Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het verhaal van Faith **schokkende foto's**

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Irma10
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer
Contacteer:

Re: Het verhaal van Faith **schokkende foto's**

Ongelezen bericht door Irma10 »

Nou ik zie toch een vrolijke hond.....
De hoever-moet-je-gaan-discussie kan i.m.o. sowieso achterwege blijven. Ze is nou eenmaal gered, nou prima toch. Of dat nu is gebeurd voor zelfverheerlijking, boeien. Als die hond er beter mee word kan het me niet schelen wie of wat er ook beter van word.
Afbeelding
Thea Heiman
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Wij hebben 3 Griekse straathonden, eentje van 8 jaar en eentje van 5 jaar en eentje van 2 jaar. Het zijn prachtige mengelmoesjes met een flinke vleug jachthond.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Thea Heiman »

Irma10 schreef:Nou ik zie toch een vrolijke hond.....
De hoever-moet-je-gaan-discussie kan i.m.o. sowieso achterwege blijven. Ze is nou eenmaal gered, nou prima toch. Of dat nu is gebeurd voor zelfverheerlijking, boeien. Als die hond er beter mee word kan het me niet schelen wie of wat er ook beter van word.
Wij (Mirtos) zijn hier helemaal niet beter van geworden..... Ik snap die gedachte niet. :19: Waarom zouden wij over de rug van een hond er zelf beter van willen worden, het zijn juist dit soort opmerkingen die zo kwestend zijn....
Een hond heb je niet voor even maar voor het leven!
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Mirtos Applaus. Faith ziet er super uit. :D
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dianavdberkt schreef:Mirtos Applaus. Faith ziet er super uit. :D
:cheer: :cheer: :engel: :ok:

Ik snap alleen al dat gekreun en gesteun niet, hebben jullie het zo zwaar?
Die veer...laat maar :scratch:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Thea Heiman schreef:
Wij (Mirtos) zijn hier helemaal niet beter van geworden..... Ik snap die gedachte niet. :19: Waarom zouden wij over de rug van een hond er zelf beter van willen worden, het zijn juist dit soort opmerkingen die zo kwestend zijn....
fijn dat ze er "goed" bovenop gekomen is, denk alleen niet dat je nu al kan spreken van geen geestelijke schade, maar goed...
verder jullie zijn hier niet beter van geworden....dus wel, is een "project" van kijk eens hoe goed wij zijn, tenminste, naar mijn (en meerdere schijnbaar in dit topic) hoe goed wij zijn....
zeker met uitspraken zoals "ze is een knokker" en dan de vergelijking met kankerpatienten etc....
ben trouwens wel benieuwd hoe het straks met haar gaat als de kap er af is (oogkleppen werking nu dus ze kan natuurlijk wel ook anders gaan reageren als ze alles weer mee krijgt buiten), want dat is natuurlijk toch anders...

vooralsnog ziet t er goed uit, maar jammer dat een update pas na veel gevraag komt en dat er op zaken ook geen antwoord gegeven wordt...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jezus, het lijkt wel alsof je liever ziet dat die hond wegcrepeert om je gelijk te halen :roll:
Ik zou het ook verrekken om jouw van dag tot dag op de hoogte te houden als je toch alleen maar hoopt op slecht nieuws.
Moeten die mensen zich tegenover jou verantwoorden ofzo?
Het was een zieke jonge hond, en hij lijkt nu beter te worden. Wat is daar allemaal precies mis mee?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Jaap* schreef:Jezus, het lijkt wel alsof je liever ziet dat die hond wegcrepeert om je gelijk te halen :roll:
Ik zou het ook verrekken om jouw van dag tot dag op de hoogte te houden als je toch alleen maar hoopt op slecht nieuws.
Het was een zieke jonge hond, en hij lijkt nu beter te worden. Wat is daar allemaal precies mis mee?
:ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Jezus, het lijkt wel alsof je liever ziet dat die hond wegcrepeert om je gelijk te halen :roll:
was niet de enige die om de nieuwe foto's vroeg en het is toch een kleine moeite om op vragen te antwoorden (vraag niet om een dag tot dag update, verbaas me dat er luchtvaartmaatschappijen zijn die zo'n zieke hond mee nemen),
en de hond heeft al gecrepeerd om hier te komen, idd gaat het nu gelukkig goed....maar de vraag blijft was het het creperen waard (even vanuit de hond gezien dan)....maar goed, daar ging het niet over....want "de mens" heeft bepaald dat die tijd van creperen in het niet staat tov dat het nu goed gaat....ja, IK vind dat dierenleed en hond door dat dal trekken...idd, nu ziet ze er goed en blij uit (van een afstandje), gelukkig, anders was alle ellende helemaal voor niets geweest...

