:N: voor jou dan niet?Hilde schreef:Van jou vind ik het jammer, maar ik denk dat de combinatie van onze twee haantjes zeker voor jou wat minder prettig zal worden inderdaad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oudjaarswandeling Bussloo
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: Oudjaarswandeling Bussloo
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Die van mij is uitvallender net wat makkelijker te houden aan de riem vermoed ikElmo/maureen schreef: :N: voor jou dan niet?

- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
- Aantal honden: 2
Nou, wist ik eerst nog steeds niet helemaal zeker of Bella wel of niet loops was, nu is het overduidelijk! Jeetje wat een opgezette frut zeg
en wat een bloedverlies. Ik weet niet of ze oudejaarsdag meekan, hoe lang het duurt enzo. Het is haar eerste keer...
- Hilde
- Zeer actief
Hoelang is ze nu loops? Het is pas over 3 weken hè, ik vermoed dat het dan wel over is.Miss Fluffybottom schreef:Nou, wist ik eerst nog steeds niet helemaal zeker of Bella wel of niet loops was, nu is het overduidelijk! Jeetje wat een opgezette frut zegen wat een bloedverlies. Ik weet niet of ze oudejaarsdag meekan, hoe lang het duurt enzo. Het is haar eerste keer...

- BellaDonna
- Zeer actief
Ik heb al langer de indruk dat ze loops is, door haar gedrag. Het is pas sinds vandaag dat ze bloed verliest. Daardoor én doordat het haar eerste keer is vind ik het moeilijk in te schatten. Maar wellicht is het over drie weken weer oké
Ik hou gewoon even een slag om de arm.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
Hilde schreef:Die van mij is uitvallender net wat makkelijker te houden aan de riem vermoed ikEn Elmo is volgens mij net iets meer hardhoofd in dat soort dingen
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Hij is gewoon tilbaarElmo/maureen schreef:Hilde schreef:Die van mij is uitvallender net wat makkelijker te houden aan de riem vermoed ikEn Elmo is volgens mij net iets meer hardhoofd in dat soort dingen
Elmo is een lichtgewichtje

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ja joh, je krijgt nooit spierpijn van Elmo! 
- Elmo/maureen
- Zeer actief
sjaak-k schreef: Hij is gewoon tilbaar
word je sterk vanLéonieHonden schreef:Ja joh, je krijgt nooit spierpijn van Elmo!
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Teven vertonen vaak een tijd voor de loopsheid al bepaald gedrag, maar pas als je bloed vindt, is je teef echt loops, hoor.Miss Fluffybottom schreef:Ik heb al langer de indruk dat ze loops is, door haar gedrag. Het is pas sinds vandaag dat ze bloed verliest. Daardoor én doordat het haar eerste keer is vind ik het moeilijk in te schatten. Maar wellicht is het over drie weken weer okéIk hou gewoon even een slag om de arm.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- BellaDonna
- Zeer actief
Hé, dank je wel voor de info! Heb ik haar dus al 2 weken te vroeg niet meer los laten rennen....Scooby schreef:Teven vertonen vaak een tijd voor de loopsheid al bepaald gedrag, maar pas als je bloed vindt, is je teef echt loops, hoor.Miss Fluffybottom schreef:Ik heb al langer de indruk dat ze loops is, door haar gedrag. Het is pas sinds vandaag dat ze bloed verliest. Daardoor én doordat het haar eerste keer is vind ik het moeilijk in te schatten. Maar wellicht is het over drie weken weer okéIk hou gewoon even een slag om de arm.
Helemaal als het zo duidelijk is.
Een gemiddelde loopsheid duurt drie weken, dus met een beetje geluk is het dan net over (hoewel een teef dan vaak nog wel aantrekkelijk ruikt voor sommige reuen, maar ook dat is per teef verschillend).
Hopelijk is het over 3 weken dan over, een beetje interressant voor reuen is dan niet zo erg. Als ze dan zelf niet wil, loopt ze die er gemakkelijk uit op Bussloo
-
*Jolanda*
Hilde schreef:Ja, maar je kunt je hond ook aan de lijn houden als je wilt. Máár dan kan ik niet beloven dat er geen buurtende honden komen, misschien niet uit onze groep, maar er lopen daar ook genoeg gezinnetjes-met-aanstormende-labradors en dat soort mensen*Jolanda* schreef:De honden lopen los zeker of niet?!
Dan hou ik het voor gezien. Magic aan de lijn houden in zo`n groep is geen doen en ze is erg bang voor vuurwerk dus de kans dat ze (te) heftig reageerd als ze schrikt bestaat en dat risico neem ik niet.
Jammer....
- Hilde
- Zeer actief
Jammer! Ik heb afgelopen jaar iig geen knallen gehoord, maar voor hetzelfde geld is het dit jaar ineens wel raak en dat wil ik ook voorkomen*Jolanda* schreef:Dan hou ik het voor gezien. Magic aan de lijn houden in zo`n groep is geen doen en ze is erg bang voor vuurwerk dus de kans dat ze (te) heftig reageerd als ze schrikt bestaat en dat risico neem ik niet.
Jammer....

