Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup doodgebeten in Beverwaard
Moderator: moderatorteam
-
fay
- Actief
- Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer - Aantal honden: 4
Pup doodgebeten in Beverwaard
26 december 2010
In de Beverwaard is zondagochtend een pup doodgebeten door een Stafford Terrier. Volgens de eigenerasse van het dode dier was ze haar pup aan het uitlaten toen er plotseling op de Houdringeweg een loslopende hond aan kwam rennen en toebeet.
Ondanks pogingen van de vrouw om haar hondje te redden liet de terrier niet los. Ook de eigenaar van de vechthond wist de pup niet los te krijgen. Het beestje overleed ter plaatse.
De eigenaresse van de pup gaat aangifte doen bij de politie.
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... Beverwaard" onclick="window.open(this.href);return false;
In de Beverwaard is zondagochtend een pup doodgebeten door een Stafford Terrier. Volgens de eigenerasse van het dode dier was ze haar pup aan het uitlaten toen er plotseling op de Houdringeweg een loslopende hond aan kwam rennen en toebeet.
Ondanks pogingen van de vrouw om haar hondje te redden liet de terrier niet los. Ook de eigenaar van de vechthond wist de pup niet los te krijgen. Het beestje overleed ter plaatse.
De eigenaresse van de pup gaat aangifte doen bij de politie.
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... Beverwaard" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
- Aantal honden: 1
Re: Pup doodgebeten in Beverwaard
Het zal verdomme wel niet weer een Stafford zijn.
Ben blij dat je ze hier nog maar heel zelden ziet.

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat erg
Een Stafford Terrier, zoals in het bericht staat, is een niet bestaand ras. Het is dus maar de vraag wat voor hond het gedaan heeft.Lucky luke schreef:Het zal verdomme wel niet weer een Stafford zijn.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
kortharig en van het pitbulltype zal een te omslachtige beschrijving geweest zijn.
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
In die krant worden twee rassen over één kam geschoren terwijl waarschijnlijk niet eens bekend is of het überhaupt een rashond is.Rosita Compagner schreef:kortharig en van het pitbulltype zal een te omslachtige beschrijving geweest zijn.
-
fay
- Actief
- Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer - Aantal honden: 4
deze maand echt raak geweest voor dit soort ras
http://www.hondenenpuppies.nl/stafford/ ... dere-hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenenpuppies.nl/stafford/ ... dere-hond/" onclick="window.open(this.href);return false;
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
en een hele fijne kerst 
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja inderdaad. Het niet-bestaande ras Stafford Terrier slaat wel toe zeg.fay schreef:deze maand echt raak geweest voor dit soort ras
- krullie
- Zeer actief
een vreselijk ongeluk.
zeker als het jezelf overkomt.
zeker als het jezelf overkomt.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
daarom is mijn omschrijving correct, maar dat kun je toch niet van een journalist verwachten. We weten, en zeker hier, om welk TYPE hond het gaat. Het was namelijk geen waterhond en ook geen airedale.EstherK schreef:In die krant worden twee rassen over één kam geschoren terwijl waarschijnlijk niet eens bekend is of het überhaupt een rashond is.Rosita Compagner schreef:kortharig en van het pitbulltype zal een te omslachtige beschrijving geweest zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Heeft de burgemeester niets beters te doen met de sneeuw? Het lijkt mij dat zij noch politie, justitie of deskundige is?fay schreef:deze maand echt raak geweest voor dit soort ras
“Het incident is bij de politie gemeld. Ik wil weten waarom een een jaar oude hond dat agressieve gedrag vertoont. Het dier wordt onderzocht op aangeboren agressiviteit. Hoe kan herhaling voorkomen worden? Daar gaat het om.”
Er is zo veel jammer aan dit artikel. Stafford Terrier (de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt), geen onderscheid tussen agressie naar hond of mens en denken dat het wel op te lossen valt met een muilkorf of cursus terwijl niet de hond maar de eigenaar verkeerd is...
Dát gajes mocht van mij opgeruimd worden.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Beverwaard wonen een hoop antilianen,en ook ik loop om als ik er 1 zie aankomen,soms terecht soms onterecht,maar ik neem het risico ook niet,want de verantwoorde hondenbaasjes met dit ras kom ik hier buiten niet vaak tegen,en ik weet niet of dat hier ook het geval is,maar het zou zomaar zo kunnen wezen. 
Het zal je pup maar zijn

