Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een voorstelrondje..

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
m33rtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Een voorstelrondje..

Ongelezen bericht door m33rtje »

Hallo allemaal,

bij deze wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om mij voor te stellen. Wel ga ik het voorlopig even relevant voor het forum houden. Misschien dat er tzt wat meer bijkomt..

Ik ben 25 jaar en opgegroeid in Rotterdam. Alhoewel ik ook veel tijd doorbracht op de manege die dan weer net buiten Rotterdam lag. Telt dat ook?
Ik kan me niet anders heriineren dat we thuis honden hebben gehad. Noeschka een langharige Duitse Herder, was een jaar ouder dan ik, en was toen ik klein was mijn speelkameraadje. Ik heb ergens een foto dat ik naast haar in de mand lig en de verhalen gaan dat zij mij leerde drinken uit de waterbak en voordeed hoeje brokken moest eten.
Toen ik een jaar of 5 (denk ik) was, kregen we Pluto erbij. Een reu, malteser X jack Russel.
Op een beplaad moment was Nouschka ziek en is ze overleden. Rex kwam bij ons wonen. Een kortharige Duitse Herder (precies de commissaris), via iemand die hem had gered van een baas die hem vermoedelijk sloeg maar er eigenlijk zelf niet voor kon zorgen. Rex werd voor een paar jaar, tot ook hij stierf mijn redder in nood.
Toen ik 11 was kregen we Mistral, een Franse Bordeauxdog. Mistral is altijd het maatje van mijn zusje geweest.
Pluto overleed en toen hebben we een tijdje alleen Mistrals gehad. Toen Mistral een ernstige hartafwijking bleek te hebben en het letterlijk levensgevaarlij kwas voor haar om nog mee naar huis te gaan, hebben we een tijdje geen honden meer gehad.
Ik ging het huis uit en bij mijn ouders kwam Dobby erin. Een Chiahua (onmogelijke naam/ spelling). Althans dat staat op zijn paspoort, maar ik geloof het ook meteen als ze zeggen dt ie ergens uit spanje of roemenie komt. Ook Dobby is een soort van sociaal project. Zat opgesloten en was totaal onopgevoed.
De laatste aanwinst van de familie is Max, een Basset via de herplaatsing. Maar helaas is het met Max ook een beetje een aflopende zaak. Het lopen gaat steeds moeilijker en hij wordt steeds onhandiger (zo onhandig dat de lol eraf gaat en het zielig wordt).
Hoewel ik al jaren het huis uit ben, leen ik regelmatig de honden bij mijn ouders voor een wandeling door het bos of op het strand.
Maar nu mijn vriend en ik eenmaal gesetteld zijn, willen we een hondje van onszelf. Een kleine eigenwijze vriend die we iedere dag kunnen "ontvoeren" naar het bos en mee kunnen spelen.
Onze toekomstige vriend is inmiddels geboren en ligt nu prinsheerlijk bij mama en zijn broertjes en zusje. Op 22-1-2011 gaan we hem ophalen.

Zo toch nog een heel verhaal op de vroege ochtend. Ik moet zeggen ik zat al een paar dagen op het forum te lezen over vooral opvoeding van honden. (Ik lees alles wat los en vast zit) En heb besloten om me maar alvast te registreren. Ik heb al een paar dingen gelezen waarvan ik dacht huh?
Maar voor ik commentaar ga geven, eerst maar eens zien hoe ik het zelf ga doen.

Groetjes M33rtje
http://www.moosdeteckel.nl

"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Een voorstelrondje..

Ongelezen bericht door SannePP »

Welkom!!!
Wat een leuk verhaal, mooi dat je van jongs af aan al zoveel honden om je heen hebt gehad!

Wat voor hond krijgen jullie komend jaar??
RIP Cena :roos:
    DesireeK
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

WELKOM :D
    Afbeelding
    Onderschrift gemaakt door Kiki2000
    m33rtje
    Vaste gebruiker

Hallo,

We krijgen een ruwharige teckel. Het is nog steeds wel erg spannend. Zelfs nog een beetje onwerkelijk. In mijn achterhoofd klinkt een heel verstandig stemmetje dat zegt, rustig nu maar, eerst maar een kijken of alles goed gaat, en wachte ntot het zo ver is. Maar het hyper enthousiaste stemmetje dat is veel harder en zorgt ervoor dat ik al weken door het huis heen stuiter en de dieren(web)winkels stalk..
    Vooral het idee dat we een hondje krijgen wat we niet meer in hoeven te leveren 's avonds is heel leuk. Ik probeer mijn ouders al weken/ maanden zo ver te krijgen dat de honden mogen komen logeren, maar dan krijg ik "ruzie" met mijn ouders, want die gaan vooral de kline hond dan zo missen 's nachts...

"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
    m33rtje
    Vaste gebruiker

Ik zie nu pas dat ik hier en daar een spelfout heb gemaakt, mijn excuses en ter mijn verdediging, ik heb nachtdiensten, dus mijn ogen werken nog niet optimaal..

Ilse1979
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Ilse1979 »

Welkom!
    m33rtje schreef: Het is nog steeds wel erg spannend. Zelfs nog een beetje onwerkelijk. In mijn achterhoofd klinkt een heel verstandig stemmetje dat zegt, rustig nu maar, eerst maar een kijken of alles goed gaat, en wachte ntot het zo ver is. Maar het hyper enthousiaste stemmetje dat is veel harder en zorgt ervoor dat ik al weken door het huis heen stuiter en de dieren(web)winkels stalk..
    Heel herkenbaar stukje :lol1: Ik loop hier precies zo hoor! Wij hopen onze (eerste) pup rond de kerst te verwelkomen...
    Veel plezier met de voorpret! :D
    Yai
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Welkom en veel plezier! :ok:
    Afbeelding
    m33rtje
    Vaste gebruiker

Dank jullie wel voor alle welkoms. Leuk om zo ontvangen te worden.

Gisteren was hier een beetje een tegenstrijdige dag. We zijn naar onze toekomstige pup gaan kijken, wat echt fantastisch was. Zo klein en lief en knuffelig.
    En terwijl we daar waren, kreeg ik een sms van mijn zusje dat zij hun Basset in hebben moeten laten slapen. Hij ging ineens zo hard achteruit dat hij zelfs geen stoeprand meer op kon stappen.
    Zo zie je maar, leven en dood het ligt zo dicht bij elkaar. Op zo'n moment, sta je daar met een laag kippenvel en besef je dat eens te meer.

g.vercoelen
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

:D welkom op het forum :D
    Afbeelding
    Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
    Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
    Flevo Bordertje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Welkom op het forum :ok: Droevig van de basset, sterkte :roos: En natuurlijk heel veel voorpret op weg naar jullie pup :wink:
    Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”