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Eigenlijk heb ik met de Oudjaarswandeling nooit knallen op Bussloo gehoord. Wel hoor je in de verte het carbid schieten, maar dat klinkt echt heel ver weg.Hilde schreef:Jammer! Ik heb afgelopen jaar iig geen knallen gehoord, maar voor hetzelfde geld is het dit jaar ineens wel raak en dat wil ik ook voorkomen*Jolanda* schreef:Dan hou ik het voor gezien. Magic aan de lijn houden in zo`n groep is geen doen en ze is erg bang voor vuurwerk dus de kans dat ze (te) heftig reageerd als ze schrikt bestaat en dat risico neem ik niet.
Jammer....
Groetjes, Karen
- Hilde
- Zeer actief
Idd, maar ik weet niet hoe bang Magic is. Beau is een enorme angsthaas met knallen maar vorig jaar was hij niet onder de indruk.Scooby schreef:Eigenlijk heb ik met de Oudjaarswandeling nooit knallen op Bussloo gehoord. Wel hoor je in de verte het carbid schieten, maar dat klinkt echt heel ver weg.

-
Pelia33
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador retriever en Oud Duitse Herder
Moet er zeker 1 1/2 uur voor rijden denk ik, toch wel beetje ver anders was ik graag meegegaan.
Als er eens een wandeling iets dichterbij is ga ik zeker mee en kunnen er wel wat met mij meerijden (heb een bus)
Als er eens een wandeling iets dichterbij is ga ik zeker mee en kunnen er wel wat met mij meerijden (heb een bus)
- Erwina
- Zeer actief
Gister hadden wij een wandeling van een ander forum, waarbij aan het begin van de wandeling 2 honden Rex heel erg aan het terroriseren waren. Dit kan mede komen, omdat Rex gecastreerd is, maar later zochten ze met z'n 2en ook een ander slachtoffer, dus het zal wel een combi van die honden en Rex zijn geweest. Maar goed, Rex werd hierdoor dus echt chagrijnig en reageerde dat op elke hond af die in de buurt kwam. Als gevolg hiervan heb ik Rex ruim de halve wandeling aan de riem gehad, zodat ik andere honden bij hem weg kon houden.. Mocht dit op Bussloo weer gebeuren, dan lopen Bianca en ik gewoon een ander rondje, want ik wil niet de wandeling voor andere verpesten. Niet dat Rex écht wat doet, maar hij snauwt wel continu dan. Dan weten jullie ervan 
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Goed dat je het zegt! Ik zal Boris dan ook wat extra in de gaten houden want hij kan behoorlijk geïnteresseerd zijn in gecastreerde mannetjes (overigens, als ze dan een keer snauwen houdt hij in de meeste gevallen wel gewoon op gelukkig).Erwina schreef:Gister hadden wij een wandeling van een ander forum, waarbij aan het begin van de wandeling 2 honden Rex heel erg aan het terroriseren waren. Dit kan mede komen, omdat Rex gecastreerd is, maar later zochten ze met z'n 2en ook een ander slachtoffer, dus het zal wel een combi van die honden en Rex zijn geweest. Maar goed, Rex werd hierdoor dus echt chagrijnig en reageerde dat op elke hond af die in de buurt kwam. Als gevolg hiervan heb ik Rex ruim de halve wandeling aan de riem gehad, zodat ik andere honden bij hem weg kon houden.. Mocht dit op Bussloo weer gebeuren, dan lopen Bianca en ik gewoon een ander rondje, want ik wil niet de wandeling voor andere verpesten. Niet dat Rex écht wat doet, maar hij snauwt wel continu dan. Dan weten jullie ervan