Het zal je pup maar zijn

- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef:Beverwaard wonen een hoop antilianen,en ook ik loop om als ik er 1 zie aankomen,soms terecht soms onterecht,maar ik neem het risico ook niet,want de verantwoorde hondenbaasjes met dit ras kom ik hier buiten niet vaak tegen,en ik weet niet of dat hier ook het geval is,maar het zou zomaar zo kunnen wezen.
Het zal je pup maar zijn![]()
Beter extra voorzichtig zijn dan onnodig risico nemen met je eigen honden. Maar meestal is aan het type baas al duidelijk te zien wat voor vlees je in de kuip hebt...
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Die hebben ze al hoordagmar88 schreef:Arme pupjes... Je zou die bazen toch zelf een hersenverschijnsel bezorgen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat soort mensen zou een honden houdt verbod moeten krijgen ja, maar dat valt ongeveer niet te handhaven in Nederland, helaas 
- Atraps
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij
- Contacteer:
Bij mij in de buurt ook redelijk veel Steffies. Leuke beesten en nog belangrijker denk ik, goede baasjes!
Wie anderen klein maakt is zelf niet groot.

- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Vreselijk!
Heel erg voor de eigenaren van de pup.
Heel erg voor de eigenaren van de pup.

Groetjes Annemieke
-
Angelique.
renee-uk schreef:
*graait een handje mee*
Maar wel triest voor het pupje
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
wat een bullshLucky luke schreef:Het zal verdomme wel niet weer een Stafford zijn.
Ik ben blij dat er hier verstandige baasjes wonen die hun hond bij zich houden en opvoeding geven

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Chicoahua schreef:wat een bullshLucky luke schreef:Het zal verdomme wel niet weer een Stafford zijn.
Ik ben blij dat er hier verstandige baasjes wonen die hun hond bij zich houden en opvoeding geven
Psies, alhoewel er hier nu een loopt, 5 maanden en absoluut niet fris, ik hou mn hart vast. Dat baasje kennende is dat hondje eerdaags exit en loopt ze met een nieuwe pup
Vreselijk voor baasjes en pup
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik ga bij elke hond die de hoogte van Muis voorbij gaat in de ankers want ik ben nogal zuinig op mijn honden en dan ben ik maar een aansteller of paniekvogel, maar het zal je toch gebeuren met je pup (of volwassen hond, maakt niet uit)
verbieden, uitroeien, fokverbod en houdverbod erop heeft allemaal geen drol zin want dan gaan ze wel over op de kangal, boerboel of Tosa of Cane Corso...
Want dat is leuk joh!!! een hond die kleine hondjes stukbijt