maar goed, zal t allemaal wel verkeerd zien, heb idd ook zo'n familielid die schijnbaar geen knokker was (volgens sommige stellingen hier in het topic) omdat hij voor aktieve euthanasie heeft gekozen toen hij ongeneeselijke kanker als diagnose kreeg ipv er tot in lengte van dagen voor te knokken en totaal mens onterend te komen overlijden op het end....
Jaap*
Zeer actief

Het gaat hier over een hond die door mensen door het hoofd is geschoten, en over andere mensen die vinden dat ze daar verantwoording voor moeten nemen, denk ik.
Ik had het prima gevonden als de hond was afgemaakt. Én ik vind het prima, en vooral voorstelbaar, als mensen zich er om bekommeren als je zoiets aantreft.
Ik begrijp je argument daarom niet zo goed. En wat het met zieke mensen te maken heeft begrijp ik ook niet om eerlijk te zijn.
Thea Heiman
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Wij hebben 3 Griekse straathonden, eentje van 8 jaar en eentje van 5 jaar en eentje van 2 jaar. Het zijn prachtige mengelmoesjes met een flinke vleug jachthond.

Ongelezen bericht door Thea Heiman »

Jaap* schreef:Het gaat hier over een hond die door mensen door het hoofd is geschoten, en over andere mensen die vinden dat ze daar verantwoording voor moeten nemen, denk ik.
Ik had het prima gevonden als de hond was afgemaakt. Én ik vind het prima, en vooral voorstelbaar, als mensen zich er om bekommeren als je zoiets aantreft.
Ik begrijp je argument daarom niet zo goed. En wat het met zieke mensen te maken heeft begrijp ik ook niet om eerlijk te zijn.
:ok: :ok: :ok: Dankjewel!
Een hond heb je niet voor even maar voor het leven!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

crutz schreef:...
Was jij dat nou wiens hond bij een breedtesprong keihard met de zijn buik op de rand van de bak klapte en daar nogal geschonden door raakte, of vergis ik me? :denken:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wil de hond schreef:
Was jij dat nou wiens hond bij een breedtesprong keihard met de zijn buik op de rand van de bak klapte en daar nogal geschonden door raakte, of vergis ik me? :denken:
Ja je vergist je, dat was Magnum :wink:
Perry en Noah

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik heb het over iets dat langer geleden is dan dat jij lid bent.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wil de hond schreef:Ik heb het over iets dat langer geleden is dan dat jij lid bent.
Ik kom hier vanaf 2001 :hmmm:
Perry en Noah

Afbeelding
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Ik heb er voor gekozen mijn hond in te laten slapen nadat hij zijn elleboog gebroken had en 3 maal geopereerd was zonder succes.

Ook mij is dat door menigeen niet in dank afgenomen omdat een hond best met 3 poten kan leven. :blah:

Ook ik heb dus gekozen voor inslapen gewoon omdat ik het onnatuurlijk vind dat een hond zijn verdere leven door moet brengen als een invalide. Moest hij voor zichzelf zorgen dan had hiij het ook niet gered. Daarbij moet je niet uit het oog verliezen hoe de stand van de rug gaat krommen en alle andere eventuele gebreken ellende .

Ik ben van mening dat veel zieke dieren in leven worden gehouden om de mens een goed gevoel te geven. De asiels in Nederland zitten stampvol en wij halen honden uit het buitenland??

En daarbij als je sport met je hond, paard of wat dan ook dan weet je dat er ongelukken kunnen gebeuren dus moet je van tevoren al bedenken wat je zou doen. Dat mijn hond zijn elleboog brak had totaal niet met een sport te maken maar met het vangen van een omhoog gegooid balletje.

Marjolein
crutz
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
Wil de hond schreef:
Ja je vergist je, dat was Magnum :wink:

Idd, dat was Magnum en niet mijn hond, hier wel een teef met een gebroken achterpoot die idd bij geen 100% kans op herstel ingeslapen was...die had ik dus laten gaan op dat moment

&vergelijk met mensen, lees de rest vt topic, dan weet je wat ik bedoel...
Irma10
Vaste gebruiker
Contacteer:

Thea Heiman schreef:
Dat snap ik best ja. Maar mij interesseert het niet. Stichtingen zijn er nl. niet voor mensen, maar voor honden. Dus al was het zo, dan lig ik daar niet wakker van. Als die beesten maar beter worden. Succes ermee :ok:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

marjolein1 schreef: De asiels in Nederland zitten stampvol en wij halen honden uit het buitenland??

