Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw lid

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Nieuw lid

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Hallo,

Even voorstellen: BaileysBaasje. En Bailey is een F1b Goldendoodle teefje, geboren op 2 september 2010. Wij hebben haar sinds 6 november in huis en op 12 november heeft ze al een heel drama voor de kiezen gekregen toen ze uit het niets gegrepen werd door een Duitse Herder en een Husky mix! (die al een bijtgeschiedenis bleken te hebben, maar toch niet aangelijnd liepen).
Bailey is momenteel behoorlijk eigenwijs, gezag aan het testen, wisselende tandjes aan het scherpen etc. De ene dag is ze een schatje, de andere dag bijzonder dwars. Het hoort erbij.
Wij hebben nog nooit eerder een pup gehad, altijd volwassen honden die al zindelijk en opgevoed waren, dus dit is een behoorlijke uitdaging!
Verder meld ik ook nog maar even dat ik me hier heb geregistreerd omdat hier, voorzover ik kan zien, het wel toegestaan is om over Cesar Millan en zijn methoden te praten. Ik was al eerder bij een ander hondenforum aan het posten, maar daar wordt elk onderwerp over hem gesloten en dat staat mij niet aan. Het is 1 ding om het niet met trainingsmethoden eens te zijn, maar om mensen te verbieden erover te discussieren gaat mij te ver.

Dat was het. Ik hoop deze site nog lang met veel plezier te bezoeken.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Re: Nieuw lid

Ongelezen bericht door Roompie »

Dat zag ik dus ook bij een ander forum. CM is daar verboden en dat vind ik niks.. ik wil kunnen praten waarover ik wil praten.
Vrijheid van meningsuiting! :mrgreen:
Afbeelding
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

welkom op het forum veel lees en schrijf plezier.
de meningen zullen hier ook wel verschillend zijn over CM maar dat is met alles wel zal ook niet goed zijn als iedereen de zelfde mening zal hebben.
ik zelf vindt de CM metode erg goed.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Laika schreef:Dat zag ik dus ook bij een ander forum. CM is daar verboden en dat vind ik niks.. ik wil kunnen praten waarover ik wil praten.
Vrijheid van meningsuiting! :mrgreen:

^Dat zei ik dus ook zo ongeveer in een topic hierover, waarop meteen (na 1 reactie van iemand die het met me eens was) het topic werd gesloten met een soort hint van "voor mensen die het met de methode Millan eens zijn bestaan ook fora en hyves sites", m.a.w. niet welkom daar. Heel vervelend.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

welkom hier en heel veel plezier

wat vervelend dat je pupje meteen gebeten is zeg. Pff ik hop dat ze er niks aan over heeft gehouden

Wat raar dat je niet over CM mag praten. Moet iedereen toch voor zich weten.
Hier zullen mensen het wel en niet met hem eens zijn, zoals met alle onderwerpen er voor en tegenstanders zijn.
Nou en. Vrijheid van meningsuiting is toch belangrijk.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

^Dank voor het welkom!

Ja, we waren er nog niet eens aan gewend dat we een hond hadden, werd ze ons al bijna afgenomen! Ze grepen haar echt in de nek/hals: 3 krammen en een kraag, 8 dagen antibiotica en pijnstillers. Toevallig had ze een paar dagen geleden op straat een flashback toen er een andere Husky op haar af kwam lopen: gillen en staart tussen de poten, maar de eigenaar van die Husky & ik hebben beide honden geaaid en Bailey gekalmeerd.

Wat Millan betreft: ik vind hem uitstekend, al ben ik soms van mening dat hij denkt dat hij er al is en dan gaat zo'n hond eenmaal bij de baasjes weer de fout in, net als hij wil demonstreren dat het probleem is verholpen. Bovendien laat het programma in slow motion zien dat hij niets anders doet dan wat honden onder elkaar ook doen.
Op dat andere forum spreken ze over hem alsof hij domweg dieren mishandelt met slipkettingen e.d. Dat heb ik nog nooit gezien in de programma's.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik heb anders best veel van hem opgestoken. Met name je eigen energy en idd de hondenmanier van aanpakken.
Dat honden in The Now leven en geen spijt, (zelf)medelijden ed. kennen.
Maar dat er daar helemaal niets over gezegt mag worden vind ik te belachelijk voor woorden.
Afbeelding
bullebetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse buldog .

Ongelezen bericht door bullebetje »

Laika schreef:Ik heb anders best veel van hem opgestoken. Met name je eigen energy en idd de hondenmanier van aanpakken.
Dat honden in The Now leven en geen spijt, (zelf)medelijden ed. kennen.
Maar dat er daar helemaal niets over gezegt mag worden vind ik te belachelijk voor woorden.