verbieden, uitroeien, fokverbod en houdverbod erop heeft allemaal geen drol zin want dan gaan ze wel over op de kangal, boerboel of Tosa of Cane Corso...
Want dat is leuk joh!!! een hond die kleine hondjes stukbijt
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Jij schuift het absoluut niet onder stoelen over banken he dat je staffords gruwelijk haat.Nanna schreef:Daarnet op de wandeling hoorde ik van mensen dat de Duitse dogpup van haar vriendin (hondje van 4 mnd oud) ook was aangevallen en toegetakeld door een stafford.
Beestje heeft hersenverschijnselen dus het is nog maar de vraag of het het gaat redden.![]()
Bah, kutvechtbeesten. Van mij mogen ze opgeruimd worden, vandaag aan de dag nog.
Maar ja, of het opschiet? Dan vind het gajes dat er meestal bij hoort wel weer wat anders om te gaan stangen en jutten.
En met jou reactie van mij mogen ze opgeruimd worden wat ben jij voor een hondenliefhebber?
Er zijn mensen die wel gewoon van het ras houden en er verantwoordelijk mee omgaan hoor.
Tis al erg genoeg dat er zat mensen zijn die er niet verantwoordelijk mee omgaan.
maar die reactie dat ze opgeruimd mogen worden doet me erg veel pijn.
Vooral na de rad.
Hou me ten goede wat er is gebeurd had absoluuuut niet mogen gebeuren.
Maar die reactie van jou geeft me echt de kriebels bah.
Je hebt het over levende wezens hoor.
Je zegt toch ook niet over een jongen op school die altijd andere mensen in elkaar trapt mag hopen dat ie snel kapot leg.
Sorry hoor. walg echt van jou reactie
stop nu maar met typen

- dagmar88
- Zeer actief
Dan hebben z'n ouders daarvoor ook maar verantwoordelijkheid te nemen. Wat een vergelijking zegwenmart20 schreef:Jij schuift het absoluut niet onder stoelen over banken he dat je staffords gruwelijk haat.Nanna schreef:Daarnet op de wandeling hoorde ik van mensen dat de Duitse dogpup van haar vriendin (hondje van 4 mnd oud) ook was aangevallen en toegetakeld door een stafford.
Beestje heeft hersenverschijnselen dus het is nog maar de vraag of het het gaat redden.![]()
Bah, kutvechtbeesten. Van mij mogen ze opgeruimd worden, vandaag aan de dag nog.
Maar ja, of het opschiet? Dan vind het gajes dat er meestal bij hoort wel weer wat anders om te gaan stangen en jutten.
En met jou reactie van mij mogen ze opgeruimd worden wat ben jij voor een hondenliefhebber?
Er zijn mensen die wel gewoon van het ras houden en er verantwoordelijk mee omgaan hoor.
Tis al erg genoeg dat er zat mensen zijn die er niet verantwoordelijk mee omgaan.
maar die reactie dat ze opgeruimd mogen worden doet me erg veel pijn.
Vooral na de rad.
Hou me ten goede wat er is gebeurd had absoluuuut niet mogen gebeuren.
Maar die reactie van jou geeft me echt de kriebels bah.
Je hebt het over levende wezens hoor.
Je zegt toch ook niet over een jongen op school die altijd andere mensen in elkaar trapt mag hopen dat ie snel kapot leg.
Sorry hoor. walg echt van jou reactie
stop nu maar met typen![]()
![]()
Mijn hondje is niet lang na afschaffing van de RAD geboren op een plaats waar ze nooit terecht had moeten komen, net als haar 30 broertjes en zusjes.
Er zijn natuurlijk bazen die er wel verantwoordelijk mee om gaan, maar naar mijn gevoel is het op dit moment dweilen met de kraan open wat betreft kruising staffjes die een nieuwe baas zoeken.
- wenmart20
- Zeer actief
dat was al voor de rad dweilen met de kraan open
alleen toen stond het niet op internet.
Nu wel.
Staffords zijn helaas honden die gewoon niet hond vriendelijk zijn.
maar om nou alle hond onvriendelijke rassen op te gaan ruimen
hebben we een hoop te doen.
Hond hond agressie is voor mij absoluut geen reden om een hond af te maken.
Tis een ras eigenschap.
Laten we dan beginnen met de honden opruimen die mens agressief zijn.
maar nee daar kijken we niet naar om
alleen toen stond het niet op internet.
Nu wel.
Staffords zijn helaas honden die gewoon niet hond vriendelijk zijn.
maar om nou alle hond onvriendelijke rassen op te gaan ruimen
hebben we een hoop te doen.
Hond hond agressie is voor mij absoluut geen reden om een hond af te maken.
Tis een ras eigenschap.

