Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen hondenschoentjes Polar Trex
Moderator: moderatorteam
- Jayka
- Vaste gebruiker
Ervaringen hondenschoentjes Polar Trex
Hallo,
Heeft iemand hondenschoentjes van het merk Ruffwear Bark'n Boots (met rubber zool)? Bevallen ze, blijven ze goed zitten, en hoe vallen de maten? Met name ook hoe de maten normaal vallen - heb soortgelijke schoentjes gepast maar de breedte valt veel ruimer uit als de lengte - (hond heeft spitse pootjes en nagels groeien snel), dus ik vraag me af of de poot dan gaat schuiven in de breedte als je de maat aan de lengte van de poot aanpast.
Heb voor mijn hond de Polar Trex besteld omdat ze altijd rauwe voetjes heeft in de winter, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen mbt soortgelijke schoentjes.
Heeft iemand hondenschoentjes van het merk Ruffwear Bark'n Boots (met rubber zool)? Bevallen ze, blijven ze goed zitten, en hoe vallen de maten? Met name ook hoe de maten normaal vallen - heb soortgelijke schoentjes gepast maar de breedte valt veel ruimer uit als de lengte - (hond heeft spitse pootjes en nagels groeien snel), dus ik vraag me af of de poot dan gaat schuiven in de breedte als je de maat aan de lengte van de poot aanpast.
Heb voor mijn hond de Polar Trex besteld omdat ze altijd rauwe voetjes heeft in de winter, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen mbt soortgelijke schoentjes.
03-01-2017...dag lieve Jayka...
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Re: Ervaringen hondenschoentjes Polar Trex
Ik ben ook heel benieuwd, want ze staan ook op mijn verlanglijstje.

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Die pas jij nietmarye schreef:Ik ben ook heel benieuwd, want ze staan ook op mijn verlanglijstje.
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hadden voor Dazzle eerst deze : http://www.dursydog.nl/product/308/544/ ... st/245207/" onclick="window.open(this.href);return false;, maar die waren echt waardeloos. Dazzle kreeg er wondjes van en ze gingen continu uit. Ook gingen de achter schoenen draaien.
Nu hebben we deze gekocht: http://www.dursydog.nl/product/308/544/ ... st/245209/" onclick="window.open(this.href);return false;, die zijn echt super!! Blijven perfect zitten en zijn heel fijn aan en uit te trekken. Noor heeft ze zelfs met fietsen aan gehad toen haar poot kapot was. Ze springen ermee over de sloot en banjeren ermee door de blubber, maar ze gaan niet uit!! Thuis spoel je ze onder de kraam schoon en de zijn weer als nieuw.
Nu hebben we deze gekocht: http://www.dursydog.nl/product/308/544/ ... st/245209/" onclick="window.open(this.href);return false;, die zijn echt super!! Blijven perfect zitten en zijn heel fijn aan en uit te trekken. Noor heeft ze zelfs met fietsen aan gehad toen haar poot kapot was. Ze springen ermee over de sloot en banjeren ermee door de blubber, maar ze gaan niet uit!! Thuis spoel je ze onder de kraam schoon en de zijn weer als nieuw.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Voor Floris heb ik een paar Bark'n boots grip tex omdat hij steeds zijn kussentje aan de achterpoot kapot loopt en na een keer of 10 een kwartiertje langs de fiets was 1 schoen al stuk,de zool was al door en daar zat dus een gat in.
Ze blijven wel goed zitten maar dat is dus het enige waar ik tevreden over ben.
Ik heb geprobeerd om via het bedrijf waar ik ze heb gekocht iets te regelen met de garantie maar dat valt er niet onder.
In de beschrijving staat dat ze gebruikt kunnen worden voor het zwaarder werk in bergen e.d. nou mooi niet dus
Ze blijven wel goed zitten maar dat is dus het enige waar ik tevreden over ben.
Ik heb geprobeerd om via het bedrijf waar ik ze heb gekocht iets te regelen met de garantie maar dat valt er niet onder.
In de beschrijving staat dat ze gebruikt kunnen worden voor het zwaarder werk in bergen e.d. nou mooi niet dus
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- Jayka
- Vaste gebruiker
En de pasvorm? Heb je de lengte van de poot genomen en de breedte voor lief genomen, of heeft jouw hond wel ronde pootjes? (dan klopt de maattabel).
Valt de rand van de zool exact op de rand van het grote kussentje, of iets er overheen (ruimer)?
Ik heb de Grip Tex nl gepast en bij maat S voor kan ik een vinger er bij in steken in de breedte, maar voor heeft ze die maat hard nodig voor het spitse pootje en nagels.
Achter paste ik maar XS omdat de achterpoten smaller zijn dan de voorpoten maar dat zooltje valt dan precies op de rand van haar grote voetkussentje; in de breedte houd ik nog meer dan een vinger over. Ik wil dus voor maat S ipv XS gaan voor achter maar vraag me dus af of ze schuivende pootjes in die schoenen krijgen als ze zo wijd zitten, en of dat dus weer irritatie kan geven.