Marjolein
ow god... daar gaan we weer. jippie.
Even wachten tot na de kerst ajb. :N:
Jaap*
Zeer actief

marjolein1 schreef:Ik heb er voor gekozen mijn hond in te laten slapen nadat hij zijn elleboog gebroken had en 3 maal geopereerd was zonder succes.

Ook mij is dat door menigeen niet in dank afgenomen omdat een hond best met 3 poten kan leven. :blah:

Ook ik heb dus gekozen voor inslapen gewoon omdat ik het onnatuurlijk vind dat een hond zijn verdere leven door moet brengen als een invalide. Moest hij voor zichzelf zorgen dan had hiij het ook niet gered. Daarbij moet je niet uit het oog verliezen hoe de stand van de rug gaat krommen en alle andere eventuele gebreken ellende .

Ik ben van mening dat veel zieke dieren in leven worden gehouden om de mens een goed gevoel te geven. De asiels in Nederland zitten stampvol en wij halen honden uit het buitenland??

En daarbij als je sport met je hond, paard of wat dan ook dan weet je dat er ongelukken kunnen gebeuren dus moet je van tevoren al bedenken wat je zou doen. Dat mijn hond zijn elleboog brak had totaal niet met een sport te maken maar met het vangen van een omhoog gegooid balletje.

Marjolein
Dat moet je allemaal zelf weten, en wat je vind van het helpen van honden die het slecht hebben moet je ook zelf weten. Maar ik wordt wél pissig van die ondoordachte 'eigen hond eerst' nationalistische gedachten.

Als iemand een hond zoekt, dan maakt het helemaal geen zak uit waar die vandaan moet komen. Het gaat er om dat je een hond vind die bij je past. Het gaat er niet om binnen welke bureaucratische grenzen die geboren is lijkt me.
Alsof een hond daar uberhaupt iets aan kan doen.
En ik wil wel eens weten of alle asiels inderdaad zo vol zitten, hoewel dat niks uitmaakt als ik daar de hond die ik zoek niet kan vinden. Heb je de cijfers over de asielbezetting zo voorhanden toevallig?
Voor mij persoonlijk hoeft er geen hond speciaal te worden gemaakt, er zijn er genoeg. Ik gun een rasliefhebber élke pup die hij of zij maar wenst van harte, maar ik ben niet rasgevoelig en kies dus gewoon een gebruikte.
En als ik die hond uit Ouagadougou wil halen, dan doe ik dat.
Irma10
Vaste gebruiker
Contacteer:

En zo leg ut !
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Jaap* schreef:Dat moet je allemaal zelf weten, en wat je vind van het helpen van honden die het slechte hebben moet je ook zelf wetenook. Maar ik wordt wél pissig van die ondoordachte 'eigen hond eerst' nationalistische gedachten.

Als iemand een hond zoekt, dan maakt het helemaal geen zak uit waar die vandaan moet komen. Het gaat er om dat je een hond vind die bij je past. Het gaat er niet om binnen welke bureaucratische grenzen die geboren is lijkt me.
Alsof een hond daar uberhaupt iets aan kan doen.
En ik wil wel eens weten of alle asiels inderdaad zo vol zitten, hoewel dat niks uitmaakt als ik daar de hond die ik zoek niet kan vinden. Heb je de cijfers over de asielbezetting zo voorhanden toevallig?
Voor mij persoonlijk hoeft er geen hond speciaal te worden gemaakt, er zijn er genoeg. Ik gun een rasliefhebber élke pup die hij of zij maar wenst van harte, maar ik ben niet rasgevoelig en kies dus gewoon een gebruikte.
okay , okay..kerst is nog niet voorbij ...
Maar halleluja voor Japie. En een amen er ook nog bij. :engel:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ook al zou een hond niet 100% genezen.. als je de middelste foto van Faith bekijkt ziet ze daar er gelukkig op uit. Ze rent weer, terwijl als je de foto,s van haar kapotte bekkie ziet zou ik dat niet zo gauw gedacht hebben. En ik heb er schijt aan dat dat diertje uit het buitenland komt!
Kudos aan Mirtos!!!! :ok:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inderdaad, wat een zure reactie. Ze had gewoon ongelijk: Faith is er sneller dan wie ook kon hopen weer praktisch bovenop. Sommige mensen kunnen niet toegeven dat ze ongelijk hebben.

