training buiten totdat de auto warm is ...nodig of niet, kwaad kan het niet.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Nou mijn oude bok van 10,5 krijgt geen jasje aan hoor. De 2 jonge honden van 20 maanden en 1,5 jaar wel.
Nacho heeft geen last van de kou en rent alle kanten op. James komt uit Curacao, heeft ook een vacht die geschikt is voor dat klimaat. Hij heeft geen ondervacht en bibbert heel erg. Hij krijgt ook rode pootjes. Nu met een jasje aan, voelt hij zich veel fijner. En Jules is zo klein, die word 1 grote sneeuwbal. Ze wilde ook niet meer meelopen en was alleen aan het janken. Jasje aan en ze kan weer lekker rondrennen en spelen.
Jazz komt ook uit Curacao, maar die heeft een hele dikke vacht en geen last van de kou. Die gaat er ook gewoon in liggen rollen
Heb liever vrolijke honden met jasje, dan 2 honden die niet mee willen lopen en alleen maar aan het bibberen zijn..omdat jasjes niet voor jonge, gezonde honden zijn.
Nacho heeft geen last van de kou en rent alle kanten op. James komt uit Curacao, heeft ook een vacht die geschikt is voor dat klimaat. Hij heeft geen ondervacht en bibbert heel erg. Hij krijgt ook rode pootjes. Nu met een jasje aan, voelt hij zich veel fijner. En Jules is zo klein, die word 1 grote sneeuwbal. Ze wilde ook niet meer meelopen en was alleen aan het janken. Jasje aan en ze kan weer lekker rondrennen en spelen.
Jazz komt ook uit Curacao, maar die heeft een hele dikke vacht en geen last van de kou. Die gaat er ook gewoon in liggen rollen
Heb liever vrolijke honden met jasje, dan 2 honden die niet mee willen lopen en alleen maar aan het bibberen zijn..omdat jasjes niet voor jonge, gezonde honden zijn.

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik heb vanmorgen Daan's jasje maar meegenomen naar stal. Afgelopen zaterdag had hij het echt koud toen hij daar moest wachten terwijl ik met mijn paard bezig was. Vandaag was het niet nodig maar mocht hij het koud krijgen dan mag hij zijn jasje aan tijdens het wachten. Andere jaren had hij het helemaal niet zo snel koud, kan merken dat hij een jaartje ouder wordt. In maart wordt hij 13.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Veronique & Kyra schreef:
Zo denk ik er ook over.Max heeft nu dan wel een jas,maar die is 16 en hij heeft hem ook niet steeds aan omdat ik dat niet nodig vind.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Heb net meteen met Daan afgesproken dat hij ook 17 gaat worden.Inge O schreef:mijn cairntje is er 17 geworden en tijdens haar laatste winters had ze heus ook wel een truitje aan hoor, het is bij mij dus zéker ook geen princiepskwestie, verre van.kiki78 schreef:Ik heb vanmorgen Daan's jasje maar meegenomen naar stal. Afgelopen zaterdag had hij het echt koud toen hij daar moest wachten terwijl ik met mijn paard bezig was. Vandaag was het niet nodig maar mocht hij het koud krijgen dan mag hij zijn jasje aan tijdens het wachten. Andere jaren had hij het helemaal niet zo snel koud, kan merken dat hij een jaartje ouder wordt. In maart wordt hij 13.
maar honden als kasplantjes behandelen, nee, daar kan ik echt niet tegen.
Afgelopen donderdag reed de bus die ik wilde nemen niet dus maar naar stal gelopen, 2 uur lopen. Daan en Dieber waren nat geworden van alle sneeuw en toen ik klaar was waren hun vachten bevroren maar ze leken het niet koud te hebben. Bij Dieber stonden er hele plukken haar recht omhoog op haar kop. Ze zijn dus geen watjes maar oude mannetjes mogen aangeven dat ze het koud hebben en krijgen dan gewoon een jasje aan.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fien draagt 'r jas zodat ze niet doornat wordt, meer niet.
Dan kan ze lekker lang meelopen, ook in vies weer.
Maak ik er nou een kasplant van?
Dan kan ze lekker lang meelopen, ook in vies weer.
Maak ik er nou een kasplant van?