De verkoper zei tegen mij dat ze goed vast gezet konden worden en dat dat niets uit maakte, maar als ik mezelf met schoenen naga, maakt zoiets wel degelijk uit?
Valt de rand van de zool exact op de rand van het grote kussentje, of iets er overheen (ruimer)?
Ik heb de Grip Tex nl gepast en bij maat S voor kan ik een vinger er bij in steken in de breedte, maar voor heeft ze die maat hard nodig voor het spitse pootje en nagels.
Achter paste ik maar XS omdat de achterpoten smaller zijn dan de voorpoten maar dat zooltje valt dan precies op de rand van haar grote voetkussentje; in de breedte houd ik nog meer dan een vinger over. Ik wil dus voor maat S ipv XS gaan voor achter maar vraag me dus af of ze schuivende pootjes in die schoenen krijgen als ze zo wijd zitten, en of dat dus weer irritatie kan geven.
De verkoper zei tegen mij dat ze goed vast gezet konden worden en dat dat niets uit maakte, maar als ik mezelf met schoenen naga, maakt zoiets wel degelijk uit?
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Zou zoiets ook werken bij een shih tzu mix? Ik zag laatst een kortharige hond met deze schoentjes lopen door de zoutstraat. En dat bleef mooi zitten! Ideaal lijkt me, schone droge voeten en geen gepiep door zout.
Zijn ze ook antiglij?????
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb wel eens gekeken naar schoentjes maar de verhalen waren wisselend. Uiteindelijk heb ik gekozen voor tapen met vetrap. Tenminste, het is nog maar een keer echt nodig geweest maar ik was er wel tevreden over. Het schuurt niet, zit perfect en ze zijn er zo aan gewend 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Jayka
- Vaste gebruiker
AnneMarie schreef:Zou zoiets ook werken bij een shih tzu mix? Ik zag laatst een kortharige hond met deze schoentjes lopen door de zoutstraat. En dat bleef mooi zitten! Ideaal lijkt me, schone droge voeten en geen gepiep door zout.
Je bedoelt de Polar Trex, of de andere schoentjes die genoemd werden? Kijk hier even: http://www.vitamine-hond.com/hondenarti ... sport.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Die link schoentjes zijn met profiel zie ik! 
- Jayka
- Vaste gebruiker
Ja met profiel!
Ik heb ze vandaag gehaald (had ze ruim 2 weken geleden al besteld maar ze hebben ze nu pas binnen - een zeer beperkte voorraad).
Ze zitten qua pasvorm aan de zijkanten van de pootjes wat ruim, omdat ik 1 maat groter moest hebben omdat de lengte van de poot anders niet zou passen. Mijn hond heeft hele spitse pootjes en vrij lange nagels - ook als ze geknipt zijn-. Het is even wennen hoe je ze goed en handig aan moet doen en voor de hond is het ook even wennen.
Mijn hond had al wel op neopreensokjes gelopen, maar daar gleed ze steeds flink mee uit. Met deze schoentjes glijd ze alleen wat door als ze achter de bal aan rent en wil stoppen of een scherpe wending in rent. Er ligt een vliesje sneeuw, dus dat is altijd glad. Ik had er 1 niet goed strak, dus die gleed iets van de poot af, maar nadat ze strak aan zaten ging het prima. Aan te raden is wel de hond niet in volle patrol met andere honden te laten rennen want dan kunnen ze op gladde stukken wel onderuit gaan. Verder gleed ze niet uit met normaal draven tijdens de wandeling. De schoentjes draaien niet, dus ik ben blij dat ik ze nu voor haar heb. Pasvorm is prima.
Ik heb ze vandaag gehaald (had ze ruim 2 weken geleden al besteld maar ze hebben ze nu pas binnen - een zeer beperkte voorraad).
Ze zitten qua pasvorm aan de zijkanten van de pootjes wat ruim, omdat ik 1 maat groter moest hebben omdat de lengte van de poot anders niet zou passen. Mijn hond heeft hele spitse pootjes en vrij lange nagels - ook als ze geknipt zijn-. Het is even wennen hoe je ze goed en handig aan moet doen en voor de hond is het ook even wennen.
Mijn hond had al wel op neopreensokjes gelopen, maar daar gleed ze steeds flink mee uit. Met deze schoentjes glijd ze alleen wat door als ze achter de bal aan rent en wil stoppen of een scherpe wending in rent. Er ligt een vliesje sneeuw, dus dat is altijd glad. Ik had er 1 niet goed strak, dus die gleed iets van de poot af, maar nadat ze strak aan zaten ging het prima. Aan te raden is wel de hond niet in volle patrol met andere honden te laten rennen want dan kunnen ze op gladde stukken wel onderuit gaan. Verder gleed ze niet uit met normaal draven tijdens de wandeling. De schoentjes draaien niet, dus ik ben blij dat ik ze nu voor haar heb. Pasvorm is prima.