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Erwina schreef:Gister hadden wij een wandeling van een ander forum, waarbij aan het begin van de wandeling 2 honden Rex heel erg aan het terroriseren waren. Dit kan mede komen, omdat Rex gecastreerd is, maar later zochten ze met z'n 2en ook een ander slachtoffer, dus het zal wel een combi van die honden en Rex zijn geweest. Maar goed, Rex werd hierdoor dus echt chagrijnig en reageerde dat op elke hond af die in de buurt kwam. Als gevolg hiervan heb ik Rex ruim de halve wandeling aan de riem gehad, zodat ik andere honden bij hem weg kon houden.. Mocht dit op Bussloo weer gebeuren, dan lopen Bianca en ik gewoon een ander rondje, want ik wil niet de wandeling voor andere verpesten. Niet dat Rex écht wat doet, maar hij snauwt wel continu dan. Dan weten jullie ervan
Hier ook een gecastreerd mannetje. Maar hele overhangende reuen krijgen in het ergste geval een goede snauw en dan is het over en loopt hij weer door. Maar in verre weg de meeste gevallen negeert hij deze honden straal en lopen we gewoon even verder. Mocht het nou helemaal niet gaan dan loop ik ook de andere kant op. Is geen probleem.
-
*Jolanda*
Magic wordt enorm boos op knallen dus als er ook maar een knal in de verte klinkt dan komt het blafsalvo al en heb ik kans dat ze ertussen uit knijpt om de knal op te zoeken.Hilde schreef:Idd, maar ik weet niet hoe bang Magic is. Beau is een enorme angsthaas met knallen maar vorig jaar was hij niet onder de indruk.Scooby schreef:Eigenlijk heb ik met de Oudjaarswandeling nooit knallen op Bussloo gehoord. Wel hoor je in de verte het carbid schieten, maar dat klinkt echt heel ver weg.
En ik weet niet hoe ze in een groep reageert dan. We zijn een groot gedeelte van de tijd bezig geweest om haar andere honden te laten accepteren en het wandelen met andere honden gaat goed maar ik wil niet dat ze een terug val krijgt in een groep honden. Want Timber komt haar dan nog even helpen ook!
We nemen geen Risico dus blijven "lekker" thuis kijken volgend jaar wel weer een keer.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik moet helaas afhaken, heb toch andere plannen die dag.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Kan me goed voorstellen dat je al dat werk en die moeite niet wil riskeren dat ze door een stomme vuurwerk knal weer terugvalt in oud gedrag. Wel jammer want volgens mij heb je een heel mooie GR die ik wel eens in het echt had willen zien*Jolanda* schreef:We nemen geen Risico dus blijven "lekker" thuis kijken volgend jaar wel weer een keer.
- Hilde
- Zeer actief
Jammer Suzanne en Jolanda! En doe maar niet hoor met Magic, 't lijkt me een verstandig besluit. 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mss dat ik ook wel weer eens kom....altijd alleen met Ace mee wezen wandelen omdat de rest daar niet zo geschikt voor is.....maar Zpades trekt zo erg op Ace qua karakter dat ik t wel aandurf....
Even thuis kijken naar de planning, roep vanavond...
- Hilde
- Zeer actief
Dat zou enorm leuk zijn!crutz schreef:Mss dat ik ook wel weer eens kom....altijd alleen met Ace mee wezen wandelen omdat de rest daar niet zo geschikt voor is.....maar Zpades trekt zo erg op Ace qua karakter dat ik t wel aandurf....

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zet me er maar op met Zpades & Ziva (onze huisrat ofwel PRT), vriendlief ligt toch op bed...
-
Marieke*
- Zeer actief
En als je je zwarte bengel mist. Ik heb er twee bij me, die jou ook heel leuk vinden haha!veertje schreef:Nou als dat de voorwaarde is, dan ga ik meeErwina schreef:Ja hoor, dat kan! Moet je wel je camera van Bianca meenemenveertje schreef:
Hebben jullie nog ergens een plekje vrij in de auto?Als dat zo is zou ik wel graag mee wandelen. Ik neem dan geen honden mee.
Misschien heb ik tegen die tijd wel een nieuwe spiegelreflex
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Zal Joris vertellen dat ik met z'n vriendin ga wandelen
- Hilde
- Zeer actief
crutz schreef:Zet me er maar op met Zpades & Ziva (onze huisrat ofwel PRT), vriendlief ligt toch op bed...

- Hilde
- Zeer actief
Zijn er mensen die achteraf bij de auto's nog wat willen drinken/eten?
Dan kan ik wat te drinken en eten meenemen, maar dan moeten jullie wel zelf een beker meenemen.
Zijn er dan nog mensen die ergens allergisch voor zijn of iets echt niet lusten?
Ik neem denk ik chocomel mee, bezwaren?
Dan kan ik wat te drinken en eten meenemen, maar dan moeten jullie wel zelf een beker meenemen.
Zijn er dan nog mensen die ergens allergisch voor zijn of iets echt niet lusten?
Ik neem denk ik chocomel mee, bezwaren?