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Contacteer:
Ik denk dat als Lotje haar lange vacht nog had (hong tot op de grond voordat ze werd afgeknipt), dat ze dan geen jasje zou nodig gehad hebben, haar jasjes zijn een vervanging van haar vacht. Ze is nu 13 en word absoluut niet meer graag gekamd, ze jankt zelfs tijdens het kammen (ze heeft wat artrose en dan doet dat pijn denk ik). Ik vind de jasjes dan een mooie vervanging, maar ook enkel wanneer ze zelf aangeeft als ze het koud heeft, want als je haar laat kiezen loopt ze de hele dag in een jasje. Als je het op een stoel hangt, dan springt ze op de stoel, gooit het jasje eraf en probeert op de grond haar hoofd er in te steken.
Ze is 1 van de weinige honden die jasjes echt superleuk vind denk ik.
Heeft ze er anders last van, zonder jasje? Gewoon een vraagje uit interesse. Ik zie dat bij mijn leeuwhondjes niet dat ze last hebben van echt nat koud weer (ze zijn na een paar uur wel heel nat, maar last hebben ze er niet van en ze blijven ook gewoon meelopen), maar havanezen staan dan ook dichter bij de grond, dus dat zal misschien ook iets schelen.Dan kan ze lekker lang meelopen, ook in vies weer.
Laatst gewijzigd door Linsey op 06 dec 2010 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Robian
- Actief
- Aantal honden: 3
Het verschilt per hond en per situatie of de honden wel of geen jas aan krijgen.
Tijdens wandelingen krijgen ze geen van allen een jas aan. Ze zijn dan toch in beweging en houden zichzelf met hun vacht prima warm.
De jongste van 2 jaar krijgt alleen een jas aan als hij na de behendigheids training in de kou aan het hek vast komt te staan omdat we het parcours af moeten breken.
Ondanks cooling-down vind ik dat de spieren toch een behoorlijke dreun kunnen krijgen (vooral met snijdende wind)
De middelste van 12 jaar krijgt alleen een jas aan als hij mee gaat naar de behendigheids wedstrijden en hij een hele dag in een koude manege moet zitten.
De oudste van 13 jaar krijgt 's nachts een zelf gemaakte teddy jas aan. Hij slaapt bij ons op de slaapkamer en daar staan de ramen open en de verwarming uit.
Zijn oude lijft blijft gewoon een heel stuk soepeler als hij 's avonds een dek op heeft.
Hier een foto-tje van de zelfgemaakte jas.

Tijdens wandelingen krijgen ze geen van allen een jas aan. Ze zijn dan toch in beweging en houden zichzelf met hun vacht prima warm.
De jongste van 2 jaar krijgt alleen een jas aan als hij na de behendigheids training in de kou aan het hek vast komt te staan omdat we het parcours af moeten breken.
Ondanks cooling-down vind ik dat de spieren toch een behoorlijke dreun kunnen krijgen (vooral met snijdende wind)
De middelste van 12 jaar krijgt alleen een jas aan als hij mee gaat naar de behendigheids wedstrijden en hij een hele dag in een koude manege moet zitten.
De oudste van 13 jaar krijgt 's nachts een zelf gemaakte teddy jas aan. Hij slaapt bij ons op de slaapkamer en daar staan de ramen open en de verwarming uit.
Zijn oude lijft blijft gewoon een heel stuk soepeler als hij 's avonds een dek op heeft.
Hier een foto-tje van de zelfgemaakte jas.

Groetjes, Sylvia

-
Fin
- Zeer actief
Ik kwam van de week een mevrouw tegen met een Weimaraner, ongeveer dezelfde grootte als mijn dobers, en met hetzelfde soort vacht. Hondlief had een Hurtta jas aan. Want dat bleek te helpen met het voorkomen van blaasontstekingen. Het was me al opgevallen dat Chris, die met zijn zes jaar oud ook niet meer piep is, deze winter moeilijker zijn plas op kan houden, vaker moet, en dan ook kleinere plasjes doet. Last van zijn blaas dus. En zo kan het zijn dat ik inmiddels bij Zooplus twee hondenjassen besteld heb. Want 30 euro voor twee hondenjassen is een stuk goedkoper dan een rondje DA. En voorkomen voor mijn honden veel prettiger dan moeten genezen. Dus. 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze echt doornat is wordt ze bibberig.Linsey schreef: Heeft ze er anders last van, zonder jasje? Gewoon een vraagje uit interesse. Ik zie dat bij mijn leeuwhondjes niet dat ze last hebben van echt nat koud weer (ze zijn na een paar uur wel heel nat, maar last hebben ze er niet van en ze blijven ook gewoon meelopen), maar havanezen staan dan ook dichter bij de grond, dus dat zal misschien ook iets schelen.
