Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik ben in het bezit van een langharige teckel, die ik eens in de maand of eens in de 2 maanden een keer mee neem onder de douche.
Daar krijgt ie een uitgebreide was beurt, eerst met een gewone hondenshampoo, en daarna een conditioner die voor een diepere donkere kleur zorgt van jean peau.
Nu vroeg ik mij af of er meerdere mensen zijn die hun hond wassen op regelmatige basis.
En welke shampoo en eventuele conditioner je dan gebruikt
Altijd kortharen gehad die werden nooit gewassen, behalve Ko die af en toe in mensenstront of andere stinktroep ging rollen, dan werd ze gewassen met citroen-allesreiniger.
Om de drie weken maar ik vind het nu echt iets te koud. Want het duurt wel even voor een tibetaan tot op zijn huid droog is.
Ik gebruik de Day to Day shampoo en conditioner van Chris Christensen
Nora meestal twee keer per jaar in de trimsalon. Maar dat is om de ruiperiode te versnellen dus ze word gewoon gewassen met universele shampoo, het gaat er meer om dat ze tijdens het wassen en drogen haren los laat.
Nilo was ik soms een week voor de show, omdat hij nogal eens zand en modder onder zn buik heeft hangen. Op hem gebruik ik helemaal geen shampoo, dan verandert hij in een langhaar Collie Das gewoon afspoelen met water dus.
Mukkie hebben we nog niet gewassen. Benthor is in 5 jaar misschien 2 keer gewassen.
Iarik moet er wel vaak aan geloven. Hij plast vaak tegen zijn voorpoten aan en gaat dan heel erg stinken. Ik was hem dan met hondenshampoo van het huismerk van de dierenwinkel (discus) en daarna nog wat cremespoeling voor mensen (goedkoop merk uit de supermarkt).
ik had een echte smeerkees shaggy die lag in iedere waterpoel/moddelpoel/mesthoop als dat op den duur ruikbaar werd ...dan werd hij in een sopje gezet van badedas met hondenshampoo van de groothandel beaubeau (belgische groothandel) dit zal zo'n eens in de twee maander zijn geweest zomers wat minder dan zwom hij geregeld dus werd vanzelf schoon.Nina is niet zo'n smeerkees zij heeft alleen een vossenstrontfetisj :N: dus dan gaat ze wel de sop in haha maar dat is misschien twee keer per jaar
Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
Ik was Kai en Dino om de 2-3 weken, tussendoor poten afspoelen en gedeelte van de borstkast. Ik gebruik voor Kai en Dino: Petsilk moisturizing shampoo en conditioner, petsilk bright white, #1 All systems pure white lightening shampoo, biogroom lanolin, pet silk leave in conditioner en petsilk liquid silk. De shampoos wissel ik af, ik gebruik die niet allemaal in dezelfde wasbeurt De leave in condtioner en liquid silk gebruik ik na elke wasbeurt en tussendoor soms ook nog.
Lotje word gewassen wanneer ze vuil is, dat is misschien om de maand soms 2 maanden. Voor Lotje gebruik ik shampoo en condtioner van Caniderm.
Noa gaat 1x in de maand ongeveer in bad. Maar alleen maar omdat ze het super geweldig vindt.
Geen shampoo in de wintermaanden. Ik wil het vetlaagje niet erafhalen nu met de kou.
Ik zal nog eens een filmpje plaatsen van Noa in bad
Toby eigenlijk nooit, alleen als ie in de poep gerold heeft, laatste keer is alweer 10 maanden geleden...
Kori ongeveer eens per maand, als ze een luchtje begint te krijgen Ze wordt gewassen met Betadine Scrub en soms wat andere mensen- of babydingen
Hier als ze in iets vies gerold hebben of zó erg onder de modder zitten dat ik het er niet fatsoenlijk af krijg met alleen een handdoek. In de zomer als ze heel veel zwemmen dan ook wel wat vaker. Maar gemiddeld denk ik eens in de 8 weken. En dat is nog wel vaak.
Drie à vier keer per jaar vermoed ik. Voor mij is dat normaal voor een dieren die in huis leven en zichzelf niet wassen zoals een kat. Ik vind het vreselijk om een hond te aaien en dan zo'n vieze vetlaag op mijn handen te hebben. Dat wil ik dus echt niet bij mijn honden.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Hondenlucht... ja, sorry, dan had je geen hond moeten nemen. Honden horen niet naar Jean Peau te ruiken; is niet goed voor hun sociale gedrag ook; andere honden kunnen daar heel apart op reageren.