Ik geniet van de sneeuwfoto's, in elk geval :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

marjolein1 schreef:Ik heb er voor gekozen mijn hond in te laten slapen nadat hij zijn elleboog gebroken had en 3 maal geopereerd was zonder succes.

Zoek jij effe de cijfers op over de 'stampvolle' asiels in Nederland en kom daarna weer verder praten, ja?

En on-topic: Leuke foto's van een blij hondje in de sneeuw. Ik hoop en duim dat ze er inderdaad helemaal bovenop komt, maar dit ziet er goed uit. Ik blijf nog steeds van mening dat gruwelijke gevallen als dit beter ingeslapen kunnen worden (itt honden die geholpen zouden zijn met amputatie van een poot), maar als Faith helemaal opknapt is het toch alle moeite waard geweest.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

crutz schreef:Sorry, maar laat idd een hond (welk dier dan ook) idd niet onnodig lijden. Er is eerst daar aangemodderd met haar, pijn, sowieso al de eerste dagen, operaties, wonden die weer open trekken, een vlucht naar een vreemd land (apart trouwens dat er niet gereageerd wordt op de vraag mbt de gezondheidsverklaring, bedoel, heb vt jaar 2 puppen niet mogen vliegen omdat de KLM bang was dat ze t fysiek niet aan konden vanwege de leeftijd, nl. op 2 dgn na geen 10 wk, dan had t wel gemogen, de DA had de gezondheidsverklaring gewoon getekend, dus dat was t probleem niet. En dan zou een hond in deze toestand wel mogen ?????)

Maar goed, op papier is t dus een succesverhaal waar de stichting lekker mee kan pronken, in werkelijkheid dat weten alleen de mensen vd stichting, want op vragen wordt enkel met "quotes" uit t website berichtje van een tijd terug gereageerd.
Je moet een keer in staat zijn om je ongelijk te bekennen.

Deze hond heeft niet onnodig geleden: er is een weg gebleken naar verbetering en een waardig leven. Dan is het toch lonend geweest?
Thea Heiman schreef:
Mensen die aan de kant staan en zelf niets doen hebben altijd het meeste kritiek Thea. Zo zit de mensheid nu eenmaal in elkaar. En nee, dat is niet een mooige eigenschap. Ik vind dat jullie het goed gedaan hebben en ik ben blij dat er ook nog eens mensen zijn die voor honden opkomen, tegenover al die slechte mensen die ze van dichtbij half doodschieten, ophangen, laten verhongeren of in de fik steken en de groep die niets doet en mensen die er wel iets aan doen ook nog eens bekritiseren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

iones schreef:
crutz schreef:Sorry, maar laat idd een hond (welk dier dan ook) idd niet onnodig lijden. Er is eerst daar aangemodderd met haar, pijn, sowieso al de eerste dagen, operaties, wonden die weer open trekken, een vlucht naar een vreemd land (apart trouwens dat er niet gereageerd wordt op de vraag mbt de gezondheidsverklaring, bedoel, heb vt jaar 2 puppen niet mogen vliegen omdat de KLM bang was dat ze t fysiek niet aan konden vanwege de leeftijd, nl. op 2 dgn na geen 10 wk, dan had t wel gemogen, de DA had de gezondheidsverklaring gewoon getekend, dus dat was t probleem niet. En dan zou een hond in deze toestand wel mogen ?????)

Maar goed, op papier is t dus een succesverhaal waar de stichting lekker mee kan pronken, in werkelijkheid dat weten alleen de mensen vd stichting, want op vragen wordt enkel met "quotes" uit t website berichtje van een tijd terug gereageerd.
Je moet een keer in staat zijn om je ongelijk te bekennen.

Deze hond heeft niet onnodig geleden: er is een weg gebleken naar verbetering en een waardig leven. Dan is het toch lonend geweest.
Ik had de hond ook in laten slapen. Omdat ik er geen hoop in zag. Ik ben blij dat ik ongelijk heb gehad en ik hoop dat Faith (leuke woordspeling) nog een lange, gezonde en onnige toekomst tegemoet gaat :ok:
Ik hoop nog regelmatig updates te mogen lezen en foto's te mogen zien!
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Iedere hond die in een asiel zit is er 1 teveel. Ik heb dus geen zin in onzinnnig gebrul over statistieken enz. De honden die hier in Nederland in de asiels zitten zijn aangeschaft in Nederland. Misschien wel door zogenaamde hondenliefhebbers die eventueel in een eerder stadium gebruik gemaakt hebben van dit forum. Mensen die het nu allemaal zo goed weten. Of hondjes gekocht hebben van een slechte fokker. ??? en ze om de een of andere rede niet meer moeten.