Baasje van Bailey ik heet jou welkom .

Ik heb van het laatste berichtje een coat gemaakt ik ben het hier helemaal mee eens.
Ik kijk graag naar zijn programma 's je kan er altijd nog iets van op steken .

Ik wens je hier veel lees en schrijf plezier .

Groetjes :roos:
Groetjes Bettina .
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Ook namens mij WELKOM :D
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Welkom :ok:

Wat ik mij afvroeg, is Bailey nu ook gesteriliseerd?
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Praten over CM is tot daar aan toe, een Goldendoodle bezitten weer iets anders.... :engel: Mag ik vragen wat F1b betekent? Vooral de 'b'? Waarom hebben jullie voor deze designerkruising gekozen?
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Goh, wat een kritische vragen!

Wij zien een Goldendoodle absoluut niet als een designer hond. Dat is weer zo'n term die door iemand is uitgevonden en dan overgenomen is en tot een hype is verworden.
Bailey is gewoon een kruising. Punt. F1 Goldendoodles zijn eerste generatie kruisingen tussen een Golden Retriever en een poedel (kan elke maat poedel zijn: koningspoedel levert een standaard doodle op, dwergpoedel een medium doodle en een toypoodle levert een mini doodle op).
Een F1b doodle is een backcross kruising: een F1 Doodle gekruist met een (in ons geval) koningspoedel.

Sommige mensen vragen dan "Waarom niet gewoon een poedel?". Die hebben we in het verleden al gehad als oppashond. Een Goldendoodle zou, door invloed van het retriever karakter, uiteindelijk in volwassen staat wat rustiger van aard zijn dan een gewone poedel. Verder is het niet of nauwelijks verharen een grote plus.

De fokker bij wie we Bailey gekocht hebben castreert de nestjes vrij jong (8 weken) maar dat schijnt, althans zo toont haar medische paspoort, medisch verantwoord te zijn, hoewel we daar ook al vele kritische opmerkingen over hebben gehoord. Mijn antwoord daarop is "Don't shoot the messenger". Het was onze keuze niet, maar we hebben ons uitgebreid ingelezen op diverse fokkers sites van diverse rassen en het komt inderdaad vaker voor zonder dat het problemen oplevert.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

BAILEYSBAASJE schreef:Goh, wat een kritische vragen!

Wij zien een Goldendoodle absoluut niet als een designer hond. Dat is weer zo'n term die door iemand is uitgevonden en dan overgenomen is en tot een hype is verworden.
Bailey is gewoon een kruising. Punt. F1 Goldendoodles zijn eerste generatie kruisingen tussen een Golden Retriever en een poedel (kan elke maat poedel zijn: koningspoedel levert een standaard doodle op, dwergpoedel een medium doodle en een toypoodle levert een mini doodle op).
Een F1b doodle is een backcross kruising: een F1 Doodle gekruist met een (in ons geval) koningspoedel.

Sommige mensen vragen dan "Waarom niet gewoon een poedel?". Die hebben we in het verleden al gehad als oppashond. Een Goldendoodle zou, door invloed van het retriever karakter, uiteindelijk in volwassen staat wat rustiger van aard zijn dan een gewone poedel. Verder is het niet of nauwelijks verharen een grote plus.

De fokker bij wie we Bailey gekocht hebben castreert de nestjes vrij jong (8 weken) maar dat schijnt, althans zo toont haar medische paspoort, medisch verantwoord te zijn, hoewel we daar ook al vele kritische opmerkingen over hebben gehoord. Mijn antwoord daarop is "Don't shoot the messenger". Het was onze keuze niet, maar we hebben ons uitgebreid ingelezen op diverse fokkers sites van diverse rassen en het komt inderdaad vaker voor zonder dat het problemen oplevert.
Een heuse kerstforumtrol.....
:Q: :pop:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
bullebetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse buldog .

Ongelezen bericht door bullebetje »

Denise. schreef:Welkom :ok:

Wat ik mij afvroeg, is Bailey nu ook gesteriliseerd?

Waar word er over een sterilisatie gesproken ?
Ik heb alleen gelezen dat Bailey is gepakt door
een herder achtige hond . En dat het vrij ernstig was .
Groetjes Bettina .
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

75% poedel dus. Omdat een poedel zo druk is.... Tja. Al eens alle niet verharende rássen bekeken voor je je in deze verkoopverhalen in liet pakken? Gewone bestaande rassen van medisch geteste ouders. Rassen al zo'n 150 jaar geselecteerd op gedragskenmerken en een redelijk vastgelegde verschijningsvorm.