Mijn honden gaan in bad als ik vind dat dat nodig is; een keer of 3 per jaar ofzo. Of als ze in de rui zijn en ik ze daarbij wat wil helpen. Ik gebruik dan ook Jean Peau.
Guinnie gaat iets vaker, maar met dien verstande dat het door een trimsalon gedaan wordt en we voortaan alleen nog haar kont wassen; dat gaat met de ontlasting niet altijd helemaal goed en hoewel ik het er zelf prima uit kan halen, knippen, schoonmaken, borstelen.. zo af en toe een wasbeurtje is dan wel prettig. Voor ons aller gemakt (bijna 14 jaar oude hond van zon'20 kg de trap op zie ik niet zo...) gebeurt dat bij een trimmer.
Als de kerels 's wat hebben aan diarhee ofzo, dan was ik ze zelf in de badkuip, maar dan ook alleen de kont / broek.
Ik was mijn honden ook alleen als ze in iets vies gerold hebben. Als ze aait dan heb je echt geen vette handen, en ze stinken ook niet Volgens mij hebben honden een zelfreinigende vacht, als je ze vaak wast dan worden juist weer snel vies.
Toen ik hem net had elke dag Maar dat telt niet.
Tegenwoordig was ik hem eigenlijk nooit. Zijn vacht blijft zelf gewoon keurig schoon.
Ik ken trouwens wel van die honden die als je 1 keert aait je meteen pikzwarte vette handen hebt, als ik zo'n hond had werd die toch echt even gewassen.
Tyra was ik als ze in iets vies heeft gerold. Meestal maak ik een stukje schoon met een washandje maar soms zit ze helemaal onder
Jigzy eigenlijk nooit, maar zij zwemt wel veel in de zomer en rolt nu in de sneeuw die is schoon zat
Suzanne123 schreef:Hondenlucht... ja, sorry, dan had je geen hond moeten nemen. Honden horen niet naar Jean Peau te ruiken; is niet goed voor hun sociale gedrag ook; andere honden kunnen daar heel apart op reageren.
Mijn honden hebben geen problemen met hun sociale gedrag hoor .
Ze ruiken ook niet naar shampoo, ze ruiken gewoon heel neutraal.
Ik kom er zonder problemen voor uit dat ik een hondenlucht echt niet aangenaam vind. Mijn honden leven in huis, ze liggen op de mat en op de zetel (zoals de meeste honden hier op het forum). Ik probeer het huis proper en goed ruikend te houden, en dat kan niet als de honden niet proper zijn.
Nu blijven mijn honden uit zichzelf redelijk proper en wsl zou ik ze "zo vaak" niet moeten wassen. Maar voor mij voelt het gewoon fijner aan als ze af en toe onder de douche gaan.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Nawosh was ik na iedere loopsheid en wanneer ze erg vies is (als ze bijv. weer eens onder een plassende Romis heeft staan snuffelen)
Wel beperk ik het altijd tot de "aangedane" plekken. Als ik haar al eens helemaal was is het hooguit eens per jaar in de zomer.
Haar snuit was ik wel vaker omdat ze die overal in steekt en er vervolgens jeuk aan krijgt. Na een wasbeurt is dat weer een tijdje beter.
Ik gebruik altijd shampoo van Petsilk.
Romis was ik vrijwel niet.
Joanie was ik een keer of 3 per jaar wel helemaal.
Bunker is nu nog maar 4 maand bij ons en heb hem 1x gewassen...(na de 1e trip in de modder)
foefer waste ik ongeveer 3 a 4 keer per jaar...nooit speciale shampoo gebruikt..de mijne en lekker wat conditioner erin nadien(werd hij lekker fluffie van )
Groetjes, Viv
"Once you have a poodle everything else is a dog" "Foefertje...always on my mind"
Hier ook geen vette vacht, heerlijk zacht en 'zelfreinigend'. Modder en vuil gewoon laten drogen en dan heb je alleen een zandbak in huis Of desnoods het ergste er even met alleen water uitspoelen.
Bella is nog maar 2 x met shampoo gewassen, bij de trimster en 1 x na paardepoeprollen
Ze loopt overigens wel graag mee onder de douche, vooral met ijsbalpootjes, maar aangezien ik mezelf alleen met water douche is het voor haar niet anders dan een warme regenbui
~Tine~ schreef: Ik vind het vreselijk om een hond te aaien en dan zo'n vieze vetlaag op mijn handen te hebben. Dat wil ik dus echt niet bij mijn honden.
denk vooral niet dat alle honden dit hebben - mijn honden worden nooit gewassen maar ik kan ze een uurtje of 100 zitten aaien zonder vieze handen te krijgen hoor .
de mijne hebben dat ook niet en ze stinken evenmin :M:
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love