Je merkt ook echt dat ze dan niet meer mee wil spelen en rennen.
Misschien scheelt het wel dat ze haar volwassen vacht nog niet heeft, dat weet ik niet, maar ze wordt nu echt erg koud als ze doornat is.
Ik heb van de week die jas ook gebruikt tegen de sneeuwballen aan haar buik, omdat ze de dag ervoor iet meer kon lopen van de ballen.
Dat hielp ook goed
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, feitelijk wel.Inge O schreef: oordeel of veroordeel ik hier specifieke mensen? ik zeg alleen wat ik vind van de algemene tendens, als jij voor jezelf wil invullen wat ik van fien denk moet je dat vooral doen.
Want je zegt namelijk:
En Fien is oud noch ziek.Inge O schreef: dat vind ik ook nog heel wat anders, meer nog, ik heb al voor een aantal honden een jasje/truitje gehad maar dan ging het inderdaad om zieke of oude honden.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
:lol: :lol:Nanna schreef:Nou moet ik opeens hier aan denkenMarjoleine schreef:Ik heb van de week die jas ook gebruikt tegen de sneeuwballen aan haar buik, omdat ze de dag ervoor iet meer kon lopen van de ballen.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan inderdaad er wel iets mee te maken hebben, ik merk hier bijvoorbeeld wel dat Dino (6,5 maand) sneller zal gaan bibberen dan Kai (3 jaar)en dat zijn vacht niet echt water tegen houd, terwijl bij Kai het echt al hard en lang moet regenen voordat hij tot op de huid nat is (buiten zijn achterwerk dan natuurlijk dat is direct kletsnatMarjoleine schreef:Linsey schreef: Heeft ze er anders last van, zonder jasje? Gewoon een vraagje uit interesse. Ik zie dat bij mijn leeuwhondjes niet dat ze last hebben van echt nat koud weer (ze zijn na een paar uur wel heel nat, maar last hebben ze er niet van en ze blijven ook gewoon meelopen), maar havanezen staan dan ook dichter bij de grond, dus dat zal misschien ook iets schelen.
Misschien scheelt het wel dat ze haar volwassen vacht nog niet heeft, dat weet ik niet, maar ze wordt nu echt erg koud als ze doornat is.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik van de week nog gezongen, toen mijn dochter vroeg of ik de vieze man kendeNanna schreef:Nou moet ik opeens hier aan denkenMarjoleine schreef:Ik heb van de week die jas ook gebruikt tegen de sneeuwballen aan haar buik, omdat ze de dag ervoor iet meer kon lopen van de ballen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik vraag me - serieus - af in hoeverre de ruimte (en de temperatuur) waar je honden veel verblijven invloed heeft. Ik denk zelf best veel. Wij stoken niet in alle ruimtes (de werkruimtes, opslag, magazijn etc.. worden doorgaans niet warmer dan 10/15 graden) en die zijn dus stuk koeler dan de ruimtes waar we wonen. Vooral Silka is heel graag in die meer koelere ruimtes. Daardoor is het verschil tussen buiten en binnen minder groot. Billy in mindere mate, maar ook hij ligt bijvoorbeeld graag daar waar geen vloerverwarming is.MJ schreef: Wij hadden vroeger toen ik klein was de honden in de kennel. Ja duh, die had wel een vacht ja.
Ik kan me voorstellen dat een hond die heel veel in de warmte verblijft meer moeite heeft met de overgang van warm naar kou. Of is dat onzin?
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Dat vraag ik me dus ook heel erg af.
En wat ik me ook afvraag, als je de jas vaak aandoet, wennen ze er dan aan? hebben ze het sneller koud als ze hem eens niet aan hebben?
En wat ik me ook afvraag, als je de jas vaak aandoet, wennen ze er dan aan? hebben ze het sneller koud als ze hem eens niet aan hebben?