Of je het wel of niet eens bent met de stelling "Het is goed voor de hond om hem een warm thuis in Nederland te geven" is een ethische vraag. Zelf kies ik er voor de dieren te laten in het land van herkomst. Dit doe ik d.m.v het doneren van geld aan verschillende instellingen waarbij ik eigenlijk het meest tot nu toe in miijn leven gegeven heb aan Brooke Hospital sorry hondenliefhebbers. :oeps:

Het blijft dus wat voor mening je hebt, wat je eigen grens is. Geloof me 3 keer een operatie is niet goedkoop dus waag het niet om over mij te zeggen dat ik geen goede zorg aan mijn hond heb gegeven. 3 keer operatie houdt OOK in weken oppassen en de deur niet uit kunnen. Ruim een half jaar dus kijken naar en zorgen voor een zieke hond. Met het aftikken van geld was ik er dus niet he, dit voor het geval hier weer commentaar op komt. Op 3 poten lopen echter ging me tever. Ik was er kapot van maar toch koos ik hiervoor.

Marjolein
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjolein
Daar kan ik mij best wat bij voorstellen, aangezien er een hoop mensen zijn die deze operatie laten uitvoeren en hun hond echt niet minder hond is op drie poten.
Daarbij, als we moeten uitgaan van wat het 'in de natuur' nog zou halen kan ik beter direct alle 4 mijn dieren een roze spuitje cadeau doen.
marjolein1 schreef:Iedere hond die in een asiel zit is er 1 teveel. Ik heb dus geen zin in onzinnnig gebrul over statistieken enz. De honden die hier in Nederland in de asiels zitten zijn aangeschaft in Nederland. Misschien wel door zogenaamde hondenliefhebbers die eventueel in een eerder stadium gebruik gemaakt hebben van dit forum. Mensen die het nu allemaal zo goed weten. Of hondjes gekocht hebben van een slechte fokker. ??? en ze om de een of andere rede niet meer moeten.

Of je het wel of niet eens bent met de stelling "Het is goed voor de hond om hem een warm thuis in Nederland te geven" is een ethische vraag. Zelf kies ik er voor de dieren te laten in het land van herkomst. Dit doe ik d.m.v het doneren van geld aan verschillende instellingen waarbij ik eigenlijk het meest tot nu toe in miijn leven gegeven heb aan Brooke Hospital sorry hondenliefhebbers. :oeps:

Het blijft dus wat voor mening je hebt, wat je eigen grens is. Geloof me 3 keer een operatie is niet goedkoop dus waag het niet om over mij te zeggen dat ik geen goede zorg aan mijn hond heb gegeven. 3 keer operatie houdt OOK in weken oppassen en de deur niet uit kunnen. Ruim een half jaar dus kijken naar en zorgen voor een zieke hond. Met het aftikken van geld was ik er dus niet he, dit voor het geval hier weer commentaar op komt. Op 3 poten lopen echter ging me tever. Ik was er kapot van maar toch koos ik hiervoor.

Marjolein
Als jij denkt dat regelmatige forumers hun honden in het asiel pleuren ben je niet helemaal 100.
Hier zijn juist de mensen die zo'n hond een tweede kans gunnen; maar zoals je er voor kunt kiezen een hond die jou aanspreekt te kopen van een fokker over de grens geldt dat even goed voor een herplaatser.
Daarbij, zoek jij in Nederland eens een hond die je aanspreekt en geen waslijst aan gedragsproblemen heeft.