- wenmart20
- Zeer actief
als er 80 % bij zou zitten die niet er verantwoordelijk mee om zou gaan. Dan zouden er heeeel wat meer van dit soort incidenten zijn.Nanna schreef:Ik heb een hekel aan dat type hond omdat ik ze nul vertrouw. Meestal loopt er wijdbeens, be-capuchond, maatschappelijk niets voorstellend gajes bij namelijk die het wel "vet" vinden als hun joekel bijt.wenmart20 schreef: Jij schuift het absoluut niet onder stoelen over banken he dat je staffords gruwelijk haat.
Dan zal er 20% zijn die er verantwoordelijk mee omgaat. Wat moet ik dan met die 80% die dat niet doet? Er maar lijdzaam bij staan kijken hoe die kutbeesten mijn honden verscheuren?
Ik blijf erbij: opruimen. Weg ermee, met een hele grote boog. Die honden passen niet meer in deze tijd en in deze maatschappij.
En dan moeten de goeien maar met de kwaden lijden, daar zal ik verder niet mee zitten.
Dus nee ik geloof er niet in dat er 80 % niet verantwoordelijk mee omgaat.
Ik geloof eerder dat er 20 % rotte uitschot tussen zit.
Maarja met jou valt daar toch niet over te praten.
Als je eenmaal een hekel heb aan een soort ras blijf je toch discrimineren

-
tineke
wenmart20 schreef:Hond hond agressie is voor mij absoluut geen reden om een hond af te maken.
Tis een ras eigenschap.
Dus honden opruimen is niet erg als het maar niet jou ras betreft
Ik ben absoluut niet voor honden opruimen maar wel voor echt passende maatregelen tegen aso's met honden die te beroerd zijn om ze bij zich te houden.
En het aantals pitjes en staffords en de kruisingen die tegenwoordig in zeer grote getalen wordt aangeboden op sites als mp baart mij echt wel zorgen hoor.
Niet al die honden gaan goed terecht komen ,sterker nog het grootste gedeelte daarvan gaat dat niet bij lukken.
Laten er nu maar eens maatregelen worden getroffen ,eigenaar financieel verantwoordelijk voor alle schade om maar eens wat te noemen,die echt zoden aan de dijk zetten, voordat er regels komen waar honden en wel betrokken eigenaars weer de dupe van worden.
- wenmart20
- Zeer actief
tineke schreef:wenmart20 schreef:Hond hond agressie is voor mij absoluut geen reden om een hond af te maken.
Tis een ras eigenschap.
Dus honden opruimen is niet erg als het maar niet jou ras betreft![]()
Ik ben absoluut niet voor honden opruimen maar wel voor echt passende maatregelen tegen aso's met honden die te beroerd zijn om ze bij zich te houden.
En het aantals pitjes en staffords en de kruisingen die tegenwoordig in zeer grote getalen wordt aangeboden op sites als mp baart mij echt wel zorgen hoor.
Niet al die honden gaan goed terecht komen ,sterker nog het grootste gedeelte daarvan gaat dat niet bij lukken.
Laten er nu maar eens maatregelen worden getroffen ,eigenaar financieel verantwoordelijk voor alle schade om maar eens wat te noemen,die echt zoden aan de dijk zetten, voordat er regels komen waar honden en wel betrokken eigenaars weer de dupe van worden.
Volgens mij vat je het verkeerd op.
Hond die hond agressief zijn opruimen past absoluut niet in mijn straatje.
maar honden die mens agressief zijn vind ik niet in deze maatschappij thuis horen.
en de reden waarom ik de dekking met mijn teef heb afgezegd is omdat ik zoveel om me heen zie dat de baasjes zich heeeel anders kunnen voordoen dan ze werkelijk zijn.
Ik houd mijn honden bij me.
ze lopen hier ook los maar zodra er een andere hond aan komt lijn ik ze aan.
Mijn honden zullen echt niet ergens rondzwerven.