-
blondie
- Zeer actief
Als ik niet thuis ben heb ik de kachel hier op max 14 a 15 graden staan, ramen open had ik voorheen ook...maar dan wordt het kouder dan de 14 graden en slaat de kachel aan en dan wordt er onnodig gestooktRami schreef:Ik vraag me - serieus - af in hoeverre de ruimte (en de temperatuur) waar je honden veel verblijven invloed heeft. Ik denk zelf best veel. Wij stoken niet in alle ruimtes (de werkruimtes, opslag, magazijn etc.. worden doorgaans niet warmer dan 10/15 graden) en die zijn dus stuk koeler dan de ruimtes waar we wonen. Vooral Silka is heel graag in die meer koelere ruimtes. Daardoor is het verschil tussen buiten en binnen minder groot. Billy in mindere mate, maar ook hij ligt bijvoorbeeld graag daar waar geen vloerverwarming is.MJ schreef: Wij hadden vroeger toen ik klein was de honden in de kennel. Ja duh, die had wel een vacht ja.
Ik kan me voorstellen dat een hond die heel veel in de warmte verblijft meer moeite heeft met de overgang van warm naar kou. Of is dat onzin?
Ik houd het bewust dus wat kouder in huis, ook omdat ik toch direct met de honden ga wandelen en het zweet op mijn hoofd komt als ik zelf na de wandeling een huis inkom waar het twintig graden of meer is.
Max temp is overig wel 19 graden in de woonkamer.. anders krijg ik het zelf bloedheet
Oh toevoeging, hondenjassen. Er lopen er hier weinig honden met jasjes aan, alleen de galgo en de whippet van de buren, en het is heel goed te zien dat die stukken lekkerder lopen met het jasje aan
En ik gooi ivm de donkerte die reflecterende hesjes wel eens om, als het regent is dat ook nog wel handig dan worden ze niet helemaal zeiknat, maar zelf hebben ze er niet veel van geloof ik. Heb dan natuurlijk ook wel honden met een flinke ondervacht.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Geen idee, denk dat het wel ergens meespeelt.Rami schreef:Ik vraag me - serieus - af in hoeverre de ruimte (en de temperatuur) waar je honden veel verblijven invloed heeft. Ik denk zelf best veel. Wij stoken niet in alle ruimtes (de werkruimtes, opslag, magazijn etc.. worden doorgaans niet warmer dan 10/15 graden) en die zijn dus stuk koeler dan de ruimtes waar we wonen. Vooral Silka is heel graag in die meer koelere ruimtes. Daardoor is het verschil tussen buiten en binnen minder groot. Billy in mindere mate, maar ook hij ligt bijvoorbeeld graag daar waar geen vloerverwarming is.MJ schreef: Wij hadden vroeger toen ik klein was de honden in de kennel. Ja duh, die had wel een vacht ja.
Bij ons geval gaat het niet op, bij ons in huis is het altijd 20/21 graden en Kyra ligt graag op/tussen/tegen me aan dus altijd lekker warm. Maar bij haar merk ik dus niets qua overgang.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Joera schreef:Dat vraag ik me dus ook heel erg af.
Daar ben ik ook best bang voor;straks heb ik een watje dat nergens meer tegen kan.Dus krijgt hij hem niet aan als het weer wat warmer is zoals de afgelopen 2-3 dagen.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Inge O schreef:dat denk ik wel maar dat huizen verwarmd worden is natuurlijk ook niet iets van gisterenRami schreef: Ik kan me voorstellen dat een hond die heel veel in de warmte verblijft meer moeite heeft met de overgang van warm naar kou. Of is dat onzin?.
Maar vroeger was het ook veel meer de gewoonte dat er in huis niet of slecht verwarmde ruimtes waren waar de hond ook weleens verbleef.
Bij boeren was dat misschien vaak een stal en bij stadsmensen een schuur of hondenhok.De hond kwam dan weleens in verwarmde ruimtes maar verbleef ook vaak ergens anders.Die kreeg dus tijd genoeg om goed om te schakelen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Zelfs al is het verwennen van de hond, is dat dan zo slecht? Ik zie mezelf mijn honden niet echt met fleecejasjes/truitjes lopen, maar ik heb er geen moeite mee als anderen dat wel doen. En of ze dat nou doen uit noodzaak (omdat de hond ziek/oud/geen vacht heeft) of voor de leuk, zal me eigenlijk worst wezen.
Je kunt een hond nl. ergere dingen aandoen
.
Je kunt een hond nl. ergere dingen aandoen

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Volgens mij valt het reuze mee met de jasjes. Ik zie nooit een hond met een jasje lopen tijdens mijn wandelingen in de kou. In de sport zie ik het wel meer, na inspanning.