Lekker toontje heb je.
:U: Het lijkt mij vrij nutteloos in een topic als dit te gaan hameren op hoe goed je was voor je hond en wat je financieel voor hem over had...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

Marjolein
Daar kan ik mij best wat bij voorstellen, aangezien er een hoop mensen zijn die deze operatie laten uitvoeren en hun hond echt niet minder hond is op drie poten.
Daarbij, als we moeten uitgaan van wat het 'in de natuur' nog zou halen kan ik beter direct alle 4 mijn dieren een roze spuitje cadeau doen.
hier gaat dus ook echt geen hond een amputatie krijgen, idd, als het onherstelbaar beschadigd is dan laat ik ze inslapen. Zoals ik eerder al beschreven heb, ooit op dat punt gestaan, maar de arts kon mij verzekeren met 1 operatie haar weer 100% op de been te krijgen, zelfs sportgeschikt...natuurlijk kan er bij een operatie nog vanalles mis gaan, maar als je vooraf al twijfels hebt of het gaat lukken dan is dat bij mij einde verhaal....
hier dus ook geen enkel "geval" die t in de natuur niet zou redden (sterker nog, zo af en toe blijkt zelfs dat ze ook prima hun eigen maaltje kunnen vangen als er weer een verdwaalde parelhoen/kip/konijn bij ons op de wei loopt en ik een stuk later dan de honden de wei op kom....

marjolein1 schreef:Iedere hond die in een asiel zit is er 1 teveel. Ik heb dus geen zin in onzinnnig gebrul over statistieken enz. De honden die hier in Nederland in de asiels zitten zijn aangeschaft in Nederland. Misschien wel door zogenaamde hondenliefhebbers die eventueel in een eerder stadium gebruik gemaakt hebben van dit forum. Mensen die het nu allemaal zo goed weten. Of hondjes gekocht hebben van een slechte fokker. ??? en ze om de een of andere rede niet meer moeten.

Marjolein
Als jij denkt dat regelmatige forumers hun honden in het asiel pleuren ben je niet helemaal 100.
Hier zijn juist de mensen die zo'n hond een tweede kans gunnen; maar zoals je er voor kunt kiezen een hond die jou aanspreekt te kopen van een fokker over de grens geldt dat even goed voor een herplaatser.
Daarbij, zoek jij in Nederland eens een hond die je aanspreekt en geen waslijst aan gedragsproblemen heeft.

Lekker toontje heb je.
:U: Het lijkt mij vrij nutteloos in een topic als dit te gaan hameren op hoe goed je was voor je hond en wat je financieel voor hem over had...
natuurlijk is een ieder vrij waar dan ook een hond vandaan te halen, maar onder het mom van "ik help er de lokale honden mee door deze er weg te halen" en "kijk mij eens goed doen" vind ik niet de juiste motivatie, idd de mensen die om het karakter een buitenlandertje halen prima, maar daar zijn net zo veel getraumatiseerde honden te vinden als hier....enkel andere trauma's.....

maar goed, ik vind wel of geen asielhond, wel of geen buitenlander (of het nu een goed gefokte pup is of een oud zwerver) niet de discussie,
enkel is het wel opvallend (mss iets van de laatste tijd, let er nooit veel op, maar de laatste tijd toch wat topics & berichten voorbij zien komen) hoeveel er als ze kort in NL zijn ontsnappen en hier dan (tijdelijk) rondzwerven....dat is toch niet omdat ze totaal geen trauma hebben...
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Dat er zoveel honden ontsnappen, komt waarschijnlijk omdat er steeds meer buitenlandertjes naar Nederland komen. Bijna al deze honden hebben een zwervend bestaan geleid in het land van herkomst, die zijn snel geneigd weg te lopen.
Mirtos, de stichting waar Faith bij vandaan komt, organiseert castratieprojecten en voorlichtingsprojecten op Kreta en sponsort ook de plaatselijke asiels en opvang. Daarnaast halen ze dieren naar Nederland waar ze op Kreta geen goed tehuis voor kunnen vinden. Faith heeft op de vrijwilligers een diepe indruk gemaakt, en ze konden het niet over hun hart verkrijgen om dit jonge dier, wat zo genadeloos en nodeloos was neergeschoten in te laten slapen. Ze hebben in overleg met diverse dierenartsen besloten te proberen dit ene diertje te redden, en het lijkt goed gelukt te zijn.

Nergens op de site lees ik eruit dat deze stichting zichzelf op de borst loopt te kloppen van oh oh oh wat zijn wij goed. Dit diertje heeft een kans gekregen. Er zijn er zoveel die dat niet krijgen.

Ik kan me voorstellen dat je een werk/sport hond niet op drie poten verder laat leven, maar er zijn zat hondjes die daar nog een heel best hondenleven mee kunnen hebben. Of een hond een hondwaardig bestaan kan hebben moet per geval bekeken worden, en dan bij voorkeur niet vanachter een toetsenbord, maar door mensen die dat ter plekke bekijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”