Voor zo'n 700 tot 1200 euro heb je zo'n dier, inclusief alle attesten qua dna-testen en officiele HD-uitslagen. Nee, niet gecastreerd. Dat dan weer niet. Maar ja, je koopt toch eigenlijk liever een complete hond, niet dan.
mum

Ongelezen bericht door mum »

hallo
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bullebetje schreef: Waar word er over een sterilisatie gesproken ?
Bailey is een doodle.
En doodles worden altijd alleen verkocht zonder voortplantingsattributen. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Supernova
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Bailey is een doodle.
Dit dus. Ik vroeg me af of Bailey nog wel intact was, ik zou namelijk zelf nooit een geholpen pup kopen. Misschien dat Bailey dus van een fokker was die de pups niet liet steriliseren of castreren, maar ik ben nu al heel wat doodles tegen gekomen en ze waren allemaal op erg jonge leeftijd geholpen. Ik krijg gewoon een beetje een naar bijsmaakje bij de doodles. En volgens mij kan een poedel x golden kruising toch ook gewoon verharen :denken:

Als ik dit zie:
Afbeelding
dan zou ik toch denken dat zo'n hond gewoon verhaart.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:75% poedel dus. Omdat een poedel zo druk is.... Tja. Al eens alle niet verharende rássen bekeken voor je je in deze verkoopverhalen in liet pakken? Gewone bestaande rassen van medisch geteste ouders. Rassen al zo'n 150 jaar geselecteerd op gedragskenmerken en een redelijk vastgelegde verschijningsvorm.

Voor zo'n 700 tot 1200 euro heb je zo'n dier, inclusief alle attesten qua dna-testen en officiele HD-uitslagen. Nee, niet gecastreerd. Dat dan weer niet. Maar ja, je koopt toch eigenlijk liever een complete hond, niet dan.

Denise. schreef:
Marjoleine schreef:
Bailey is een doodle.
Dit dus. Ik vroeg me af of Bailey nog wel intact was, ik zou namelijk zelf nooit een geholpen pup kopen. Misschien dat Bailey dus van een fokker was die de pups niet liet steriliseren of castreren, maar ik ben nu al heel wat doodles tegen gekomen en ze waren allemaal op erg jonge leeftijd geholpen. Ik krijg gewoon een beetje een naar bijsmaakje bij de doodles. En volgens mij kan een poedel x golden kruising toch ook gewoon verharen :denken:

Als ik dit zie:
Afbeelding
dan zou ik toch denken dat zo'n hond gewoon verhaart.
Hartelijk dank voor het warme welkom en vooral jullie inzicht in het hoe en waarom wij voor een Goldendoodle gekozen hebben, zonder ons te kennen. :neenee: Ik zou me opgeven voor het zesde zintuig als ik jullie was! :lol:

Bailey verhaart niet of nauwelijks. In de ruim 50 dagen dat we haar hebben, waarin ze 3x gewassen is en tig keer geborsteld heeft ze welgeteld 2 pluisjes van misschien een centimeter in de borstel achtergelaten. Minder dan de poedel waarop we in het verleden pasten. Ze is gebroken wit en op/aan onze donkere kleding/meubels heb ik nog geen 1 haar gevonden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

BAILEYSBAASJE schreef: Hartelijk dank voor het warme welkom en vooral jullie inzicht in het hoe en waarom wij voor een Goldendoodle gekozen hebben, zonder ons te kennen. :neenee: Ik zou me opgeven voor het zesde zintuig als ik jullie was! :lol:
Tssssss.
Voor iemand die op een ander forum niet wil schrijven omdat je er geen vrijheid van meningsuiting zou hebben vind ik je wel wat ehm... bijzonder reageren op de meningen die hierboven te lezen zijn.
Buiten het feit dan nog dat het geen meningen zijn maar vragen.
Bailey verhaart niet of nauwelijks. In de ruim 50 dagen dat we haar hebben, waarin ze 3x gewassen is en tig keer geborsteld heeft ze welgeteld 2 pluisjes van misschien een centimeter in de borstel achtergelaten. Minder dan de poedel waarop we in het verleden pasten. Ze is gebroken wit en op/aan onze donkere kleding/meubels heb ik nog geen 1 haar gevonden.
Nee, dat geloof ik direct.
@Denise, dit zal gewoon een knipvacht zijn.
Of het minder is dan een poedel kan ik niet beoordelen, maar in elk geval zal ze geen gewone rui hebben.

Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

3 keer gewassen in 50 dagen tijd?
Waarom dat dan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Supernova
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:
Hartelijk dank voor het warme welkom en vooral jullie inzicht in het hoe en waarom wij voor een Goldendoodle gekozen hebben, zonder ons te kennen. :neenee: Ik zou me opgeven voor het zesde zintuig als ik jullie was! :lol:

Jij was toch zo van de vrije meningsuiting op een forum? Wees dan ook niet zo snel op je teentjes getrapt als een ander dat ook doet.
Ik heb je welkom geheten, maar ik zet ook zo mijn vraagtekens bij het hele doodlegebeuren. Pups die geholpen afgeleverd worden, en de idiote bedragen die gevraagd worden. En dan word er door fokkers ook nog gedaan alsof doodles geweldige rashonden zijn met zeer speciale kwaliteiten die alle andere rassen niet hebben :pffff: Terwijl een doodle een doodgewone maar wel belachelijk dure kruising is.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Welkom en vrijheid van meningsuiting is op iedereen van toepassing, niet alleen op jou. Goed begin, BaileysBaasje...
Groet, Janine
Supernova
Zeer actief

Marjoleine schreef: @Denise, dit zal gewoon een knipvacht zijn.
Of het minder is dan een poedel kan ik niet beoordelen, maar in elk geval zal ze geen gewone rui hebben.
Kennissen van mij die hebben een doodlepup en dat beestje verhaart gewoon. Zij hebben die pup genomen omdat de meneer des huizes allergisch is en volgens de fokker doodles absoluut niet verharen en dus prima bij alle mensen met allergieën passen.
Nu zit er dus een allergische man met een verharende hond in 1 huis, en hoe lang dat goed blijft gaan weet niemand.
En de pup is mooi de dupe. Hier gaat het trouwens ook om een golden x poedel pup.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef: Kennissen van mij die hebben een doodlepup en dat beestje verhaart gewoon. Zij hebben die pup genomen omdat de meneer des huizes allergisch is en volgens de fokker doodles absoluut niet verharen en dus prima bij alle mensen met allergieën passen.
Nu zit er dus een allergische man met een verharende hond in 1 huis, en hoe lang dat goed blijft gaan weet niemand.
En de pup is mooi de dupe. Hier gaat het trouwens ook om een golden x poedel pup.
Ja, da's knap vervelend inderdaad.
Maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn hoor, het kan ook een knipvacht zijn.
Maar inderdaad heb je geen garanties met een kruising.
Iets dat met een rashond dus wel anders is, daar weet je van te voren wat voor vacht je krijgt.

Afbeelding

Supernova
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Denise. schreef: Kennissen van mij die hebben een doodlepup en dat beestje verhaart gewoon. Zij hebben die pup genomen omdat de meneer des huizes allergisch is en volgens de fokker doodles absoluut niet verharen en dus prima bij alle mensen met allergieën passen.
Ja, da's knap vervelend inderdaad.
Maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn hoor, het kan ook een knipvacht zijn.
Maar inderdaad heb je geen garanties met een kruising.
Iets dat met een rashond dus wel anders is, daar weet je van te voren wat voor vacht je krijgt.
Is inderdaad knap vervelend :ugh: Maar het zal dus inderdaad wel per hond verschillen, alleen erg jammer dat fokkers dat niet vermelden.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

F1 in doedels verhaart altijd. F2 en da's wat TS heeft (niet F1b) splitst netjes uit in wel/niet verharende vachten. Haar hond heeft een poedelvacht (want is 75% poedel) en is een puppie. Puppie's verharen nooit.

Maar niet verharende vachten zie je ook bij rashonden als;

* Poedel - in alle maten en kleuren
* Peruaanse, Mexicaanse en Chinese Naakthond - deze zijn zelfs zónder haar
* Terriers als
Zwarte Russische
Irish Kerry Blue
Soft Coated Wheaten
Bedlington
Cesky
Yorkshire
Australian Silky
*Bichon Frisé en andere honden uit de Bichongroep zoals de
Havanezer,
Maltezer,
Bolognezer,
Coton de Tuléar en het
Leeuwhondje

* Waterhonden als
Portugese,
Franse,
Italiaanse en
Spaanse
* Ierse Waterspaniel
* Shih Tzu
*Lhasa Apso

Alle ruwharige honden laat ik dan buiten beschouwing alhoewel die het veelal ook erg goed doen bij mensen met een gevoeligheid voor huidschilfers.

Dat de motivatie om een superdure en gecastreerde doedel te kopen mij geheel ontgaat mag wel duidelijk zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rosita Compagner schreef: Dat de motivatie om een superdure en gecastreerde doedel te kopen mij geheel ontgaat mag wel duidelijk zijn.
het is een statussymbool, iedereen weet dat ze loeiduur zijn ;)
Een soort van Hummer onder de honden, zien en vooral gezien worden :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

loopt hier in de omgeving ook zo`n ding, zat me al af te vragen wat voor een typische kruising dat nu weer was.
Ik ben weer op de hoogte nu :ok:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ik vind hem wel verdomde leuk zeg :N:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”