Linda, Izzie en Bram
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, dat denk ik ook. Er was 'vroeger' toch maar vaak één verwarmde ruimte (daar waar de kachel of haard was), de rest van het huis was onverwarmd. De meeste mensen hebben nu zelfs CV op de gang en de wc!marian* schreef:Inge O schreef:dat denk ik wel maar dat huizen verwarmd worden is natuurlijk ook niet iets van gisterenRami schreef: Ik kan me voorstellen dat een hond die heel veel in de warmte verblijft meer moeite heeft met de overgang van warm naar kou. Of is dat onzin?.
Maar vroeger was het ook veel meer de gewoonte dat er in huis niet of slecht verwarmde ruimtes waren waar de hond ook weleens verbleef.
Bij boeren was dat misschien vaak een stal en bij stadsmensen een schuur of hondenhok.De hond kwam dan weleens in verwarmde ruimtes maar verbleef ook vaak ergens anders.Die kreeg dus tijd genoeg om goed om te schakelen.
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij wonen dus in zo'n oud huis, geen verwarming op de badkamer/wc/hal (keuken en woonkamer wel) en de hele bovenverdieping heeft geen verwarming plus ramen van uit de oertijd, geen dubbele beglazing en met gaten langs de zijkant naar buiten (beetje aan vervanging toe). En isolatie dat kenden ze toen ook nog niet, bovenverdieping is zeer slecht geïsoleerd ook. En daar slapen Lotje en Dino, de temperatuur zakt daar onder het vriespunt vanaf het buiten -5 is, Kai slaap ietsje verderop in de hal. Ze hebben geen problemen met de winterse temperaturen of het nu echt iets te maken heeft met hun slaapplaats dat weet ik niet, maar dat kan goed zijn. Waar het wel verwarmd is in huis, staat de thermostaat altijd op 15 graden. Lotje kan zich nu wel slechter warm houden, maar dat is nog maar iets van de afgelopen 2 jaar (eigenlijk vanaf dat haar vacht kort is), daarvoor had ze ook geen problemen met kou of nattigheid.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja precies.Wij hadden vroeger ijsbloemen op de slaapkamerramen en daar kwam de hond ook weleens.Rami schreef:
Ja, dat denk ik ook. Er was 'vroeger' toch maar vaak één verwarmde ruimte (daar waar de kachel of haard was), de rest van het huis was onverwarmd. De meeste mensen hebben nu zelfs CV op de gang en de wc!
Om vervolgens overdag weer een poosje buiten te bivakkeren.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Vind ik ooklieke schreef:Zelfs al is het verwennen van de hond, is dat dan zo slecht? Ik zie mezelf mijn honden niet echt met fleecejasjes/truitjes lopen, maar ik heb er geen moeite mee als anderen dat wel doen. En of ze dat nou doen uit noodzaak (omdat de hond ziek/oud/geen vacht heeft) of voor de leuk, zal me eigenlijk worst wezen.
Je kunt een hond nl. ergere dingen aandoen.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ik zie ze hier echt steeds meer, als ik vergelijk met 2 jaar terug toen zag er er nooit iemand mee lopen.Zoek stok! schreef:Volgens mij valt het reuze mee met de jasjes. Ik zie nooit een hond met een jasje lopen tijdens mijn wandelingen in de kou. In de sport zie ik het wel meer, na inspanning.
toevallig gister nog een jonge labrador van ongeveer 2 jaar gezien met een jas tijdens de gewone wandeling. Dan vraag ik me toch wel af of dat nodig is. De hond zat in de herfst nog super in zijn vacht en super speels, dus volgens mij was het niet medisch.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij voor zijn hond goed vind en uitzonderingen zeker daar gelaten. Als je een hond hebt die anders geen stap buiten wil zetten dan is een jas een prima alternatief.
Maar als ik die dierenarts bij koffietijd moet geloven dan mishandel je je hond bijna als je geen jas aandoet en hij geen husky achtige vacht heeft. En dat vind ik dus overdreven. Doordat mensen dat zien en horen worden steeds meer onnodige jassen aangeschaft, want dat moet tegenwoordig.
Mocht Kyra echt last van de kou gaan krijgen ben ik de eerste die naar de winkel rent, maar zolang dat niet is gaat ze gewoon lekker naakt naar buiten